Tiedätkö tyyppejä, jotka ovat kovasti olleet ennen haukkumassa työttömiä mutta sitten jääneetkin itse?
Minä tiedän muutaman. Yksi jäi viime vuonna oltuaan 30 vuotta samassa ja ei varmasti uskonut kyseisen firman konkurssiin. On nyt melkein 60-vuotias, joten ei näytä olevan helppoa, varsinkin kun ei kelpaakaan mikä tahansa kun pitää itseään - vielä - muita parempana. Eiköhän se totuus iske kun jää työmarkkinatuelle että onkin vain yksi tuhansista.
Lisäksi takavuosina lähti entiseltä asuinkunnalta iso toimija pois. Siitä näitä riitti, enimmäkseen miehiä joilla on lyhyt amistutkinto.
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Tein nettivinkin ja kerroin, että laitat tunnistettavia tietoja + toisen ihmisen terveystietoja ketjuihin.
Ootpa tylsä.
Tästä läheltä pariskunta, jolla on asenne työttömiä kohtaan. Ei ne siitä isosti huutele, mutta puheissa tulee läpi..
Mies sitten jäi yllättäen jäi työttömäksi, kun pomonsa jäi valkokauluskonnuudesta kiinni.
Mies oli aina huudellut, että kyllä tekevälle töitä sattuu. Pitää mennä vaikka siivoomaan.
Sitten kun ei se tekevä ei vuoteen työllistynytkään, (edes siivoojaksi) alkoi naama pitkänä etsiä kämppää muualta ja töitäkin. Ei ollut perheen enää varaa asua täällä,
Vaimokin jäi työttömäksi raskauden jälkeen . ja sehän oli tälle järkytys, kun piti käydä te-toimistossa! Pisti parhaan jakkupukunsa päälle ja kävi tapaamisessa kuin työtön. Aivan nolona kertoi kokemuksestaan. Hän kun ei ole "sellainen". Kyllä olet, sä olet työtön kuin ne muutkin siellä.
Sopersi sitten, mutta eihän Hän käytä alkoholia. Kyllä käytät shampanjaa kuluu viikottain. Olutta hän ei kuitenkaan juo! Joo, sä olet parempi työtön kuin kukaan mukaan.
Nyttemmin se mies on vankilassa, kun kuvitteli olevansa parempi valkokaulushuijari kuin moni muu. Se muidu joutui nöyrtymään todella reippaasti ja ruokkiakseen lapset hän hakeutui Tulliin töihin.
Saivat mitä tilas.
Tein nettivinkin ja kerroin, että laitat tunnistettavia tietoja + toisen ihmisen terveystietoja ketjuihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein nettivinkin ja kerroin, että laitat tunnistettavia tietoja + toisen ihmisen terveystietoja ketjuihin.
Ootpa tylsä.
Tein sen oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa tylsä.
Tein sen oikeasti.
Laitoin myös, että toistuvasti laitat ketjuihin mun terveystietoja ja muita tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa tylsä.
Tein sen oikeasti.
Laitoin myös, että toistuvasti laitat ketjuihin mun terveystietoja ja muita tietoja.
Ja olen ottanut sun teksteistä kuvakaappaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa tylsä.
Tein sen oikeasti.
👮 rikollista kaapata kenenkään kuvia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa tylsä.
Tein sen oikeasti.
Otin siitä sun toisesta ketjusta myös kuvakaappaukset mitkä poistettiin.
Kuitenkin mieluummin opiskelisi tutkintoon johtavassa koulutuksessa kuin harrastukseksi.
Tiedän yhden yrittäjän jolta hain töitä ja se sanoi minulle melko vittumaisesti etten jaksaisi tehdä sitä maalaustyötä mitä hain kun koska olin ollut 2 vuotta työtön. Pääsin kuitenkin työnjohtajaksi yhteen firmaan koska olin ollut rakennusalalla jo 16 vuotta. Se yksi yrittäjä tuli hakemaan minulta töitä ja sanoin sille ettei se jaksaisi niitä töitä mitä meillä on. Kysyin siltä että muistaako kun hain siltä töitä ja se sanoi etten kykenen siihen työhön. Se näytti melko ärsyyntyneeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa tylsä.
Tein sen oikeasti.
Otin siitä sun toisesta ketjusta myös
Miksi poistatit sen 😟
Vierailija kirjoitti:
Tunnen montakin. Heistä kukaan ei ole ollut työttömänä yli kuukautta eli uusi työpaikka on löytynyt nopeasti. Töitä on haettu jo ennen työttömyyden alkamista ja työkkärin soittaessa on voinut kertoa, että huomenna olisi haastattelu ja olo on toiveikas.
Miksi he ovat saaneet töitä, kun niin kovin moni palstalainen ei töitä löydä?
Ap EI kysynyt tätä pahvi, vaan että tunnetko sellaisia jotka ovat haukkuneet työttömiä, kunnes saaneet itse potkun perciiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa tylsä.
Tein sen oikeasti.

Sen poisti joku muu.
Olet huonokäytöksinen kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen- minä itse.
Olen ollut työttömänä pariinkin otteeseen, kummallakin kerralla kyse muutaman kuukauden jaksosta. Molemmilla kerroilla olen ratkaissut ongelman kouluttautumalla, verkostoitumalla ja lähettämällä hakemuksia sekä käynyt työkkärin "cv hionta kurssin" jne.
En ole jäänyt kotiin makaamaan ja se on ollut ratkaisevinta.
Kai ymmärrät, että niin lukemattomat muutkin työttömät tekevät ja monella työttömyys siitä huolimatta pitkittyy tai he eivät työllisty lainkaan?
No niin, älkää jatkako enää tuosta ketjuun kuulumattomasta aiheesta. Jos poliisille on mennyt ilmoitus ja asiaa myöhemmin tutkitaan, voin todistaa että kyllä, olen huomannut että tätä yhtä kirjoittajaa on jo varmaan pari vuotta toinen kirjoittaja vainonnut ja nimitellyt vauva-palstalla.
Olen itse ulkopuolinen enkä tiedä asiasta muuta kuin että itsekin tunnistan henkilön kirjoitustyylistä ja myös hänen kiusaajansa kirjoitustyylistä, ja tätä on jatkunut pitkään. Toinen kirjoittaa asiallisesti kokemuksistaan, toinen hönöttelee asiallisesti kirjoittavaa. Aihe liittyy yleensä työttömyyteen. Minut voi pyytää todistamaan jos on tarvis. Poliisi saanee ip:n.
Ja nyt voisi lopettaa asian tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
No niin, älkää jatkako enää tuosta ketjuun kuulumattomasta aiheesta. Jos poliisille on mennyt ilmoitus ja asiaa myöhemmin tutkitaan, voin todistaa että kyllä, olen huomannut että tätä yhtä kirjoittajaa on jo varmaan pari vuotta toinen kirjoittaja vainonnut ja nimitellyt vauva-palstalla.
Olen itse ulkopuolinen enkä tiedä asiasta muuta kuin että itsekin tunnistan henkilön kirjoitustyylistä ja myös hänen kiusaajansa kirjoitustyylistä, ja tätä on jatkunut pitkään. Toinen kirjoittaa asiallisesti kokemuksistaan, toinen hönöttelee asiallisesti kirjoittavaa. Aihe liittyy yleensä työttömyyteen. Minut voi pyytää todistamaan jos on tarvis. Poliisi saanee ip:n.
👮🚨🚨🚨🚨🚨
No niin, eipäs rettelöidä ja hönöstellä. Todistaja löytyi, asiallista hönöilyä.
Hönö on kohtelias ja kiltti 🤪😜😂
Eipä taida sellaisia ihmisiä juurikaan löytyä.
Kyllä ne yleensä toisen työpaikan löytävät, jos työttömäksi jäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👮🚨🚨🚨🚨🚨
No niin, eipäs rettelöidä ja hönöstellä. Todistaja löytyi, asiallista hönöilyä.
Hönö on kohtelias ja kiltti 🤪😜😂
Olet varmaan jotenkin yksinkertainen, kun jaksat vieläkin provota. Onneton tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tilapäisesti työttömiä kukaan hauku varsinkaan jos he ovat itse pitäneet huolen siitä, että ovat työllistymiskelpoisia ja ovat myös työhaluisia ja etsivät itse aktiivisesti työllistymismahdollisuiksia. Sellaiset työttömät ärsyttävät muita ihmisiä jotka eivät ole hankkineet itselleen mitään koulutusta ja/tai ammattia, menevät lähinmä vain pakon edessä töihin johonkin yhteiskunnan järjestämään väliaikaiseen työllistymistyöhön ja muun ajan lähinnä etsivät syitä sille miksi työnteko ja oma-aloitteinen työn etsiminen eivät kannata.
Jotta työtön voisi opiskella, hänellä pitää olla varallisuutta omasta takaa, sillä työttömyystuet otetaan pois, jos työtön menee opiskelemaan. Jos joku työtön löytää mieluista ja aktivoivaa tekemistä, kun on päivät pitkät vapaana, niin Kela alkaa
Kaikille ei makseta tuota 2 vuoden tukea opiskeluun, vaikka ala olisi työllistävä. Silloin on tavallinen pankkilaina otettava, jos sellaisen saa.