Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla oloa, että omasta miehestä on vain haittaa perhe-elämän kannalta?

Vierailija
17.07.2024 |

Tämä ei koske nyt kaikki miehiä eikä ole yleistys, vaan ihan vain sitä omaa aviomiestä. Ja saa miehetkin vastata vaimostaan, jos tilanne on tuo. Mutta lapsia pitää olla, jotta liittyy aiheeseen. Eli että oma puoliso on sellainen, että hänestä ei ole mitään hyötyä vaan vain haittaa perhe-elämän kannalta. Puoliso sotkee enemmän kuin siivoaa, tuottaa pyykkiä enemmän kuin pyykkää, harvoinpa tiskejäkään viitsii hoitaa. Ei hoida lapsia tai lasten asioita juuri yhtään, mutta villitsee kyllä lapsia niin, että illat on ihan kamalia, mutta ei siis tietenkään osallistu lasten rauhoitteluun tai nukkumaan laittamiseen mitenkään. Kerrostalossa ei juuri korjattavaa ole eikä pihatöitäkään saati klapihommia, niin ei niissäkään ole hyödyksi. Ja tämän kaiken takia lähinnä vain ärsyttää nähdä hänet, kun tuntuu, että hänestä on vain haittaa. Kohtalotovereita?

Kommentit (232)

Vierailija
101/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Mutta kyllä minä näin tämän piirteen jo seurusteluaikoina: mies keräsi kaikki pyykit kylppäriin isoksi kasaksi ja pesi vasta, kun ei ollut enää puhtaita.

Mä en ymmärrä, miten pyykkien peseminen voi olla niin kovjn työlästä jollekin? Eihän siinä montaa minuuttia omaa työtä mene, kun nakkaa likaiset vaatteet pesukoneeseen, napsauttaa sen päälle ja sitten laittaa ne vaatteet ritilälle tai kuivausrumpuun kuivumaan. Mikä tässä on niin kovin työlästä?

Ei se työlästä hänelle ollut, vaan tekemisen tempo on sellainen. Hän käy kerran vuodessa vaateostoksilla ja ostaa monella tonnilla. Hän rakentaa jotain, tekee sen kerralla loppuun. Painaa menemään sata lasissa tai sitten makaa sohvalla.

hyvä, toinen tapaus,ei osta edes alushousuja viiteen vuoteen, päällyshousuja yhdet ja kun repee on sen pv töissä,illalla sitten hädissään jotkut hakee ja tuskailee kun ei löydä mielesiä enää klo 21. saattaa laittaa kesähousut jalkaan jos hänen ystävätär joka toimeentulotuella ostaa hänelle paitoja tai ne toiset varahousut.  itse ei osta, onkohan että takkiakaan 10 vuoteen. alushousut ihan rikki,kun pyllistää anus vilkkuu iskee silmää. parturiin tt tuli ihminen antaa avustusta.

Vierailija
102/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen joka kerta tällaista lukiessa, että mikä suomalaisia naisia vaivaa. Miksi valitaan puolisoksi mieslapsi? Onko niin epätoivoinen tarve saada perhe, että kuka vaan kelpaa? Vai liittyykö tämä siihen, että naiset haluavat olla äitihahmoja myös miehilleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä syy, miksi en mene naimisiin tai sikiä vastakkaisen sukupuolen kanssa. N24

Ymmärrän, tästä syystä olen joskus salaa toivonut että minun tytöistä olisi tullut lesboja. Minulla itselläni on kyllä hyvä osallistuva mies, mutta nämä jutut kauhistuttaa.

Kauhistuttaa se miksi kaltaisesi lisääntyvät lainkaan, jos kommenttisi ei ollut pelkkä vitsi ja ehkä myös siitä huolimatta.

Vierailija
104/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnea vaan hyvistä valinnoista! Ei me täällä mammapalstalla teidän elämäänne pystytä muuttamaan, ja kun ette kerran itsekään sitä aio muuttaa, niin sitten se jatkuu tuollaisena maailman tappiin asti.

Vierailija
105/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen joka kerta tällaista lukiessa, että mikä suomalaisia naisia vaivaa. Miksi valitaan puolisoksi mieslapsi? Onko niin epätoivoinen tarve saada perhe, että kuka vaan kelpaa? Vai liittyykö tämä siihen, että naiset haluavat olla äitihahmoja myös miehilleen. 

Oma mies ainakin muuttui. Ylpeys perheestä häipyi jonnekin. Laiskuus, välinpitämättömyys ja itsekkyys otti vallan.

Aloin tienaamaan enemmän niin jotenkin minusta tuli laskujen maksaja. Mies vetäytyi pikkuhiljaa kaikesta vastuusta. Lopulta yksin järjestin talomme remontit ja otin lainankin yksin niitä varten. Näin jälkeen ajateltuna aivan naurettava tilanne. Selasin kylppäriin seinä- ja lattialaattoja netistä ja pyysin miestä katsoon myös niin hän kieltäytyi tylysti. 

Vierailija
106/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksetaan asuminen ja ruoka puoliksi. Minä maksan lasten hankinnat. Kumpikin oman autonsa kulut itse. Ap

Miksi ainoastaan sinä maksat lasten hankinnat? Tienaatko sitten huomattavasti enemmän kuin lasten isä vai eikö hän ole lastesi biologinen isä?

En tienaa enemmän, välillä olemme tienanneet saman verran, tällä hetkellä mies tienaa enemmän. Asiat on vain ajautuneet siihen, että minä maksan lasten hankinnat, koska minä teen ne hankinnat. Mies ei tosiaan lasten asioita huolehdi, ei vaikka pyydän, ei siitä tule vain mitään. Ap

Kaltaisesi kynnysmatot ärsyttävät ihan sikana. Sä vaan "ajaudut" maksamaan kaikki yhteisten lasten kulut ja oot "voi voi kyllä vähän harmi

Että ihan "mietit eroa". Vau, olen todella vaikuttunut tämän jämäkkyyden edessä, oletko varma ettet ole edellisessä elämässäsi ollut joku sotaloordi?

Säälittävää. 

Vierailija
107/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Mutta kyllä minä näin tämän piirteen jo seurusteluaikoina: mies keräsi kaikki pyykit kylppäriin isoksi kasaksi ja pesi vasta, kun ei ollut enää puhtaita.

Mä en ymmärrä, miten pyykkien peseminen voi olla niin kovjn työlästä jollekin? Eihän siinä montaa minuuttia omaa työtä mene, kun nakkaa likaiset vaatteet pesukoneeseen, napsauttaa sen päälle ja sitten laittaa ne vaatteet ritilälle tai kuivausrumpuun kuivumaan. Mikä tässä on niin kovin työlästä?

Ei se työlästä hänelle ollut, vaan tekemisen tempo on sellainen. Hän käy kerran vuodessa vaateostoksilla ja ostaa monella tonnilla. Hän rakentaa jotain, tekee sen kerralla loppuun. Painaa menemään sata lasissa tai sitten makaa sohvalla.

Ei hänen bossinsa ja ralph laureninsa mihinkään repeile. Miehellä on isompi vaatekaappi kuin 90 prosentilla naisista.

Edelleen kyse on tekemisen temmosta. 

Vierailija
108/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies ainakin muuttui. Ylpeys perheestä häipyi jonnekin. Laiskuus, välinpitämättömyys ja itsekkyys otti vallan.

Aloin tienaamaan enemmän niin jotenkin minusta tuli laskujen maksaja. Mies vetäytyi pikkuhiljaa kaikesta vastuusta. Lopulta yksin järjestin talomme remontit ja otin lainankin yksin niitä varten. Näin jälkeen ajateltuna aivan naurettava tilanne. Selasin kylppäriin seinä- ja lattialaattoja netistä ja pyysin miestä katsoon myös niin hän kieltäytyi tylysti. 

Tuokin on erikoista, että vastaus on aina "mies muuttui". Vaikea uskoa, että olisi niin yleistä tuollainen äkkimuutos kuin täällä väitetään. Enemmin tulee mieleen, että rakastumis/lisääntymisvimmassa ollaan niin sokeita, ettei nähdä sitä todellista luonnetta. Ja havaintojen pohjalta moni nainen myös itse aiheuttaa sen, että mies passivoituu. Tehdään kaikki valmiiksi tai vähintään valitetaan väärin tehdystä työstä, jos mies jotain tekee. Ei siinä paljon kiinnosta osallistua, jos koskaan ei mikään mene "oikein". Helpompi vain antaa naisen tehdä kaikki itse. Ja sitten nainen uhriutuu 

Vierailija
109/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä syy, miksi en mene naimisiin tai sikiä vastakkaisen sukupuolen kanssa. N24

Oikein hyvä. Sinun kuuluukin tyhjennellä yksin sitä tiskikonetta, niin tulee oikein tehdyksi. Ja täyttä myös. 👌

Opiskelijana olen olosuhteiden pakosta tuomittu pesemään tiskini käsin, ja eipä lähdetä pilvilinnoja suotta rakentamaan ja oleteta, että suomalainen karju koskeekaan tiskikoneeseen jaetussa auvoisessa arjessa.

Naistutkimustako olet opiskelemassa? Tuollaisia tiskinaukujia kannattaa välttää viimeiseen asti. 

Vierailija
110/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, siihen tilanteeseen ajaudutaan pikkuhiljaa. Samasta syystä väkivallan uhri ei lähde parisuhteesta eikä sammakko hyppää pois hellalla olevasta kattilasta."

Oletko siis sitä mieltä, että väkivallan uhrin ei myöskään kannattaisi lähteä parisuhteesta eikä sammakon kattilasta? Vai miksi kannustat tuollaiseen passiivisuuteen?

Kannustinko muka? Omasta mielestäni vastasin vain kysymykseen, miksi joku pysyy ko suhteessa.

Vierailija
111/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko mies sitä mieltä että nyt hei kyllä tarvitaan uudet laatat kylppäriin ja mitä väliä, vaikka lainarahalla?

Vierailija
112/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on erikoista, että vastaus on aina "mies muuttui"

Kyllä ihminen voi muuttua. Minä olen nainen, mutta minä muutuin edellisessä avioliitossani passiiviseksi. Muutos tapahtui noin 15 avioliittovuoden kohdalla. Kai se muutos perimmiltään oli masennuksen ja apatian aiheuttamaa. Eksäni oli pilkunviilaaja, joka koko ajan tuli neuvomaan ja kritisoimaan. En edes tiskirättiä osannut puristaa tarpeeksi kuivaksi. Lopulta tuli olo, että miksi yrittää, kun mikään ei kuitenkaan ikinä riitä. 

Vierailija
113/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen voi muuttua. Minä olen nainen, mutta minä muutuin edellisessä avioliitossani passiiviseksi. Muutos tapahtui noin 15 avioliittovuoden kohdalla. Kai se muutos perimmiltään oli masennuksen ja apatian aiheuttamaa. Eksäni oli pilkunviilaaja, joka koko ajan tuli neuvomaan ja kritisoimaan. En edes tiskirättiä osannut puristaa tarpeeksi kuivaksi. Lopulta tuli olo, että miksi yrittää, kun mikään ei kuitenkaan ikinä riitä. 

----

Kukaan ei väittänyt, etteikö yksittäinen ihminen voi muuttua. Eikä nyt puhuttu sairastumisesta. Mutta on täysin epäuskottavaa, että kaikki av-mammojen miehet muuttuisivat mystisesti. Kyllä taustalla on jotain muuta kuin miehen muuttuminen, jos yhtäkkiä nainen hoitaa kaiken ja mies ei tee mitään. Yleensä taustalla on se, mitä jo kirjoitinkin, että miehen aktiivisuus lannistetaan nalkuttamalla "väärin" tehdyistä asioista tai nainen ei anna miehen tehdä, koska mies ei mukamas osaa. 

Vierailija
114/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

----

Kukaan ei väittänyt, etteikö yksittäinen ihminen voi muuttua. Eikä nyt puhuttu sairastumisesta. Mutta on täysin epäuskottavaa, että kaikki av-mammojen miehet muuttuisivat mystisesti. Kyllä taustalla on jotain muuta kuin miehen muuttuminen, jos yhtäkkiä nainen hoitaa kaiken ja mies ei tee mitään. Yleensä taustalla on se, mitä jo kirjoitinkin, että miehen aktiivisuus lannistetaan nalkuttamalla "väärin" tehdyistä asioista tai nainen ei anna miehen tehdä, koska mies ei mukamas osaa. 

en minäkään sairastunut. Jälkikäteen ajattelen, että sain jonkun uupumisreaktion.

Vierailija
115/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

----

Kukaan ei väittänyt, etteikö yksittäinen ihminen voi muuttua. Eikä nyt puhuttu sairastumisesta. Mutta on täysin epäuskottavaa, että kaikki av-mammojen miehet muuttuisivat mystisesti. Kyllä taustalla on jotain muuta kuin miehen muuttuminen, jos yhtäkkiä nainen hoitaa kaiken ja mies ei tee mitään. Yleensä taustalla on se, mitä jo kirjoitinkin, että miehen aktiivisuus lannistetaan nalkuttamalla "väärin" tehdyistä asioista tai nainen ei anna miehen

Masennus ja uupumus ovat sairauksia. 

Vierailija
116/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten vakioselitys, että naiselle ei työn jälki kelpaa. Siis tehdään tahallaan sutta ja sekundaa. Sitten mies uhriutuu ja saa siitä tekosyyn jättää toiste hommat kokonaan tekemättä. 

Niin kulunutta. 

Vierailija
117/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkään aktiivinen toimija ex ei koskaan ollut perheessä, mutta se vähäinenkin toimeliaisuus katosi vuosien aikana ja se koski perhettä ja hankkimamme taloa. Omassa harrastuksessaan oli kyllä todella aktiivinen.

En tiedä mitä tapahtui. Puhumaanhan hän ei suostunut. Yllätys yllätys vain häipyi ulos tai toiseen huoneeseen, kun yritin kysyä minä hätänä. 

Vierailija
118/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka peräänkuulutti tekoja lupausten sijaan eli käski tarkkailla miehen tekoja ennen lapsia. Muuten kiva idea, mutta kun lapsettomassa parisuhteessa ei ole käytännössä niitä kotitöitä, mitä lapsiperheessä, ei valvota öitä, tiskiä on kaksi lautasta ja kahvikuppia päivässä. Ja kyllä, on olemassa miehiä, jotka suoriutuvat aivan hyvin ja tasa-arvoisesti yksin tai kahden aikuisen helpossa elämässä, mutta muuttuvat tunnistamattomiksi lasten saapuessa. Olet onnekas, ettei tämmöistä ole kohdallesi osunut, siksi sinun on helppo täällä päteä.

Vierailija
119/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille, joka peräänkuulutti tekoja lupausten sijaan eli käski tarkkailla miehen tekoja ennen lapsia. Muuten kiva idea, mutta kun lapsettomassa parisuhteessa ei ole käytännössä niitä kotitöitä, mitä lapsiperheessä, ei valvota öitä, tiskiä on kaksi lautasta ja kahvikuppia päivässä. Ja kyllä, on olemassa miehiä, jotka suoriutuvat aivan hyvin ja tasa-arvoisesti yksin tai kahden aikuisen helpossa elämässä, mutta muuttuvat tunnistamattomiksi lasten saapuessa. Olet onnekas, ettei tämmöistä ole kohdallesi osunut, siksi sinun on helppo täällä päteä.

Jaa, kyllä meillä lapsettomassa suhteessa tehdään ruokaa eli tiskiä tulee kattiloiden, pannujen, veitsien jne. muodossa huomattavasti enemmän kuin kaksi lautasta. Me myös syömme enemmän kuin kerran päivässä, joten jo siitä tulee enemmän tiskiä. Lisäksi meillä imuroidaan, pestään pyykkiä, pyyhitään pölyjä jne. ihan samalla tavalla kuin lapsiperheissäkin. 

Vierailija
120/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ensinnäkään sinun ei tarvitse suostua sellaiseen "muutokseen". Toisekseen, on puhdasta paskaa, etteikö kahden aikuisen taloudessa olisi muita kotitöitä kuin parin lautasen tiskaaminen. Normaalissa kahden aikuisen taloudessa vaatteet likaantuvat, tulee pölyä ja tahroja ja tavaroita pitää laittaa paikoilleen. On myös kaikenlaisia juoksevia asioita hoidettavana. Tämä ei toki päde, jos elämä on pelkkää av-palstailua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi