Ruokakaupan musiikki piinaa Asta Hannulaa: Ei tarvitse mennä kuin Prismaan niin reagoin jo siellä
Ikävää. Mutta äänet kuuluvat osana elämään. Toki melua on joskus liikaakin, mutta minkäs teet.
Nyt ollaan sitten kieltämässä kaikenlainen taustamusiikki kaikilta, kun ei sovi itselle?
Normipäivä.
Olen allerginen koirille: Koirat kiellettävä.
En omista tai tarvitse autoa: autot kiellettävä
En saa asumistukea: pois kaikilta
Olen kitisevä ja katkera yksinäinen kyylä: kaikki elämä on kiellettävä muilta
Lapset mölisevät: ei lapsille!
Koripallo aiheuttaa meteliä naapurustoon: Kenttä kiinni
Onkohan Asta kokeillut korvatulppia tai kuulosuojaimia?
yle.fi/a/74-20099290
Kommentit (95)
Hänellä on kuulovamma työstä johtuen, joten meteli häiritsee. Ei saa persulle vain sanoa tätä
Onkohan Asta kuullut, ettei kauppaan tarvitse nykyisin mennä jos ei tahdo?
Robotit pörrää ja ruoka tulee tarvittaessa kotiovelle.
Sama tiedoksi palstalaisille, joita kaikki tuntuu häiritsevän siellä kaupassa.
En tarvitse kauppaan mitään mökää, joten voisi kyllä laittaa pois päältä. Aistit saa muutenkin ihan liikaa kuormitusta.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on kuulovamma työstä johtuen, joten meteli häiritsee. Ei saa persulle vain sanoa tätä
Ketä se kiinnostaa. Tunkekoot tulpat korviinsa. Maailmassa on jo ihan liikaa lumihiutaleita. Niiden pillien mukaan ei kannata tanssia.
Ihmeellistä paskaa.
Kauppojen musiikit soi muutenkin niin hiljaisella, ettei sitä edes huomaa.
Ainoastaan ne perkeleen joulurallatukset soi turhan kovalla.
Vierailija kirjoitti:
Taidat miettiä persuja päivät pitkät?
Kommentoin vain kauppojen melua: en ymmärrä, miksi kaupoissa pitää huudattaa radiota yms etenkin ruokakaupoissa. On joskus pitänyt lähteä esim tokmannilta pois, koska aivan hemmetin kovalla soittavat. Ei paljon tee mieli kierrellä metelissä.
Saipa Asta tälle "Hiljaiset paikat"-hankkeelleen taas julkisuutta.
Tukijoita riittää:
Koneen Säätiö
Kuuloliitto
Tinnitusyhdistys
Helsingin kaupunki
Autismiliitto
ADHD-liitto
Akustinen seura
Joukko eri tieteenalojen asiantuntijoita
Varmaan jotain apurahaa on tullut veronmaksajiltakin.
Kannattaa pitää siis meteliä!
Olen käynyt vuosikymmeniä vastapäätä sijaitsevassa Prismassa, enkä ole edes kiinnittänyt huomiota onko musiikkia vai ei. Jumbon Prismassa ja Citymarketissaksan en ole huomannut taustamusiikkia. Saattaapi olla. Minulla on radio hiljaisella auki klo 07-17.
Vierailija kirjoitti:
Mihin kukaan tarvitsee taustamelua jossain kaupassa? Vaikka se nyt ei varsinaisesti minua häiritse, niin ei kyllä haittaisi yhtään vaikka se loppuisi joka paikasta.
Se lisää myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttua lukematta veikkaan ettei vastamelukuulokkeita ole kokeiltu.
Miksei melusta tykkäävät voisi itse käyttää kuulokkeita, niin saisivat luukuttaa niin lujaa kuin haluavat? Olen itse asunut möykkänaapurin kanssa ja yritin elää niin, että käytin korvatulppia ja kuulokkeita. Jatkuvasta tulppien ja kuulokkeiden käytöstä aiheutui lopulta se, että korvakäytäviin tuli märkivää rupea, koska korvat eivät päässeet missään vaiheessa tuulettumaan. Oli pakko muuttaa pois.
En tiedä miksi puhut tässä yhteydessä naapureistasi, mutta yleisesti ottaen on ehkäpä kuitenkin helpompi käyttää kuulosuojaimia kuin hiljentää koko ympäröivä maailma?
Kaupoissa musiikki on kuitenkin ihan turhaa lisämelua. Ei varmaan työntekijöiden terveydellekään ole hyvä altistua tuollaiselle turhalle melulle jokaisena työpäivänä.
Suomihitit raikaa ainakin Viikin Prismassa. En ole ääniyliherkkä, mutta pikkuisen hatuttaa kuunnella normaalinepun sillä meillä oli hetkemme-retkemme -renkutusta vihannesosastolla viikosta toiseen.
Onko keltään pois jos musa lopetetaan?
Tai ne helkkarin mukahauskat bonustilittäjä -mainokset, onko pakko tykittää niitä?
Vierailija kirjoitti:
Mihin kukaan tarvitsee taustamelua jossain kaupassa? Vaikka se nyt ei varsinaisesti minua häiritse, niin ei kyllä haittaisi yhtään vaikka se loppuisi joka paikasta.
Musikaalisena ja vahvat omat musiikkimieltymykset omaavana se Ass-ryhmän Suomipop on ihan kauheaa kuunneltavaa. 😄 Jep, omat vastamelukuulokkeet ratkaisevat asian, mutta eipä niitä aina muista mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttua lukematta veikkaan ettei vastamelukuulokkeita ole kokeiltu.
Miksei melusta tykkäävät voisi itse käyttää kuulokkeita, niin saisivat luukuttaa niin lujaa kuin haluavat? Olen itse asunut möykkänaapurin kanssa ja yritin elää niin, että käytin korvatulppia ja kuulokkeita. Jatkuvasta tulppien ja kuulokkeiden käytöstä aiheutui lopulta se, että korvakäytäviin tuli märkivää rupea, koska korvat eivät päässeet missään vaiheessa tuulettumaan. Oli pakko muuttaa pois.
En tiedä miksi puhut tässä yhteydessä naapureistasi, mutta yleisesti ottaen on ehkäpä kuitenkin helpompi käyttää kuulosuojaimia kuin hiljentää koko ympäröivä maailma?
Naapurit voi laittaa musiikkinsa kuulokkeista, kun heillä ei ole lupa päättää siitä mitä naapurit haluaa kuulla. Muiden ihmisten ei tarvitse suojautua sitä varten, että joku idiootti päättää mökätä.Säästää myös luontoa kun yksi vajaajärkinen hankkii kuulokkeet itselleen eikä 200 muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat miettiä persuja päivät pitkät?
Kyllä. Aina ajattelen miten he panevat lapsiaan pienillä nakeillaan päivät pitkät halla-ahon opein
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pysyä kotona, kaikki voittaa.
Jos on seinän takana kantapäillään laukkaava naapuri, on vaikeaa kotonakin. Päivällä vielä kestän, mutta yöt on vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassa huutaa radio nova ja kovalla!
Tuo on jo todella paha!
Vaihtaisin välittömästi kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lisää myyntiä.
Paskat lisää! Lähden heti pois jos siellä "laulaja" joikaa kovaa ja korkeelta jotain samaa rivi-ja säkeistö tolkulla!
Olen kuullut väitteen, että ihmiset ostaa enemmän jos kuulee musiikkia. En löydä lähdettä, mutta jonkun tällaisen muistan lukeneeni. Käsittämätöntä!
Se häiritsee niin paljon, kun yrität kauppalistaa plärätä ja miettiä isossa marketissa, että mistä löytyy mitäkin. Ja sitten täysillä raikaa joku Synnytty saunomaan. Tai lähimarketissa soiva Pedro Pedro Pedro. Ei jumaliste siinä pysty keskittymään!
Aivan tarpeeksi ääntä tulee ihmisten puheensorinasta ja kärryjen kolinasta. Vastamelukuulokkeet on keksitty, mutta aina en halua luurit päässä kulkea. Uskon, että suurin osa olisi ok sen kanssa ettei musiikki soi.