Saimme lasun lapsen puhelinpelaamisesta
Päiväkoti ei suostunut kertomaan miksi antoivat lasun. Vasta sossujen kanssa käydyssä keskustelussa selvisi että lapsi on kertonut pelaavansa puhelimella pelejä. Aina. Tämä aina sana oli saanut tekemään lasun. Lapsi käyttää aina sanaa omalla tavallaan. Aina pitää nukkua. Aina pitää pestä kädet.
Sossu sanoi että päiväkodin olisi pitänyt keskustella ennen lasua. Nyt pahimmat tapaukset hukkuu näihin lasuihin.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa on kyllä varmasti puhuttu tästä, ei ne nyt pelkästään tuontakia tee lasua. Mutta jos lapsi puhuu koko ajan pelaamisesta niin kyllä varmasti jokainen järkevä aikuinen huolestuu. Ei tuonikäisten kuulu pelata.
Olisi itse pitänyt ymmärtää tehdä valitus aviin tai johonkin, kun lapsi kertoi että ei saa ruokaa päiväkodissa. Sen sijaan olin hölmö ja keskustelin sekä lapsen, että päiväkodin työntekijöiden kanssa lapseni syömisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen koulussa töissä, ja juuri niin on ohjeistettu, että AINA pitää tehdä lasu, jos herää huoli. Ohje koskee koko henkilökuntaa opettajista vahtimestariin. Meidän tehtävä ei ole arvioida huolen aiheellisuutta, vaan se on sitten lastensuojeluviranomaisten tehtävä. Korostan, että tämä ei siis ole minun mielipiteeni, vaan ylempieni antama määräys.
Kyllä, mutta voi siinä tietysti järkeään käyttää ja puhua ensin vanhempien kanssa. Vai mitä luulet, että sosiaalitoimi tekee, jos lapsi pelaa? Puhuu vanhempien kanssa tietysti.
Ei, siinä kohtaa ei puhuta vanhempien kanssa, vaan tehdään se ilmoitus ja sossut puhuvat vanhempien kanssa.
Eri
Tulee mieleen että.Vantaalla annetaan lasuja sekundääriasioista. Kouluampujat ja kiusaajat ja väkivallan uhrit jää sivuun.
Vierailija kirjoitti:
Mekin saimme lasuja jos mistä. Olemme työssäkäyvä perhe. Aloin tehdä vastalasuja päiväkodista ja opeista. Valitin Aviin ja vaikka minne. Ne eivät johtaneet mihinkään paitsi siihen että lasutus loppui. Kannattaa vastata yhtä ilkeästi.
Oikein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen koulussa töissä, ja juuri niin on ohjeistettu, että AINA pitää tehdä lasu, jos herää huoli. Ohje koskee koko henkilökuntaa opettajista vahtimestariin. Meidän tehtävä ei ole arvioida huolen aiheellisuutta, vaan se on sitten lastensuojeluviranomaisten tehtävä. Korostan, että tämä ei siis ole minun mielipiteeni, vaan ylempieni antama määräys.
Kyllä, mutta voi siinä tietysti järkeään käyttää ja puhua ensin vanhempien kanssa. Vai mitä luulet, että sosiaalitoimi tekee, jos lapsi pelaa? Puhuu vanhempien kanssa tietysti.
Ei, siinä kohtaa ei puhuta vanhempien kanssa, vaan tehdään se ilmoitus ja sossut puhuvat vanhempien kanssa.
Eri
Todellakin puhutaan. Älä höpöjäsi puhu. Olen itse opettaja ja jos huolta tulee lapsesta, niin ensimmäisenä soitan vanhemmille. He ovat lapsen ensisijaiset huoltajat. Pelaaminen nyt ei ole myöskään mikään henkeä uhkaava asia. Jos huoli jatkuu keskustelun jälkeenkin, niin sitten tietysti otetaan sossuun yhteyttä.
Vanhemmilta jos kysyy, niin vastaus on aina että ei meidän kullannuppu tee mitään pahaa ja on enkeli.
Parempi kun joku riippumaton osapuoli tsekkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Todellakin puhutaan. Älä höpöjäsi puhu. Olen it
"Minna-ope tässä hei. Kuule, senmosella asialla soitin, että heräsi pieni huolenpoikanen, kun Toni-Irmeli kertoo koulussa, että hänet suljetaan kotona pimeään kellariin, niin että onkos se nyt kuitenkaan niin? Eikö ole? No niin minä ajattelinkin, piti vaan soittaa, kun tämmöiset pitää aina tarkistaa vanhemmilta. Hyvä että kaikki on siellä kunnossa. Heippa hei!"
Niin on minunkin pojasta tehty lasuja. Sillä on ADHD ja puhuu monesti ajattelematta asiaa, ni tulee hassuja tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap lta olla vanhemmuus hukassa. Varhaiskasvatuksen ammattilainen ymmärtää lasta paremmin.
Sehän on vain hyvä asia, jos huoli olikin turha. Kyllä sitten osoitellaan sormilla varpailla, jos lapsi vaikka syyllistyy johonkin pahaan, tai hänelle jotain pahaa kotona tapahtuu, ja ei ole huomioitu.
Ei kannata hernettä nenäänsä vetää, voi rauhassa miettiä, voiko jotain korjata kasvatuksessa, ettei tuollaisia väärinkäsityksiä tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla lasutetaan paljon. Kuitenkin pitäisi keskittyä kouluampumisten ja murhien estoo
No se jälkipolvi kasvaa parhaillaan jo päiväkodeissa eli lapsiparakeissa, reservaateissa. Huonoista geeneistä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilta jos kysyy, niin vastaus on aina että ei meidän kullannuppu tee mitään pahaa ja on enkeli.
Parempi kun joku riippumaton osapuoli tsekkaa.
Ei sosiaalitoimi ole mikään perheiden valvoja, vaan sen tehtävä on tukea ja auttaa perhettä. Vanhemmat ovat lapsen ensisijaisia kasvattajia. Samoin opettajat tekevät työtä perheiden kanssa yhdessä samalla puolella. Kasvatus on yhteistyötä.
"Saimme lasun". Mitä kieltä tuo on?
Koko aloitus aivan helvetin sekavaa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa. Päiväkoti ei keskustellut asiasta kanssamme. Kieltäytyi kun kysyimme lasusta. Kyseessä on 7v koulun aloittava poika joka ei mielestämme pelaa liikaa. Hänellä on lupa pelata mm lapsille tarkoitettuja lukemaan opettavia pelejä. Hänellä ei ole rajuja pelejä. Lisäksi ärräterapiaan on oma peli jota puheterapeutti suositteli.
Tässä oli aivan turha lasu. Meni energiaa ja aikaa hukkasin.
Aattelinkin että isompi lapsi kyseessä. Mutta juuri siksi olisi voinutkin kysellä enempi lapselta siitä pelaamisesta ja peleistä. Moni sanoo ryhmäpaineen alla pelaavansa sitä ja tätä muttei välttämättä pelaa.
Toinenkin kääntöpuoli on pelaamattomuudella. Mun poika ei ollut saanut pelata eikä käyttää tietokonetta ennen kun kouluun meni. Ekaluokan ope sanoi että poika ei osaa käynnistää edes tietokonetta kun muut osaa. No mitähän ne muut on sillä tietsikalla tehneet kun osasivat sen käynnistää ja sitä käyttää? Lukeneet artikkeleita vai mitä? Veikkaan että pelanneet. Eli kyllä jonkin verran täytyy antaa pelata ettei ole ihan kädetön kun pitäisi tehdä tietokoneella/tabletilla jotakin. Nyt tämä kyseinen poika on 19 ja pelaa enemmän kuin laki sallii. On tienannutkin vähän peleillä eli oikeasti pelaa paljon. Nuoremmat sisarukset ei pelaa niinkään vaikka ollaan oltu melko lepsuja pelien suhteen heidän kanssa. Tai toinen ei pelaa nyt ollenkaan (14v tyttö) ja toinen muutamana iltana viikossa hetken (16-v poika)
Vierailija kirjoitti:
Aiheettomista ilmoituksista pitäisi seurata sanktio.
Perättömistä ilmoituksista,myös nimettömistä,voi tehdä rikosilmoituksen,jos ette tyhjän ilmoittelijat sattuneet tietämään..
Lapset puhuu päiväkodissa niin ufoja juttuja, jotta jos kaikesta tekisi lasun, niin paljon muuta sitten ei ehtisikään.
Mutta toisaalta, jos edes jokin näistä hurjista jutuista pitää oikeasti paikkansa, niin parempi että puututaan.
Ja osaan samaistua tuohon AINA -sanaan.
Ap se jatkuvasti saa lasuja päiväkodista.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun tarkastivat eikö ,?
Helvetti, tästäkin älypierusta menee veronmaksajien rahoja. Kun aina maksaa, kun sossun perse liikahtaa. Tapamme itsemme veroihin. Suomessa in ylisuuri julkinen sektori ja tätä byrokratiaa pitää vaan alkaa purkamaan.
Tekisin rikosilmoituksen. Tämän sikailun on loputtava.
Tottakai jos ihan valheellisesti tekee ilmoituksen mutta ei huoli tai väärä olettamus ole rikosilmoituksen peruste eikä se että on nimetön.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai jos ihan valheellisesti tekee ilmoituksen mutta ei huoli tai väärä olettamus ole rikosilmoituksen peruste eikä se että on nimetön.
Kyllä nimetön lasu aiheuttaa jo lähtökohtaisesti epäilyn valehtelusta. Jos ei pysty omalla nimellään esiintymään niin sitten ei ole mitään oikeaa aihetta
Takaisin kotiäitiyteen. Päivähoitajat, neuvolat, sossut, ym. eli naiset hoitamassa toisten naisten lapsia aiheuttaa niin suurta alitajuista vihaa ja katkeruutta, että koko yhteiskunta tulehtuu