Jos joku olisi sinulle kateellinen jostakin, mistä uskoisit hänen sitä olevan?
Tämän kysymyksen tarkoituksena on kääntää jokaisen katse tällä kertaa omiin vahvuuksiinsa, onnistumisiinsa ja onnistamisiinsa :)
Kommentit (122)
Siitä, että minulla on perhe ja paljon tekemistä. Yksinään asuva aikuisten lasten äiti kertoi minulle kadehtivansa tätä kun minä nauttisin hänen asemassaan kaikesta vapaa-ajasta.
Olen tehnyt viimeiset 15 vuotta 80% työaikaa ja jatkan edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on kertonut haluavansa samanlaisen parisuhteen kuin minulla ja miehelläni on. 17v jo yhdessä. Olemme lapseton pariskunta, tykkäämme tehdä ja harrastaa yhdessä. Käymme säännöllisesti treffeillä ja ulkona syömässä, kesällä matkailemme. Molemmilla on myös omaa aikaa, mutta kaikkein mieluiten olemme yhdessä. Kummankin kaverit ovat yhteisiä kavereitamme, joiden kanssa myös vietämme aikaa. Rakkaita kummilapsia on myös monta :)
Se on ihan luonnollista haluta jotain samantyylistä kuin mitä toisilla on. Minäkin "ihailen" yhden tuttavan parisuhdetta. Kyse ei silti ole kateudesta. Ei ainakaan jos puhutaan ihan klassisesta kateudesta, joka on pahansuopa tunne.
Olen se parisuhteellinen kirjoittaja. Onnekseni en tiedä, onko joku minulle pahansuovasti kateellinen, toivottavasti ei! Ystäväpiirissäni käytämme kateellinen-sanaa juuri tuossa ihailumielessä.
Ihmiset ovat kateellisia kuvittelemistaan asioista. En usko, että kenenkään elämä olisi kadehtimisen arvoinen, täydellistä elämää ei ole. Elän vain omaani.
Kollegat ovat kateellisia ammattiosaamisestani.
Taloudellinen tilanne. Eli suomeksi sanottuna raha. Vakituinen työ. Velaton asunto ja isot lapset, vaikka olen alle 40 v. Olen siinä mielessä ns. saanut kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö ja tyylitaju. Kauniit lapset. Poika on huippu-urheilija.
Alapeukut paljastaa, että olet oikeassa.
"näyttäisinpä mäkin tolta" on mulle sanottu muutaman kerran. Oudointa tässä on se, että välillä näen itseni niin vastenmielisen rumana, etten pysty edes poistumaan kotoa..
Hoikasta vyötäröstä yhdistettynä leveään lantioon ja pyöreään peppuun (näin on työkaveri sanonut).
Lapsistani (4), jotka sain nuorena ja edelleen olen saman puolison kanssa 18v jälkeen onnellisesti yhdessä.
Mieheni on toimitusjohtaja, tänäänkin taas aamaisella tarjolla ultraluksusta 🥩🥩🥩🥓🥓🥓🍖🍖🍖
Tämä tuntuu todella pahasti menevän ihon alle. Miksi kadehdit onneamme?
Olen liian nuori. Olen liian seksikäs.
Sanna
Hyvästä palkasta ja kauniista lapsista.
Että en käy säännöllisissä päivätöissä vääntämässä exceliä jossain avokonttorissa.
Töiden puolesta minua kadehditaan luovuudestani ja nopeaälyisyydestäni.
Yksityiselämän puolesta ehkä siitä, että miehet rakastuvat minuun helposti.
Vierailija kirjoitti:
Hoikasta vyötäröstä yhdistettynä leveään lantioon ja pyöreään peppuun (näin on työkaveri sanonut).
Lapsistani (4), jotka sain nuorena ja edelleen olen saman puolison kanssa 18v jälkeen onnellisesti yhdessä.
Mitat?
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on toimitusjohtaja, tänäänkin taas aamaisella tarjolla ultraluksusta 🥩🥩🥩🥓🥓🥓🍖🍖🍖
Tämä tuntuu todella pahasti menevän ihon alle. Miksi kadehdit onneamme?
Kateus on luonnollinen tunne, joka syntyy elämän epäoikeudenmukaisuudesta, joko koetusta tai todellisesta. Kateuden tunteiden provosoimista muissa ihmisissä voi itse joko vähentää tai ruokkia omalla toiminnallaan, jos haluaa. Usein muiden ihon alle ei mene ne näennäisesti kadehdittavat asiat, vaan oma tapa tuoda niitä esiin. Toki usein se ei onkin tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Töiden puolesta minua kadehditaan luovuudestani ja nopeaälyisyydestäni.
Yksityiselämän puolesta ehkä siitä, että miehet rakastuvat minuun helposti.
Jälkimmäinen onkin pohjimmiltaan ainut asia, jota kenessäkään kadehdin. Tai kadehtiminen lienee siihenkin väärä sana. Olen surullinen, että minussa ei tätä ominaisuutta ole ja elämäni suuret rakkauteni eivät ole olleet molemminpuolisia, ja toivoisin että olisin etevämpi herättämään rakastumistunteita haluamissani miehissä.
Mun miehestäni. Olen törmännyt asiaan sen verran monta kertaa tämän yli 40 vuoden ajan, jonka olemme yhdessä olleet.
Myönnän, olen miestäni vanhempi ihan reilustikin ja mies on komea, hyväluontoinen ja ahkera. Minulla ei olisi tätä elintasoa ilman häntä.
Kolme kertaa näiden vuosien aikana miestä on oikein kunnolla yritetty saada jättämään minut.
Ja muita naurettavia yrityksiä on ollut vaikka miten paljon.
Mistään muusta minua ei kadehdita, en usko ollenkaan.
Parhaat puoleni on pääasiassa sellaisia, etten usko kenenkään olevan niistä kateellinen. Tietty syvyys, jota ei edes huomaa kuin ihmiset joissa on sitä samaa jo muutenkin. Ulkonäössä, lahjakkuuksissa ja elintasossa voi olla piirteitä joille olla kateellinen, mutta ne on pelkkää pintaa enkä pistä niille suurta painoarvoa. Lisäksi hurjan fiksut ja kauniit lapset, mutta ylivilkkaat ja erityispiirteiset, tuskin kukaan niistäkään kadehtii vaikka itse en vaihtaisi pois.
Se on ihan luonnollista haluta jotain samantyylistä kuin mitä toisilla on. Minäkin "ihailen" yhden tuttavan parisuhdetta. Kyse ei silti ole kateudesta. Ei ainakaan jos puhutaan ihan klassisesta kateudesta, joka on pahansuopa tunne.