Ruokakaupan musiikki piinaa Asta Hannulaa: Ei tarvitse mennä kuin Prismaan niin reagoin jo siellä
Ikävää. Mutta äänet kuuluvat osana elämään. Toki melua on joskus liikaakin, mutta minkäs teet.
Nyt ollaan sitten kieltämässä kaikenlainen taustamusiikki kaikilta, kun ei sovi itselle?
Normipäivä.
Olen allerginen koirille: Koirat kiellettävä.
En omista tai tarvitse autoa: autot kiellettävä
En saa asumistukea: pois kaikilta
Olen kitisevä ja katkera yksinäinen kyylä: kaikki elämä on kiellettävä muilta
Lapset mölisevät: ei lapsille!
Koripallo aiheuttaa meteliä naapurustoon: Kenttä kiinni
Onkohan Asta kokeillut korvatulppia tai kuulosuojaimia?
yle.fi/a/74-20099290
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
kannattaa välttää itistä.. siellä on ihan kaamea taustamelu musiikki soi ja sen päälle mainoskuulutukset!
Ymmärrän tämän, mutta se ei ole läheskään suurin syy välttää itistä. (Autocorrekt tarjosi isistä, mikä ei ollut lainkaan huono valinta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kukaan tarvitsee taustamelua jossain kaupassa? Vaikka se nyt ei varsinaisesti minua häiritse, niin ei kyllä haittaisi yhtään vaikka se loppuisi joka paikasta.
Olin raskaan päivän jälkeen prismassa. Hyvä etten lähtenyt lätkim''n kun miesoletettu "lauloi" "suuuuudellaan" Sitä se toista varmaan sen kolme minuuttia!
Mulla vaan savu nousi korvista.
Laitoin palautetta että miksei ennemmin vaikka hissimusiikkia, että tuo oli kammottava kokemus.
Joo ei voi kun "jossain muualla" päätetään se soittolista.
Prismassa se soittolista on karmiva" Suomalaisia "laulajia" uhhhh...toistaa samaa riviä ja jankkaa samaa asiaa...
heh, tästä tuli mieleen että paikallisessa s-marketissa soi melko usein Levoton prinssi biisi ja muut vähän "hassut" biisit, niillä on varmaan s.ryhmässä joku oma soittolista varmaan. Minunkin mielestäni jos kaupassa on pakko soittaa jotakin taustamusaa, se voisi olla suht neutraali hissimusatyylinen että häivyttää mölyä, muttei tuota tuskaa. Lähikaupassa käyn yleensä ilman kuulokkeita, isompiin marketteihin/kauppakeskuksiin menen kuulokkeet korvilla eli oman soittolistan kera. Toki välillä ne kuulutukset on kyllä todella lujalla, ymmärrän ne hätätilanteessa eli turvallisuutta koskevat kuulutukset, mutta erikoistarjouksia ei kannata luukuttaa kovin lujaa.
En lukenut alkuperäistä juttua, mutta nykyään pystyy kyllä tilaamaan ruuat kotiinkin, itsekin teen yleensä 1 ison tilauksen kuussa, jolloin tulee kaikki kuiva-aineet, pesuaineet tms säilyvä ja sitten teen tarvittaessa täsmäkäyntejä kaupassa muiden osalta.
BOOONUSSTILITTÄJÄ, BOONUSSTILITTÄJÄ, LÄNKYTILÄNKYTI LÄSSYNLÄÄ...
Ei asiakas tarvitse kaupoissa kuulosuojaimia tai korvatulppia!!
onneksi on Lidl. Siellä ei tarvitse kuunnella turhanpäiväistä joikumsta.
Omat musiikit korviin kuulokkeilla niin ei haittaa.Pahin on kun rupeavat soittamaan joululauluja lokakuussa...
Turha joikumismusiikki ei anna lisäarvoa. Halutaan tietty asiakasryhmä pois. Ei ole mitään järkeä soittaa ruokakaupoissa musiikkia. Teostomaksut voisi laittaa myyjien palkkoihin, eikä turhaan riekkumiseen.
Korvatulpat ja vastamelukuulokkeet on hyvä yhdistelmä. Helsingin keskustakin vaikuttaa todella hiljaiselta sellaisella yhdistelmällä.
Pohjanmaalla menee myös hermot Prisman musiikista, ja kirsikkana kakun päällä karmeat kuulutukset rannikkoruotsiksi. Aarrgghh.
Koivukylän Cittarissa oli eilen musiikkia ja äänitaso kova. Tapasin myyjän ja kerroin kauhistuneeni, kun ei ole koskaan ennen ollut. Käyn vielä kokeilemassa siellä, mutta lopetan käyntini, jos sama toistuu. En asioi missään, jos häiritsevää möykkää kuuluu taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Juttua lukematta veikkaan ettei vastamelukuulokkeita ole kokeiltu.
Järjetön ehdotus, kukin voi kuunnella mielimusiikkiaan autossaan tai kotonaan. Kaupat jäävät ilman niitä asiakkaita, jotka ei lisämelusta halua kärsiä. Kuulokkeet korvilla kulkeva näyttää mielestäni bimbolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttua lukematta veikkaan ettei vastamelukuulokkeita ole kokeiltu.
Järjetön ehdotus, kukin voi kuunnella mielimusiikkiaan autossaan tai kotonaan. Kaupat jäävät ilman niitä asiakkaita, jotka ei lisämelusta halua kärsiä. Kuulokkeet korvilla kulkeva näyttää mielestäni bimbolta.
Aa se näyttää sinun mielestäsi bimbolta. Sitten eivät kuulokkeet olekaan hyvä ratkaisu. Hitsi, kun muuten auttaisivat niin monia.
Vierailija kirjoitti:
Koivukylän Cittarissa oli eilen musiikkia ja äänitaso kova. Tapasin myyjän ja kerroin kauhistuneeni, kun ei ole koskaan ennen ollut. Käyn vielä kokeilemassa siellä, mutta lopetan käyntini, jos sama toistuu. En asioi missään, jos häiritsevää möykkää kuuluu taustalla.
Loistavaa! Jaksaa taas itsekin käydä aktiivisemmin, kun ruuhkat vähenevät. Voin kierrellä oikein ajan kanssa ja shoppailla jotakin kaikilta osastoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kukaan tarvitsee taustamelua jossain kaupassa? Vaikka se nyt ei varsinaisesti minua häiritse, niin ei kyllä haittaisi yhtään vaikka se loppuisi joka paikasta.
Se lisää myyntiä.
Uskon, että vähentää myyntiä, kun moni jättää käymättä mölykaupoissa. Minä ainakin jätän.
Kävin tänään Raision Myllyssä (se on kauppakeskus). Tarkoitus oli etsiä tietynlaista vaatekappaletta eli ei vain haahuilla. Kiersin nämä yleisimmät vaatekaupat, ja kaikissa paitsi henkkamaukassa musiikki soi todella kovalla. Siis niin häiritsevän kovalla, että en jaksanut keskittyä vaatteiden katseluun vaan lähdin sitten pois.
Etsin näiden liikkeiden palautekanavia, mutta sellaisia ei löytynyt.
En tajua ketä tuo palvelee. Mylly on muutenkin rasittava paikka, kuulutuksia jatkuvasti, kirkas auringonvalo paistaa isoista kattoikkunoista jne. Olen aina aivan uupunut siellä käymisen jälkeen. Esim. Skanssi on paljon aistiystävällisempi paikka.
Varsinkin jos työpäivän jälkeen menee kaupoille niin ei vaan jaksa mitään ylimääräistä mökää.
Ruokakauppa maksaa teostomaksut kuten kuuluukin. Kaikki taksit eivät olleet tähän halukkaita.