Minkä verran tuette aikuisia lapsianne kuukaudessa?
18v muuttamassa opiskelemaan (yliopisto), ostimme hänen käyttöönsä asunnon (josta hän saa asumistuen ja maksaa meille vuokraa) ja auton, jonka kulut maksamme. Lisäksi maksoimme asuntoon huonekalut yms. ja tarkoitus on myös ostaa ruokaa ja opiskeluun tarvittavat välineet/maksut myös jne. Ja toki nyt kaljaa/muita juomia kohtuullisesti niin ei tarvii opiskelijabileissä kuivin suin olla. Toki vaadimme myös, että opinnot etenevät ja että arvosanat eivät ole ykköstä tai kakkosta.
Miten teillä muilla, kuinka paljon tuette lapsianne, opiskelevia tai aikuisia? Ajatus olisi jatkaa tukea niin pitkään kuin elämme.
Kommentit (97)
Siirrän rahaa yhteensä 600 euroa kuussa.
Eipä kelpaa isänhylkääjille mikään, ovat mieluummin rutiköyhiä kuin että isän kanssa olisivat missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Kivat lahjaverot aiheutatte saajalle.
Ei kai vanhempien omistamaan asuntoon saa asumistukea?
Siis aiotteko erikseen tarkista miten opinnot menvät? Minä en näyttänyt yhtäkään nuomeroa vanhemmilleni vaikka vuokran mulle maksoivat. Jostain kursseista sain ykkösen ja vastaavasti toisista vitosen.. Kyllä olisi ahdistanut, jos vanhemmat olisivat alkaneet syynätä yliopistonumeroita
Ostamme ruokaa ja perustarvikkeita. Pyrkimys olisi ettei opiskelijan tarvitsisi ottaa lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole pakko ottaa vastaan eikä tuo summa mene vain yhdelle henkilölle Kaikki ovat tietoisia lahjaverosta.
Taitaa jäädä tukematta, menee koulusta suoraan töihin, hyvä jos aikuiseksi ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No noilla lahjoituksilla saa myös sen lahjaveron maksettua, joten missä ongelma?
Huh, miten lapsenne kestää tuommoista? Itse en olisi suostunut. Monet haluaa tuossa iässä itsenäistyä ja mennä vaikka osa-aikatöihin opiskelun ohessa. Ihan naurettavaa ostaa viinatkin valmiiksi. Eihän lapsenne opi koskaan mitään rahan arvosta tai siitä, miten itse haluaa asiansa järjestellä, kun kaikki tulee liukuhihnalla eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua ottaa 7200 eurona lahjaa vastaan, kun siitä pitää maksaa lahjaveroa 276 euroa? Siis ihan oikeesti, tuonko takia jättäisitte lahjan ostamatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua ottaa 7200 eurona lahjaa vastaan, kun siitä pitää maksaa lahjaveroa 276 euroa? Siis ihan oikeesti, tuonko takia jättäisitte lahjan ostamatta?
Lahjan ottamatta eikä ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypille tarjotaan vaikka 100 000 euroa, mutta ei voi ottaa lahjaa vastaan, kun pitää maksaa lahjavero. Ihan oikeesti alat huolehtia jostain lahjaverosta, kun on kuitenkin rahaa millä maksaa sen?
Maksetaan kahdelle opiskelijalle vuokrat ja muut asumiskustannukset, koska ovat niin kovia. Muun huolehtivat itse. Tällä järjestelyllä heidän ei tarvitse ottaa lainaa ja verottajalle ei ole nokankoputtamista.
Sinun rahasi eivät ole sinun omiasi, vaan valtio ottaa niistäkin osansa, jos sille lapselle enemmän kuin 4999 e/3 vuotta antaa.
siksikin parempi just ostella ruokaa, huonekaluja yms.
Asuu kotona, maksetaan kaikki kulut. Ei saa tukia.