Onko kellään muulla oloa, että omasta miehestä on vain haittaa perhe-elämän kannalta?
Tämä ei koske nyt kaikki miehiä eikä ole yleistys, vaan ihan vain sitä omaa aviomiestä. Ja saa miehetkin vastata vaimostaan, jos tilanne on tuo. Mutta lapsia pitää olla, jotta liittyy aiheeseen. Eli että oma puoliso on sellainen, että hänestä ei ole mitään hyötyä vaan vain haittaa perhe-elämän kannalta. Puoliso sotkee enemmän kuin siivoaa, tuottaa pyykkiä enemmän kuin pyykkää, harvoinpa tiskejäkään viitsii hoitaa. Ei hoida lapsia tai lasten asioita juuri yhtään, mutta villitsee kyllä lapsia niin, että illat on ihan kamalia, mutta ei siis tietenkään osallistu lasten rauhoitteluun tai nukkumaan laittamiseen mitenkään. Kerrostalossa ei juuri korjattavaa ole eikä pihatöitäkään saati klapihommia, niin ei niissäkään ole hyödyksi. Ja tämän kaiken takia lähinnä vain ärsyttää nähdä hänet, kun tuntuu, että hänestä on vain haittaa. Kohtalotovereita?
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Tuoko se mies kuitenkin enemmän rahaa talouteen?
Meillä: Mies tienasi enemmän, mutta talouteen ei sitä ,plussaa tuonut, vaan miehen harrastukset veivät ne rahat. Oli hyvin vaikeaa saada eron jälkeen hänet ymmärtämään elatusmaksujen syyn, ja sen, että joka toinen viikonloppu hänellä olisi 9-vuotias tyttö ja 13-vuotias poika luonaan heti koulun loputtua perjantaisin aina sunnuntai-iltapäivään asti.
Vierailija kirjoitti:
Kun mieheltä saa lapset niin mies muuttuu turhaksi varsinkin jos se on nihkeä luovuttamaan rahansa naisen kayttöön. Siittämisen jälkeen miehen ainoa arvo on rahapussina oleminen
Outi, että tällaisiin ketjuihin tulee aina inkkeleitä haukkumaan toisia miehiä.
Meillä ei ole yhteisiä lapsia, enkä siksi kuormitu siitä, että itse hoidan asioita enemmän. Mutta kyllä minä näin tämän piirteen jo seurusteluaikoina: mies keräsi kaikki pyykit kylppäriin isoksi kasaksi ja pesi vasta, kun ei ollut enää puhtaita. Tai eteisen nurkassa oli hylly, joka odotti kaksi vuotta seinään kiinnittämistä.
Tästä syystä olen miehen lapsen suhteen todella, todella tiukka siinä, että minä en hoida heitä eikä heidän asioitaan. No, lapsi itse pyysi jo pienenä, että voisiko välillä lakanat vaihtaa. Oven lastenhuoneeseen on aina tiukasti kiinni, etten näe sitä sotkua. Jos astioita on kadoksissa, sanon miehelle, että käy etsimässä huoneesta.
Muuten mies on täydellinen. En vaihtaisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mieheltä saa lapset niin mies muuttuu turhaksi varsinkin jos se on nihkeä luovuttamaan rahansa naisen kayttöön. Siittämisen jälkeen miehen ainoa arvo on rahapussina oleminen
Outi, että tällaisiin ketjuihin tulee aina inkkeleitä haukkumaan toisia miehiä.
Siis Outoa
Vierailija kirjoitti:
Maksetaan asuminen ja ruoka puoliksi. Minä maksan lasten hankinnat. Kumpikin oman autonsa kulut itse. Ap
Miksi ainoastaan sinä maksat lasten hankinnat? Tienaatko sitten huomattavasti enemmän kuin lasten isä vai eikö hän ole lastesi biologinen isä?
Olisin köyhä ilman hänen tulojaan. Nyt perheenä keskiluokassa. Ei olisi mahdollisuus parempaan elintasoon. Pieni palkka itsellä ollut aina. Huolehtii kyllä hyvin perheestään. Eroa joskus kaverit miettinyt ym. Köyhyysloukkuun putoaisi, elämän taso vaikuttaa tosi paljon.Moni kestää rahan takia, se on tosi. Täällä hyvin kaiken kaikkiaan.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksetaan asuminen ja ruoka puoliksi. Minä maksan lasten hankinnat. Kumpikin oman autonsa kulut itse. Ap
Miksi ainoastaan sinä maksat lasten hankinnat? Tienaatko sitten huomattavasti enemmän kuin lasten isä vai eikö hän ole lastesi biologinen isä?
En tienaa enemmän, välillä olemme tienanneet saman verran, tällä hetkellä mies tienaa enemmän. Asiat on vain ajautuneet siihen, että minä maksan lasten hankinnat, koska minä teen ne hankinnat. Mies ei tosiaan lasten asioita huolehdi, ei vaikka pyydän, ei siitä tule vain mitään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoko se mies kuitenkin enemmän rahaa talouteen?
Eli sinä maksat kaikkiaan enemmän, etenkin kun miehet yleensä syökin enemmän.
Melkoisia kulinaristeja, jos ruokakulut ovat menojen suurin osa. 😂
Asuvat kerrostalossa. Ja itse maksavat autojensa kulut. Eli kyllä, ruoka on tuossa tapauksessa varmasti se menojen suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tienaa enemmän, välillä olemme tienanneet saman verran, tällä hetkellä mies tienaa enemmän. Asiat on vain ajautuneet siihen, että minä maksan lasten hankinnat, koska minä teen ne hankinnat. Mies ei tosiaan lasten asioita huolehdi, ei vaikka pyydän, ei siitä tule vain mitään. Ap
Kaltaisesi kynnysmatot ärsyttävät ihan sikana. Sä vaan "ajaudut" maksamaan kaikki yhteisten lasten kulut ja oot "voi voi kyllä vähän harmittaa mutta enpä kehtaa sanoa mitään". Kasvata nyt vähän selkärankaa, aikuinen akka!
Moni mies on luuseri. Itse maksoin lasten kulut myös. Mies ei korvaa lotkauttanut. Ajauduin taloudellisen hyväksikäytön uhriksi. Minun maksettavana oli lopulta asuntolaina, kaikki vakuutukset autoa myöten, jäte, ruokakulut. Sähkölasku ja kaukolämpö taisi olla miehen nimellä. Ne oli molemmat alle 40e/kk.
Eron jälkeen piti elatustuki hakea Kelasta, kun ex lopetti elatuksen maksamisen jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi kynnysmatot ärsyttävät ihan sikana. Sä vaan "ajaudut" maksamaan kaikki yhteisten lasten kulut ja oot "voi voi kyllä vähän harmittaa mutta enpä kehtaa sanoa mitään". Kasvata nyt
Jos tapaisit minut huomaisit etten ole kynnysmatto vaan varsin suora ja jämäkkä ihminen. Tällaisetkin kuin minä voi silti ajautua parisuhdeongelmiin. Joudun hoitamaan kaikki lasten asiat lasten takia, koska ellen minä hoida, niin ne on täysin hoitamatta ja lapset kärsii. Itse olen tulkinnut miehen välttelevän elämäntyylin syyksi sen, ettei hän pidäkään lapsiperhe-elämästä vaan haluaa elää kuin poikamies. Se mitä en aloituksessa kertonut on, että olen niin turhautunut tilanteeseen, että mietin eroa. Olen kyllä sanonut senkin miehelle suoraan eli hän tietää mitä ajattelen. Meillä ei ole yhteisiä rahoja siksi, että minä en ole sitä halunnut, mies törsää harrastuksiinsa sen verran paljon rahaa, että en halua yhteisiä rahoja kun itse olen aika tarkka rahankäyttäjä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vilpittömästi kysyä, että miten te naiset ajaudutte tällaisiin perhekuvioihin? Tuleeko nuo vapaamatkustaja-piirteet täysin yllättäen esiin vasta sitten kun lapset on jo tehty ja on menty naimisiin, ja siihen asti mies on kantanut kortensa kekoon suhteessa täysin tasavertaisesti? Vai onko käytös ollut tällaista jo suhteen alkuajoista lähtien, mutta rakkauskuplassa se ei ole vielä siinä vaiheessa häirinnyt?
Ihan vaan siis sillä kysyn, kun itselleni on kyllä moniakin tällaisia miehiä tullut myös vastaan ja parisuhteessakin olen heidän kanssaan ollut, mutta olen kyllä pistänyt pillit pussiin siinä vaiheessa kun olen tajunnut kuinka vähän toista kiinnostaa tehdä työtä suhteen eteen ja miettiä asioita myös muiden kuin itsensä kannalta. Ei olisi tullut mieleenkään mennä lisääntymään näiden mieslasten kanssa.En missään nimessä syytä teitä naisia siitä että miehenne ovat vapaamatkustajia, mutta jostain syy
Kyllähän se toinen voi ennen lapsia luvata ummet ja lammet mutta todellisuus paljastuu sitten, kun lapsi on syntynyt. Ei kannata imarrella itseään, että kyllä minä olisin tiennyt paremmin.
Minulla on tuo olo, olemme toki jo eronneet mutta samaa mietin jo vuosia yhdessä ollessamme. Ymmärrän niin hyvin miksi suomalaiset naiset uupuu ja muuttuu kärttyisiksi kun se perheen hankalin lapsi on mies.
On yksinkertaisesti vaan helpompaa tehdä kaikki itse kun pyytää/anella/kerjätä miestä tekemään jotain perheeseen tai kotiin liittyvää, ihan vaan todetakseen että sit ei sitten kuitenkaan hoideta tai hoidetaan puolittain. Ja näihin pyyntöihin, oli ne kuinka pienia ja harvinaisia tahansa, kommentoidaan "joo, voin hoitaa mutta muistata sit vielä edellisenä päivänä". Olen lukemattomat kerrat soitellut kesken työpäivän ohjeistaakseni miestä jostain simppelistä lapsiin liittyvästä asiasta jonka hän esim. vapaapäivänään lupasi hoitaa.
Ja nyt joku kommentoi, että olet ominut lapset ja miehellä ei ole ollut tilaa olla isä omalla tavallaan. Blaa blaa. On annettu mahdollisuus ja jätetty hänet myös pärjäämään itsekseen lasten kanssa, ja niitä katastrofin jälkiä on korjailtu sitten monta päivää putkeen. Esim. jätän kylpyläloman pakkaamisen miehelle ja hän ei tajua edes lapsen elintärkeitä lääkkeitä ottaa mukaan, tämän johdosta joutuu ajamaan 3 tuntia kotiin tai etsimään apteekkia syrjäseudulta jne.
Ehkä se vanha malli olisi kuitenkin paras, mies toisi rahan ja kompensoisi tällä sitä lisäämäänsä vaivaa ja työmäärää. Nainen joutuisi toki raatamaan, mutta niinhän he joutuu nytkin, sen lisäksi käymään töissä ja maksamaan vähintää puolet kuluista ja lapsen kulut yksin.
Ja meillä tosiaan kävi niin, että mies lupasi ennen lapsia vaikka mitä osallistumista. Ei vain pitänyt lupauksiaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
. Mutta kyllä minä näin tämän piirteen jo seurusteluaikoina: mies keräsi kaikki pyykit kylppäriin isoksi kasaksi ja pesi vasta, kun ei ollut enää puhtaita.
Mä en ymmärrä, miten pyykkien peseminen voi olla niin kovjn työlästä jollekin? Eihän siinä montaa minuuttia omaa työtä mene, kun nakkaa likaiset vaatteet pesukoneeseen, napsauttaa sen päälle ja sitten laittaa ne vaatteet ritilälle tai kuivausrumpuun kuivumaan. Mikä tässä on niin kovin työlästä?
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
No etkö sinä ap voi pyytää mieheltäsi rahaa hänen omien lastensa hankintoihin?
Maailman vanhin temppu: tee jokin asia niin huonosti, ettei puoliso pyydä toista kertaa. Tuloksena on puhdas koti, lapsilla kaikki hyvin ja kaapissa aina puhtaita vaatteita nollaeffortilla. Tämä kikka on monen miehen vakio-ohjelmaa kaikissa parisuhteissaan. Opin kyllä kerrasta ja nykyisin mies päätyy takaisin kiertoon, jos yrittää jallittaa minua kotiapulaiseksi.
Yksin / lasten kanssa on parempi kuin sietää vapaamatkustajaa.
Erotkaa paskoista miehistä. Luokaa oma elämä missä ei tarvitse toisen roskia siivoa.
Vissiin kukaan ei poikia kasvata:) hyvää mallia kun miehistä puhutaa tuohon sävyyn. Siinähä heidän itsetunto kohenee.
Tuo on kyllä sellaista paskaa ettei mikään. Luuletko tosiaan, että suomalainen mies saa palkkaa niin paljon, että elättää perheen sillä ja kattaa siten oman osuutensa arjen pyörittämisestä? Että nainen sitten oikein mielellään tekee kaikki kotityöt ja lastenhoidon? Ja vaikka mies tienaisi miljoonia, luuletko että perheessä ulkoistetaan ihan kaikki, että se mies palkkaa jonkun ulkopuolisen tekemään kaiken? Hyvin harvalla käy edes siivooja, ja silloinkin vaimo luultavasti järjestelee paikat ennen siivoojan tuloa joka tekee sitten vaan ne helpot hommat kuten imuroinnin, kun tietysti lasten lelut on kerätty pois lattioilta jne.