Rehellisyys työterveydessä
Millä tavalla kannattaa kertoa työterveyshuollolle asioista? Jos esim.kysyttäessä myöntää, että on ollut ahdistuneisuusoireita, voiko siitä seurata jotain negatiivista? Sehän jää rekisteriin. Voiko siitä olla haittaa myöhemmin? Entä voiko tulla lastensuojeluilmoitus?
Vai onko parempi sanoa, että ei ole ollut mitään, mutta haluan silti uusia reseptin?
Kommentit (17)
Kyllä se sossun akka tekaisee lausunnon, että asiakas on ahdistunut, vaikka oikea lause olisi, että asiakas tarvitsee rahaa. Ei voida Suomessa puhua asioista oikeilla nimillä. Ahdistuneisuus=tarvitsee rahaa.
Voidaanko katsoa, että en sovellu työhön, jos olen oireellinen? Mutta teen silti työtä.
Kyllä jos meillä näkyy tiedoissa masennusta tai muita mielenoireita, niin syystäkin laitetaan listalle seuraavaan YT-neuvotteluvuoroon. Turha ottaa riskiä. Meidänlaiselle yritykselle joku 6kk saikuttava "työntekijä" kyllä on aika iso riski.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sossun akka tekaisee lausunnon, että asiakas on ahdistunut, vaikka oikea lause olisi, että asiakas tarvitsee rahaa. Ei voida Suomessa puhua asioista oikeilla nimillä. Ahdistuneisuus=tarvitsee rahaa.
Kyse oli työterveydestä.
Ei, ahdistuneisuus on hyvin yleistä ja ei vie työkykyä.
Meillä ei työterveys uusi kroonisten sairauksien reseptejä. Ja jos moista vaatii, niin sinne tietoihin tulee kirjaus, että työterveys ei ole diagnoosia tehnyt eikä asiakas ole siitä työhöntulotarkastuksessa kertonut, mutta reseptin uusiminen työnantajan laskuun kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ahdistuneisuus on hyvin yleistä ja ei vie työkykyä.
Kyllä vaan kova ja jatkuva ahdistus mihin ei lääkkeetkään auta sen tuppaa viemään.
Pyydä lähetettä terapiaan tms. Voit päästä työterveyden kautta myös psykiatrille. Toivotko siis jotain hoitoa? Kannattaa miettiä valmiiksi mitä toivot, kun otat yhteyttä työterveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos meillä näkyy tiedoissa masennusta tai muita mielenoireita, niin syystäkin laitetaan listalle seuraavaan YT-neuvotteluvuoroon. Turha ottaa riskiä. Meidänlaiselle yritykselle joku 6kk saikuttava "työntekijä" kyllä on aika iso riski.
No enpä ole koskaan ollut saikulla mt-syistä. Ap
Helsingin kaupungin työntekijät taas kirjoittelevat täällä paskaa. Missään muualla ei ole niin ilkeitä ihmisiä kuin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei työterveys uusi kroonisten sairauksien reseptejä. Ja jos moista vaatii, niin sinne tietoihin tulee kirjaus, että työterveys ei ole diagnoosia tehnyt eikä asiakas ole siitä työhöntulotarkastuksessa kertonut, mutta reseptin uusiminen työnantajan laskuun kiinnostaa.
Työnantajallani on kattava työterveys, kattaa myös uudet diagnoosit. Mutta en ehkä haluaisi diagnoosia. Jos siitä on jotain haittaa. Ahdistaa ajatella sitä.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lähetettä terapiaan tms. Voit päästä työterveyden kautta myös psykiatrille. Toivotko siis jotain hoitoa? Kannattaa miettiä valmiiksi mitä toivot, kun otat yhteyttä työterveyteen.
Haluaisin uusia yhden lääkkeen, jota olen käyttänyt nyt aina, kun kohtaan ihmisiä. Pelkään että alan muuten täristä ja ihmiset huomauttelevat tai katsovat oudosti.
Mulla lukee tiedoissa masennus, ahdistus, paniikkihäiriö. Kaiken kattava työterveys, kaikki reseptit uusitaan. 4v samalla työnantajalla, kerran olen tarvinnut 5vk saikun (lapseni kuoli, kuka EI ahdistuisi asiasta päättömästi). Pääosin hoitotasapainossa olevat mt-haasteet eivät ole työnantajalle mikään ongelma, olen näistä ollut hyvin avoin.
Toki voi olla, että minulla on vain poikkeuksellisen hyvä työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, mutta teillä firman sisällä koottuna diagnooseja? Oi joi joi joi. Kuules, jos tulee tarkastus, niin tuosta tulee aika messevät sakot. Firman koosta riippuen voi olla satojakin tonneja. Että hopi hopi putsaamaan tiedot. Työntekijöiden diagnoositietoja ei saa olla merkittynä järjestelmiin, ei hr-tietoihin tai muualle.
Pyydä reseptin uusintaa ja kerro että voit hyvin lääkityksellä, ei siitä mitään ikävää seuraa. Tässä ketjussa ihan turhaan pelotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee rahaa= haluaa muitten ansaitsemia rahoja= muitten kuuluu elättää minut.
Ei seuraa mitään haitallista, saat apua ja hoitoa.