Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran tuette aikuisia lapsianne kuukaudessa?

Vierailija
16.07.2024 |

18v muuttamassa opiskelemaan (yliopisto), ostimme hänen käyttöönsä asunnon (josta hän saa asumistuen ja maksaa meille vuokraa) ja auton, jonka kulut maksamme. Lisäksi maksoimme asuntoon huonekalut yms. ja tarkoitus on myös ostaa ruokaa ja opiskeluun tarvittavat välineet/maksut myös jne. Ja toki nyt kaljaa/muita juomia kohtuullisesti niin ei tarvii opiskelijabileissä kuivin suin olla. Toki vaadimme myös, että opinnot etenevät ja että arvosanat eivät ole ykköstä tai kakkosta.

Miten teillä muilla, kuinka paljon tuette lapsianne, opiskelevia tai aikuisia? Ajatus olisi jatkaa tukea niin pitkään kuin elämme.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrän rahaa yhteensä 600 euroa kuussa.

Kivat lahjaverot aiheutatte saajalle.

En halua ottaa 7200 eurona lahjaa vastaan, kun siitä pitää maksaa lahjaveroa 276 euroa? Siis ihan oikeesti, tuonko takia jättäisitte lahjan ostamatta? 

Kyllä. Kun tuonkin jotenkin kiertää voi, tuostakin summasta on verot jo moneen kertaan maksettu, vieläkö kerran pitäisu?

Vierailija
22/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai vanhempien omistamaan asuntoon saa asumistukea?

Saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua ottaa 7200 eurona lahjaa vastaan, kun siitä pitää maksaa lahjaveroa 276 euroa? Siis ihan oikeesti, tuonko takia jättäisitte lahjan ostamatta? 

Kyllä. Kun tuonkin jotenkin kiertää voi, tuostakin summasta on verot jo moneen kertaan maksettu, vieläkö kerran pitäisu?

No mitä sitten, kun lahjan saajalle se on kuitenkin nettotuottoa lahjaveron jälkeen. Se itse lahjoitus on kuitenkin enemmän kuin lahjavero. 

Vierailija
24/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä näitä juttuja taas, jossa yksi vauva palstan pitäjä keksii aina aiheita milloin mistäkin. Tunnastui  itse täällä palstalla joku päivä sitten.  Ja naureskelee partaansa, kun ihmiset vastailee hänelle? Pilaa tämä keksijä kaikilta muilta mahdollisuuden saada tukea lainkaan. Hävetköön tämä palstan keksijä omia keksittyjä aloituksiaan. Ei ehkä tiedä, että tämä saattaa olla monelle ihmiselle se ainoa tie saada apua jossain asiassa. Miten tunnistaa valehtelijat ja rehelliset ihmiset? 

Vierailija
25/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun lapselle sen summan voi antaa niin, ettei mitään veroja tarvitsis maksella.

Vierailija
26/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli provo tai ei, keskustelu tästä on kiinnostavaa.

Vierailija
27/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus jonkun rahassa kylpevan.

Aloitus on piruttaan kirjoiteltu trolli.

Että palstalaiset oikein ytimiään myöten kadehtisi ap:ta ja hänen elämämsä.

Tarina- tätilöisen sepustuksia.

Vierailija
28/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsön pöpsöä ap.

Nyt väännät tänne trolleja vauhdilla  Rauhoitu hyvä ihminen?

Vierailija
29/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai vanhempien omistamaan asuntoon saa asumistukea?

Saa.

Saa vielä, mutta vuoden päästä se muuttuu opiskelijan  asumislisäksi.Jotain 260 eur opiskelukuukausilta eli yhdeksältä kuukaudelta saa jatkoksi tukea.

Vierailija
30/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen että miksi tuette tappiin asti? Eikö hänen ole tarkoitus joskus saada töitä ja elättää itsensä. Miksi opiskelee?)

Vierailija
31/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuen aika paljon, kun ylimääräistä rahaa on. Nyt he sitä rahaa tarvisevat eikä sitten, kun kuolen vanhuuteen 

Vierailija
32/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaan mieleen että miksi tuette tappiin asti? Eikö hänen ole tarkoitus joskus saada töitä ja elättää itsensä. Miksi opiskelee?)

Kaikki ovat töissä, mutta haluan vain ilahduttaa ylimääräisellä rahalla, jota itse en tällä hetkellä tarvitse. 

Vierailija
33/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono 0/5

Vierailija
34/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mekin tuetaan opiskelevia lapsiamme. On siihen mahdollisuus ja opinnot heillä sujuvat hyvin. Myös omat vanhempani tukivat minua, kun opiskelin ja maksoivat vuokran.

Vierailija
35/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin että mun aikuiset lapset tukee mua. Sitä vartenhan lapsia on aina hankittu.

Vierailija
36/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
37/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4999€ on pian täynnä ja verottaja iskee kimppuun. Kannatta ennemmin vaikka maksaa vuokra. 

Vierailija
38/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 21v muuttaa ensi kuussa soluasuntoon. Ehdottomasti autan, jotta ei tarvi opintolainaa nostaa. Annan rahaa, jotta saa joka päivä ostettua sen kelan tukeman aterian. Olen luvannut maksaa harrastukset, vaatteet, puhelimen. Pystyn avustaan n 200 eurolla kuukaudessa. 

Vierailija
39/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Saa opetella elämään omillaan niin aikuisena työelämässä osaa säästääkin. 

Vierailija
40/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä ongelma on maksaa se lahjavero? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä