Mistä johtuu jos säikähtää tosi helposti?
Säikähdän todella helposti kaikkea, kovia ääniä, takaa tulevia pyöriä ja jopa kävelijöitä. Rasittavaa onko mitään hoitokeinoa?
Kommentit (11)
Jossakin luki, että trauma voi aiheuttaa tuollaista, en kyllä ollut aiemmin kuullut enkä tiedä, onko totta. Ehkä joku muu tietää.
Kilpirauhasen liikatoiminnassa olin tuollainen, siinä keho käy ylikierroksilla ja tietysti on muitakin vakavampia oireita. Jos olet tuollanen luonteeltasi, ei kai sille mitään voi.
Minäkin olen säikky. Aistiyliherkkyyttä on myös, johtuu ehkä siitä. Eipä tämä ole elämääni juuri häirinnyt. Olen tottunut olemaan aina "hereillä".
Onko sinua kiusattu ja yritetty tappaa tms.? Itse kärsin yhä ajoittain tuollaisesta oireilusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinua kiusattu ja yritetty tappaa tms.? Itse kärsin yhä ajoittain tuollaisesta oireilusta.
No isä oli alkoholisti ja väkivaltainen. Minua kiusattiin kyllä myös koulussa. Ehkä se siitä johtuu.
Johtuu siitä että olet kasvanut tunnekiihdyttelijä-äidin huomassa ja sinulle on rähähdelty viikoittain/päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että olet kasvanut tunnekiihdyttelijä-äidin huomassa ja sinulle on rähähdelty viikoittain/päivittäin.
No tähän se on syynä...
Hoitamaton trauma jää kehoon. Itse säikähdän usein esim.kun kännykkä ilmoittaa viestistä tai muusta täysin viattomasta äänestä. Olen herkkä säikähtämään ja tiedostan syyn.
Voi myös olla, että jos on uppoutunut ajatuksiinsa, niin säikähtäen hätkähtää, kun jokin herättää huomion. Minulla johtuu tästä toisinaan. :)
Mee hoitoon!