Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ulosotossa ja työtön

Vierailija
19.07.2024 |

Kyselisin onko muilla vastaavaa tilannetta ja miten olette asiaa hoitaneet /sopineet raha - asioista.

Mies on siis työtön (ollut jo vuoden) ja ulosotossa on nuoruuden sekoilujen takia melko paljon velkaa.

Itse teen kokoaikatyötä ja säästössäkin on rahaa. Maksan kaikki ruuat ja asumisen, sillä miehen työttömyystuella ei tee juuri mitään. Välillä silti käy ärsyttämään miehen loputon vapaa-aika, mahdollisuus kirjan lukemiseen, huoleton ote työnhakuun.

Mies on minulle tosi rakas ja hän auttaa lasten kanssa, mutta joskus pintaan tulee katkeruus kun hän pääsee niin helpolla, lenkkeilee, syö, lukee, pelaa, on ikuisella lomalla. Oma työni on stressaavaa ja töiden päätteeksi lapset kaipaavat seuraa ja tekemistä, lähden siis aina puistoon niiden kanssa ja huolehdin että kaapissa on ruokaa. Miten edetä niin etten muutu vihaiseksi ja katkeraksi toisen tilaneesta, en nimittäin ikipäivänä kuitenkaan haluaisi itse olla työtön enkä ulosotossa. Ristiriitaisia tunteita siis herättää. 

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies lasten isä? Oletteko virallisesti naimisissa eli oletko elatusvelvollinen miehen suhteen? Onko mies velkajärjestelyssä tai hakeutumassa siihen? Onko mies kiinnostunut töihin menosta ylipäätään? Millainen on velan maksuaikataulu? Mitkä on miehen elämän suunnitelmat? 

Vierailija
22/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäkää avioehto ja keskustelkaa tilanteesra.

Meillä oli pitkään vaihe, jossa mies oli burnoutin jälkeen kykenemätön hakemaan töitä, eikä siksi saanut sitten edes työttömyystukea (eikä sairauspäivärahaa, koska sitähän ei burnoutiin saa). Niin kauan kuin rahat riitti, oli minusta ok, että hän hoiti osansa meidän taloudesta pitämällä huolta kodista, kotitöistä ja lapsista (toki minäkin olin paljon lasten kanssa mutta silti). Puhu miehesi kanssa ja kerro että et jaksa yksin sekä työssäkäyntiä että kodin hoitoa. Perhe on yhteinen yritys, jonka eteen kaikkien on tehtävä osansa.

Sit kun rahat loppui, oli pakko minunkin mieheni hakea töitä taas, muttei se ihan helppoa ollut, koska tauko oli pitkä ja alalla laskusuhdanne. Tässä suhteessa tiöanne pääsi vähän liian pitkälle, eli rahat ehti loppua vähän pahemmin kuin kokonaan. Jos ja kun tämä on näkyvissä teillä, älä prokrastinoi vaikean keskustelun kanssa, vaan sopikaa tästäkin ajoissa. Koska se on tosiaan yhteinen yritys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ammattia johonkin vähemmän stressaavaan ja sellaiseen, mikä mahdollistaa enemmän vapaa-aikaa. Olet selkeästi väärässä ammatissa. Jos säästössäkin on rahaa niin vaihtaminen varmasti onnistuu.

Vierailija
24/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda ammattia johonkin vähemmän stressaavaan ja sellaiseen, mikä mahdollistaa enemmän vapaa-aikaa. Olet selkeästi väärässä ammatissa. Jos säästössäkin on rahaa niin vaihtaminen varmasti onnistuu.

Tietämättä tarkemmin millä alalla Ap tyoskentelee ja tai yleisemmin, kuinka helpsiti hän saattais löytää uuden työpaikan, niin minusta suurempi huoli on se, miten mies mahdollstaisi perhearjen sujumisen kuin se, Ap aloittaa nyt kaiken keskellä aktiivinen uuden työn etsimien.  - Ellei Ap jostain syystä viihdy nykyisesssä työssään ja haluaisi uusiin työtehtäviin..

Uskovainen mies

Vierailija
25/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni vaimo on korkeassa virassa ja heillä on 2 kaksoset. Serkkuni vanhemmat ovat paljon auttaneet, mutta siinä oli aina oma hommansa.

Serkun työpaikalla oli yt neuvottelut ja tarttui pakettiin. Hän hoitaa heillä kaikki. Vei lapset päiväkotiin, myöhemmin kouluun, teki ruuat, siivosi kodin jne. Vanhimmat pääsi ylioppilaaksi nyt ja nuorimmat ovat 16 vuotiaat. On ollut koti-isänä 15 vuotta ja sanoo ihan mahtavaa.

Yo juhlissa vaimo sanoi hän saa parhe-elämässä rusinat pullasta, tekee väh 10 h työpäivää

Vierailija
26/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä noita raha-asioita nyt oikein voi sopia jos toisella ei ole mitään tuloja?

Vierailija
27/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni vaimo on korkeassa virassa ja heillä on 2 kaksoset. Serkkuni vanhemmat ovat paljon auttaneet, mutta siinä oli aina oma hommansa.

Serkun työpaikalla oli yt neuvottelut ja tarttui pakettiin. Hän hoitaa heillä kaikki. Vei lapset päiväkotiin, myöhemmin kouluun, teki ruuat, siivosi kodin jne. Vanhimmat pääsi ylioppilaaksi nyt ja nuorimmat ovat 16 vuotiaat. On ollut koti-isänä 15 vuotta ja sanoo ihan mahtavaa.

Yo juhlissa vaimo sanoi hän saa parhe-elämässä rusinat pullasta, tekee väh 10 h työpäivää

Aina joskus pieni perkele tökkii sisälläni ja huomauttelee, että: kuuleppas nyt kyllä sinäki (siis tääs minä) löytäsin itselleni varmasti kumppanin kun vaan olisit paljon röyhkeämpi, etkä kuuntelsi naista tai ainakin teksit vain selväksi, että tuossa on hänen ja sinun tavat ja toimet miten elätte ja olette. Perseilsin ja jättäsin yhteisen kdin askareet ruoalatosta siivoamiseen pyykinpesusta lastenhoitoon vaan paljon enempi hänen kontolleen. Kun näetjän itsekin kuinka paljon naisia kirjoittelee tällaisesta arjesta ja elosta vaikka pelkästään AV:la, että sinkkuna saat olla lopun ikääsi, jos kuvittelet jatkossakin, että nainen haluaisi rinnalleen kumppanin joka halauaisi elää tasa-arvosiessa parisuhteessa....  

Sitten herään. Ja luulen nähneeni painajaista. Mutta sinkkuna olen silti edelleen.

Vierailija
28/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 600 euron tuella tee mitään. Kyllä sillä nyt aika paljonkin tekee kuten ostaa ruokaa. Olet liian nössö etkä uskalla vaatia siltä käyttämään rahaa perheen hyväksi. 350 euroa pyydät siltä ruoka rahaa ja muihin laskuihin.

Vierailija
29/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa? Onko lapset tämän miehen lapsia? Millä alalla mies oli töissä? Miksi uusia töitä ei löydy?

Vierailija
30/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa lasten kanssa? Eli ei ole lasten isä?

Vierailija
31/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa on 2 miljoonaa naista, jotka nostavat elintasoaan miehen siivellä, mutta sitten, kun on yksi mies, joka elää vuoden naisen siivellä, niin siitä pitää kirjoittaa vauva-palstalle

Vierailija
32/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies kouluttautua alalle, missä on pulaa tekijöistä kuten lähihoitaja tai hitsaaja? Työvoimatoimisto neuvoo koulutusasioissa ja työvoimakoulutuksen kautta saa helposti työn. 

Vierailija
33/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä nauttiiiko joku oikeasti työttömänä olosta. Ehkä nauttiikin. Itse olin kolme kk työttömänä ja hain paniikinomaisesti jokaista työtehtävää läheltä jossa vain bruttopalkka alkoi kakkosella. Jopa liukuhihnatyötä, vaikka olen maisteri, oikeastaan tuplamaisteri. 

Olo tuntui luuserilta ja koko ajan täytyi aktivoida itseään punttisalille ja muuhun. Nyt olen töissä ja elämä on paljon mukavampaa, johtopäätös mitä ei pidä mainostaa työnantajille on, että tekisin töitä vailla ilmaiseksi. Tietysti on olemassa myös töitä joita iiset inhoaa, se on paha paikka. 

Vierailija
34/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tärkein tehtävä on tyydyttää nainen. Ei nainen kotipiikaa halua, vaan naivan uroksen. Rakastelua, suudelmia, keskustelua, naurua.

Rahalla ja kotitöillä niin väliä. Kunhan jotenkin räpiköiden.

Aina uusi päivä tulee. Ennen kuin tulee se viimeinen.

Vierailija
35/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..auttaa lasten kanssa? 

Ovatko lapset teidän yhteisiä vai sinun menneestä elämästäsi? Kiinnostavaa ja merkittävää.

Vierailija
36/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. 

Mies siis hoitaa tiskit ja ruuan ja lasten kuskaukset, ja se on helpottanut mun elämää tosi paljon. Kun tulen töistä, hän vetäytyy pelaamaan, lukemaan, lenkille, ja minulla alkaa "työvuoro" kotona lasten kanssa. Loppuillan hän puuhailee omiaan, välillä laittaa iltaruuan meille.

Itsellä paineet lasten ulkoilusta ja seurustelusta heidän kanssaan, joten vietän illat aina heidän kanssa, sillä mies taas ei täytä tuota tarvetta millään. Ei juttele tai leiki tai käy pihalla heidän kanssaan, valittaa vaan jos lapset on tehneet jotain väärää.

Kaipaisin ihmistä jonka kanssa jaetaan vapaa-aika, lasten hoito ja taloudellinen paine. Mutta ymmärrän että aikansa kaikkea ja ihmisen arvo ei määräydy taloustilanteen mukaan, ja on jo aika paljon että hoitaa siivouksen ja lasten kuskaukset, sekä ruuanlaittoa. Perus kotiäiti-hommat. 

Maksan asumisen ja ruuan lisäksi kaikki lasten asiat ja miehen vaatteet. 

En työpaikkaa halua vaihtaa koska työ mahdollistaa lasten lääkärikäynnit kesken päivän ja etätyön jos sille tarvetta. Työ on siis joustava mutta raskas päälle, paljon ajatustyötä. 

Vierailija
37/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat minun, eivät yhteisiä. 

Ollaan kuitenkin oltu yhdessä jo 5v ja siitä ajasta 2v olen maksanut asumisen ym, sillä ulosoton takia miehen tulot on pienemmät. 

Vierailija
38/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan naisista on nykyisin hyväksyttävä myös työtön ja varaton mies, jos yleensä lapsista ja parisuhteista unelmoivat, tämä on raaka totuus, mutta täysin naisten itsensä luoma ongelma, mutta kuten tunnettua, totuus sattuu. Nainen on pystynyt samaan kuin miehet, joten mikseri siis perheen perustamiseen ja elättämiseen.

Vierailija
39/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele mitään neuvova, niistä ei ole koskaan mitään hyötyä

Vierailija
40/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun arvaan, miehesi ulosoton syy on jonkun muun samoin kuin työttömyyden.