Mies ulosotossa ja työtön
Kyselisin onko muilla vastaavaa tilannetta ja miten olette asiaa hoitaneet /sopineet raha - asioista.
Mies on siis työtön (ollut jo vuoden) ja ulosotossa on nuoruuden sekoilujen takia melko paljon velkaa.
Itse teen kokoaikatyötä ja säästössäkin on rahaa. Maksan kaikki ruuat ja asumisen, sillä miehen työttömyystuella ei tee juuri mitään. Välillä silti käy ärsyttämään miehen loputon vapaa-aika, mahdollisuus kirjan lukemiseen, huoleton ote työnhakuun.
Mies on minulle tosi rakas ja hän auttaa lasten kanssa, mutta joskus pintaan tulee katkeruus kun hän pääsee niin helpolla, lenkkeilee, syö, lukee, pelaa, on ikuisella lomalla. Oma työni on stressaavaa ja töiden päätteeksi lapset kaipaavat seuraa ja tekemistä, lähden siis aina puistoon niiden kanssa ja huolehdin että kaapissa on ruokaa. Miten edetä niin etten muutu vihaiseksi ja katkeraksi toisen tilaneesta, en nimittäin ikipäivänä kuitenkaan haluaisi itse olla työtön enkä ulosotossa. Ristiriitaisia tunteita siis herättää.
Kommentit (113)
Mies voi ihan hyvin maksaa jonkun osan laskuista ja hoitaa kotityöt niin, että sinä saat edes vähän mielekästä vapaa-aikaa.
Joutaa myös reipastumaan työnhaun suhteen tai miettimään vaikka uudelleen kouluttautumista. Käsitän kyllä, ettei töitä ole kaikille, mutta tuo on nyt vähän kuin sinulla olisi yksi lapsi lisää.
Nythän miehen kannattaisi opiskella uusi ammatti amiksessa kahdessa vuodessa, kun kerta AP elättää häntä. Helpompaa se nyt olisi kuin jos hän eläisi yksin omassa asunnossa, kun ne opiskelijan tuet on niin matalat, ettei niillä elä.
Tämä työssäkäyvä miestä elättävä nainen saa syyttää vain itseään tilanteesta. Ei tuon miehen kanssa koskaan mitään idyllistä perhe-elämää tule. Potki mies pois, ja ehkä voitte jatkaa tapailua. Vaikka miksi ihmeessä jatkaisit..?
Sattui silmään tekstistä, että AUTTAA lasten kanssa. Miten? Sinä kuitenkin viet lapsia töiden jälkeen puistoon jne. Aikamoinen lusmu on miehesi
Rakkaus on sokea ja joskus jopa tyhmäksi tekevä. Kyllä toisesta saa tykätä, mutta hyväksikäyttöä ei kannata antaa tapahtua. Mies voi hoitaa velkansa joko hakeutumalla velkajärjestelyyn, menemällä töihin tai jos ne on rikollisvelkoja, niin vankilaan. Joissakin tapauksissa voi kirkon diakoniarahaston kautta saada apua. Missään tapauksessa ei kannata jättää raha-asioista puhumatta. Se tulee kasvamaan sinua ja suhdettanne koko ajan, kuin virtahepo olohuoneessa. Ei riitä että mies on ihan kiva, muttei kuitenkaan luotettava. Varatkaa Aija vrlkaneuvojalle. Mies omaan asuntoon asumaan siksi aikaa kun saa asiansa ja asenteensa kohdilleen, sekä kasvaa aikuiseksi.
Olet siinä patriarkaalisessa valta-asemassa, missä miehet ovat aiemmin olleet. Ei pitäisi olla valittamista,
Vierailija kirjoitti:
Sattui silmään tekstistä, että AUTTAA lasten kanssa. Miten? Sinä kuitenkin viet lapsia töiden jälkeen puistoon jne. Aikamoinen lusmu on miehesi
Ketjussa AP kertonut, että nämä lapset ovat AP:n omia, ei siis yhteisiä. Mie ei siis ole lasten isä.
Mä en ymmärrä sitä, kun puhutaan, että stereotyyppisesti "naiset lokkeillevat ja ovat kiinnostuneita miesten rahoista", kun kuitenkin tuntuu, että moni mies mielellään elää naisystävän siivellä, ihan kuin tässäkin tapauksessa. Kai se mies nyt edes saa työmarkkinatuen 600€/kk, niin miksei hän voi siitä summasta laittaa vaikka 200-300€/kk ruokatilille? Aika kalliiksi tulee AP:lle elättää aikuista miestä. Tai enhän minä tiedä vaikka AP olisikin joku isotuloinen juristi jne...
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä sitä, kun puhutaan, että stereotyyppisesti "naiset lokkeillevat ja ovat kiinnostuneita miesten rahoista", kun kuitenkin tuntuu, että moni mies mielellään elää naisystävän siivellä, ihan kuin tässäkin tapauksessa. Kai se mies nyt edes saa työmarkkinatuen 600€/kk, niin miksei hän voi siitä summasta laittaa vaikka 200-300€/kk ruokatilille? Aika kalliiksi tulee AP:lle elättää aikuista miestä. Tai enhän minä tiedä vaikka AP olisikin joku isotuloinen juristi jne...
!
Vierailija kirjoitti:
Itsellä paineet lasten ulkoilusta ja seurustelusta heidän kanssaan, joten vietän illat aina heidän kanssa, sillä mies taas ei täytä tuota tarvetta millään. Ei juttele tai leiki tai käy pihalla heidän kanssaan, valittaa vaan jos lapset on tehneet jotain väärää.
Kaipaisin ihmistä jonka kanssa jaetaan vapaa-aika, lasten hoito ja taloudellinen paine.
Anteeksi vaan AP, mutta mun mielestä on kohtuutonta, että sä toivot,että miesystävä alkaa hoitaa ja elättää sun lapsiasi. se on vanhempien tehtävä hoitaa ja elättää omat lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Olet siinä patriarkaalisessa valta-asemassa, missä miehet ovat aiemmin olleet. Ei pitäisi olla valittamista,
Oisko valittamisen aihe vaikka se, että mies ei siinä "naisen asemassa" tee niitä naisen töitä? Lomailee vaan.
Työttömänä hakemusten tekeminen pitäisi olla puolipäivätyötä jos oikeasti haluaa muuta kuin nauttia yhteiskunnan varoilla elämisestä.
Onhan työttömyyskorvaus, jos ei ole jostakin syystä saanut karenssia.