Muita joilla pas vkolla 8??
Heips!
Onkohan täällä ketään muita, joille pas suunniteltu viikolle 8? Minä tässä odotan tätiä saapuvaksi lähipäivinä. Taustoista sen verran, että meillä lapsettomuuden syy mun vaikea endo. Hoitoja tehty v. 2003-2004 1.ICSI, 1.PAS, 2.ICSI, 1. PAS, jotka kaikki negoja. Sitten keväällä 2005 3.ICSI toi kauan kaivatun plussan ja sen myötä meille syntyi ihana pikku prinssi joulukuussa 2005. Pikkukakkonen ollu haaveissa jo useita kuukausia. Lopetin imetyksen toukokuussa. Yhden kerran täti ehti kyläillä imetyksen lopettamisen jälkeen ja kesäkuussa testasin luomuplussan. Raskaus meni kuitenkin kesken vkolla 6+1, lääkkeellinen tyhjennys tehtiin vkolla 11+4. Sen jälkeenpä kroppani on ollutkin ihan sekasin. Tiputtelua ollut pitkin kiertoa. Primolutien avulla varmisteltu, että tyhjennyksessä tuli kaikki pois. Nyt tässä kierrossa Primot taas menkkojen käynnistykseen ennen pas:a. Meillä on pakkasessa kaksi pikkuista...täytyy vaan kovasti toivoa että selviävät sulatuksesta ja siirtoon päästäisi.
Aiemmin mulla ollu pas:ssa lääkityksenä Zumenonit ja Luget. Nyt sain Zumenonien rinnalle Estradot laastarit (omasta pyynnöstä) ja sit tietty Luget. Zumenonit aloitan kp2 2kpl/pv ja kp4--> 3kpl/pv, Estradotit kp6 alkaen, vaihto joka 3.pv. Saa nähä kuinka limis saadaan kasvamaan, jos tiputtelua esiintyy entiseen malliin. Primoista, kun ei juurikaan apua ole ollut. Kysyin klinikalla, että entä jos pas ei tuo toivottua tulosta niin onko meillä mahikset saada uutta hoitoa. Lekuri tuumasi, että jos katsotaan että on yli 10%:n mahikset onnistua niin sitten kyllä. Itse kuitenkin mieheni kanssa päätimme, että tämä tuleva pas on meidän viimeinen koitoksemme...sit saa hoidot riittää. Näin ollen nyt on laitettava kaikki ulokkeet pystyyn, että ukkelimme saisi pas:n tuloksena sisaruksen.
Tulihan tuota tekstiä...nyt vaan odottelen josko muitakin pas:laisia löytyisi :) Saataisiin jännäillä yhdessä...
Hansuliini
Kommentit (86)
Alunperin olisin kai kuulunut tuohon viikon kuusi pinoon, mutta kun tuo Pregnyl myöhästyttää aina mun kuukautisia melkein kaksi viikkoa.
Taustaa: Lapsettomuushoitoja vuodesta 2002, omilla munasoluilla 3 IVF.ää, ei raskautta, PAS:it ei onnistunut kun eivät selvinneet koskaan sulatuksesta. Sitten luovutetuilla onnistui kerrasta. Nyt meillä tyttö 06/04.
Toista yritetty syksystä 05. Kaksi PASsia ja negaa. Saatiin sama luovuttaja ja IVF oli joulukuussa ja taas nega tulla tupsahti. Meillä on 5 alkiota jäljellä ja toivotaan nyt että näillä onnistuisi. Tämä on nimittäin viimeinen hoito.
Alunperin olisin kai kuulunut tuohon viikon kuusi pinoon, mutta kun tuo Pregnyl myöhästyttää aina mun kuukautisia melkein kaksi viikkoa.
Taustaa: Lapsettomuushoitoja vuodesta 2002, omilla munasoluilla 3 IVF.ää, ei raskautta, PAS:it ei onnistunut kun eivät selvinneet koskaan sulatuksesta. Sitten luovutetuilla onnistui kerrasta. Nyt meillä tyttö 06/04.
Toista yritetty syksystä 05. Kaksi PASsia ja negaa. Saatiin sama luovuttaja ja IVF oli joulukuussa ja taas nega tulla tupsahti. Meillä on 5 alkiota jäljellä ja toivotaan nyt että näillä onnistuisi. Tämä on nimittäin viimeinen hoito.
lähti vähän etuajassa. OK, eipä muuta, palailen maanantain ultran jälkeen, popsin progynovaa siihen asti.
Tsemppiä meille kaikille.
Kiva, että muitakin pas:sia löytyy :) Mulla oli tänään ultra...limis oli nyt n. 8mm...lääkitys jatkuu samana + huomena aloitan Luget. Tiistaina on sitten siirto, jos pikkuiset selviävät sulatuksesta. Kyllähän se taas jännityksessä pitää...tiistaiaamuna lupasivat klinikalta soitella, jos siirtoon ei päästä.
Estradotlaastareista mulle mainittiin jo edellisessä pas:ssa v.2004, mut sillon niitä ei kuitenkaan määrätty. Kyselin tuolla plussanneitten lapsettomien puolella pas:ssa plussanneiden lääkityksiä ja huomasin, että aika monella oli laastarit olleet Zumenonien rinnalla. Sikäli mun kohdalla ratkaisu näyttäisi nyt järkevältä, koska viimeksi siirrossa limis oli ton 8mm, mitä se oli jo tänään. Toivottavasti vahvistuu vielä tiistaihin mennessä. Toki se 8mm:kin riittää, mutta ilmeisesti aina parempi jos ois vähä paksumpi.
Jos molemmat pikkuiset selviävät sulatuksesta, niin aiomme ottaa kaksosraskauden riskin. En muistanu kyl tänään kysellä lääkärin mielipidettä, mut en kyl usko et kahden siirtoon olisi mitään estettä. Meillähän siirrettiin silloinkin kaksi, kun pikku ukkelimme sai alkunsa. Toinen " putosi kelkasta" jo heti alkuunsa. Kyllähän siinä haastetta olisi jos kaksoset tulisi, mutta täytyy vaan olla todella onnellinen jos lapsia ylipäätään meille vielä suodaan. Esikoista " tehtailtiin" kaikkiaan 3,5 vuotta.
Peukut on teille pystyssä!! Toivotaan, että kaikki päästään plussajunan kyytiin ja saadaan esikoisillemme kaverit :)
Hansuliini
Minäkin tungen itseni tähän pinoon, vaikka PAS todennäköisesti meneekin viikon 9 alkuun. Tai ainakin toivon suuresti, ettei ovis satu torstaille, jolloin koko odotus on aloitettava alusta.. ja just tota odottelua mä näissä hoidoissa vihaan!
Elikkä taustaa: meillä on jo yksi lapsi, IVF:n tuoresiirrolla aikaan saatu pieni prinsessa, syntynyt 8/05. Pikkukakkosen yrittäminen hoidoilla aloitettiin elokuussa 2006. Silloin hoitona ISCI. Tuoresiirrosta nega ja sen jälkeen ollaankin pidetty taukoa enemmänkin kuin olisi tahtonut. Joulun aikaan klinikat oli kiinni ja nyt tammikuun kierrosta ei siirto onnistunut kun oltiin juuri oviksen aikaan matkoilla.
Nyt ensi maanantaina on ultra-aika ja sitten alkaakin se oviksen metsästys. Niin ja tämä on siis meidän ensimmäinen PAS.
Toivottavasti mahdun mukaan pinoilemaan, vaikka vähän " mattimyöhäisempi" olenkin.. =)
Olen tohon PAS vko 6 pinoon kirjoitellut, mut mahdollinen PAS olisikin nyt vasta ensi viikon tiistaina mikäli meidän ainokainen alkio sieltä sulatuksesta selviää.
Kyseessä on siis meidän ensimmäinen PAS ja kaiken kaikkiaan viimeinen lapsettomuushoito ja sit loppuu koko rumba...
Minä olen 28v, mies 30v. Meillä lapsia on alettu yrittämään (ehkäisy lopetettiin) 12/2000 . Miehen siittiöissä tutkimusten mukaan vikaa, heikko laatu,määrä ja hitaita kavereita. Takana 2 tuloksetonta IUI:ta
-03 alkuvuodesta ja yksi ekalla pitkän kaavan IVF:llä onnistunut raskaus, josta kahdesta siirretystä alkiosta syntyi poika (250104).
Siitä asti yritetty toista lasta enemmän tai vähemmän. Vuoden -05 keväänä sainkin sitten tietää olevani yllättäen luomusti raskaana, mutta se ilo päättyi yli vuosi sitten syyskuun alussa, sain yllättävän keskenmenon ja " synnytin" toisen muuten täysin terveen poikamme pahan tulehduksen takia rv 17+5 :O( Se oli elämäni rankinta aikaa.. Sitten siitä taas noustiin ja helmikuussa -06 meille tehtiin toinen IVF lyhyellä kaavalla ja siinä tulos oli huonompi, eikä yksi ainokainen hedelmöittynyt alkio kiinnittynyt :O( Sitten tuli pakollinen klinikan määräämä 6kk:den tauko, ja kyllä ärsytti, odotusta....Kesällä taas tapahtui pieni ihme..yhden päivän iloitsin kahdesta viivasta testissä, menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä :O/
Viime syksynä -06 mulla piti olla meidän viimeinen julkisen puolen hoito, pitkän kaavan IVF/ICSI jo vko 42 alunperin, mutta se peruuntuikin sitten kokonaan ilmeisesti aivan alkuraskauden keskenmenon takia. Taas. Menkat oli Synarelan aikana 9 päivää myöhässä (sumuttelin 3 viikkoa) ja testiin tuli himmeä viiva. Kun menkat sit alkoivat, kestivät vain pari päivää..ja limakalvo oli nollaultrassa paksu vaikka piti, olla ohut ym..Sitten sain Terolutit aikaansaamaan kunnon menkat ja tulihan ne sieltä sit ihan kunnolla 10 päivän kuurin jälkeen n. 1-2 päivän päästä. Sitten olisinkin halunnutkin kokeilla mielenterveyteni takia (odotus on aivan kamalaa) lyhyttä kaavaa, mutta kohdussani olikin kysta, jonka takia sitten kuitenkin päädyttiin pitkään kaavaan..ja lisää odotusta :O/ Sitten söin Teroluteja taas, jotta menkat ajallaan alkaisivat, eivät meinanneet siitäkään huolimatta alkaa. Mutta viimeisenä mahdollisena päivänä alkoivat :O) Pääsin piikittelemään ja kystakin oli nollaultrassa jo hävinnyt. Elämä näytti valoisalta pitkästä aikaa :O) Punktio oli viikolla 50 TAYSissa. Saalis oli 14 solua, joista 11 kypsää. Niistä puolet hedelmöitettiin ICSI:llä ja 5 onnistui ja yksi vain onnistui IVF:llä. Ja neljä ICSI-alkiota lähti jakautumaan ja se yksi IVF-alkio. Kaksi hävitettiin...Kaksi siirrettiin pitkän väännön jälkeen, toinen oli IVF- ja toinen ICSI- alkio, molemmat 2lk 4-soluisia. Sitten meidän viimeinen toivo, yksi 2lk 4-soluinen pakastettiin..Ja tämä joulukuun hoito epäonnistui jälleen, syntymäpäivänäni joulupäivänä pp11 alkoi kunnon vuoto :O(
No nyt sit odottelin seuraavia luomumenkkoja alkavaksi tammikuulla taas sen 2viikkoa, ja testailin siinä välissä taas haamujen haamuja...mut alkoivat sit mokomat kuitenkin ja samalla Zumenonit. No nyt ollaan tässä ja keskiviikkona oli ultra, jossa limakalvo oli kp10 oli 7,8mm, huomenna aloitan Luget ja ensi viikon tiistaina ois siirto. Jos tosiaan siihen edes päästään, pahoin pelkään, ettei se ainokainen selviä sulatuksesta, meidän viimeinen toivo:(Kolme IVF/ICSI:ä on julkisella sit tehty ja yksityiselle ei enää lähdetä rahoja ja hermoja tuhlaamaan. Sitten keskitytään muihin asioihin elämässä eikä vähiten tähän yhteen ihanaan 3v kyselyikäiseen poikaamme :O)
Että semmonen tapaus olen minä...Lisää voi lueskella tuolta vko6 pinostakin, sinne olen kirjoitellut viime viikot.
caliendre
Ps. Tulipa taas pitkä tarina...
Mukaan tahotisin=)
Olen 26 ja kieheni vuoden vanhempi.
Olemme ehkäsiyn jättäneet vuoden 04 alusta ja oikean yrityksen aloitettu 8/04 kertaakaan onnaamatta.
Mulle tehty laparoskopia jotta oltaisin saatu munajohtimia auki mutta ei toiminut ja siiitä sitten aloitettiin heti IVF hoito ja nyt ekaa pAS:ia odotellaan...
Teillä näyttää kaikilla olevan lääkkellinen PAS..?
Meillä mennään tämä kierto luonnollisesti koska mulla periaatteessa toimii kaikki mutta munanjohtimet ovat tukkeessa eli ei voi tapahtua hedelmöitystä....mulla on myös pco-tyyppiset munasarjatmutta ne ei ole suurin lapsettomuuden aihauttaja meidän tilanteessamme.
Eka ivf tuoresiirto meni mönkään ja nyt heti tähän seuraavaan yritettää saada osuun sultaushoito.
Tätä ehdotettiin siitä syystä kun kuulemma pienesti parempi onnistumismahdollisuus luonnollisessa kierrossa kuin lääkkeellisessä, mutta toisaalta hyvin epävarma koska ei voi olla varma että pääseekö siirtoo ollenkaan(viikonloppuna ei sulatushoitoja)
Tänään olin ultrassa ja limis oli 9mm ja johtava follikkeli oli 17mm.
Joulukuussa me tutkittiin mun kiertoa ja silloin munasolu irtosi kun se oli 21,5mm kokoinen ja jos mentäsi tuon laskukaavan mukaan niin ovis ois maanantaina eli loppuviikosta päästäisi siirtoon...tiistaikin vielä kelpaa mutta jos ei niin sitten menee kuukaudella eteenpäin..toivottavasti ei=)
Meillä on 4 kaveria pakkasessa ja kahta lähetään siirtämään joten voi olla että menee kaikki nyt ja sitten alkaisikin ivf kokonaan alusta, mutta ei vielä ajatella tuollaista=)
Onko PAS:in jälkeen jotain liikuntarajoitetta tmv kun ainakin turesiirron jälkeen piti rankkaa liikuntaa välttää.....olikos se vaan siis kasvaneiden munasarjojen takia...?
Ihanaa, viikonloppu=)
Himmu, caliendre ja sannuli...toivotaan, että plussatuulet puhaltavat nyt teillekin!
caliendre: Nikkisi vaikuttaa tosi tutulta...liekköhän joskus piinailtu yhtä aikaa?? Tai sit oon lukenu viestejäsi ja olet jäänyt mieleen :) On sulla ollu hirveet kokemukset, kun olette menettäneet lapsenne melkein raskauden puoli välissä. Elämä on välillä niin epäreilua :( Mutta...onneks aikaa parantaa haavat. Peukut on teille pystyssä!! Mekin tehtiin päästös sillon, kun 3.ICSI:n lähdettiin, että se on viimeinen. Sittenpä yllätys olikin suuri kun pikku ukkelimme ilmoitti tulostaan.
Onko teillä muilla lääkkeellisillä passilaisilla mitään oireita? Mulla ei minkäänlaisia...tänään pitäs alottaa iki-ihanat lugepalleroiset, kolme illalla ja kolme aamulla. Hui...tiistaihin ei oo enää pitkä aika. Jännittää ihan satasella, että selviääkö kumpikaan pikkuinen sulatuksesta. Hommasin töistä vapaapäivän, jotta ei tartteisi hötkyillä töihin mahdollisen siirron jälkeen. Sanoivat klinikalta soittavansa 8-9 välil, jos siirtoon ei päästä...mut minun on pakko tietää heti kasilta, että ehdin viedä ukkelin hoitoon. Täytyy yrittää ite soittaa. Siel on soittoaika 8-8.30, ni tosi vaikeeta on päästä kun koko ajan on varattua. Mutta eiköhän ne asiat siitä sutviinnu... Millaisia teillä on siirtokokemukset? Mulle siirto on ollu aina melko kivulias, koska kohtuni on taaksepäin kallellaan niin näkyvyys on huono. Menishän se varmaan kivuttomammin, kun ei tartteis olla rakon täynnä. Mutta ...tiistaita odotellessa! Mukavaa viikonloppua teille kaikille!!
Hansuliini :)
Plussaonnea koko porukalle, mukava jännätä yhdessä!
Olin kans tänään lääkärillä ja limakalvo oli 10 mm nyt kp 12 ja siirto ens torstaina. Zumenon jatkuu ja maanantaina mukaan lugesteron.
Oliko se siis niin, että siirrossa olisi hyvä olla virtsarakko täynnä??
nalle.kyllä pitää olla rakko täynnä ku siirtoon mennään...se siinä onkin se kauhein osa=)
Mennään muute toivottavasti aivan samaa kyytiä, eli jos vaan kierto menee niinkuin yleensä, varma ei voi koskaan olla, meilläkin olsii siirto torstaille..mutta luontopäättää.
Jokus kyseli siirtokokemuksia..no mulla ei olekuin yksi takanamutta se meni kyllä todella äkkiä ja kivuttomasti.
Sanoin lääkärille että älä paina ku on oikeesti niiin kova pissahätä, ni sit ku homma aloitettiin, se loppu liki samantien ja lääkäri snaoi että koska rakko todellakin oli aivan täynnä, se helpotti laittoa ja se oli minuutissa ohitse...about.
Nyt menen aamupalalle ja sitte aattelin lähteä hiihteleen=)
Jokos jännitys on kun viikko kasi alkaa ihan tässä=)??
Ite bongailen vaan sitä ovulaatiota että ei tässä ihmeempiä....perjantaina olin ultrassa ja kylä siellä kaikki hyvältä näytti että..
Siirretäänkö teille 1 vai 2 alkiota?
ja onko teillä monta pakkasessa......
Meille pyritään siirtään kaksi, tosin meillä on vaan 4 pakkasessa joten jos nyt yksikin selviäisi sulatuksesta niin olisimme äärettömän onnellisia=)
Nyt tästä lähe valmistautumaan veljen pojan synttäreille, moiks=)
Jännittää ihan tosi tosi tosi paljon...
Kiitos hansuliini tervetulotoivotuksista. Voi olla, et on piinailtukin joskus samassa pinossa tai ainakin muuten luettu toistemme juttuja. Mäkin sut jostain muistan :O)On tässä tosiaan tullut mutkia matkaan ja vastoinkäymisiä, menetyksiä ym...mutta jotenkin niistä on aina sit selvitty, pakkohan se on ollut. Onneksi on tuo yksi elämämme valo tuossa pitämässä edes jollain tasolla järjen/mielen kasassa ;O)
Mulla ei lääkkeistä oo mitään oireita tullut...Luget aloitin lauantaina. Mulla on vain se yksi 4-soluinen pakkasessa, joten jos sen sulatus onnistuu niin se siirretään, jotenkin vaan edelleen tuntuu, et se ainokainen ei selviä edes sulatuksesta :O( Monilla teillä on useampi alkio, joten varmasti siirtoon pääsette. Tänään ne ottaa sen sulamaan ja huomenna 8.30 pitäis mun soitella sinne, onko se selvinnyt ja, että päästäänkö puolen päivän aikaan siirtoon. Yhtää piinaa siis tämä ja huominen päivä. Soittaakohan ne mulle, jos se sulatus epäonnistuu jo heti tänään??
En siis ole kovinkaan positiivisella mielellä :O( Meidän todellakin viimeinen toivo hoitojen suhteen on tässä.
Mitkäs muilla on fiilikset näin siirtoviikon aluksi? Toivottavasti valoisammat?
caliendre
Olen aika uusi täällä, kun aiemmin ei ole ollut mahdollisuutta kirjoittaa. Nyt minulla on uusi kone ja nettiyhteys, joten pääsen helposti tänne.. Tosin kirjoitin jo pitkät pätkät, kunnes käteni ilmeisesti osui johonkin väärään nappulaan ja kaikki kirjoitus lähti, en tiedä lähtikö se vai peruuntuko..
Meillä on viisivuotias tyttö, kohta kuusi, ja toista ei ole kuulunut vieläkään viiden vuoden yrittämisen jälkeen. Olen ollut viidessä inseminaatiossa, joista yksi keskenmeno. Viime kierrossa tehtiin IVF ja nyt tähän, siis heti seuraavaan kiertoon tehdään pakastesiirto. Tänään oli ovulaatiotesti plussaa, joten pääsen siirtoon torstaina klo 10, lugestronet aloitan ke aamuna.
Meillä on kaksi kahden alkion pakastetta, joten kohtuun siirretään kaksi, jos molemmat selviää sulatuksen. Olen päättänyt laittaa kaksi, kun kuulemma toinen voi pudota matkalla jonnekin..
Lisäksi kaverini sanoi, että silloin kun se on laitettu kohtuun, ei saa tehdä pariin viikkooon mitään. Ajattelin kokeille. Lääkäri sanoi, ettei mitään rankkaa liikuntaa, ei edes ripeää kävelyä, mutta ajattelin jättää kaiken mahdollisen tekemättä, teen vain pakolliset jutut... Saattaa olla vaiheaa, kun ei ole edes kipeä..
Mukavaa, että löytyi kohtalotovereita. Kaikille oikein paljon onnea matkaan ja toivotaan parasta!!!!
Kyselit tuolla kaempana, että pitääkö rajoittaa jotenkin liikuntaa pas in jälkeen... Ilmeisesti kaikki ylimääräinen kannattaa jättää väliin, jotta alkiolla olisi mahdollisimman hyvät olosuhteet kiinnittyä.. En tiedä miksei lääkärit sitä sano. Ja sitten se lääkitys, mullakaan ei ole muut akuin nuo lugestronet päivää ennen, luulen, että sullakin aloitetaan siellä siirrossa, ne auttavat ilmeisesti aikatavalla siihen kiinnittymiseen..
oikein paljon onnea matkaan ja tietenkin jännitystä...
Täällähän vaan porukka lisääntyy...hieno juttu :) caliandre...me mennäänkin lähes tulkoon samaa tahtia. Mulla mahdollinen siirto huomenna klo. 10. Jännittää kyl ihan vietävästi...meilläkin pikkuiset on otettu tänään sulamaan. Eihän se riitä, että ne olisi kestäneet sulatuksen vaan täytyisi lähteä jakautumaan ensi yön aikana. Minäkin tosiaan mietin, että kaipa ne soittaa jo tänään jos siirtoon ei päästä?! Meillä sopimus niin, että he soittavat huomen aamulla...mut jos mitään ei sieltä kuulu niin sitten kohti saikkua. Mun pitää kyllä soittaa sinne tänään iltapäivällä ja sanoa, että ilmoittavat mulle heti aamulla kasilta, jos siirtoon ei päästä. Koska pikku ukkelimme on nyt kipeenä ni pitää hälle saada aamulla hoitaja...meiltä kun menee matkoihin jo reilu tunti. Samalla meinasin kysyä mitä pikkuisille kuuluu?
Mulla kun näytti tossa lauantaina et peli on pelattu, kun alko taas tiputtaa ku alotin Luget...mut loppu onneks. Kyl meinas ihan oikeesti hermot mennä, kun näytti et kroppa pettää jo tässä vaiheessa. Mutta...positiivisin ja odottavaisin mielin huomiseen :) Tsemppiä kaikille!!
Hansuliini
Olin tänään ultrassa, kp 12 ja limakalvo 10 mm. Ei niin hyvä kun viime kerralla (kp 10 oli 11 mm). No silloin olinkin popsinut tyrniöljykapseleita ja voin vakuuttaa että ne vaikuttaa limakalvoihin. Siirtopäivänä tuolloin limis oli 14 mm, aika muheva sanoi lekurikin. Nyt en viitsinyt syödä mitään ylimääräisiä lisäravinteita, eipä tuo paksu limakalvo auttanut siltikään. oli loistavat alkiot ja muhkea limakalvo ja tulos oli puhdas nega :(.
Meillä siirretään kaksi alkiota, kaikkiaan siis 5 pakkasessa. Täällä olen huomannut että muilla alkioita viljellään sulatuksen jälkeen. Ihmettelin sitä koska meillä aamulla sulatetaan ja jo puolen päivän jälkeen siirretään. Aina tehty näin. Olen hoidossa yksityisellä Helsingissä.
No mutta, siirto on torstaina. Pitää myös hankkia lastenhoitaja siksi aikaa. Voishan tuon pirpanan mukaankin ottaa vaan helpompaa on ettei, tänään neito oli jo viipottamassa siihen " miesten yksityiseen huoneeseen" vai miksikö sitä nyt kutsuisi. Ja ne kommentit.. ultran jälkeen neiti totesi varsin kuuluvasti että " toi on se täti joka kurkki äidin pepusta" .
Onko kaikilla siirto tällä viikolla? Onnea huomiseen siirtoon menijöille, varsinkin caliendrelle ja sitkeälle sissille.
Ihana talviliikuntapäivä takana=)
Oltiin miehen kanssa kummipojan ja hänen veljen kanssa mein äiti ja iskän mökillä moottorikelkkailees ja luistelees ja muute vaa peuhaamas ulkona ja grillattiin makkaraa, ihkuu=)
Jännittää....en ole bongannut ovista vieläkään, iiks!Huominen vieläarmon aikaa..ajattelin kyl et testaan toki aamullaki mut sit viel illallaki jos siltnäyttää et ois aamusella viel negaa..
nyt ois jo munis kooltaan about 21,5 ja huomen siis jo 23 eli luulis sen sit jo irtoovan, vai.....
Olihan siel juu joku toinenkin täysin luonnon armoilla menevä.......
mun käskettiin aloittaa luget heti kun ovistesti näyttää plussaa...
Ja tosta liikunnasta.....mä en kanssa ollut tuossa tuoresiirrossa ihan aloillaan vaan aloin liikkua hiukan..muka...
ajattelin että jos nyt sit seuraavassa ottaisi oikeesti rennosti sen ajan....ihan vaan avrmuuden vuoksi=)
Oih, monella huomenna siirto,sitten alkaa ne varsinaiset piinapäivät=)=)
Vaikka sitä tää odottaminenkin on...voi pihvi pihvi pihvi...
Nyt on pakko alkaa tehä tollasta työtä ku pitää ol torstaina valmis...
Tsemiä kaikile siirtoon menijöille ja toivotaan että moni huurupää selviytyy=)
Eli meillä pas luonnolliseen kiertoon huomenna. Kylläpäs jännittää. Alkioita on pakkasessa 9 kpl ja toivottavasti niistä joku pääsee huomenna kyytiin ja selviää loppuun saakka. On vaan niin monta mutkaa matkassa....
Tsemppiä teille kaikille ja paljon onnea matkaan!
ps. meillä on yksi lapsi, joka on saanut alkunsa lääkkeelliseen kiertoon tehdystä passista vm2005.
Siirryn viikon 6 ketjusta.
Tällä kertaa kokeillaan luonnolliseen kiertoon- Ovis oli onnekseni sunnuntaina ja torstaiksi on sovittu siirto. JÄNNITTÄVÄÄ!
Kopioin edellisen esittelyni tähän eli tässä taustaa:
Meillä yksi helposti = nopeasti luomuna alkunsa saanut poika (2002). Miehen huono sperma oli kova isku ja yllätys keväällä 2005, joilloin siis jo tuloksetonta yritystä takana jonkin aikaa.
Eka ICSI onnistui syksyllä 2005 - mutta terveestä vauvanalusta huolimatta menetimme tulehduksen vuoksi pienen rv 14 +1. Siunattiin nimettömien muistolehtoon jouluviikolla 2005.
Sen jälkeen keväällä 2006 PAS negaa
Syksyllä ICSI negaa
nyt kohti PASia
Meitä myöhäisen keskenmenon kokeneita on joukossa ainakin Caliendre. Hirmusti onnea sinulle huomiseen siirtoon!
Onnea matkaan tietysti myös muille!!!!!
Itse olen ollut PASin suhteen aika epäileväinen, mutta kyllähän tässä jo nyt alkaa toiveet nousta, kun siirto on varmistunut ja se lähenee.
Meillä on pakkasessa kaksi olkea. Toisessa kaksi hyvää 8-soluista (kakkosluokka?) ja toisessa yksi hyvä samanlainen ja toinen huonompi (kolmosluokka).
Viimeksi 2 hyvää ja 2 huonoa ja vaan yksi selvisi sulatuksesta. :(.
Eli jännäksi menee varmasti jo tuo sulatuksesta selviäminen.
Eka ongelmani tuli jo mieleen ja kyselen erillisellä kkysymyksellä tuosta lugejen aloittamisesta.
Toiveiden täyttämää viikkoa meille kaikille!!
Ollaan menossa kans PASiin vkolla 8. Meillä 4/06 syntynyt 2. IVF:stä alkunsa saanut poika. Pohditaan kovasti, että ollaanko liian nopeasti yrittämässä toista, kun ensimmäinen vauvakin vielä kovin pieni. Välillä iskee syyllisyys, kun ajattelee, että miten aika riittäisi kahdelle pienelle, jos heti onnistuisimme. Toisaalta lapsettomuustaustan (ensimmäistä tehtiin 2 vuotta ennen kuin sai alkunsa) vuoksi ei haluttaisi jäädä viivyttelemään toisen yritystä. Onko sulla ollut vastaavia ajatuksia vai toivoitteko toista mahdollisimman pienellä ikäerolla?
Mulla nyt kierron 8.pvä ja zumenonia olen käyttänyt 2. pvästä lähtien 3/pvä. Varsinainen kuukautisvuoto on loppunut, mutta edelleen tulee pyyhkiessä punertavaa limaa. Kuuluukohan tämä asiaan vai eiko lääkkeet tehoa riittävästi? Miksi pyysit laastarit Zumenonin lisäksi? Meillä yksi epäonnistunut PAS-hoito ollut pari vuotta sitten, mutten muista yhtään, oliko se lääkkeellinen vai ei ja miten se muuten sujui...
Meillä on pakkasessa yhdessä oljessa kolme alkiota, joista voi tehdä vain yhden siirron, jos joku siis selviää sulatuksesta. Haluamme siirrettäväksi vain yhden alkion. Miten te olette ajatelleet?
Onnea teille kovasti pikkukakkosen yritykseen!! :)