En pyöräile sentakia koska olen köyhä
Pyöräilen ja kävelen sentakia koska pidän siitä ja se pitää mielen virkeänä ja minut kunnossa. Olen tänäkin kesänä joutunut vastailemaan ihmisille miksi en kulje autolla tai jollain muulla sähköisellä kulkuvälineellä.
En minäkään kysele teiltä miksi kuljette muutama sata metriä autolla kauppaan hakemaan jäätelöä, se on teidän valintanne.
Kommentit (12)
Vastaan silti siihen miksi kuljen alle kilometrin matkan kauppaan autolla ja syy on se että olen laiska. En edes omista polkupyörää koska kuitenkin menisin autolla vaikka polkupyörän omistaisin :D
Vaikka ei olisi köyhä, niin pyöräilystä ei tarvitse tehdä stressaavaa asiaa, pyöräillä voi ihan rauhassa, ei tarvitse survoa kuin hullu, eikä tarvita niitä pyöräilyshortseja ja muita hienoja pelejä ja vehkeitä, ihan vaan niissä samoissa vaatteissa, missä lähdet kävellen tai autollakin, vain kypärä päähän ja se on siinä.
T ottakaa iisisti
Pyöräily tekee ihmisen onnelliseksi.
Niin, pyöriä ja harrastuneisuutta on erilaista. Voin sanoa, että triathlon ei ole köyhien laji. Sen verran välineurheilua se on.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole varaa pyörään tai sen ylläpitoon. Lisäksi huimauksen vuoksi en uskalla ottaa riskiä, se voi tulla yhtäkkiä, ei ole vakava syy mutta silti. Ja en ole ajanut vuosiin. Kävelen.
Maksoin 2 vuotta sitten pyörästäni 40e ja ajan sillä ympäri vuoden, noin kuukauden välein suhautan vähän crc:tä ketjuihin ja lukkoon, siinä kaikki, talveksikaan en vaihda renkaita, parempi keino on laskea vähän satulaa, että saa jalat maahan, talvella ei voi kuitenkaan pyöräillä niin kovaa niin ei haittaa jos polvet on aavistuksen liian koukussa.
Minäkin pyöräilen aina.
veikataan jopa 20 vuotta ikääni nuoremmmaksi. Jopa lääkäri luuli minua reilut Kolmikymppiseksi.
rypytki mennyt ahneemmille.
mua vaan hymyilyttää. N47, samoissa mitoissa kun vuonna 1996.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole varaa pyörään tai sen ylläpitoon. Lisäksi huimauksen vuoksi en uskalla ottaa riskiä, se voi tulla yhtäkkiä, ei ole vakava syy mutta silti. Ja en ole ajanut vuosiin. Kävelen.
Maksoin 2 vuotta sitten pyörästäni 40e ja ajan sillä ympäri vuoden, noin kuukauden välein suhautan vähän crc:tä ketjuihin ja lukkoon, siinä kaikki, talveksikaan en vaihda renkaita, parempi keino on laskea vähän satulaa, että saa jalat maahan, talvella ei voi kuitenkaan pyöräillä niin kovaa niin ei haittaa jos polvet on aavistuksen liian koukussa.
Tässä oli hyviä vinkkejä "matti meikäläiselle" talvella on myös hyvä ajaa vaihteettomalla, koska vaihteet jäätyvät ja temppuilevat, samoin käsijarrut.
Pyöräily on siis hyvä kulkumuoto mutta ihan sairas harrastus, nämä kovaa kyytiä pyöräilyshortseissa suhaavat ovat ilmeisesti samoja, jotka talvisin ladulla raivoavat.
Kaveri menee ihan joka paikkaan aina autolla ja kyllä, ylipainoa on!
Vierailija kirjoitti:
Kaveri menee ihan joka paikkaan aina autolla ja kyllä, ylipainoa on!
Siitä se johtuu kaikki!
Aikoinaan jouduin pyöräilemään ympäri vuoden koska ei ollut varaa autoon. Vielä 2000-luvulla oikeasti köyhän merkki olikin kitisevä vanha fillari jolla ostoskassi tarakan korissa ajoivat huonomaineisille vuokraluukku-alueille.
Koska talvipolkupyöräily oli jo itselle terveydelle haitallista pakkasilla, hygienia haitoista puhumattakaan, lopetin polkupyöräilyn keski-ikäistymisen alkaessa, vaikka fillarin vielä omistankin, ajan ehkä pari sataa km kesässä enää. Ajaisin mopolla tai jollain muulla ei-poljettavalla vekottimella jos auton käyttöön ei olisi mahdollisuutta. En ostaisi sähköfillaria kylläkään. Sama ostaa jo sähköskootteri jota ei tarvii polkea ollenkaan. Täyttä huijausta sähköpolkupyörä jota ei oikeasti liikuteta lihasvoimin.
Mutta nyt itsetietoinen älylaite-intellektuelli kurvaa mopedin vauhtia neljän-viiden tuhannen euron sähköavusteisella pyörällään maailmaa pelastamaan vaatien jalankulkijan oikeudet autoilijoilta. No autoon kun törmää niin ihan sama miten kallis on sähköpyörä niin taatusti sattuu enemmän kuin autoilijaan.
Kallista pyörää täytyy säilyttää sisätiloissa, esim. kerrarissa tai eteisessä. Sitä haluaa huoltaa ja puhdistaa jatkuvasti. Pitää ottaa monta lukkoja mukaan, ettei sitä pöllitä. Sellanen pyörä joka ruostuu pihalla on aika helppohoitoinen, laittaa vain ketjuöljyä kun ketjut pitää ääntä. Sellasta ei yleensä varasteta, sellanen potkikaan rikki, vanteet mutkalle.