Tuttava ei edes kysynyt, miten kesälomani meni tai mitä tein
Ai että olen kyllästynyt tuollaisiin ihmisiin. Joku kesäloma nyt on monelle vuoden kohokohta, ja itse vielä teen paljon asioita lomallani. Tämä tuttava alkoi siis vain paasaamaan omista asioistaan ja ongelmistaan saman tien kun tavattiin lomani jälkeen.
Koska ihmisistä tuli näin törppöjä?
Kommentit (74)
Jos Itselläni olisi valtava innokkuus kertoa jostain asiadta, niin kyllä ihan itse kertoisin enkä odottaisi kysyykö minulta joku ko. aiheesta. Enkä etenkään kouluttelisi miksi ei kysytty. En pidä kyselijöitä enkä itsekkään juurikaan kysele jonkun yksityiasioita. Ihmiset kertovat ihan spontaanisti itse.
Jos joku utelee mitä teit niin vastaan notta "en mitään".
Jos joku puolituttu tulisi kyselemään minulta lomastani, vastaisin: "Siinähän tuo."
Kyseessä ei siis ole ystävä eikä edes kaveri, vaan tuttava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osaa kertoa oma-aloitteisesti?
Entä kysyitkö hänen lomastaan?
Tietenkin kysyn ihmisten lomista; onhan minulla käytöstavat. Hänen lomistaan en kyllä enää kysele.
Ap
Utelut ei kuulu hyviin käytöstapoihin, etenkään tuttavien, läheiset sitten asia erikseen.
Jep. Mulla on ystävä yli kolmenkymmenen vuoden takaa. Kerran, minulle epätyypillisesti olin matkalla kun hän soitti. En siinä tilanteessa voinut vastata puhelimeen. Laitoin sitten sähköpostin jossa lyhyesti kerroin olevani matkalla ja palaan asiaan.
Hän vastasi lähettämällä kolme kilometrin pituista sähköpostia. Ensimmäinen oli kertomus siitä kun hän kävi pesutuvassa. Toinen siitä miten hän näki rapussa naapurin koirineen. Kolmas siitä kun hän haki pyykit.
Ei sanaallakaan kysynyt mun matkasta. Ei mitään, ei edes puolihuolimatonta "toivottavasti oli mukava matka".
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osaa kertoa oma-aloitteisesti?
Entä kysyitkö hänen lomastaan?
mutta sen huomaa heti, jos aloittaa kertomaan omasta lomasta niin jos toinen kääntää asian nopeasti johonkin muuhun eli ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä vastauksia täällä. Onko teillä mitään sosiaalista elämää, kun olette niin pihalla normaaleista käytöstavoista? Vai oletteko jotenkin taantumassa apinan tasolle?
Ap
Tässäpä tyylinäyte käytöstavoista, aika huonolla tolalla ovat.
Töissä on näitä ap:n kaltaisia. He kyllä alkavat kertovat lomistaan, vaikka kukaan ei ole kysynyt. Ei ole valinnanvaraa keskusteluaiheesta ruokapöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä vastauksia täällä. Onko teillä mitään sosiaalista elämää, kun olette niin pihalla normaaleista käytöstavoista? Vai oletteko jotenkin taantumassa apinan tasolle?
Ap
Sinä raivoat täällä, kun ystäväsi pälpätti ummet ja lammet, eikä kysynyt kuulumisiasi. Olisit siis itse halunnut pälpättää ummet ja lammet, niin kaikki olisi hyvin. Jep jep.
Haluaisin vastavuoroisuutta. Ymmärrätkö, mitä se on?
Ap
Ymmärrän. Mutta ymmärrätkö sinä, että kaikkia ei kiinnosta samat asiat? Jos et tule toimeen ystäväsi kanssa, pistä välit poikki.
Siinä on palstamamman ratkaisu kaikkiin ihmissuhdepulmiin. Ero ja välit poikki.
-sivustaseuraaja
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi kysynyt niin otsikossa voisi lukea tuttava uteli kesälomastani mitä olin tehnyt tai jotain sinnepäin. Utelu on pahempi asia.
Kyllä. Törkeää, miksei saa olla rauhassa? Mitä lomalla tehty ihmisten tutuille kuuluu jos eivät itse halua kertoa?
Toisen kommentoijan työjuoruja puhelimessa kysyvä tuttu on tavallaan hauska ilmiö. Voiko olettaa ettei puheluun vastaavalla olisi muuta kiinnostavaa kerrottavaa? Samoin kuin aikoinaan töissä? Tai ajattelee olevansa uraorientoitunut kun kysyy työjuoruja vaikka kertoo itse muusta. Onko edes töissä?
Onko Ap:n tuttu töissä jos loma-aika ei erotu?
Itse mietin usein jälkikäteen, että enpä huomannut kysyä sitä tai tätä kaveriltani. Sitten harmittaa. Tosin aloitan aina keskustelun "Mitä kuuluu."-avauksella. Ja tosiaan olen silti huomannut, että minulta ei monikaan kysy mitään. Mutta näin me ollaan erilaisia.