Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos joku olisi sinulle kateellinen jostakin, mistä uskoisit hänen sitä olevan?

Vierailija
19.07.2024 |

Tämän kysymyksen tarkoituksena on kääntää jokaisen katse tällä kertaa omiin vahvuuksiinsa, onnistumisiinsa ja onnistamisiinsa :)

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääretön vapaa-aika

Työttömyys vai eläke? Mitä kadehdittavaa siinä on?

Vierailija
42/122 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän joidenkin olevan kateellisia (ei onneksi mitenkään häiritsevästi) seuraavista:

- pitkä vakaa parisuhde luotettavan hyvän miehen kanssa

- terve, hoikka ja urheilullinen vartalo

- pitkät luonnonkiharat hiukset

- terveet fiksut lapset

- omakotitalo ja kaunis piha

- rakastava perhe, turvallinen lapsuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöstä ja rahoista.

Vierailija
44/122 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on kertonut olevansa minulle kateellinen, mm. näistä syistä: hymy, hiukset, rinnat, kiltteys, harrastukset, aviomies, parisuhde, matkustaminen

Vierailija
45/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuloista, lomista, lasten saavutuksista. Toivottavasti kukaan ei oikeasti ole kateellinen minulle kuitenkaan.

Miksi lasten ihan tavalliset kokemukset ovat nykyisin aina "saavutuksia"? Tai kaikki ihmisten "perus" tekemiset ovat "saavutuksia"? Aivan kuin joka hiton asia olisi kristallivuoren huippu.

Vierailija
46/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän luulen että jos ihmiset tietäisi että olen alle 40v velaton omistusasunnon sekä kesämökin yms omistaja, olisi ihmiset siitä kateellisia. Olen saanut valtavia perintöjä.

Jostain syystä en kauheasti asiasta huutele. Ihmiset ei välttämättä hahmottaisi että se myös tarkoittaa samalla että kaikki läheiseni ovat poismenneet.

Vierailija
47/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni jokseenkin kyseenalainen tarkastelukulma tässä että kateuden kautta haetaan tyytyväisyyttä.  

Kateus on perin ikävää puolin toisin.  Tuhoava voima. 

Itse opettelin aikoinaan suhtautumaan omaan kateutteeni niin, että kannattaa ennemminkin ihailla kuin kadehtia, ja miettiä millä tavalla itse voisi saavuttaa sen mitä kadehtii.  Lisäksi on perin ikävää jos kukaan ei ole puolestani iloinen kun saavutan asioita vaan kadehtii. Siksikään en tahdo itse kadehtia, jotta muidenkaan ei tarvitse vaan voimme iloita toistemme puolesta.

En oikeastaan halua edes vastata tähän kysymykseen koska se asettaa hyvät asiat huonoon valoon. 

Vierailija
48/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä luulen , ettei minua kukaan tunne niin hyvin, että olisi kateellinen.

Huomaan ainakin uteliaan naapurini kysyvän minulta aivan hassuja ja tekevän todella vääriä päätelmiä minusta.

esim missä olen töissä ( no kun se ei kuullu hänelle), kun vein vanhoja kissan tarvikkeita pois- luovunko kissastani ? ( no, en ikinä luopuisi).

Vierailija
49/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ollaan kateellisia tilavasta, velattomasta asunnosta. Kyvystä ratkaista ongelmia. En jää koskaan valittamaan kuralätäkköön, vaan etsin tilanteeseen ratkaisuja. Opetan samaa taitoa myös lapsilleni. Valittavat ja kateelliset eivät etene, vaan pyörivät paikallaan.

Vierailija
50/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan piirtää hyvin

Vierailija
51/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siitä,että sain perinnön.Mulla on nyt sijoitusasuntoja ja pari loma-asunto enkä ole tehnyt itse mitään niiden ansaitsemiseksi.Ennen perintöä olin pätkätöillä asuntolainaansa lyhentävät sinkkuihminen .

Vierailija
52/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerrottiin, ensin säälii sitten kadehtii, syytä en tiedä.

Vierailija
53/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus. Vapaus päättää omista asioista.

Vierailija
54/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan on minulle kateellinen, mutta jos on pakko jotain vastata niin äly ja isot rinnat. 

Vierailija
55/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeudesta, luulisin. Että en jäänyt ankean parisuhteen ja elämän vangiksi vaan menen eteenpäin. Ja muutenkin rohkeudesta elää oman näköistä elämää.

Vierailija
56/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mies ja perhe. Pari työkaveria valittaa, kuinka haluaisivat lapsia ja hyvän miehen, mutta hyvää miestä ei löydy. Kysyvät minulta usein apuja, mutta en osaa auttaa. Olen tosin niin erilainen kuin nämä työkaverit, elämme ihan eri tavalla ja arvomme ovat erilaiset, mutta en uskalla heille sanoa asiasta. Ja miksi muuttaa itseään, jos ei luontaisesti ole sellainen?

Vierailija
57/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä mies ja perhe. Pari työkaveria valittaa, kuinka haluaisivat lapsia ja hyvän miehen, mutta hyvää miestä ei löydy. Kysyvät minulta usein apuja, mutta en osaa auttaa. Olen tosin niin erilainen kuin nämä työkaverit, elämme ihan eri tavalla ja arvomme ovat erilaiset, mutta en uskalla heille sanoa asiasta. Ja miksi muuttaa itseään, jos ei luontaisesti ole sellainen?

Vaikuttaa siltä, että koet olevasi jotenkin parempi kuin nämä muut. Itsevarmuus auttaa löytämään parisuhteen. 

Vierailija
58/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan heittäytyä ja kokeilla.

Vierailija
59/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäinen elämä, ongelmanratkaisukyky.

Vierailija
60/122 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallan heittäytyä ja kokeilla.

Tämä on oikeasti kadehdittava ominaisuus, josta tällainen yliajattelija voi vain haaveilla.