Tiedätkö tyyppejä, jotka ovat kovasti olleet ennen haukkumassa työttömiä mutta sitten jääneetkin itse?
Minä tiedän muutaman. Yksi jäi viime vuonna oltuaan 30 vuotta samassa ja ei varmasti uskonut kyseisen firman konkurssiin. On nyt melkein 60-vuotias, joten ei näytä olevan helppoa, varsinkin kun ei kelpaakaan mikä tahansa kun pitää itseään - vielä - muita parempana. Eiköhän se totuus iske kun jää työmarkkinatuelle että onkin vain yksi tuhansista.
Lisäksi takavuosina lähti entiseltä asuinkunnalta iso toimija pois. Siitä näitä riitti, enimmäkseen miehiä joilla on lyhyt amistutkinto.
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että semmoinen psykoosi. Näkee kirjoituksia ja terveystietoja mitä muut eivät näe.
Oikeastaan jo pelottavaa, kuinka sekaisin ihminen voi olla. Ja kuinka paljon näitä avohoidossa onkaan.
Luuletko, että meidän kaupungissa on montakin kenellä on sama koulutus, saman ikäiset lapset ja puolisolla sama työpaikka.
Että sä olet tyhmä.
Tosi helposti henkilö tunnistettavissa, kun keräät kaikki tiedot samaan ketjuun.
Se asuu varmaan itse Helsingissä eikä tajua tätä asiaa.
Jos noi henkilöt voisi olla koko Suomen alueelta niin voisi olla vaikeampi tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä haukutaan, jotka eivät edes haluaisi töihin. Tai viitsi mennä. Niitä, joiden mielestä töihin ei kannata mennä.
Olen minäkin ollut työttömänä, määräaikainen työ loppui sovitusti, mutta koska minulla on perussairaus, joka oli silloin todella huonossa hoitotasapainossa, ja olisin joutunut jäämään sairaslomalle (ja uuden työn koeaikana tullut irtisanotuksi) . Siksi en edes etsinyt heti uutta työtä, vaan hoidin itseni kuntoon. Puolen vuoden päästä oli sairaus parempi ja pystyin taas työskentelemään.
Mutta tunnen monia sellaisia, jotka eivät vain viitsi mennä töihin. Jotka eivät hoida esimerkiksi työntekoon tarvittavia lupia voimaan,vaan antavat niiden olla vanhentuneita. Silloin töitä ei löydy, koska nuo luvat ovat edellytys k
Toi on yksí mikä ärsyttää, että oman työllistymisen eteen ei olla valmiita tekemään yhtä
Kyllä saa opiskella, kun ei vain tule liikaa opintopisteitä per kk. Alle 5 saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että semmoinen psykoosi. Näkee kirjoituksia ja terveystietoja mitä muut eivät näe.
Oikeastaan jo pelottavaa, kuinka sekaisin ihminen voi olla. Ja kuinka paljon näitä avohoidossa onkaan.
Luuletko, että meidän kaupungissa on montakin kenellä on sama koulutus, saman ikäiset lapset ja puolisolla sama työpaikka.
Että sä olet tyhmä.
Tosi helposti henkilö tunnistettavissa, kun keräät kaikki tiedot samaan ketjuun.
Ketä edes kiinnostaa joku perus läski av-nobody? Jos leikitään että olet tosissasi, niin kukaan ei tiedä susta mitään kun pidät oman näpyttelyintosi kurissa etkä käy näitä keskusteluja tuon tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sä olet tyhmä.
Ketä edes kiinnostaa joku perus läski av-nobody? Jos leikitään että olet tosissasi, niin kukaan ei tiedä susta mitään kun pidät oman näpyttelyintosi kurissa etkä käy näitä keskusteluja tuon tuosta.
En käykään vaan toi yksi tulee aina näihin ketjuihin kertomaan mun tietoja. Pakko siitä on kohta tehdä rikosilmoitus ja silloin poliisi saa myös tietää, että se kirjoittaa noita hönö ketjuja.
Minulla on oikeus puolustaa työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Jari "Aktiivimalli" Lindström.
Tämä on asiaa!
Jankuttajat ei. menkää muualle pers***eileen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sä olet tyhmä.
Ja julkisuuden henkilön ja yksityisihmisen tietojen levittämisessä on eri säännöt.
Pitäisikö minun mennä noihin ketjuihin, missä miehet valittaa ettei saa naista aina jonkun sinkun henkilökohtaiset tiedot, vaikka kuinka pieni muna sillä on, ettei kukaan voi niihin enää kirjoittaa.
Hahhahhaa. Voiko katkerampi ihmisiä olla kun sellaisia joita ärsyttää kun ja jos joku jää tahalleen työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö minun mennä noihin ketjuihin, missä miehet valittaa ettei saa naista aina jonkun sinkun henkilökohtaiset tiedot, vaikka kuinka pieni muna sillä on, ettei kukaan voi niihin enää kirjoittaa.
Miehen ammatti, ikä, millainen asunto, kaupunki, pituus, munan koko, onko huono sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen ammatti, ikä, millainen asunto, kaupunki, pituus, munan koko, onko huono sängyssä.
Lisäksi onko kalju, lyhyet hiukset vai pitkät hiukset. Kuinka monta sisarta, onko moottoripyörä, auton merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi onko kalju, lyhyet hiukset vai pitkät hiukset. Kuinka monta sisarta, onko moottoripyörä, auton merkki.
Toi yksi sanoi, että palstalla saa noi kertoa, jos on vaikka joku huono kokemus ilkeästä miehestä.
Tai on joku ilkeä työntekijä niin kertoo kaupungin, yrityksen ja ulkonäön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän ei ole siitä, että joku jää työttömäksi, ja työttömyys kestää jonkin aikaa. Ei sellaisia kukaan hauku
Niitä haukutaan, jotka eivät edes haluaisi töihin. Tai viitsi mennä. Niitä, joiden mielestä töihin ei kannata mennä.
Olen minäkin ollut työttömänä, määräaikainen työ loppui sovitusti, mutta koska minulla on perussairaus, joka oli silloin todella huonossa hoitotasapainossa, ja olisin joutunut jäämään sairaslomalle (ja uuden työn koeaikana tullut irtisanotuksi) . Siksi en edes etsinyt heti uutta työtä, vaan hoidin itseni kuntoon. Puolen vuoden päästä oli sairaus parempi ja pystyin taas työskentelemään.
Mutta tunnen monia sellaisia, jotka eivät vain viitsi mennä töihin. Jotka eivät hoida esimerkiksi työntekoon tarvittavia lupia voimaan,vaan antavat niiden olla vanhentuneita. Silloin töitä ei löydy, koska nuo luvat ovat edellytys k
Näinhän se on. Kun päädyt ilman omaa syytä työttömäksi olet saman tien loinen. Keitä nämä haukkujat ovat? Ehkä eläkeläisiä joiden ei silloin hyvinä aikoina tarvinnut koskaan olla työtön kun töitä sai heti saman tien muualta jos työttömäksi päätyi. Mutta ne hyvät ajat on vaan historiaa ja varsinkin nuorilla on todella vaikeaa saada töitä jos ei ole suhteita. Kukahan noille eläkeläisille vääntäis ihan rautalangasta mitä tää nykytilanne on.
Tulevaisuus on vielä surkeampi siitä pitää tekoäly huolen. Pian ei ole kuin pienellä osalla töitä. Tämä koskee erityisesti niitä maita jossa it-ala on pitkälle kehittynyt ja esim. suomi on ihan kärkimaita It-alan innovaatioiden hyödyntämisessä eli meillä työttömyys kasvaa koko ajan melkoista vauhtia.
Jos mies pettää niin saako palstalla kertoa, että mies petti ja laittaa kaupungin, miehen iän, miehen pituuden, munan koon, onko sisaria, minkä ikäiset lapset, ammatti, koulutus, auton merkki, onko kalju, lyhyet hiukset vai pitkät hiukset, millainen asunto, harrastukset.
Ex-työministeri Jari (ps, sin) oli pitkään työtön.
Ansaitusti koska jakeli muille raippaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sä olet tyhmä.
Olen seurannut tätäkin ketjua silmä tarkkana, koska työttömyys keskustelunaiheena kiinnostaa, mutta täällä ei ole kyllä levitelty mitään tietoja, ei sun ei kenenkään työttömän. Miten pystyt tuhansia ketjuja seuraamaan yhtä aikaa, ettei vaan niissä kerrota sun tietoja? Sä oot kyllä huonoin ja ärsyttävin trolli vähään aikaan tällä palstalla ja jostain syystä hyökkäät aina työttömyysketjuihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies pettää niin saako palstalla kertoa, että mies petti ja laittaa kaupungin, miehen iän, miehen pituuden, munan koon, onko sisaria, minkä ikäiset lapset, ammatti, koulutus, auton merkki, onko kalju, lyhyet hiukset vai pitkät hiukset, millainen asunto, harrastukset.
Kun työkaveri sanoo, ettei tykkää lihavista naisista kahvitauolla niin kirjoittaa sen tänne + noi tunnistetiedot ja sitten keksitään vielä lempinimi vaikka pikkumuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sä olet tyhmä.
Ketä edes kiinnostaa joku perus läski av-nobody? Jos leikitään että olet tosissasi, niin kukaan ei tiedä susta mitään kun pidät oman näpyttelyintosi kurissa etkä käy näitä keskusteluja tuon tuosta.<
Kyllä ne tiedot pystyy katsomaan tolla lempinimellä.
Mutta hyvä, jos sanot, että et tykkää lihavista naisista niin kirjoitetaan se tänne ja laitetaan mistä kaupungista olet, sun sukupuoli, ammatti, pituus, sisarten määrä, auton merkki, että olet kalju, sun ikä, sun lasten iät ja kaikki.
Näitä riittää.
Ensin haukutaan työttömiä. Sitten ollaan itse tikun päässä, kun joutuu työttömäksi.
Eli jatkossa, kun vaikka kännissä arvostelet naisia niin kirjoitetaan sun mielipide tänne ja kaikki tunnistetiedot.
Eli jatkossa, kun menet kodista ulos niin sun mielipiteet voidaan julkaista täällä. Jos et halua, että ei julkaista niin älä puhu mitään.
Se asuu varmaan itse Helsingissä eikä tajua tätä asiaa.