Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö tyyppejä, jotka ovat kovasti olleet ennen haukkumassa työttömiä mutta sitten jääneetkin itse?

Vierailija
18.07.2024 |

Minä tiedän muutaman. Yksi jäi viime vuonna oltuaan 30 vuotta samassa ja ei varmasti uskonut kyseisen firman konkurssiin. On nyt melkein 60-vuotias, joten ei näytä olevan helppoa, varsinkin kun ei kelpaakaan mikä tahansa kun pitää itseään - vielä - muita parempana. Eiköhän se totuus iske kun jää työmarkkinatuelle että onkin vain yksi tuhansista.  

Lisäksi takavuosina lähti entiseltä asuinkunnalta iso toimija pois. Siitä näitä riitti, enimmäkseen miehiä joilla on lyhyt amistutkinto. 

Kommentit (345)

Vierailija
261/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sinua kuinka ärsyttäisi joku kirjoittaja niin et saa silti keksiä sille rumaa nimeä, se on säännöissä kielletty.

Ja jos kopioit toisen tekstejä niin ne on

Tämä poliisipsykoosi ei auta sinua. Se auttaa, että käyttäydyt normaalisti sen sijaan, että jankkaat samoja asioita kymmeniä kertoja lukemattomissa ketjuissa.

Nyt ryhtiliike!

Minä tein poliisille nettivinkin ja teen jatkossa lisää. Poliisi päättää onko tekstisi liian tunnistettavassa muodossa.

Oletkin varmasti jo poliisin vanha tuttu. Niin sekaisin olet. 

Surullista, missä jamassa mielenterveyden hoito Suomessa on. 

Minä en ole kirjoittanut kenenkään toisen ihmisen terveystietoja enkä kopioinut.

Surullista, että ihmiset ei tajua, että siitä voi saada tuomion.

Ja riippuu sun tuloista ja omaisuudesta joudutko maksamaan asianajajan oikeudenkäyntiin itse. Työtön saa ilmaisen asianajajan. 2000 kuukausituloilla maksat itse.

Vierailija
262/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, vieläkin meni vikaan, en ole eläkeläinen. Pysy ketjun aiheessa jo, tai perusta oma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on näillä naimisissa olevilla, jotka tylyttää sinkkuja. Sitten ero ja Insta täynnä hehkutusta ihanasta sinkkuelämästään..

Vierailija
264/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole eläkeläinen eli olet mode.

Vierailija
265/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjän ei kannata toisen tietoja laittaa nettiin, kun se toinen osapuoli saa oikeudenkäynnissä tietää sun nimen ja kertoo sun asiakkaille ja yhteistyökumppaneille sun hönö trade kirjoitukset.

Vierailija
266/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy nyt kaikki vaihtoehdot läpi, jos joku tärppää. Voi kun olisinkin mode. Bannit antaisin kaikille jotka spämmää tai jankkaa samaa paskaa. Mutta nyt ulos, moikka!

Vierailija
267/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tilapäisesti työttömiä kukaan hauku varsinkaan jos he ovat itse pitäneet huolen siitä, että ovat työllistymiskelpoisia ja ovat myös työhaluisia ja etsivät itse aktiivisesti työllistymismahdollisuiksia. Sellaiset työttömät ärsyttävät muita ihmisiä  jotka eivät ole hankkineet itselleen mitään koulutusta ja/tai ammattia, menevät lähinmä vain pakon edessä töihin johonkin yhteiskunnan järjestämään väliaikaiseen työllistymistyöhön ja muun ajan lähinnä etsivät syitä sille miksi työnteko ja oma-aloitteinen työn etsiminen eivät kannata.

Ei pidä paikkaansa. Ihan kaikkia työttömiä haukutaan, koska sanotaan vain että työttömät. Ei eritellä yleensä että onko ollut 5min. vai 5 vuotta työttömänä, haluaako töihin vai ei, hakeeko töitä va

Kannattaa ihan lukaista mitä laki sanoo kuntouttavasta työtoiminnasta. Ja muutenkin, se on aika kallis palvelu, joten ei sinne kannata laittaa niitä jotka ei sinne kuulu, eikä siitä siis hyödy. Ihan sama jos varmuuden vuoksi kipsattaisiin sairaalassa kaikkien sääret, että jos jollain on jalka poikki ja pitää kipsata.

Vierailija
268/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy nyt kaikki vaihtoehdot läpi, jos joku tärppää. Voi kun olisinkin mode. Bannit antaisin kaikille jotka spämmää tai jankkaa samaa paskaa. Mutta nyt ulos, moikka!

Olet yrittäjä joka tekee muka töitä, mutta oikeasti kirjoittaa vauvapalstalla.

Pyydän yhtä tuttua lukemaan ketjun ja hän voi tehdä ilmoituksen myös, jos tunnistaa minut.

Vierailija
269/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan sellaisia tyyppejä ollut, mutta he ovat kyllä saaneet nopeasti uutta työtä.

Vierailija
270/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kerron sun hönö trade kirjoitukset sun yrityksen yhteistyökumppaneille ja asiakkaille.

Työtön saa ilmaisen asianajajan.

Vierailija
271/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pitkäaikaistyöttömät eivät ole työhaluttomia. Itse olen tehnyt monenlaisia ns. paskaduuneja, myös sen jälkeen, kun valmistuin maisteriksi (miesvaltainen ala). Työsuhteet ovat olleet lyhyitä määräaikaisia sopimuksia. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä harvemmin pääsen edes haastatteluun. Ja haastattelu tarkoittaa käytännössä sitä, että muita hakijoita ei ole, ja hommaan tarvitaan ihan välttämättä joku, kuka tahansa, kunnes vakituinen työntekijä palaa töihin tai se uusi vakituinen pääsee irtautumaan edellisestä työsuhteestaan.

Pahinta tässä on se, että kukaan ei kerro, miksi minä en kelpaa. Päinvastoin, minulle on usein sanottu, että minulla on niin hyvä hakemus ja niin hyvät paperit, että pääsen niillä mihin vain. Muutettuani uudelle paikkakunnalle, minulle sanoi eräs henkilö näin: "On hienoa saada tuollainen moniosaaja paikkakunnalle." Tällaiselle "moniosaajalle" ei tällä paikkakunnalla kuitenkaan ole töitä. En edes kaupan kassalle kelpaa.

Olen tuo, kenelle vastasit. 

Olen pahoillani puolestasi. Itsekin työskentelen naisena miesvaltaisella alalla, ja luulen,että juuri se on ongelmasi. 

Kun ala on miesvaltainen, rekrytoijat ovat myös miehiä. Heidän vain on helpompi valita  mies. Ehkä se on ihan luonnollista; valitaan omaa sukupuolta, omalta paikkakunnalta, omaa uskontoa, omaa ihon väriä, joku johon on helppo samaistua.  Jotain, mitä itsellä on samaa. 

En tiedä, mutta näin olen ajatellut. 

Muita syitä voi olla se, että pelätään, että lähdet heti paremman työn perään. Tai muuten vain pois. Tai ajatellaan, että on jokin syy, miksi kukaan muukaan ei ole sinua palkannut. Jopa se ulkopaikkakuntalaisuus voi olla syy. 

Ihmiset ovat joskus niin kummallisia. 

Toivottavasti löydät pian töitä! 

Ja en todellakaan tarkoita , edelleenkään, kaltaisiasi, vaan niitä, jotka eivät vain halua työllistyä. Tiedän useampia sellaisia omalla alallani.

Vierailija
272/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kerron sun hönö trade kirjoitukset sun yrityksen yhteistyökumppaneille ja asiakkaille.

Jos se on influencer niin nettii nimi ja hönö kirjoitukset.

Vierailija
273/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purralla on toivottavasti edessä tuo aika. 

Eihän sillä työhistoriaakaan juuri ole.

Marin sentään teki oikeaa työtäkin kaupassa.

Vierailija
274/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yrittäjä joka tekee muka töitä, mutta oikeasti kirjoittaa vauvapalstalla.

Pyydän yhtä tuttua lukemaan ketjun ja hän voi tehdä ilmoituksen myös, jos tunnistaa minut.

Tämä tuttu tietää myös mun terveystiedot.

Vierailija
275/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä mistä puhut, että työkyvytön työnhakija, ei nekään käytännössä kutyyn kuulu vaan kuntoutukseen tai sairaseläkkeelle. Ei tuo nyt anna lukea koko ketjua mistä on kyse.

Mutta työpajoja paikoissa joissa minä olen ollut, ja olen tällä hetkelläkin, on hyvin monenlaisia, hyönteishotelleja ei ole tehty missään, linnunpönttöjä joskus puupajalla tehty. Autopajalla huolletaan autoja ihan kuin oikeassa autokorjaamossa, puupajalla tehdään huonekaluja ja kunnostetaan vanhoja, it pajalla tehdään kaikenlaisia juttuja tietokoneella, ompelu- ja verhoilupajalla tehdään kaikenlaisia tekstiilitöitä ja verhoillaan huonekaluja, taidepajalla tehdään mm. keramiikkaa, siellä on polttouunit jne. sitten on keittiöpaja jossa tehdään ruokalaan ruuat ja kahvilaan leivonnaiset, sitten tietysti kierrätysmyymälä jossa myydään lahjoitettuja kierrätystavaroita ja muiden pajojen tekemiä tuotteita. Täällä ei ole erikseen metallipajaa kuten edellisessä työpaikassa oli, siellä tehtiin tietysti metallista kaikenlaista mitä asiakkaat tilasi, mitä nyt metallipajoilla yleensä tehdään, ai niin ja siivous ja pesula meinasi unohtua, niitäkään ei varmasti tarvitse selittää mitä tehdään. Ja kyllä, vain myymälään ei tule kukaan kahdeksalta kun myymälä aukeaa vasta kymmeneltä.

Vierailija
276/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmoinen psykoosi. Näkee kirjoituksia ja terveystietoja mitä muut eivät näe. 

Oikeastaan jo pelottavaa, kuinka sekaisin ihminen  voi olla. Ja kuinka paljon näitä avohoidossa onkaan. 

Vierailija
277/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on influencer niin nettii nimi ja hönö kirjoitukset.

Ei voi toimia influencerina, jos kirjoittaa toisen terveystietoja nettiin ja vastaavasti yrityksen asiakkailla ja yhteistyökumppaneilla on oikeus tietää rikoksesta ja siitä, että henkilö ei ole luotettava.

Vierailija
278/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne elämäntapatyöttömiä, eikä täällä haukuta omatta syyttä työttömäksi jääneitä, jotka äkkiä hankkii uuden työn.

Mitä täällä ei jakseta, on nämä jotka vaativat epärealistisia ja ovat niin joustamattomia, että ennalta on selvää ettei töitä koskaan tule löytymään. Niitä on täällä aika paljon. Että suoraan pitäisi olla hyvinpalkattu siisti sisätyö, eikä tajuta että enemmistö on aloittanut paljon vaatimattomammin.

Kyllä minnä olen nähnyt sadoissa viesteissä että kaikki työttömät niputetaan niihin elämäntapatyöttömiin, joista suurin osa keskustelupalstoillakin on vain trolleja.  

Ja sinä niputat elämäntapatyöttömiä koskevat kommentit kaikkia työttömiä koskeviksi. 

Jokainen voi ihan itse miettiä, ko

Jos joku puhuu vain työttömistä, niin oletan kyllä hänen tarkoittavan kaikkia työttömiä. Miksi pitäisi jotenkin tulkita, että ei tämä varmaan minua tai suurinta osaa muita työttömiä tarkoita vaikka sanoo että työtön?

Vierailija
279/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että semmoinen psykoosi. Näkee kirjoituksia ja terveystietoja mitä muut eivät näe. 

Oikeastaan jo pelottavaa, kuinka sekaisin ihminen  voi olla. Ja kuinka paljon näitä avohoidossa onkaan. 

Luuletko, että meidän kaupungissa on montakin kenellä on sama koulutus, saman ikäiset lapset ja puolisolla sama työpaikka.

Että sä olet tyhmä.

Tosi helposti henkilö tunnistettavissa, kun keräät kaikki tiedot samaan ketjuun.

Vierailija
280/345 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa tosiaan tuntuu luulevan että se työttömyys alkaa vasta kun käydään muutosneuvottelut jne. Kuitenkin esim. Anttilan työntekijöille tuli firman loppuminen täytenä yllätyksenä. Voit myös vaikka työmatkalla joutua rattijuopon yliajamaksi, kaikkea luulee voivansa estää ennen kuin äkillinen tilanne omalle kohdalle sattuu. Hirvikolariin joutunut serkkuni sanoi, että hän näki yhtäkkiä vain tuulilasissa jotain mustaa ja lasin säpäleinä vaikka on kymmeniä kertoja paljon ajavana nähnyt hirviä tienvarsilla ja osannut olla valppaana, mutta tätä ei vain mitenkään nähnyt eikä tajua mistä se tuli.  Serkku selvisi vähin vammoin, kyydissä ollut joutui pitkälle sairauslomalle. 

Juuri näitä tilanteita varten yhteiskunnan tukijärjestelmä on luotu.

Tuet ovat viimesijainen ja väliaikainen vaihtoehto, äkillisissä ja yllättävissä tilanteissa. 

Ei

Kuten nyt monille on? EI monille, vain hyvin, hyvin pienelle osalle ihmisiä, saattavat tehdä silti pimeitä töitä, siksi ei palkkatyöt nappaa. Hyvin harva haluaa elää alimmalla mahdollisella elintasolla, ihminen on sen verran mukavuudenhaluinen, haluaa uudet pelit ja vehkeet, matkustella, käydä ravintolassa syömässä, kokea erilaisia elämyksiä, harrastaa... kaikki maksaa, ja lähes kaikki ihmiset ovat valmiita tekemään töitä sen eteen. Ei kukaan töitä tekisi jos ei palkan takia.Tosin puoli miljoonaa suomalaista tekee palkattomia töitä vuosittain, joten sekin kertoo siitä, että kyllä suomalaiset ovat hyvinkin työorientuneita kuin työnvälttelijöitä.