Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava ei edes kysynyt, miten kesälomani meni tai mitä tein

Vierailija
19.07.2024 |

Ai että olen kyllästynyt tuollaisiin ihmisiin. Joku kesäloma nyt on monelle vuoden kohokohta, ja itse vielä teen paljon asioita lomallani. Tämä tuttava alkoi siis vain paasaamaan omista asioistaan ja ongelmistaan saman tien kun tavattiin lomani jälkeen. 

Koska ihmisistä tuli näin törppöjä?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko riippuvainen toisten mielipiteistä ja huomiosta? Jos olet, niin ei kannattaisi olla.

En ole, mutta en halua olla tekemisissä itsekkäitten ihmisten kanssa.

Ap

Vierailija
42/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap välitä ihmisten ilkeistä vastauksista täällä. On tainnut moni mamma herätä väärällä jalalla. Mielestäni aiheesi on hyvä. Ja täällä onkin muutama järkevä ihminen jakanut oman kokemuksen aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu suuttu kun kysy lomasta. Ei kuulemma ollut loma pienen lapsen äitinä.

Vierailija
44/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on kaikki niin vaikeaa. Lehdessä oli juttua jokin aikaa sitten kuinka monet ahdistuvat kun kysellään miten loma meni ja mitäs teit. Nyt sitten sekään ei ole hyvä ettei siitä kysellä.

Ihmisten egot on niin hauraita ja niitä varjellaan. Ap on hyvä esimerkki. Miettinyt varmaan lomallaan miten kertoo lomastaan ja saa näin buustattua luhistuvaa egoaan. Nyt kun kukaan ei kysy, hän tuntee itsensä pieneksi ja se suututtaa. 

Vierailija
45/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten osaa kertoa oma-aloitteisesti?

Entä kysyitkö hänen lomastaan?

Tietenkin kysyn ihmisten lomista; onhan minulla käytöstavat. Hänen lomistaan en kyllä enää kysele.

Ap

MITÄ tekemistä lomalla ja käytöstavoilla on keskenään, ei mitään!

Mua ei kiinnosta kenenkään lomat, ihan se ja sam. EIkä mun lomista tarvii kenenkään kysyä, mitä siitä!

No jos ois ollut jossain Aruban risteilyllä, mutta nää kesämökkijutut, ketä kiinnostaa hakkasitko 60 mottia halkoja ja näit hassun oravan ja sauna savutti!

Joka vuosi samat rotat ja jutut.

Vierailija
46/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en pidä yhtään, että kysellään lomista. Kerron ihan itse, jos haluan kertoa.

Ps. kaikille kesäloma ei ole kohokohta. Itse hoidan vakavaa sairautta sairastavaa läheistäni myös lomalla.

Vierailija
47/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on kaikki niin vaikeaa. Lehdessä oli juttua jokin aikaa sitten kuinka monet ahdistuvat kun kysellään miten loma meni ja mitäs teit. Nyt sitten sekään ei ole hyvä ettei siitä kysellä.

Ihmisten egot on niin hauraita ja niitä varjellaan. Ap on hyvä esimerkki. Miettinyt varmaan lomallaan miten kertoo lomastaan ja saa näin buustattua luhistuvaa egoaan. Nyt kun kukaan ei kysy, hän tuntee itsensä pieneksi ja se suututtaa. 

Olet ilkeä ihminen. Itsekin varmaan peräänkuulutat hyviä käytöstapoja, toki itse ne tietenkin unohtaen. Jos on huono aamu, tai ukon kanssa ollut riitaa, niin älä pura sitä täällä ilkeilemällä. Kiitos.

Vierailija
48/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimieheni harrastaa tuollaista tyhjänpäiväistä kyselyä. Joka maanantai kysyy, miten viikonloppu sujui. Joka loman jälkeen kyselee lomasta. Harvoinpa ihmiselle mitään niin ihmeellistä tapahtuu, että sitä kannattaisi rutiinomaisesti jakaa. 

Ap, olen pahoillani. Minua ei pätkän vertaa kiinnosta kuulla, mitä ruokaa söit lomallasi, missä nähtävyydessä kävit tai mitä ostit tuliaiseksi. En myöskään halua pakottaa ketään kuuntelemaan oman pienen elämäni yksityiskohtia. En usko, että ne oikeasti kiinnostaisivat ketään muuta kuin äitiäni. 

Vierailija
49/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon ihmistyypin. Mun eräs tuttu/kaveri on tuollainen. Se ei koskaan kysy toisilta kuulumisia. Alkaa heti jauhamaan vaan omia parisuhdeongelmiaan. Samat valitukset vuodesta toiseen. Olen jo viimeiset kolme vuotta sanonut hänelle suoraan, että kannattaisi varmaan erota, kun mikään ei muutu. Mutta ilmeisesti se ongelmissa vellominen ja niistä vatvominen on mielekkäämpää.

Sitten eräs toinen kaverini on myös samanlainen. Juuri ja juuri jaksaa kuunnella toisen kuulumiset, toki tietenkin välillä keskeyttäen. Saattaa jauhaa tunninkin putkeen omia työasioitaan. En enää juurikaan pidä yhteyttä tähän kaveriini. Hän kyllä soittelee silloin tällöin. Olenkin oppinut käyttämään hyödyksi nuo pitkät puhelut. Laitan hänet kaiuttimelle ja puuhastelen samalla kotitöitä. Riittää kun välillä sanoo "ahaa" tai "niinpä" tai "joo".

Näillä persoonilla on se hassu piirre, että eivät osaa lukea vastapuolta ollenkaan, että kuuntelu kylläs

Mulla on tommonen "kaveri" ja joo, teen kaikkea muuta, ynähtelen välillä! EI tarvi koskaan oikeasti vastata.

Vierailija
50/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joutuu keskustelemaan vaan kohteliaisuudesta, esim. töissä. Jos en keksi muuta puhuttavaa, saatan kysyä toisen kesälomasta, vaikka ei se minua edes oikeasti kiinnosta, yritän myös kuunnella aktiivisesti. Monesti joku osaa kertoa ihan hauskojakin juttuja.

Vierailija
51/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen työkaveri pitää jotain ystävyyttä välillämme yllä. Hän vaihtoi duunipaikkaa kolmisen vuotta sitten.

Soittelee kerran kuussa maratonipuhelun. Kertoo omasta elämästään (tai veljensä kuolleesta puolisosta, tyttärensä koirasta, kaveri käänty muslimiksi...) ummetlammet ja sitten saattaa kysyä duunijuorut. Mun kuulumisia ei koskaan. Mä lähes tunnin kuuntelen hänen elämäänsä ja naurahdan sopiviin väleihin ja sanon hmmh.

Välillä se loppuun toruu, kun en pidä yhteyttä.

Mähän lähdin sieltä duunista vuosi hänen jälkeen. Ei ole tietoinen. Mä nyt asunkin toisessa maassa, lähdin työn takia. Ei ole tietoinen tästäkään. jne.

Mä en oikein koskaan ole häntä ymmärtänyt ja miksi se on mussa niin kiinni. Työkaverina kammottava, "ystävänä" vielä pahempi.

Asut jo toisessa maassa ja kännykkänumerosi on edelleen suomalaisessa liittymässä... erikoista.

Vierailija
52/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itsekeskeinen. 

Vierailija
53/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asut jo toisessa maassa ja kännykkänumerosi on edelleen suomalaisessa liittymässä... erikoista."

Minä olen asunut poissa Suomesta 29 vuotta ja minulla on edelleen suomalainen kännykkäliittymä. Haluan että äitini ja muut sukulaiset voivat soittaa suomalaiseen numeroon niin että minä joudun maksamaan kaikki roaming-kulut jos niitä tulee (ja takavuosina tulikin). Lisäksi suomalalaisesta liittymästä on hyötyä Suomen lomilla. 

Vierailija
54/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kumma ettei lomastani kysellä. Minä sentää kävin paikkakunnan jokaisen ketjun kaupassa. Lidlissä, Alepassa, S-Marketissa, Prismassa ja Kittarissa. 

Ap

Vierailija
55/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuntelen mielenkiinnolla kaikkien loma seikkailut ja arki askareetkin. Voin mainita myös omista loma puuhista vaikka se onkin tuiki tavallinen suursiivo, turhien tavaroiden, vaatteiden kerääminen kierrätykseen ja pihassa puskien leikkaamista, oksien hakettamista ja uusien kasvien istuttamista talvituhojen tilalle.

Kaikki ei halua tai kehtaa kauheasti alkaa kyselemään jos sattuukin ettei joku halua kertoa. Jos vaikkapa on ollut rahasta kiinni eikä ole ollut varaa mihinkään niin voi hävetä ettei ole mitään kerrottavaa tai on jotain harmittavaa tapahtunut lomalla.

Vierailija
56/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimieheni harrastaa tuollaista tyhjänpäiväistä kyselyä. Joka maanantai kysyy, miten viikonloppu sujui. Joka loman jälkeen kyselee lomasta. Harvoinpa ihmiselle mitään niin ihmeellistä tapahtuu, että sitä kannattaisi rutiinomaisesti jakaa. 

Ap, olen pahoillani. Minua ei pätkän vertaa kiinnosta kuulla, mitä ruokaa söit lomallasi, missä nähtävyydessä kävit tai mitä ostit tuliaiseksi. En myöskään halua pakottaa ketään kuuntelemaan oman pienen elämäni yksityiskohtia. En usko, että ne oikeasti kiinnostaisivat ketään muuta kuin äitiäni. 

"En myöskään halua pakottaa ketään kuuntelemaan oman pienen elämäni yksityiskohtia. En usko, että ne oikeasti kiinnostaisivat ketään muuta kuin äitiäni. "

Mutta ap:n pitäis olla valtavan kiinnostunut kuuntelemaan loputonta tarinaa tuttavansa kissan kummin kaimasta :D

Vierailija
57/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
58/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinun "ystävän" pitäisi haastatella sua? Etkö osaa mitään oma-aloitteisesti kertoa?

Vierailija
59/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sinun "ystävän" pitäisi haastatella sua? Etkö osaa mitään oma-aloitteisesti kertoa?

Tuttavan. Vaikea saada suunvuoroa häneltä, ja keskeyttäisi varmaan, jos yrittäisin kertoa. Oletteko te kaikki ikävästi vastanneet itse tuollaisia itsekkäitä suupaltteja? Miksi Suomessa puolustetaan aina huonoa käytöstä? 

Ap

Vierailija
60/74 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavan. Vaikea saada suunvuoroa häneltä, ja keskeyttäisi varmaan, jos yrittäisin kertoa. Oletteko te kaikki ikävästi vastanneet itse tuollaisia itsekkäitä suupaltteja? Miksi Suomessa puolustetaan aina huonoa käytöstä? 

Ap

Ovat he, eivätkä edes tajua miten huonosti käyttäytyvät. Ja näille on ihan turha edes yrittää kertoa omia kuulumisiaan, jos heillä on juttu kesken (ja sehän on jatkuvasti). Jos sanoo, että olen tässä just kesälomalla, niin vastaus on todennäköisesti "ai jaa, kiva" ja tarina naapurin pirjon veljenpojan naisystävästä jatkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä