"Nainen on naiselle susi"
Aina kuulee puhuttavan toksisesta maskuliinisuudesta, mutta onko olemassa toksista feminiinisyyttä? Jos on, miten se ilmenee?
Onko totta, että miehet ovat suoria ja rehellisiä toisilleen kun taas naiset harrastavat juonittelua ja selkäänpuukotusta?
Onko otsikossa esitetty lausuma paikkaansapitävä vaiko pelkkä klisee?
Toivon, että keskustelu pysyisi asiallisena.
- Nainen itsekin
Kommentit (91)
Jos kyse on siitä räsäskän ja korhoskan naisagentti jutusta niin ihan totta kirjoittivat. Naispoliisit ovat muutenkin pelkkä vitsi kenttätoiminassa. Rikostutkijoina voivat toki olla ihan osaavia. Kahta naispoliisia ei muutenkaan koskaan lähetä tilanteeseen jossa on väkivallan uhka, koska eivät ole mikään peloite. Parina on aina oltava kakslahkeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä normaalia. Juoruilua, selän takana haukkumista, mustamaalausta, juonittelua, valheiden kertomista mehevinä uusina juttuina, kaverien selkään puukotusta jne.
Miehet ovat suorempia. Naiset kieroja. Miehet hoitavat toksisuutensa kasvotusten tappelun riskillä. Naiset eivät koskaan. Ellei sitten ole porukka mukana. Silloin naisetkin voivat olla suoraan toksisia koska tappelun vaaraa ei ole yksi vastaan monta tilanteissa.
No nyt on myrkyllliset stereotypiat kyllä hyvin sisäistetty. Oon itse seurannut vuosia miesvaltaisella työpaikalla selän takana haukkumista, valehtelua, juonittelua, ulos savustamista ja porukasta sulkemista, selkään puukotusta ym miesten toimesta. Jostain syystä sitä pidetään normaalina miesten valtakamppailuna.
Olen miehenä vain kuullut puhuttavan tuollaisesta, mutta en ikinä nähnyt
Samaa ihmettelen minäkin noista väitteistä. Minullakaan ei ole tuollaisia havaintoja lainkaan. Lapsena ehkä oli seläntakana puhumista ja vastaavaa, mutta ei aikuisena.
Kaveripiirin naiset taas vissiin ihan sattumalta juuri tuon stereotypian mukaisia. Olen tullut siihen tulokseen, etteivät naiset sano toisilleen suoraan, eivät pysty tai halua suoraa konfliktia, mutta sitten seläntakana purkavat sitä tarvetta epäsuorasti.
Vierailija kirjoitti:
Miehet samalla tavalla mustamaalaa ja puhuu paskaa.
Tämä on tosi eikä minun ainakaan tarvitse kaukaa hakea oikein oivaa esimerkkiä. Oikein juoruäijä, nauttii kun saa puhua paskaa toisista.
En kerro kuka mutta itse kyllästyneenä monta kertaa sanonut mitä siitä ajattelen. Ei tykkää.
Ihminen se mieskin on, ei mikään pyhimys. Miesten ja naisten tapa osoittaa antipatiaa ja kateutta ja suoranaista ilkeyttä on vain erilaista. Ihan samaan tapaan erilaisuudet kuin kaikissa muissakin asioissa. Naiset ovat verbaalisesti lahjakkaita, osaavat käyttää sanan säilää. Sanavarasto on paljon rikkaampi ja monipuolisempi. Miehet turvautuu toisenlaisiin tapoihin.
Koko aloituksessa taitaa olla kaksi isoa valhetta:
1. asiallisen keskustelun toive
2. että aloittaja olisi nainen (korkeintaan naisoletettu)
Vierailija kirjoitti:
Tää on tutun "kaikki naiset ovat lastentappajia"-tyypin aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Oliko aloituksessani jotain asiatonta? Mielestäni ei. Ehkä väärinkäsitysten välttämiseksi olisin voinut tehdä pitemmän aloituksen ja tarkastella asiaa monelta kantilta pelkkien kysymysten sijaan.
Ja olen kyllä nainen. Mitä tarkoitat "korkeintaan naisoletettu" -heitollasi?
- ap
Ainakin viimeksi tänään kuntosalilla täysin ventovieras nainen mulkoili minua vihaisesti kuin olisin suurin piirtein tiputtanut levypakan hänen sormilleen. En ole koskaan aiemmin edes tavannut häntä tai vaihtanut sanaakaan.
Jotenkin vielä käsittäisin hänen käytöksensä, jos olisi hehkeä teräspakarainen fitnesskisaaja, mutta olen suht tavallinen kuntoilija, joka yrittää pudottaa runsasta ylipainoa. Toisaalta ilmeisesti kuntaillakaan ei saisi vaan kevyesti venytellä ja vähän varmistella pohkeita kehittääkseen.
Ainakaan minuun naiset eivät yleensä suhtaudu ystävällismielisesti elleivät ole palvelusta vailla tms. ja on erittäin ikävät muistot menneisyyden selkäänpuukotuksista ystävien taholta.
Aloittaja on jossain määrin oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on jossain määrin oikeassa.
Noloa vastailla itselleen.
Hoitoalalla tämä ilmenee selkeästi.
Julkisvirastot ovat maankuuluja mahtavasta ilmapiiristään ja ystävällisestä palvelustaan. Enemmistö naisia. Jotkut tuntuvat oikein nauttivan, kun saavat teettää asiat vaikeimman kautta ja leikkiä typerystä, vaikka siitä on kaikille osapuolille pelkästään haittaa.
On varmasti toksista maskuliinisuutta sekä toksista feminiinisyyttä. Mitä ne sitten ikänään tarkoittavat. Ei ole pelkkiä hyviä miehiä ja pahoja naisia, vaan molemmsita löytyy kumpiakin.
Onko totta, että miehet ovat suoria ja rehellisiä toisilleen kun taas naiset harrastavat juonittelua ja selkäänpuukotusta? Ei ole totta, vaan tämä riippuu ihan ihmisestä, ei niinkään sukupuolesta. Tuskin on tilastollista tutkimusta asiasta, olisiko kumpi sukupuoli sitten enemmän taipuvainen kieroiluun, kun ei sitä ainakaan kysymällä heiltä itseltään saa selville.
Onko otsikossa esitetty lausuma paikkaansapitävä vaiko pelkkä klisee? Lähinnä klisee, mutta osittain myös paikkansapitävä, varmasti löytyy naisia jotka ovat toisilleen ilkeitä.
Miksi naiset väittävät tuollaista? Ei ole ensimmäinen, eikä viimeinenkään kerta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet samalla tavalla mustamaalaa ja puhuu paskaa.
Kaikki ihmiset puhuu toisistaan paskaa. Se on ihan geeneissä. Joskus puhutaan hyvällä pahaa kun ollaan huolissaan ja toisinaan tahallaan kun puretaan omaa stressiä.
Itse yhdistän tämän tietynlaisen raadollisuuden enemmän sosiaalisuuteen. Naiset kieltämättä keskimäärin ovat sosiaalisempia, hakeutuvat sosiaalialoille jne, mutta kyllä samanlaisia piirteitä löytyy myös sosiaalisista miehistä. Ihmiselle, joka oikeastaan minimoi turhat sosiaaliset kontaktit ja haluaisi tehdä asiat mahdollisimman itsenäisesti ja tehokkaasti, nämä nälvimiset, pelit ja selkäänpuukotukset näyttäytyvät totaalisena ajanhukkana.
Onko se toksinen feminiinisyys nyt sitä kun esitetään niin söpöä ja avutonta? Laitetaan itsensä oikein naiselliseksi kaikin tavoin ja väännellään sitä naamaa kaikille sekä nyrpistellään sitä nenää? Heikkoja naisia. Todellakin toksista.
Katso joku luontodokumentti siitä, miten apinat kohtelevat toisiaan laumoissa. Sitten liimaa päälle teennäinen rationaalisuus ja tekniikka, niin olet saavuttanut "ihmisyyden". Tälläkin hetkellä osa naisista r*iskaa ja ryöstelee toisten naisten lapsia rahasta. Kaikki eivät tähän tietenkään osallistu, mutta lähtökohtaisesti ei voi todellakaan sanoa, että nainen olisi viaton
OIkein erityisen hienosti laitettua ja tällättyä naista ei byroissa katsota hyvällä.
Pick me -girl ja sen sellaista.
Minäkin olen huomannut tuon suomalaisissa naisissa.