Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalinen luotto. Kokemuksia?

Vierailija
20.07.2024 |

Voisikohan tuollaista saada edullisemman asunnon vuokravakuuksiin? Pankkilainaa en saa enkä ole myöskään toimeentulotukiasiakas, joten kelastakaan en mitään vakuuksia tule samaan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua

Vierailija
2/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti aika harvinaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa

Vierailija
4/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa, mutta kyllähän lainan tarvetta voisi perustella syillä talouden tasapainottaminen ja asumisen turvaaminen.

https://stm.fi/toimeentulo/sosiaalinen-luototus

Vierailija
5/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin hakea sosiaalista luottoa. Edellytykset sen saamiseksi ovat, että sinulla on maksukykyä hoitaa luotto pois maksusuunnitelman mukaisesti. Minulla on vakituinen työ ja säännölliset tulot.

Niiden takia ei luottoa myönnetty.

En ymmärrä kenelle tuota myönnetään, persaukiselle ei myönnetä, eikä maksukykyisellekään.

Vierailija
6/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin hakea sosiaalista luottoa. Edellytykset sen saamiseksi ovat, että sinulla on maksukykyä hoitaa luotto pois maksusuunnitelman mukaisesti. Minulla on vakituinen työ ja säännölliset tulot.

En ymmärrä kenelle tuota myönnetään, persaukiselle ei myönnetä, eikä maksukykyisellekään.

Itse maksaisin sen melkein samantien pois, kun saan veronpalautuksia. 

Ap

Vierailija
7/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olisit voinut saada tavallista kulutusluottoa? Silloin et voi saada sosiaalista luottoa.

Isäni halusi pienituloisena eläkeläisenä katkaista kulutusluottokierteensä sosiaalisella luotolla, mutta hänen tapauksessaan luotonsaannin esti työssäkäyvän puolison tulot - avioliitossa molempien puolisoiden taloudellinen tilanne otetaan huomioon luottopäätöksessä.

Vierailija
8/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten olisi vertaislaina?

Vierailija
9/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ne joilla ei ole luottoon mahdollisuus. Ottaako kunnankin asunto vakuudet. 

Vierailija
10/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten olisi vertaislaina?

Kuulostaa epäilyttävältä.

Ap

Vierailija
11/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä ne joilla ei ole luottoon mahdollisuus. Ottaako kunnankin asunto vakuudet. 

?

Vierailija
12/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankistasi saat pienen lainan jos sinulla on tuloja voit maksaa sillä vakuuden ja maksaa velan pois.Pikavippi on nopea mutta kovat kulut.Koron kiskonta on kielletty Raamatussa.Sosiaalinen luotto on tarkoitettu velkaantuneiden ihmisten auttamiseksi siten että velat laskut lasketaan siellä yhteen ja ne maksetaan tällä luotolla pois kerralla.Sitten velallinen alkaa maksaa yhtä lyhennystä joka kk.Näin hänen elämä järjestyy ja käteen jää rahaa arkielämään.On siis turhaa yrittää jos et ole velkaantunut.

Vierailija
13/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankistasi saat pienen lainan jos sinulla on tuloja voit maksaa sillä vakuuden ja maksaa velan pois.Pikavippi on nopea mutta kovat kulut.Koron kiskonta on kielletty Raamatussa.Sosiaalinen luotto on tarkoitettu velkaantuneiden ihmisten auttamiseksi siten että velat laskut lasketaan siellä yhteen ja ne maksetaan tällä luotolla pois kerralla.Sitten velallinen alkaa maksaa yhtä lyhennystä joka kk.Näin hänen elämä järjestyy ja käteen jää rahaa arkielämään.On siis turhaa yrittää jos et ole velkaantunut.

En saa pankista enää senttiäkään, koska velkoja on jo niin paljon.

Ap

Vierailija
14/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu upeeta oli joskus 2010. Olin opiskelija ja tipuin opintotuella mitä se oli joku 200€/kk. No kun lapsiakin oli 4 ei oikein riittänyt ja lainaa piti hakea.

Ainoa mutka oli, että koska velkaa ja ulosottoa en saanut opintolainaa. Noh toimeentulotukeakaan ei saanut, koska olin opiskelija.

Noh ystävällisesti Helsingin kaupunki tarjosi sosiaalista luottoa opintolainan sijaan, jottei kato tulis epis tilanne niitä kohtaan, jotka joutuvat lainaa ottamaan opiskelijoina. Näin vanhempi täti kertoi mulle.

Hieman hassua, että n. nelikymppistä 4 lapsen äiti, jolla jo entistä velkaa verrataan parikymppisen lspsettomaan opiskelijaan.

Sittemmin tämä sääntö, että on pakko ottaa luottoa tt tuen sijaan aina jos ei opintolainaa saa, vaikka olisi mikä poistui. Auka jännää, että oli voimassa just silloin kun itsellä paha tilanne. 

Vierailija
15/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu upeeta oli joskus 2010. Olin opiskelija ja tipuin opintotuella mitä se oli joku 200€/kk. No kun lapsiakin oli 4 ei oikein riittänyt ja lainaa piti hakea.

Ainoa mutka oli, että koska velkaa ja ulosottoa en saanut opintolainaa. Noh toimeentulotukeakaan ei saanut, koska olin opiskelija.

Noh ystävällisesti Helsingin kaupunki tarjosi sosiaalista luottoa opintolainan sijaan, jottei kato tulis epis tilanne niitä kohtaan, jotka joutuvat lainaa ottamaan opiskelijoina. Näin vanhempi täti kertoi mulle.

Hieman hassua, että n. nelikymppistä 4 lapsen äiti, jolla jo entistä velkaa verrataan parikymppisen lspsettomaan opiskelijaan.

Sittemmin tämä sääntö, että on pakko ottaa luottoa tt tuen sijaan aina jos ei opintolainaa saa, vaikka olisi mikä poistui. Auka jännää, että oli voimassa just silloin kun itsellä paha tilanne. 

Opiskelija saa kyllä toimeentulotukea ihan samalla tavalla kuin muutkin, joilla on vain vähän tuloja. Näin on ollut aina.

Vierailija
16/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ainakaan saa, jos ei edes hae. Olisko kriteeri se, että joskus tulevaisuudessa maksukyky paranee, eli tuetaan vaikkapa työpaikan vuoksi muuttoa.

Vierailija
17/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole velkaa eikä mitään rikosrekisteriä. Työskentelen muualta tulleiden kanssa hikityöpajassa hyvin matalalla palkalla ja kovalla teholla. Mulle ei pankista myönnetä edes visakorttia...

Meitä matalapalkka-alan työläisiä kohdellaan kuin rikollisia. Ei mitään luottoa koska tulot on 12h päivässä ja kuussa alle 2000e palkka...

Joten olen ihmiskuonaa muualta tulleiden kanssa. Yhtä hyvin voisin alkaa tekemään rikoksia sivutyökseni.

Vierailija
18/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, ja joskus täälläkin väitettiin että ei voi pakottaa velkaistq ottamaan opintolainaa, jos kyseessä usean tuhannen velat eli sosiaalista luottoa ei olisi pakko ottaa. Niin no ei, mutta jos sossu sanoo, että rahaa ei sieltä tipu, niin miten on. Onko pakko vai ei?

Huoh kyllä on vaikea velkaisen perheellisen aikuisipiskelijan kun jopa saadakseen sen minimi tt tuen verran pitäisi velkaa ottaa herran jestas. 

Miten työnteko. Hei, 4 lapsen äiti ja päivällä opiskelee. Älä unta näe. 

Jotkut pystyy jos toinen vanhempi on kotona eikä töissä. 

Vierailija
19/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole velkaa eikä mitään rikosrekisteriä. Työskentelen muualta tulleiden kanssa hikityöpajassa hyvin matalalla palkalla ja kovalla teholla. Mulle ei pankista myönnetä edes visakorttia...

Meitä matalapalkka-alan työläisiä kohdellaan kuin rikollisia. Ei mitään luottoa koska tulot on 12h päivässä ja kuussa alle 2000e palkka...

Joten olen ihmiskuonaa muualta tulleiden kanssa. Yhtä hyvin voisin alkaa tekemään rikoksia sivutyökseni.

Miksi poljet sitä ruokaa?

järkevä jää työttömäksi.

Vierailija
20/32 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija

Tahalleen vastaat väärin varmaan? Niin kyllä saa jos on ottanut opintolainan ja tämän jälkeen ei riitä. Jos osaat lukea niin tuo tapaus koski tilannetta,missä ei saanut opintolainaa eikä tt tukea kumpaakaan. No ilman rahoja ei eletä, joten yes onneksi sai sosiaalisen luoton.

Otin sitä vain pari kk koska velkaantuminen joka kk n. 400€ verran ei natsannut vanhojen velkojen päälle! Lopetin opiskelut.

Kerran sain myös kummallisen asumistukipäätöksen jossa väitettiin mun olevan opiskelija ja että saisin vain siten 200€. No toki korjautun heti asian. En ollut opiskelija. En elä velalla.