Kelpuuttaisitko työn, josta palkkaa 2100€ kk bruttona?
Työpaikka hesassa. Elätettävänä neljä lasta itsesi lisäksi. Elääkö tuolla enään nykyään enään? Palkka ei sisällä vuorotyötä ei lisiä eikä nouse kokemuksella eikä koulutuksella.
Kommentit (68)
En. En edes yksinelävänä lapsettomana. Naurettavan pieni summa.
Nykytilanteessa osa-aikatyönä ja vähillä tunneilla kelpuuttaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on hankittu 4 lasta?
Mikä kysymys tämä on? Onko sinulla lapsia?
On. Yksi ja hän on jo aikuinen. Lapsia ei kannata hankkia jos olet persaukinen.
Luultavasti kelpuuttaisin tuolla palkalla osa-aikatyön.
En hesassa. Vuokrat siellä on jo 800 euroa. Oma palkkani on täällä länsi suomessa nettona 1700 euroa. Mutta vuokrani on 348 euroa.
Kyllä mutta vain jos onnistuisin sulloutumaan edulliseen asuntoon kohtuullisella työmatkalla julkisilla.
Kyllä se työttömyys on parempi vaihtoehto
Voi pieru näitä typeriä avauksia !
Aika vaikea olisi kyllä nykyiseen palkkaan nähden. Mutta pakon edessä teen mieluummin töitä kuin olisin työttömänä. Näin toimin nuorena työnhakijanakin, että olin ennemmin harjoittelemassa paskapalkalla kuin työttömänä työnhakijana.
Millainen työ? Jos ei tarvitse stressata tai tuoda töitä kotiin niin mikä ettei. Toki elämäntilanne on sellainen ettei ole enää pieniä lapsia ja taloudessa on molemmat aikuiset.
Jos olisi kiva työ. Toivottavasti en koskaan päädy niin ankeaan tilanteeseen että joutuisin yksin elättämään neljä lasta.
Huh, eli yli 2500 euroa vähemmän kuin nyt ja 4 elätettävää ja pitäisi asua vielä Helsingissä. Ei kiitos.
Kelpuutin, ja olin töissä alle vuoden. Jos työstä maksetaan noin paska palkka, firmassa on todennäköisesti paljon muutakin vikaa, ellei kyseessä ole joku todella kevyt ja harmiton homma
Asun Baltiassa, ja tuo on varsin hyvä palkka täälläpäin. Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on hankittu 4 lasta?
Miten kysymys liittyy työhön? Lapset syntyivät kun olin töissä ja mies elossa. Ei ole enään lasten vika eikä muutenkaan että elämä meni alta.
Lapset ja sinä saatte leskeneläkettä. Jätit mainitsematta. Lisää ne tuohon palkkaan niin eipä olekaan kovin pieni, jolla ei elättäisi neljää lasta.
Riippuu montako tuntia viikossa ja missä päin Suomea. Kilpisjärvellä, 7,5t päivässä viitenä päivänä viikossa, niin mihin voi vetäistä allekirjoitukseni?
Riippuu työstä. Olen elänyt nyt vuosikausia ilman tuloja ja ilman tukia.
Ei kun hetkinen joo, mahtaako olla edes tukien vertaa, jos 4 muksua.
Koska kirjoitat "enään" niin et voikaan saada enempää palkkaa.