Tässä kuussa kävi rahallisesti huonommin ja mies valittaa nyt
kun kävin kaupassa hakemassa salaattiainekset, pähkinöitä, kaurahiutaleita ja leipää + siihen päälliset (lisää salaattia, juustoa, makkaraa, kurkku, tomaatti jne).
Kuulemma olisi pitänyt ostaa jotain muuta? Meillä molemmilla on palkkapäivä 25.7. seuraavaksi ja miestä nyt harmittaa kun joutuu ottamaan säästötililtämme, että saa ruokaa? Mies olisi ilmeisesti jättänyt salaatit hankkimatta ja pähkinät.
Mut on lapsesta saakka opetettu, että salaattia ja muita vihanneksia ja hedelmiä syödään jokaisena päivänä.
Mitä te olisitte ostaneet? Onko nämä nyt täysin hirveät.
Kommentit (45)
No, joo. Minä olisin ostanut nuo kaurahiutaleet, tomaattimurskaa, oliiviöljyä, hiivaa ja täysjyväjauhoja. Olisin itse/miehen kanssa leiponut leipää. (Mies toki olisi voinut leipoa yksinkin.) Päällisiksi olisin ostanut etno-kaupasta pussin kikherneitä. Ne olisin keitellyt ja öljyn kanssa osan surauttanut itsetehdyksi hummukseksi. Olisi ollut halpaa, hyvää ja paljon terveellisempää kuin makkara ja juusto. Hyviä rasvojakin olisi tullut halvemmalla kuin pähkinöistä. Tomaattia olisin ostanut, koska niitä rakastan. Loput kikherneet kun olisin käyttänyt tomaattimurskan kanssa kastikkeeseen tai muhennokseen.
Marjoja olisin käynyt keräämässä hedelmien ostamisen sijaan. En olisi saanut ämpärillistä, mutta muutaman päivän tarpeisiin aina.
Olen samaa mieltä ap kanssasi siitä, että terveellinen ruokavalio kuuluu jokapäiväiseksi. Sen voi kuitenkin koostaa halvemmallakin. Teillä ei ole mielestäni riita rahoista vaan toimintatavoista: toisen mielestä ostoksia ei muuteta halvemmiksi, vaikka on muita kuluja. Sinun mielestäsi tilanteessa voi turvautua säästötiliin, kumppanin mielestä ei. Tätä ei voi ulkopuolinen päättää, että mikä on oikein. Kumpikin on ihan ok toimintatapa, mutta teidän pitää keskustella riitelemättä siitä, että mitä teistä kumpikin arvostaa. Toinen sitä, että on aina pahan päivän varaa, toinen sitä, että joka päivä on kuluttamisen suhteen samanlainen kuin toiset riippumatta siitä, että millaisia katastrofeja tulee. Mikä minua kiinnostaa, niin mitä mies olisi ostanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette kaksi työssäkäyvää ihmistä, mutta auton remontin jälkeen ei jää rahaa ruokaan. Onko teillä elätettävänä 12 lasta, vai mikä mättää teidän taloudenpidossa?
Autoon meni reilu 1000€ vaikka työ tehtiin itse. plus 300€ rengas. Ap.
300e renkaasta?! Reilu 1000e korjauksiin? Eipä se terveellinen ruoka teidän aivotoiminnassa ainakaan näy.😂
Sulla tuskin on koskaan ollut autoa. Auto on yllättävän kallis jos siihen tulee vika. Kytkinremontti esim. saattaa maksaa 300-2000€. Jos kyseessä automaattivaihteinen, maksaa se huomattavasti enemmän. Lisäksi sähkövian autoihin eivät ole halpoja. Kannattaa sinunkin vähän opiskell
Jep ja romuttamolle joka vuosi. 👍🏼 Voi luoja.
Maksat Toyotassa 500-600e joka kuukausi?👍 Voi luoja.
Salaatti ja kurkku maksaa yhteensä alle kaksi euroa, joten niiden ostamatta jättäminen ei olisi merkannut mitään. Ne on hyviä leivänpäällisiä.
Keskarit unohtui. Takaisin kauppaan.
Eiköhän ap auto ole rahoitusyhtiön suurella viimeisellä erälle ja autosta jää velkaa, kun sen myy ja korjaus oli vähän niinkuin pakko.