Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnistaako kukaan tällaista ilmiötä parisuhteessa?

Vierailija
17.07.2024 |

Kun ollaan parisuhteessa, jossa toinen on kunnianhimoinen ja toinen ei. Ollaan oltu hoikkia nuoria opiskelijoita, menty yhteen. 20 vuotta myöhemmin toinen osapuoli on korkeassa virassa ja toinen duunarina. Toinen on edelleen hoikka ja toinen ei. 

Mitä tässä voi tehdä? Voiko toiselle sanoa, että en mä ilkeä sun kanssa näyttäytyä enää missään? 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alapeukuttaja pistä kommenttia.

Vierailija
2/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ilmiötä. Olemme molemmat kunnianhimoisia sopivasti, molemmilla omat tavoitteensa työelämässä ja harrastuksissa. Meidän painomme ja kehomme eivät liity aiheeseen mitenkään. Kehojamme ovat muokanneet vuosien varrella mm. raskaus, työstressi, lääkitys jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan typerä aloitus. Jokainen on itse vastuussa onnestaan. Mitä ihmettä varten täällä kyselet? 

Vierailija
4/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä korrelaatiota ammatillisen kunnianhimon ja painon kanssa. Siksi alapeukku.

Vierailija
5/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi paino nyt oli vähän outo?

Vierailija
6/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa. Myötä ja vastoinkäymisissä jne. Arvatenkin sinä olet tuo menestynyt ja hoikka. Arvatenkin olet tehnyt uraasi toisen urakehityksen kustannuksella, toisella ei ole ollut mahdollisuutta opiskella ja työskennellä kun kaiken ja kaikkien on täytynyt tukea sinua. Toivottavasti edes kompensoit toiselle hänen uhrauksia joita hän on eteesi (ei tietenkään sinun mielestäsi) tehnyt.

Vierailija
7/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sillä kuitenkin rahaa, se varmasti helpottaa oloa ja eloa.

Vierailija
8/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, en tunnista?

Vierailija
9/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minäpä pistän.Mikä sinua siis itkettää? Se ettei puoliso ole hoikka? Että on duunari? Molemmat?

Mun puoliso on duunari,minä akateeminen. On hänelle oma ammattiylpeys myös ja tykkää työstään,vaikka ei uraa rakenna ja arvostaa vapa-aikaansa.Miksi tuollaisena asia pitäisi minua haitata?

Vierailija
10/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten lihavuus liittyy kunnianhimoon töissä?

Itse esim. lihoin jonkin verran kun sain ylennyksen, koska en ehtinyt treenata yhtä paljon kun aikaisemmin. Kun stressi uudesta positiosta karisi, niin karisi myös kilot.

Todella tökeröä haukkua toista kunnianhimottomaksi, jos on lihonut.

Vierailija
11/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpä pistän.Mikä sinua siis itkettää? Se ettei puoliso ole hoikka? Että on duunari? Molemmat?

Mun puoliso on duunari,minä akateeminen. On hänelle oma ammattiylpeys myös ja tykkää työstään,vaikka ei uraa rakenna ja arvostaa vapa-aikaansa.Miksi tuollaisena asia pitäisi minua haitata?

Siis ilettää eli hävettää. Tekstinsyöttöni ei tunnustanut murresanaa .

Vierailija
12/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi sanoa. Myötä ja vastoinkäymisissä jne. Arvatenkin sinä olet tuo menestynyt ja hoikka. Arvatenkin olet tehnyt uraasi toisen urakehityksen kustannuksella, toisella ei ole ollut mahdollisuutta opiskella ja työskennellä kun kaiken ja kaikkien on täytynyt tukea sinua. Toivottavasti edes kompensoit toiselle hänen uhrauksia joita hän on eteesi (ei tietenkään sinun mielestäsi) tehnyt.

Kauheeta paskaa. Mä maksan 90% tän perheen kaikista menoista. Samoin opiskelun ja työelämän suhteen olen tukenut, tuen ja tukisin kaikessa, jos vain ambitioita olisi. 

ap

Vierailija
13/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut täällä joskus, että saimme lapset nuorina, kouluttamattomia JA hoikkana. Mies elätti duunariammarillaan minut ja lapset. Pääsin opiskelujeni jälkeen hyvää ammattiin ja olen koko urani aikana kouluttanut itseäni lisää ja edennyt urallani ylös päin. Mieheni jäi hyvin ansaisemalleen varhaiseläkkeelle, kun taas minä jatka vielä uraani. En välitä yhtään vaikka hän on, minuun verrattuna, kouluttamaton duunari. Hän on ollut ihana puoliso, rakastaja, paras ystäväni, upea isä ja ukki lapsillemme ja lapsenlapsille. Ulkonäkö on muuttunut meillä molemmilla, mutta, sinusta ap varmaan tärkeintä, olemme hoikkia edelleen. Meille sillä ei ole merkitystä, koska rakastamme toisiamme.

Vierailija
14/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danny paljastaa meidän kaikkien miesten sisimmät tunteet ja ajatukset.

Vierailija
15/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole melko yleinen syy eroihin että ei halua olla tai näyttäytyä enää toisen kanssa joten siinä mielessä tunnistan.

Vierailija
16/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle. En tunnista, ei normaalit ihmiset ole noin lapsellisia ja pinnallisia. Ap:lla ei mitään naista edes ole, hyvästä syystä.

Vierailija
17/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen:

Miehen koulutuksesta en ole varma - on saattanut jättää opinnot muinoin kesken, mutta on mahdollisesti nykyään jotenkin varakas... liittyykö siihen varakkuuteen sitten että on menestynyt uralla vai mistä varakkuus on peräisin... varakkuutta suvussa=??? En tiedä... Hyvätaustaiset miehet mitään korkeakoulutusta tartte ollakseen jotenkin menestyneitä!!!???

Tällä tyypillä oli sit joku tilapäinen tai lyhytaikainen göölfrendi... erinomainen sukutausta nykyolosuhteissa ja koulutusta vaikka ei siitä kait koskaan mitään tohtoria tullut - ei varmaan kiinnostanut sellainen kirjaviisaus... jonkun mielestä ihan kivannäköinen jos miehen statukseen kuuluu että naisen pitää olla jotenkin hyvännäköinen... ei kuitenkaan todellakaan mikään missityyppi vaan enemmänkin sellainen et jos se vähän laittautui niin näytti jotenkin 'kalliilta' naiselta... eli ei se halunnut juuri edes käyttää koruja kun parempi ilman... Sille kävi sitten elämässä niin että oli tosi vaikea saada mitään töitä vaikka aina oli pätevyydet kunnossa... sanottiin vaan jotain että ei tommonen tyttö meille jää... ei me tommosta tänne voida ottaa.... on parempi että panostat taiteisiin kuin että ryhdyt meillä pankinjohtajaksi... Kuulema sillä ollut hirveä helvetti ties missä tilapäistöissä mutta ei kuitenkaan miksikään siivoojaksi sitä koskaan ole huolittu... Sillä on kait jotain harrastuksia... jotkut juoksee gallerioissa, teattereissa, museoissa, konserteissa yms mut tää kyllä ei... ei oikein kiinnosta se mitä nykyään tuotetaan... mut ei se kyllä kuitenkaan miksikään sellaiseksi rikkaan vaimoksi sopisi - sillä on kyllä 'oma elämä' - jotka viettää päivät jossain kuntosaleisssa että kroppa näyttäs mahdollisimman hyvältä, hienot rakennekynnet, kampaajaa, kauneushoitolaa, hierontaa, shoppailee päivät pitkät kaikenlaista, käy kahvilla muiden varakkaiden kanssa, sisustaa sun muuta - te tiedätte tommoset nykyajan oikeat ja ainoat rouvat paremmin kuin mä... muita nykyään edes rouvitellaan tällä planeetalla...

Oon nyt kuullut että nää kaks olis jotenkin alkaneet tapaileen... miehellä on ehkä kaikki mitä te naiset haluatte mut tällä naisella ei mitään mitä tarjota miehelle ja mitä taviksilla ja mitä ihmiset yleensä itselleen hankkii kun pääsee kunnon vuosituloille... ja nousee jossakin sosiaaliluokassa...

Miten ennustaisitte että tämmöselle parille kävis? Onks se sitten että pystyvät rämpimään johonkin tasa-arvoiseen suhteeseen vai tunteeks tää nainen aina että mies on jotenkin hänet ostanut ja hän on riippuvainen miehen varallisuudesta ja rahoista sun muuta... ei tätä miestä kait voi vetää ton naisen maailmaan vaan se on niin et homma menee miehen 'ehdoilla' ja 'elämäntyylillä' ja 'tavoilla' ja ton naisen tarttee sit sopeutua siihen maailmaan jota tää mies tarjoaa? Mitä itse tekisit jos sulle tarjoutuisi tommonen mies? Nää on siinä iässä että ei ne kait mitään lapsia enää suunnittele vaan jotain muita juttuja jos mitään...

Vierailija
18/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo teilata, jos omassa parisuhteessa ei ole koskaan käynyt tällaista, vaan molemmat pysyneet ns. saman tasoisina ulkoisesti. Ulkonäkö/-muoto on iso osa kuitenkin parisuhdetta. 

Vierailija
19/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava voi laihduttaa, mutta hoikka ei pääse koskaan eroon ilkeältä luonteestaan.

Vierailija
20/34 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit kynnet - miten lakkaatte? Mulla yleensä aika lyhyet kynnet ja lakkaan kaksi kerrosta. Nyt aluslakka + 2 x lakka + päällyslakka! Hirvee sotku kun yritin ottaa pois tavallisella poistoaineella. Näin hirveesti 'maalia' ja kynnet siistit vain viikon. Voin laittaa kaksi kerrosta useammin ja kynnet näyttää siistimmiltä. Miten te lakkaatte ja millä poistoaineella poistatte? Mitä mieltä noista noidankynnistä? Musta ne ovat aivan hirveät ja ainakaan mun hommia ei sellaisilla voisi tehdä. Tuntisin itseni suoraan sanoen halvaksi semmoisilla kynsillä - mielestäni yleensä mauttomia. Miten toimivat jos hanskat?