Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpuuttaisitko työn, josta palkkaa 2100€ kk bruttona?

Vierailija
18.07.2024 |

Työpaikka hesassa. Elätettävänä neljä lasta itsesi lisäksi. Elääkö tuolla enään nykyään enään? Palkka ei sisällä vuorotyötä ei lisiä eikä nouse kokemuksella eikä koulutuksella. 

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin työstä.

Jos työ on raskasta ja pomot ja työkaverit veemäisiä, niin ei kiitos.

Jos taas viihtyisin työssäni ja työkaverit mukavia ja pomot reiluja, niin mikä jottei.

Toinen asia on tietenkin se, että jos on iso porukka elätettävänä, eikä kyseisellä palkalla tule toimeen, niin sitten tietty täytyy etsiä duuni, josta tienaa enemmän.

Vierailija
42/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin pois Hesasta. En ymmärrä,  miksi kukaan haluaa asua siellä ylikalliissa koirankopissa, kun mukavaa elämää voi viettää muuallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole ihan normaali duunaripalkka julkisella? Kuinka nirsoja ihmiset ovat työn suhteen nykyään?  

Vierailija
44/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kuin ei mitään. Näyttää paremmalta kun haet seuraahaa työpaikkaa, kun olet ollut töissä. Helsingissä voi tehdä tiukkaa mutta esim Vantaalta kulkee ihan hyvin töihin Helsinkiin.

Tuo on normaali kk palkka monella alalla.  Miksi ap:n pitäisi siis ajatella samalta alalta olevaa seuraavaa työpaikkaa, jos tuohon työpaikkaan pääsisi?  Mitä siis tarkalleen ottaen tarkoitat seuraavalla lauseella "Näyttää paremmalta kun haet seuraahaa työpaikkaa, kun olet ollut töissä"  ?

Vierailija
45/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minulla ei ole vielä koskaan ollut työpaikkaa, josta olisin tienannut enemmän kuin tuon. Paras palkka koko elämäni aikana on ollut bruttona 2000 euroa kuukaudessa ja siitä on nyt aikaa 20 vuotta, jolloin se oli tietysti suhteessa selvästi enemmän kuin nyt. Tällä hetkellä tienaan bruttona 1550 euroa kuukaudessa. Turhauttavaa, mutta näillä mennään.

Vierailija
46/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin työstä.

Jos taas viihtyisin työssäni ja työkaverit mukavia ja pomot reiluja, niin mikä jottei.

Toinen asia on tietenkin se, että jos on iso porukka elätettävänä, eikä kyseisellä palkalla tule toimeen, niin sitten tietty täytyy etsiä duuni, josta tienaa enemmän.

Hauskasti kirjoitettu  "täytyy etsiä duuni, josta tienaa enemmän" mistähän sellaisia työpaikkoja löytyy, jos omalla alalla on palkkataso tuo? Juristiksi ilman koulutusta tai vaikkapa lääkäriksi?

Vierailija
47/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin pois Hesasta. En ymmärrä,  miksi kukaan haluaa asua siellä ylikalliissa koirankopissa, kun mukavaa elämää voi viettää muuallakin.

Tämä!  Tulkaa kaikki matalapalkka aloilla työskentelevät sieltä pois ja jättäkää helsinkiläiset snobit kokkailemaan toisilleen ja hoitamaan vanhuksensa ja naapurinsa.  Pk-seudun ulkopuolella joten kuten pärjäätte matala palkka-aloillakin työskennellessä.

Vierailija
48/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minulla ei ole vielä koskaan ollut työpaikkaa, josta olisin tienannut enemmän kuin tuon. Paras palkka koko elämäni aikana on ollut bruttona 2000 euroa kuukaudessa ja siitä on nyt aikaa 20 vuotta, jolloin se oli tietysti suhteessa selvästi enemmän kuin nyt. Tällä hetkellä tienaan bruttona 1550 euroa kuukaudessa. Turhauttavaa, mutta näillä mennään.

Miten tuo on edes mahdollista? Mä tienasin myös 20 vuotta sitten tuon 2000€, tosin nettona, nyt ihan reippaasti enemmän. Ravintola-ala, ei mitään koulutusta vaan tekemällä olen oppinut.

Vierailija
49/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on hankittu 4 lasta?

Mikä kysymys tämä on? Onko sinulla lapsia?

On ja minulla on varaa heidät itse elättää. Siksi kysyinkin miksi pers'silmä on hommannut niitä enemmän kuin kykenee elättämään. 

Vierailija
50/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on edes mahdollista? Mä tienasin myös 20 vuotta sitten tuon 2000€, tosin nettona, nyt ihan reippaasti enemmän. Ravintola-ala, ei mitään koulutusta vaan tekemällä olen oppinut.

Kysypä sitä työnantajilta. Oletko ollut samassa paikassa tuon koko ajan? -eri

Vierailija
51/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin työstä.

Hauskasti kirjoitettu  "täytyy etsiä duuni, josta tienaa enemmän" mistähän sellaisia työpaikkoja löytyy, jos omalla alalla on palkkataso tuo? Juristiksi ilman koulutusta tai vaikkapa lääkäriksi?

Ihmisillä on taipumus kehittyä ja iän myötä kouluttautua parempipalkkaisiin töihin ja edetä urallaan. Itse sain tuon 2000€ brutto isältäni jo silloin kun olin vielä kesätöissä. palkkani nousi 3600€ kun aloin peruskoulun jälkeen vakituiseksi työntekijäksi. Sitä kutsutaan urakehitykseksi.

Vierailija
52/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin työn vastaan, mutta hakisin koko ajan parempipalkkaista työtä. Joka tapauksessa on helpompi saada parempipalkkainen työ, kun on töissä kuin jos on työttömänä.

Vierailija
53/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä liksa ottaen huomioon, että puolisosi käy luonnollisesti myös tuollaisessa perus duunari työssä ja tuo pöytään toiset 2100 euroa. Sehän on yhteensä jo 4200 euroa joten hyvin te pärjäätte.

Vierailija
54/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan myy osaamistani pilkkahintaan. Palkkakehityksen kuuluisi olla ylöspäin eikä alaspäin.

Vierailija
55/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä ja tuntimäärästä. Vuorotyöt ja aspa on syvältä.

Vierailija
56/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä liksa ottaen huomioon, että puolisosi käy luonnollisesti myös tuollaisessa perus duunari työssä ja tuo pöytään toiset 2100 euroa. Sehän on yhteensä jo 4200 euroa joten hyvin te pärjäätte.

Ap sanoi miehensä kuolleen...

Vierailija
57/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetusta koko juttus.

Helsingissä on aina ollut paremmat palkat verrattuna maakuntiin juurikin helsingissä asumisen kalleuden vuoksi.bei mene läpi, että siellä maksettaisiin noin pientä palkkaa kenellekään. Paikkakuntakalleusluokka on ihan tessissä huomioitu asia. Pkl lisä.

Vierailija
58/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on taipumus kehittyä ja iän myötä kouluttautua parempipalkkaisiin töihin ja edetä urallaan. Itse sain tuon 2000€ brutto isältäni jo silloin kun olin vielä kesätöissä. palkkani nousi 3600€ kun aloin peruskoulun jälkeen vakituiseksi työntekijäksi. Sitä kutsutaan urakehitykseksi.

Ihanko todella "tapana" ?  Onko siis matala-palkka alalla työskentelevät vain nuoria ihmisiä, jotka siirtyvät vanhemmiten aina parempi palkkaisiin töihin? Eli varttuneempaa väkeä matalapalkka-alalla ei logiikkasi mukaan koskaan tavata/ole.

Tiedätkö, että sinun "urakehityksesi" perustuu kultalusikka pepussa syntymisen metodiin, jossa on valmiina työpaikka, vaikka taidot eivät kaksiset olisikaan. Joten pidä suuta soukemmalla urakehityksestä.

Vierailija
59/68 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi miehensä kuolleen...

Aina parempi. Yksi suu vähemmän elätettävänä ja perintörahat takataskussa. Ei hänellä ole mitään hätää. Ei muuta kuin töihin ja iltaisin tinderistä uutta elättäjää etsimään. 👍

Vierailija
60/68 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti alle 10 000€/kk menisi töihin Helsinkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi