Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ulosotossa ja työtön

Vierailija
19.07.2024 |

Kyselisin onko muilla vastaavaa tilannetta ja miten olette asiaa hoitaneet /sopineet raha - asioista.

Mies on siis työtön (ollut jo vuoden) ja ulosotossa on nuoruuden sekoilujen takia melko paljon velkaa.

Itse teen kokoaikatyötä ja säästössäkin on rahaa. Maksan kaikki ruuat ja asumisen, sillä miehen työttömyystuella ei tee juuri mitään. Välillä silti käy ärsyttämään miehen loputon vapaa-aika, mahdollisuus kirjan lukemiseen, huoleton ote työnhakuun.

Mies on minulle tosi rakas ja hän auttaa lasten kanssa, mutta joskus pintaan tulee katkeruus kun hän pääsee niin helpolla, lenkkeilee, syö, lukee, pelaa, on ikuisella lomalla. Oma työni on stressaavaa ja töiden päätteeksi lapset kaipaavat seuraa ja tekemistä, lähden siis aina puistoon niiden kanssa ja huolehdin että kaapissa on ruokaa. Miten edetä niin etten muutu vihaiseksi ja katkeraksi toisen tilaneesta, en nimittäin ikipäivänä kuitenkaan haluaisi itse olla työtön enkä ulosotossa. Ristiriitaisia tunteita siis herättää. 

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitutukseen saattaisi ensi hätään auttaa, että mies ottaa reippaasti kotityöt hoitaakseen. Siis kaikki. Jos hän ei hae työtäkään, tuo on vähintä mitä voi edellyttää.

Jos roolit käännettäisiin niin taitaisi olla toinen ääni kellossa peukuissa :D Huvittavia nämä kaksoistandardit.

Vierailija
42/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kämpät. Ehdottomasti. 

Nyt sä maksamalla kaiken, mahdollistat tuon ikuisen lomailun. 

Omassa kämpässä olisi hänen itse maksettava kaikki, alkaa työnhaku taas maistua. 

Ei kannata olla liian sinisilmäinen, toi on hyväksikäyttöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta mikä mieslapsi! Elätät jotain hiton luuseria! Säästä ne rahat ja heitä se pas ka pihalle... 

Vierailija
44/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen ois syytä ottaa hoitaakseen kotityöt ja kokkaukset ym., jos ei muuta tekemistä päiviin ole. Myös lasten hoito päivisin, ja sillä tasolla ettei työssäkäyvän tartte aina lähteä illalla puistoon. Riippuu toki lasten iästä ja siitä ovatko päivät koulussa/päiväkodissa. 

Vierailija
45/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitutukseen saattaisi ensi hätään auttaa, että mies ottaa reippaasti kotityöt hoitaakseen. Siis kaikki. Jos hän ei hae työtäkään, tuo on vähintä mitä voi edellyttää.

Jos roolit käännettäisiin niin taitaisi olla toinen ääni kellossa peukuissa :D Huvittavia nämä kaksoistandardit.

Juu, jos kotona olisi nainen, olisi itsestään selvää että hän hoitaa kotihommat... 

Vierailija
46/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. 

Mies siis hoitaa tiskit ja ruuan ja lasten kuskaukset, ja se on helpottanut mun elämää tosi paljon. Kun tulen töistä, hän vetäytyy pelaamaan, lukemaan, lenkille, ja minulla alkaa "työvuoro" kotona lasten kanssa. Loppuillan hän puuhailee omiaan, välillä laittaa iltaruuan meille.

Itsellä paineet lasten ulkoilusta ja seurustelusta heidän kanssaan, joten vietän illat aina heidän kanssa, sillä mies taas ei täytä tuota tarvetta millään. Ei juttele tai leiki tai käy pihalla heidän kanssaan, valittaa vaan jos lapset on tehneet jotain väärää.

Kaipaisin ihmistä jonka kanssa jaetaan vapaa-aika, lasten hoito ja taloudellinen paine. Mutta ymmärrän että aikansa kaikkea ja ihmisen arvo ei määräydy taloustilanteen mukaan, ja on jo aika paljon että hoitaa siivouksen ja lasten kuskaukset, sekä ruuanlaittoa. Perus kotiäiti-hommat. 

Maksan asumisen ja ruuan lisäksi kaikki lasten asiat ja miehen

Miksi sinun pitää hoitaa lasten lääkärikäynnit jos mies on kotona? Miksi ihmeessä mies ei maksa edes omia vaatteitaan työttömyystuesta? Onko ne lapset myös miehen? Miten pieniä ne on? 

Vierailija
47/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos lapset ei ole miehen niin ei toki voi vaatia häntä osallistumaan yhtä paljon heidän hoitoon. Jos pitää kodin siistinä ja laittaa ruuat pöytään niin kyllähän se jo helpottaa elämääsi merkittävästi. Ja kai siitä työttömyysrahasta osa menee yhteisiin asioihin, esim ruokaan? Ja miksei mies hae töitä? 

Vierailija
48/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein jo luulin että minusta kirjoitellaan

..joo olen ollut jo pari vuotta työtön ja en usko että töihin edes pääsen ja siksi kulutan aikaani muihin kuin työ etsimeen..

Teen kotona remppaa,hoidan pihaa,käyn kuntosalilla ja teen pitkiä pyöretkiä sekä tottakai opiskelen

...opiskelen avoimessa yliopistossa aineita sekä espanjaa ja italiaa, korjailem itse autoani ja käyn välillä suvun mökillä lomailemassa...tälläistä on työttömän elämä.

Vierailija
49/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voisi joko

tehdä kaikki kotityöt (pyykit, ruuanlaitto, siivous ja lasten koulut, synttörit jne.)

TAi

mennö töihin tai opiskelemaan

Vierailija
50/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah muistoja. Puolisoni oli vastaavassa tilanteessa kun tapasimme. Tai no, virallisesti "opiskeli" aikanaan kesken jäänyttä tutkintoaan mutta tosiasiassa opinnot ei edenneet yhtään ja eli toimeentulotuella, ulosotto hengitti niskaan aiempien hölmöilyjen takia. Kun sitten kertoi totuuden olin jo niin ihastunut että päätin katsoa mitä tästä tulee.

Tuosta on nyt aikaa 15 vuotta. Meni töihin ja alkoi maksaa sitä velkaansa ja huolehtimaan siitä, ettei uutta tule. Vuoden jälkeen uskoin hänen motivaatioonsa korjata tilanne jo sen verran, että annoin muuttaa luokseni, jotta saisi nipistettyä asumisen kuluista. Pitkään olin siinä sijaiskärsijän roolissa kun luonnollisesti miehen palkasta jäi käteen todella vähän ulosoton jälkeen. Nyt on ollut jo muutaman vuoden täysin velaton ja koko 15v aikana ei ole uusia merkintöjä tullut.

En kyllä nää, että hommasta olisi yhtään mitään tullut, jos olisi heittäytynyt täysin minun elätiksi ja jäänyt kotiin makaamaan. Minusta tuossa tilanteessa ainoa toivo on se, että se velkaantunut tekee kaikkensa työllistyäkseen ihan mihin tahansa ja velan pois maksamiseksi. Vaikka olisi niin surkea palkka ettei velka juuri lyhene niin minulle ainakin se osoittaminen että edes yrittää tehdä asialle jotain ja edetä parempi palkkaisiin hommiin riittäisi. 

Vierailija
51/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä on monella naisella todellisuutta suomessa heillä jotka ovat tuoneet miehensä matkamuistoja jostain afrikasta

Vierailija
52/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat minun, eivät yhteisiä. 

Ollaan kuitenkin oltu yhdessä jo 5v ja siitä ajasta 2v olen maksanut asumisen ym, sillä ulosoton takia miehen tulot on pienemmät. 

No niin. Eli lapsilla on isäkin jossain?

Vierailija
53/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä varmaan ei työnhaku innosta, kun siitä palkasta ei velkojen takia pysty nauttimaan, kun niin iso osaa menee ulosotolle. 

Miettisin siis, että kannattaako suhdetta jatkaa, jossa elätät miestä, joka hyvin todennäköisesti jatkaa valitsemallaan tiellä. 

Ja muista, myös avopuolison ulosotto voi vaikuttaa siihen saatko SINÄ uusia vakuutuksia jne.

Vierailija
54/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat minun, eivät yhteisiä. 

Ollaan kuitenkin oltu yhdessä jo 5v ja siitä ajasta 2v olen maksanut asumisen ym, sillä ulosoton takia miehen tulot on pienemmät. 

Tälläiseen kuvioon omat asunnot ja tapailusuhde.

Vierailija
55/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä ulos tollanen lois eläjä.ei ole muuta tulevaisuutta kun sinä maksat toine makaa kotona millo milläkin syyllä..on niitä muitakin miehiä.

Vierailija
56/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että teillä on parisuhteen sisäiset sopimiset jääny tekemättä. Ei kukaan koti-isäksi rupea vaikka haluaisikin jos asiasta ei suoraan puhuta. Ei tällaisia moniulotteisia juttuja voi olettaa kenenkään ottavan omakseen edes jonkinlaista keskustelua asiasta.

Kerran pärjää lasten kanssa niin tuostahan voisi saada oikein hyvä koti-iskin "groomattua" =D. Siitä vaan keskustelemaan yhteisestä tulevaisuudesta. Jos mies hoitaa sitten kaiken mitä lupaa, niin kannattaa kosia. Viet romanttiselle rantakävelylle ja mekko päällä polvistut sormuksen kanssa. 

M30

Vierailija
57/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen saa seksiä ja mies elatuksen!. miksi tätä asetelmaa ei arvosteta...?

Vierailija
58/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin mies sitten käyttää työttömyystukensa, jos ei asumiseen, ruokaan saati edes omiin vaatteisiinsa?

Vierailija
59/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että teillä on parisuhteen sisäiset sopimiset jääny tekemättä. Ei kukaan koti-isäksi rupea vaikka haluaisikin jos asiasta ei suoraan puhuta. Ei tällaisia moniulotteisia juttuja voi olettaa kenenkään ottavan omakseen edes jonkinlaista keskustelua asiasta.

Kerran pärjää lasten kanssa niin tuostahan voisi saada oikein hyvä koti-iskin "groomattua" =D. Siitä vaan keskustelemaan yhteisestä tulevaisuudesta. Jos mies hoitaa sitten kaiken mitä lupaa, niin kannattaa kosia. Viet romanttiselle rantakävelylle ja mekko päällä polvistut sormuksen kanssa. 

M30

Vitsi vitsi. Siis tuo mies on aika avuton. Ilmeisesti elätät häntä vieläpä lastesi isän elareilla. Tai ainakin jossain määrin. Jännää touhua. Akkamainen mies joka tekee sen mimin ja valittaa sulle vielä lapsista, vaikka voisi ihan itse harjoitella sitä kasvatustyötä. 

M30

Vierailija
60/113 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä nauttiiiko joku oikeasti työttömänä olosta. Ehkä nauttiikin. Itse olin kolme kk työttömänä ja hain paniikinomaisesti jokaista työtehtävää läheltä jossa vain bruttopalkka alkoi kakkosella. Jopa liukuhihnatyötä, vaikka olen maisteri, oikeastaan tuplamaisteri. 

Olo tuntui luuserilta ja koko ajan täytyi aktivoida itseään punttisalille ja muuhun. Nyt olen töissä ja elämä on paljon mukavampaa, johtopäätös mitä ei pidä mainostaa työnantajille on, että tekisin töitä vailla ilmaiseksi. Tietysti on olemassa myös töitä joita iiset inhoaa, se on paha paikka. 

Minä nautin, toivottavasti ei tarvitsisi koskaan enää mennä töihin. mutta rahan vuoksi varmasti tarvii, valitettavasti, jos niitä töitä nyt jostain vielä löytyisi.