Sosiaalinen luotto. Kokemuksia?
Voisikohan tuollaista saada edullisemman asunnon vuokravakuuksiin? Pankkilainaa en saa enkä ole myöskään toimeentulotukiasiakas, joten kelastakaan en mitään vakuuksia tule samaan.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu upeeta oli joskus 2010. Olin opiskelija ja tipuin opintotuella mitä se oli joku 200€/kk. No kun lapsiakin oli 4 ei oikein riittänyt ja lainaa piti hakea.
Ainoa mutka oli, että koska velkaa ja ulosottoa en saanut opintolainaa. Noh toimeentulotukeakaan ei saanut, koska olin opiskelija.
Noh ystävällisesti Helsingin kaupunki tarjosi sosiaalista luottoa opintolainan sijaan, jottei kato tulis epis tilanne niitä kohtaan, jotka joutuvat lainaa ottamaan opiskelijoina. Näin vanhempi täti kertoi mulle.
Hieman hassua, että n. nelikymppistä 4 lapsen äiti, jolla jo entistä velkaa verrataan parikymppisen lspsettomaan opiskelijaan.
Sittemmin tämä sääntö, että on pakko ottaa luottoa tt tuen sijaan aina jos ei opintolainaa saa, vaikka olisi mikä poistui. Auka jännää, että oli voi
Ahaa No mä olenkin ollut stalkkereiden ja viranomaisten hampaissa vuosiksusia. Tottakai tein juuri noin eli kiikutin kielteisen oöi tolaina päätöksen sossuun ja vastaus oli että et saa toimeentulotukea, vaan sinun on haettava sosiaalista luottoa tt tuen tilalle.
Kysyin myös vanhahkolta naiselta siellä toimistossa kahteen kertaan,että onko oikeasti tämä käytäntö josta ei ole mitään poikkeuksia eli on pakko ottaa tuo lainna tt tuen sijaan, vaikka ei haluaisi.
Kyllä se on, oli vastaus.
Summa meni muuten jopa perintään.
Jos tuollaista pakkoa ei ollut niin miten ihmeessä itselleni selitettiin että oli? Oliko se joku feikki toimisto? Feikki sossu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin hakea sosiaalista luottoa. Edellytykset sen saamiseksi ovat, että sinulla on maksukykyä hoitaa luotto pois maksusuunnitelman mukaisesti. Minulla on vakituinen työ ja säännölliset tulot.
Niiden takia ei luottoa myönnetty.
En ymmärrä kenelle tuota myönnetään, persaukiselle ei myönnetä, eikä maksukykyisellekään.
Itse maksaisin sen melkein samantien pois, kun saan veronpalautuksia.
Ap
No mikset odottele niitä veronpalautuksia ja vaihda asuntoa vasta, kun tarvittavat vakuusrahat ovat tililläsi? Sosiaalinen luotto ei ole kuin kulutusluotto, siis että täyttäisit netissä hakemuksen ja voit nostaa lainan samantien - hakuprosessi vie aikaa ja siinä tosiaan käydään läpi taloutesi kokonaistilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankistasi saat pienen lainan jos sinulla on tuloja voit maksaa sillä vakuuden ja maksaa velan pois.Pikavippi on nopea mutta kovat kulut.Koron kiskonta on kielletty Raamatussa.Sosiaalinen luotto on tarkoitettu velkaantuneiden ihmisten auttamiseksi siten että velat laskut lasketaan siellä yhteen ja ne maksetaan tällä luotolla pois kerralla.Sitten velallinen alkaa maksaa yhtä lyhennystä joka kk.Näin hänen elämä järjestyy ja käteen jää rahaa arkielämään.On siis turhaa yrittää jos et ole velkaantunut.
En saa pankista enää senttiäkään, koska velkoja on jo niin paljon.
Ap
Eli kaikki jo tapissa ja lisää pitäs saada. Siistiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin hakea sosiaalista luottoa. Edellytykset sen saamiseksi ovat, että sinulla on maksukykyä hoitaa luotto pois maksusuunnitelman mukaisesti. Minulla on vakituinen työ ja säännölliset tulot.
Niiden takia ei luottoa myönnetty.
En ymmärrä kenelle tuota myönnetään, persaukiselle ei myönnetä, eikä maksukykyisellekään.
Itse maksaisin sen melkein samantien pois, kun saan veronpalautuksia.
Ap
No mikset odottele niitä veronpalautuksia ja vaihda asuntoa vasta, kun tarvittavat vakuusrahat ovat tililläsi? Sosiaalinen luotto ei ole kuin kulutusluotto, siis että täyttäisit netissä hakemuksen ja voit nostaa lainan samantien - hakuprosessi vie aikaa ja siinä tosiaan käydään läpi taloutesi kokonaistilanne.
Koska sopivia ja sopivan hintaisia asuntoja on niin harvoin tarjolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankistasi saat pienen lainan jos sinulla on tuloja voit maksaa sillä vakuuden ja maksaa velan pois.Pikavippi on nopea mutta kovat kulut.Koron kiskonta on kielletty Raamatussa.Sosiaalinen luotto on tarkoitettu velkaantuneiden ihmisten auttamiseksi siten että velat laskut lasketaan siellä yhteen ja ne maksetaan tällä luotolla pois kerralla.Sitten velallinen alkaa maksaa yhtä lyhennystä joka kk.Näin hänen elämä järjestyy ja käteen jää rahaa arkielämään.On siis turhaa yrittää jos et ole velkaantunut.
En saa pankista enää senttiäkään, koska velkoja on jo niin paljon.
Ap
Eli kaikki jo tapissa ja lisää pitäs saada. Siistiä.
Juuri siksi haluankin muuttaa edullisempaan asuntoon, että kaikki rahat ei menisi lainojen maksuun. Sisälukutaito..
Ap
Onko sosiaalisenluoton saamiseen joku tuloraja? Heidän sivustolla lukee niin, mutta en löydä mitään tietoa tästä googlaamalla. Tietääkö joku?
Vierailija kirjoitti:
Entä ulosottovelkoihin?
Ei vaadittu tuolloinkaan opintolainan nostamista, eihän sitä luottotiedoton saanutkaan. Kelasta piti vain hakea normaalisti opintorahan lisäksi päätös opintolainatakauksesta ja kun se oli kielteinen, niin toimeentulotuessa ei tietenkään huomioida lainaa tulona, koska sitä lainaa ei ole saanutkaan.
Ja mistä tiedän tämän? Siitä, että opiskelin 2009-2012 ja sain koko ajan toimeentulotukea, koska luottotiedottomana en saanut opintolainaa.