Tiedätkö tyyppejä, jotka ovat kovasti olleet ennen haukkumassa työttömiä mutta sitten jääneetkin itse?
Minä tiedän muutaman. Yksi jäi viime vuonna oltuaan 30 vuotta samassa ja ei varmasti uskonut kyseisen firman konkurssiin. On nyt melkein 60-vuotias, joten ei näytä olevan helppoa, varsinkin kun ei kelpaakaan mikä tahansa kun pitää itseään - vielä - muita parempana. Eiköhän se totuus iske kun jää työmarkkinatuelle että onkin vain yksi tuhansista.
Lisäksi takavuosina lähti entiseltä asuinkunnalta iso toimija pois. Siitä näitä riitti, enimmäkseen miehiä joilla on lyhyt amistutkinto.
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jatkossa, kun vaikka kännissä arvostelet naisia niin kirjoitetaan sun mielipide tänne ja kaikki tunnistetiedot.
Eli jatkossa, kun menet kodista ulos niin sun mielipiteet voidaan julkaista täällä. Jos et halua, että ei julkaista niin älä puhu mitään.
Oon yh mamma 35v., ukko vei rahat ja talon, mulle jäi vaan velkaa. Ylipainoa 20kg. Nyt työttömänä. Pituus 168cm. Muutama ammatti on, samoin muutama sisarus. Sukurasitteena tulppia ja äärimmäisen korkea vitutuskäyrä. Lapsia 2.
Mun mielestä elämäntapapitkäaikaistyöttömät joutais hankkimaan tuen omin keinoin, tai sitten pitäisi työkkärin yms. tahot oikeasti sais potkia perseelle. Ite yrittää kaikkensa työllistyäkseen, mutta vaikeaksi on tehty varsinkin kun lapsikorotukset vietiin pois. Nyt vielä tarkemmin saa laskea rahansa, että riittää ja sit sillä rahalla joka ei riitäe des nyt ruokaan ja asu
Me laitetaan kyllä jatkossa tunnistetietoihin kotikaupunki ja ammatti ja ikä ja pituus ja vaimon ammatti, lasten ikä, asuuko omakotitalossa, millaiset hiukset, onko sisaria, millainen auto.
Eli et voi sanoa negatiivisia asioita ääneen, koska ne kirjoitetaan tänne palstalle.
Jessus että oot sekaisin. Kukaan ei ole kirjoittanut sinusta mitään. Tunget itse joka ketjuun jankuttamaan juttujasi.
Google äänittää puhetta eli ei kannata kotoa puhua mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Jessus että oot sekaisin. Kukaan ei ole kirjoittanut sinusta mitään. Tunget itse joka ketjuun jankuttamaan juttujasi.
On kirjoittanut eikä hän ole poistanut tekstejä.
Kirjoitanko palstalle, että kätilö sanoi ilkeästi ja hänen kotikaupungin, ulkonäön ja lasten iät, puolison ammatin, asumismuodon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitanko palstalle, että kätilö sanoi ilkeästi ja hänen kotikaupungin, ulkonäön ja lasten iät, puolison ammatin, asumismuodon.
Hyvä idea, ihmisten pitää olla mukavia 24/ 7 tai voidaan kirjoittaa tänne mitä sanoit, kaupunki ja kaikki tuntomerkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No missä susta kerrotaan , katotaan tunnistanko sut ? Ja jos tunnistan niin tulen kopauttamaan pääsi tiiliseinään, ellei ukkos jo oo sitä tehnyt. Tai ehkä tekikin, mutta sais kopsauttaa kerran vielä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No missä susta kerrotaan , katotaan tunnistanko sut ? Ja jos tunnistan niin tulen kopauttamaan pääsi tiiliseinään, ellei ukkos jo oo sitä tehnyt. Tai ehkä tekikin, mutta sais kopsauttaa kerran vielä uudestaan.
Tyhmä. Joku samassa kaupungissa asuva voi tunnistaa tai sukulainen.
Kirjoitanko tänne, että Turun Kupittaan myymälässä myyjä sanoi ja tuntomerkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä. Joku samassa kaupungissa asuva voi tunnistaa tai sukulainen.
Kirjoitanko tänne, että Turun Kupittaa
Tai joku uusi tai vanha työkaveri voi tunnistaa tai sukulainen.
Manninen on julkisuuden henkilö.
Minä en.
Pyysin myös modea tekemään susta poliisille ilmoituksen.
Toi täyttää myös vainoamisen ja maalittamisen tunnusmerkit.
Vierailija kirjoitti:
🏀🥅
Vierailija kirjoitti:
Toi hönö kirjoittaja on saatava hoitoon, kertoo toisen henkilökohtaisia tietoja. Ei voi olla päästään terve.
Vierailija kirjoitti:
Minä en.
Hönö 🤣🤣🤣🤣🤣 palstajulkkis
Lasun paikka 🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi hönö kirjoittaja on saatava hoitoon, kertoo toisen henkilökohtaisia tietoja. Ei voi olla päästään terve.
Pitäisikö tehdä tästäkin ketjusta nettivinkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en.
Hönö 🤣🤣🤣🤣🤣 palstajulkkis
Lasun paikka 🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Ok teen nettivinkin poliisille tästäkin ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Porilaisuus taitaa olla rikos sinänsä, tai ainakin perisynti 🤣
Kun Mannisistakin joku väänsi lasun, niin kyllä nyt trade Hönö Tiaisestakin sellainen täytyy tehdä.
Kämppä palokuormaa, elikkäs niitä 30 vuodeksi säilöttyjä kirppiskledjuja, täynnä.
Voi voi, murrosikäinen poikaparka käräyttää vielä vähäisetkin viiksihaivenensa. Se on sitten adjöööööööööööö, myöskin vanhuuden varalle varatuille vaatteille.
😜🤪😉
Kuva kaappaus otettu ja taas nettivinkki poliisille.
Melkein kaikki baarissaistujat ovat noita.
Menen nyt hetkeksi pois. Teen nettivinkin poliisille tästä ketjusta. Taas tunnistettavia tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Menen nyt hetkeksi pois. Teen nettivinkin poliisille tästä ketjusta. Taas tunnistettavia tietoja.
Miten mä en nää mun tunnistettavia asioita, ellei lasketa porilaisuutta ? 🙈
Oon yh mamma 35v., ukko vei rahat ja talon, mulle jäi vaan velkaa. Ylipainoa 20kg. Nyt työttömänä. Pituus 168cm. Muutama ammatti on, samoin muutama sisarus. Sukurasitteena tulppia ja äärimmäisen korkea vitutuskäyrä. Lapsia 2.
Mun mielestä elämäntapapitkäaikaistyöttömät joutais hankkimaan tuen omin keinoin, tai sitten pitäisi työkkärin yms. tahot oikeasti sais potkia perseelle. Ite yrittää kaikkensa työllistyäkseen, mutta vaikeaksi on tehty varsinkin kun lapsikorotukset vietiin pois. Nyt vielä tarkemmin saa laskea rahansa, että riittää ja sit sillä rahalla joka ei riitäe des nyt ruokaan ja asumiskuluihin, pitäisi jotenkin vielä käydä töissäkin kuukauden ajan ennen palkkaa, jos sattuiskin työllistymään edes jotenkin.
Mites sä, mikä sun mielipide tähän työttömyyskeskustelun asiaan nyt oikein on?