Onko naisille turnoff jos mies treenaa 5-6 krt viikossa?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle varmaan olisi turn off, etten minä treenaa ollenkaan. Etsikäämme kukin vakka kantemme.
Miksi olisi? Jos harrastat esim. ompelua, niin voisitko ottaa miehen, joka ei ompele?
Olen eri, mutta itse harrastan lukemista ja en voisi ottaa miestä, joka ei lue kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ikäviä ja kateuden sävyttämiä viestejä nuo, joissa arvostellaan paljon treenaavia. Siinä ei ole mitään väärää, että haluaa pitää vartalonsa kauniina ja terveenä.
On siinä, kun päähän ei mahdu mitään muuta. Loppuajan ne tyypit viettää punttisalilla ihailemassa peilistä lihaksiaan. Sori, mutta haluan miehen jolla on korvien välissä muutakin kun se ulkonäkö, terveyttä toi treenimäärä ei enää edistä.
Rahkapetrin on ehdoton EI. Ja sanon näin itse balettitanssijana.
Mieheni on musikaalinen, lukee paljon kirjallisuutta ja on kiinnostunut maailman politiikasta. Hän käy salilla 4 kertaa viikossa ja juoksee 6 kertaa viikossa. Hän ei kasvata lihaksiaan, vaan kasvattaa voimiaan ja vahvistaa luitaan. Aika surullinen asenne sinulla balettitanssijana. Luuletko, että sinun älyvapaa heiluminen tutu päällä on jotenkin parempi harrastus? Me harrastamme mieheni kanssa paljon liikuntaa, mutta tanssi ei siihen kuulu koska se on typerintä mitä tiedämme. Meitä on moneen junaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle varmaan olisi turn off, etten minä treenaa ollenkaan. Etsikäämme kukin vakka kantemme.
Miksi olisi? Jos harrastat esim. ompelua, niin voisitko ottaa miehen, joka ei ompele?
Olen eri, mutta itse harrastan lukemista ja en voisi ottaa miestä, joka ei lue kirjoja.
Okei, itsekin harrastan lukemista, mutta mulle olisi ihan se ja sama lukeeko nainen vai ei. Ehkä tässä on joku sukupuoliero.
Vierailija kirjoitti:
Ap hei! Valitse itsellesi sellainen kuntoilija-nainen! Meitä on paljon. Kuten täälläkin huomaat, on paljon niitä joita kuntoilijat ärsyttää. Pahinta on jos sellainen päätyy kumppaniksi. Kun sä haluut lähtee treenaa, niin ne vain syyllistää sua ja sulle tullee huono omatunto ja sä jäät sohvannurkkaan katsoon sen kanssa temppareita ja mussuttaan pitsaa ja sidukkaa ja lopulta te ootte samanlaisia. Mä en tiedä yhtäkään treenaajaa joka olisi saanut sohvaperunan plösöilijän käännytettyä kuntoilee ja syömää terveellisesti mutta tiedän tosi monta miestä ja naista jonka sohvaperuna kumppani on saanut käännytettyä plösöilijäksi. Ihan kun mä en tiedä yhtään alkkista joka olis muuttunut raittiiksi raittiin kumppanin kanssa mutta päinvastaisia tapauksia löytyy.
Sitten homma vasta kärjistyy kun tulee lapsia kuvioihin. Kumpaa vanhempaa luulet lapsien tottelevan: Sitä jonka taskuista valuu karkkeja, limpparia ja pitsaa ja joka tökkää
Eli vain nuo kaksi ääripäätä on olemassa? Joko treenaat joka päivä tai sitten makaat sohvan nurkassa mussuttaen pitsaa, juoden sidukkaa ja katsoen temppareita? Entä jos katsoo luontodokkareita ja juo vissyvettä?
Ei kaiken ei-urheilullisen aktiviteetin tarvitse sisältää epäterveellisiä elementtejä. Paitsi ehkä teillä puritaaneilla, joilla on se äärimmäisyyksiin menevä cheat-päivä, jolloin saa tehdä "mitä tahansa". Tuohon peilaten ymmärrän miksi teillä se telkkarin katselu automaattisesti sisältää myös mässäyksen ja alkon. Meillä muilla onnistuu ihan vaan katsoa telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Siis arvatkaa mikä on masennukseen ja ahdistukseen paras lääke? Kuntoilu! Tehoaa tutkimusten mukaan paremmin kuin mitkään masennuspillerit! Myös terveellinen ruokavalio. Mun mielestäni hyvännäköinen timmi keho kertoo vain ihmisen itsearvostuksesta ja jos sä et arvosta itseäsi ei kukaan muukaan sua arvosta. Lösähtänyt läski kielii siitä että sä laiminlyöt kehoas ja kohtelet sitä huonosti ja se ei ole sulle tärkeä, et arvosta sitä.
Jos joku jästi yrittää torpata sun treenaamisen niin näytä sille ovea ja hae itselles sellainen mimmi joka kuntoilee itsekin! Samanlainen arvomaailma on supertärkeä! Älä tyydy vähempään.
Ei tarvitse arvailla. Tämä on ihan yleissivistyksen kuuluvaa perustietoa että liikkuminen toimii masennuslääkkeitä paremmin masennuksen ehkäisyssä useissa tapauksissa.
Täällä ehkä kirjoittelevat vain todella nuoret. Kun ikää alkaa karttua, keho ei enää ole sama kuin ennen. Myös erilaisia sairauksia ja liikuntaesteitä tulee. Jos silloin oma timmi keho on se mistä itsearvostus lähtee, tulee elämän toinen puolisko olemaan pelkkää itseinhoa. Kannattaa panostaa sellaisiin asiohin, jotka on mahdollista pitää minuudellaan myös tulevina vuosikymmeninä. Oma aktiivinen urheilutausta on säilynyt myös tänne 50+ puolelle, mutta eipä sitä vielä edes 15 vuotta sitten olisi uskonut, miten keho kuihtuu, väsyy ja sairastuu. Kun vuosi juosseen nivelet alkaa kipuilla, tulehtua ja liikeradat pienentyä, salilla rauta kiskoneen olkapää ei enää pysty ottaman painoa vastaan, ja lonkkakipu estää portaidenkin nousemisen, ei ne tuhannetkaan treenitunnit anna takuuta ikuisesta terveydestä. Tietysti treeni voi silloin olla 15 min kävely aamulla ja illalla, mutta... No enpä herjaa nuorempia. Itse kuvittelin samalla tavoin olevani kuolematon ja ettei ikääntyminen koske minun kehoani kunhan vaan treenaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä lähtee 7:30 töihin, töistä lähtee 16:00, salilla 16:30, sieltä aikasintaan 18:00 ulos ja 18:30 tulossa valmiseen ruokapöytään. Lapset mukana kuvioissa, niin niitä ei kerkeä hakemaan, mutta mahdollisesti vie, joten lähtö 7:00. Joten ukkoa näkyy kotona jotain 12,5h, josta se nukkuu sen 8-7h ja valveilla on 5,5-4,5h, josta ajasta tuskin hirveästi jaksaa mitään enää tehdä tai mihinkään lähteä. Sanoisin, että aika huono diili.
Tähän vielä lisäys, että kun lapsi pitää vielä klo 19 harrastukseen, ei mies pysty viemään, kun hänen täytyy "palautua" treenistä. Naisella on "omaa aikaa" sitten klo 22 kun lapsi on mennyt nukkumaan.
Laittakaa lapsi hoploppii ja mee kans salille ukon kanssa.
Millä rahalla lapsi hoploppiin 6 krt/vk?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ikäviä ja kateuden sävyttämiä viestejä nuo, joissa arvostellaan paljon treenaavia. Siinä ei ole mitään väärää, että haluaa pitää vartalonsa kauniina ja terveenä.
On siinä, kun päähän ei mahdu mitään muuta. Loppuajan ne tyypit viettää punttisalilla ihailemassa peilistä lihaksiaan. Sori, mutta haluan miehen jolla on korvien välissä muutakin kun se ulkonäkö, terveyttä toi treenimäärä ei enää edistä.
Sinä et ole balettitanssija! Itse balettitanssijana treenasin aktiiviurani aikana jopa 7-10h. päivässä 6 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä treenaan 6 kertaa viikossa. Neljä salitreeniä ja kaksi aerobista harjoitusta. Olen aamuliikkuja ja herään siis aamulla kuudelta ja hiivin siitä salille kun muu perhe yleensä vielä nukkuu. Miestä esim. ei saa noin aikaisin aamulla liikkeelle. Sali on lähellä ja sinne kävelee 5 minuutissa. En ihan ymmärrä, miten tämä liikunta olisi pois keneltäkään tai miltään muulta elämän osa-alueelta, päinvastoin. Koska liikun, jaksan työpäivän paremmin ja olen virkeämpi.
Mä haluaisin salille. En vaan hitto soikoon ehdi. Herätys klo 6. Töissä 8-16, siitä salille ja kotiin, menee vähintään 2 tuntia kun lähin sali on 20 min automatkan päässä, eli kotona taas noin klo 18. Koirakin pitää lenkittää ja aktivoida myös pääkoppa, kun on aktiivinen rotu. Siihen saa uppoamaan vähintään 2 tuntia päivässä. Koira jaksaa kyllä painaa vaikka 10 tuntia, mutta selviää sillä 2 tunnilla hyppimättä seinille. Tarkoittaa sitä, että aikaisintaan klo 20 pääsisi pesemään pyykkiä, siivoamaan, tekemään seuraavan päivän ruuat. Ja klo 22 pitää olla nukkumassa että jaksaa taas herätä kuudelta ehtiäkseen töihin.
Lapsia ei luojan kiitos ole tässä enää mukana. Mä tarvin muutenkin paljon palautumisaikaa, vähintään 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa täytyy rauhoittua tai uni ei tule. Ja sitten jos uni sakkaa, sakkaa koko muukin elämä, näin kroonisesti uniongelmaisena se on tullut huomattua. Niin monesti huomannut että riittävä uni on kaiken hyvinvoinnin avain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap hei! Valitse itsellesi sellainen kuntoilija-nainen! Meitä on paljon. Kuten täälläkin huomaat, on paljon niitä joita kuntoilijat ärsyttää. Pahinta on jos sellainen päätyy kumppaniksi. Kun sä haluut lähtee treenaa, niin ne vain syyllistää sua ja sulle tullee huono omatunto ja sä jäät sohvannurkkaan katsoon sen kanssa temppareita ja mussuttaan pitsaa ja sidukkaa ja lopulta te ootte samanlaisia. Mä en tiedä yhtäkään treenaajaa joka olisi saanut sohvaperunan plösöilijän käännytettyä kuntoilee ja syömää terveellisesti mutta tiedän tosi monta miestä ja naista jonka sohvaperuna kumppani on saanut käännytettyä plösöilijäksi. Ihan kun mä en tiedä yhtään alkkista joka olis muuttunut raittiiksi raittiin kumppanin kanssa mutta päinvastaisia tapauksia löytyy.
Sitten homma vasta kärjistyy kun tulee lapsia kuvioihin. Kumpaa vanhempaa luulet lapsien totteleva
Eli tämän keskustelun perusteella meitä tavallisia, noin kolme kertaa viikkoon urheilevia, lisäksi paljon arkiliikkuvia ja normaalipainoisia ihmisiä ei ole olemassakaan? Vaihtoehtoina on joko liikkua neuroottisena epäterveellisiä määriä tai sitten olla temppareita tuijottava ja täysin passiivinen sohvaperuna? Mikä surullinen, harhainen kuva maailmasta. Arvaan että olet nuori, yksinäinen ja huonolla itsetunnolla varustettu.
No riippuu meneekö siellä treeneissä tunti kerrallaan vai puoli päivää. Kyllä itsekin liikun noin tunnin päivässä eikä se mielestäni ole paljon.
Mulla on aikaa liikkua. Kavereita joilla on ala-asteikäisiä lapsia kun katsoo, niin ei todellakaan ole. Töiden jälkeen koko elämä on lasten kuskaamista harrastuksiin, lääkäreille, kavereille, kaupassakäyntiä, ruuanlaittoa, siivoamista. Koko aika menee käytännössä lapsille ja lasten elinympäristön kunnossa pitämiseen. Toki jokaisella näistä on puoliso joka ei laita tikkua ristiin ruuan, siivoamisen, tai lasten eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten homma vasta kärjistyy kun tulee lapsia kuvioihin. Kumpaa vanhempaa luulet lapsien totteleva
kyse ei ole siitä, kuinka paljon itse treenaat vaan kuinka hyväksyvästi suhtaudut puolisosi treenaamiseen. Kuinka hyväksyvä olet. Sinun ei tarvitse liikkua senttiäkään mutta kunhan ymmärrät että se on puolisosi elämäntapa.
Jos olet sohvaperuna joka syyllistää puolisoasi jättämään treenejä väliin ja kokoat sohvapöydälle sipsejä, suklaata ja kaljaa ja muita houkutuksia, kun toinen haluaa syödä terveellisesti ja järkevästi niin olet sabotoija.
treeni ei ole aina hauskaa. Se on joskus itsensä voittamista. Jos treeni olisi hauskaa ja helppoa niin kaikkihan sitä tekisi. Ei olisi lihavia lyllertäjiä olemassakaan. Järkevä ruokavaliokaan ei ole niin hyvää kuin suklaassa uitetetut teolliset rasvamätöt. Ihan niin kuin selvinpäin oleminen ei ole niin hauskaa kuin kännissä.
Ehkä se on treenaajan itsenäisyys, mikä ärsyttää. Treenaaja tekee safkansa itse. Ei välttämättä nauti tekemästäsi sokerirasva mätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on musikaalinen, lukee paljon kirjallisuutta ja on kiinnostunut maailman politiikasta. Hän käy salilla 4 kertaa viikossa ja juoksee 6 kertaa viikossa. Hän ei kasvata lihaksiaan, vaan kasvattaa voimiaan ja vahvistaa luitaan. Aika surullinen asenne sinulla balettitanssijana. Luuletko, että sinun älyvapaa heilumin
Eli vähintään kolme kertaa viikossa on sellaisia päiviä jolloin hän käy sekä salilla että juoksemassa? Ja juoksemisella tarkoitat jotain ihan kunnon lenkkiä, tunti tai yli? Ja sen lisäksi lukee "paljon" kirjallisuutta, kaiketi siis noin 2 kirjaa kuussa tai enemmän? Ja käy myös kokoaikaisesti palkkatyössä? Kuulostaa siltä että teillä on joku pidempi vuorokausi käytössä tai sitten keksit ihan päästäsi näitä juttuja. Tai sitten jätit mainitsematta että kyseessä on eläkeläinen.
Olen 24v. mieheni kanssa. Opiskellaan yliopistossa. Hän harrastaa roolipelejä ja mä kuntosalia ja joogaa.
Miehelleni on alkanut muodostua jo pulska "iskävartalo". Pari vuotta sitten kun tutustuttiin, hän oli vielä ihan hoikka. Arvostan hänen älyään ja sisäistä kauneutta, mitä hänellä todella on, mutta kun meen salille ja nään siellä upeita treenattuja kroppia... Toinen on että kun näen pariskuntia treenaamassa yhdessä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on musikaalinen, lukee paljon kirjallisuutta ja on kiinnostunut maailman politiikasta. Hän käy salilla 4 kertaa viikossa ja juoksee 6 kertaa viikossa. Hän ei kasvata lihaksiaan, vaan kasvattaa voimiaan ja vahvistaa luitaan. Aika surullinen asenne sinulla baletti
Tää yhtälö alkoi kiinnostaa sen verran että piti ihan laskeskella. Eli kahden treenin päivänä tämän supermiehen aikatauluun kuuluisi:
- työpäivä 8 h
- matkat töihin, salille ja kotiin ehkä yhteensä n. 1 h
- juoksulenkki n. 1 h
- salitreeni noin 1 h
- treenien jälkeiset peseytymiset ja vaatteiden vaihdot ym. n. 0,5 h
- ruokailut (ilman kokkaamiseen kuluvaa aikaa) n. 1 h
- aktiivinen lukuharrastus 1-2 h
- aktiivinen politiikan seuraaminen n. 0,5-1 h
- nukkuminen n. 7-8 h
Näistä jo pelkästään tulee saldoksi 21-23,5 h. Sinäkö teet kaikki kotityöt? Teillä ei taida myöskään peitto heilua ihan kauheasti?
On. Myös se on, jos ei osaa edes kieliopin alkeita.
"Hei lähetää lenkille!" - ei ymmärrä pätkääkään mennä hitaamman tahdissa, veren maku suussa pitää vetää kuin sprintissä
"Siis hyi yäk, miten voit syödä tuollaista?!" - yrittää väkisin tuputtaa omaa ruokavaliotaan jossa makrot mikrot ja mitälie mittaillaan milligrammojen tarkkuudella
"aloitetaan kevyellä treenillä" - lataa tangon täyteen omia lämmittelypainojaan ja ihmettelee miksi rauta ei nouse
Pitäkööt omat harrastuksensa kunhan ei ala tuputtamaan niitä muille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aikaa liikkua. Kavereita joilla on ala-asteikäisiä lapsia kun katsoo, niin ei todellakaan ole. Töiden jälkeen koko elämä on lasten kuskaamista harrastuksiin, lääkäreille, kavereille, kaupassakäyntiä, ruuanlaittoa, siivoamista. Koko aika menee käytännössä lapsille ja lasten elinympäristön kunnossa pitämiseen. Toki jokaisella näistä on puoliso joka ei laita tikkua ristiin ruuan, siivoamisen, tai lasten eteen.
Riippuu ihan henkilöstä ja perheestä. Minulla on aina lapsista huolimatta ollut aikaa omille harrastuksille. Elämä ei todellakaan ole pelkkää kuskaamista, kodinhoitoa ja ruokahuoltoa. On myös oma valinta, haluaako tuota kuvaamasi kaltaista pyöritystä.