Onko naisille turnoff jos mies treenaa 5-6 krt viikossa?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomana parina ihan ok, mut jos on perhettä niin menee vähän hankalaksi kun pitäisi kuitenkin molemmille vanhemmille saada treeniaikaa.
Mikseivät lapset voi treenata mukana? Oman tasonsa mukaan toki. Meillä ainakin liikunnalliset tutut ja sukulaiset ottavat lapset mukaan kun menevät harrastamaan liikuntaa.
Tietysti voivat, ja käteväähän se on laittaa lapsi harrastamaan samaa kuin itse. Mutta mitäs, jos lapsi itse haluaa vaikka kuvataidekerhoon, joka onkin samaan aikaan kun se vanhemman treeni, tai jos lasta kiinnostaa treenaamisen sijaan enemmän vaikka musiikki? Ai niin, mutta liikunnallisten vanhempien lapset eivät tätä päätä itse.
Tai lapsi haluaa treenata ikäistensä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ikäviä ja kateuden sävyttämiä viestejä nuo, joissa arvostellaan paljon treenaavia. Siinä ei ole mitään väärää, että haluaa pitää vartalonsa kauniina ja terveenä.
On siinä, kun päähän ei mahdu mitään muuta. Loppuajan ne tyypit viettää punttisalilla ihailemassa peilistä lihaksiaan. Sori, mutta haluan miehen jolla on korvien välissä muutakin kun se ulkonäkö, terveyttä toi treenimäärä ei enää edistä.
Rahkapetrin on ehdoton EI. Ja sanon näin itse balettitanssijana.
Mitä, jos se mieskin on balettitanssija?
Ei haittaa, voin tulla mukaan treenaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle varmaan olisi turn off, etten minä treenaa ollenkaan. Etsikäämme kukin vakka kantemme.
Miksi olisi? Jos harrastat esim. ompelua, niin voisitko ottaa miehen, joka ei ompele?
Olen eri, mutta itse harrastan lukemista ja en voisi ottaa miestä, joka ei lue kirjoja.
Okei, itsekin harrastan lukemista, mutta mulle olisi ihan se ja sama lukeeko nainen vai ei. Ehkä tässä on joku sukupuoliero.
Ei minua haittaa, jos mies ei harrasta lukemista. En muutenkaan ymmärrä tuota, että pitäisi olla samat harrastukset. Olen siis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on musikaalinen, lukee paljon kirjallisuutta ja on kiinnostunut maailman politiikasta. Hän käy salilla 4 kertaa viikossa ja juoksee 6 kertaa viikossa. Hän ei kasvata lihaksiaan, vaan kasvattaa voimiaan ja vahvi
Tää yhtälö alkoi kiinnostaa sen verran että piti ihan laskeskella. Eli kahden treenin päivänä tämän supermiehen aikatauluun kuuluisi:
- työpäivä 8 h
- matkat töihin, salille ja kotiin ehkä yhteensä n. 1 h
- juoksulenkki n. 1 h
- salitreeni noin 1 h
- treenien jälkeiset peseytymiset ja vaatteiden vaihdot ym. n. 0,5 h
- ruokailut (ilman kokkaamiseen kuluvaa aikaa) n. 1 h
- aktiivinen lukuharrastus 1-2 h
- aktiivinen politiikan seuraaminen n. 0,5-1 h
- nukkuminen n. 7-8 h
Näistä jo pelkästään tulee saldoksi 21-23,5 h. Sinäkö teet kaikki kotityöt? Teillä ei taida myöskään peitto heilua ihan kauheasti?
Tai:
- työpäivä 7,5 h (ruokatauko ruokailut kohdassa)
- matkat töihin, salille ja kotiin ehkä yhteensä n. 0 h (etätyö)
- juoksulenkki n. 0,5 h
- salitreeni noin 0,5 h (kotikuntosali/taloyhtiön sali)
- treenien jälkeiset peseytymiset ja vaatteiden vaihdot ym. n. 0,25 h
- ruokailut (ilman kokkaamiseen kuluvaa aikaa) n. 1 h
- "aktiivinen" lukuharrastus 0,25 h (lukee vartin ennen nukkumaan menoa)
- "aktiivinen" politiikan seuraaminen 0 h (lukee uutiset nopeasti aamupalalla)
- nukkuminen n. 7 h
= 17 h
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt tarkoitetaan jotain salitreeniä niin kyllä. Tuollainen määrä treeniä kertoo että ei ensinnäkään ole juuri muita kiinnostuksen kohteita tai intohimoja ja että ei ymmärrä palautumisen merkitystä. 4 krt viikkoon olisi vielä ok.
Jaa, esim. huipputason crossfit-urheilijat tai uimarit treenaa kuutena päivänä viikossa ja 2 treeniä per päivä, joista toinen yleensä tuplatreeni eli käytännössä 18 treeniä per viikko. He eivät varmaan ymmärrä palautumisesta mitään. Ihan bullshittiä tuollaiset palautumisväitteet. Ihminen on luotu liikkumaan ja ihmiskeho kestää uskomattomat määrät rasitusta.
Ammattiurheilu on ihan eri asia, kuin mistä nyt puhutaan. Se EI ole terveellistä (eikä sitä terveyden vuoksi tehdäkään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kerro mitä hän treenaa. Miksi ihmiset olettavat heti, että kyse on kuntosalitreenistä?
Ap voi treenata vaikka kitaransoittoa tai kuviokelluntaa.
Ihan samoin se on pois perheen yhteisestä ajasta se kuviokelluntakin. Liikunta on hyvä asia, mutta ei pakkomielteinen liikunta, kuten aloituksessa. Rajkapetri on ihan ehdoton ei.
Aloituksessa ei mainittu pakkomiellettä.
Ei tarvinnut mainita, jokainen täysijärkinen osaa tulkita.
Onko ihmisellä pakkomielle, jos hän käy kävelyllä 5-6 kertaa viikossa? Onko ihmisellä pakkomielle, jos hän kuuntelee radiota 5-6 kertaa viikossa? Onko ihmisellä pakkomielle, jos hän kirjoittelee Vauva-palstalle 5-6 kertaa vii
Niinpä. Tai istuu telkkarin edessä 5-6 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tuollainen tulisi Tinderissä vastaan ja jutuissa vielä korostuisi että se treenimäärä on tosiaan jotain mikä menee tärkeydessä ohi kaiken muun niin tulkitsisin yksinkertaisesti että ei hänellä ole aikaa seurustella ja etsii joko satunnaista reikää sille yhdelle vapaapäivälle tai haluaa testata kysyntää. Vasempaan menisi.
Minä en ainakaan tule Tinderissä vastaan. Naiset lähestyvät minua lenkilläkin.
Eivät lähesty. Tasan kukaan nainen ei ole niin epätoivoinen että pysäyttelis tuntemattomia miehiä lenkkipolun varressa muna mielessä. Ihan sama, miten komeasta miehestä puhutaan.
Kyllä muuten lähestyy. :D Yllätyin kyllä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt tarkoitetaan jotain salitreeniä niin kyllä. Tuollainen määrä treeniä kertoo että ei ensinnäkään ole juuri muita kiinnostuksen kohteita tai intohimoja ja että ei ymmärrä palautumisen merkitystä. 4 krt viikkoon olisi vielä ok.
Jaa, esim. huipputason crossfit-urheilijat tai uimarit treenaa kuutena päivänä viikossa ja 2 treeniä per päivä, joista toinen yleensä tuplatreeni eli käytännössä 18 treeniä per viikko. He eivät varmaan ymmärrä palautumisesta mitään. Ihan bullshittiä tuollaiset palautumisväitteet. Ihminen on luotu liikkumaan ja ihmiskeho kestää uskomattomat määrät rasitusta.
Lisäyksenä vielä tähän, että esim. 8-11-vuotiaiden lasten pitäisi liikkua/treenata 20 tuntia viikossa. Mitäs palstan siiderivalaat on tästä mieltä?
https://peda.net/hankkeet/susicampus
Kaikki eivät voi (eikä tarvitse) olla kilpaurheilijoita.
Reipasta ja rasittavaa liikkumista vähintään tunti päivässä
https://ukkinstituutti.fi/liikkuminen/liikkumisen-suositukset/lasten-ja…
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kerro mitä hän treenaa. Miksi ihmiset olettavat heti, että kyse on kuntosalitreenistä?
Ap voi treenata vaikka kitaransoittoa tai kuviokelluntaa.
Yleensä kun puhutaan treenaamisesta, mainitsematta mitä treenataan, tarkoitetaan jotain liikuntaa. En tiedä mistä tuo kuntosali oletus tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se mies jättää tekemättä sen takia?
Tässä kommentissa oli kaikki oleellinen. Saahan sellaisesta veren maku suussa urheilevasta ja semisti syömishäiriöisestä ihmisestä ihan kivoja kuvia Tinderiin, mutta usein ne ovat sitten pidempää suhdetta ajatellen täysin painajaismaista seuraa, sukupuolesta riippumatta. Treeni menee kaiken edelle ja syömisiä vahdataan niin että se rajoittaa elämää ja yhdessäoloa. Tiedän kokemuksesta. Sellainen kolme kertaa viikkoon höntsäilevä ja jotain muutakin harrastava ihminen on hyvä valinta.
Miten tämä liittyy aloitukseen? Miksi te lataatte omia oletuksianne aloittajaan?
Ap:n tyttöystävä on lähtenyt jonkun treenaavan miehen matkaan ja ap teki ketjun haukkuakseen "valasnaisia" ja "rahkapettereitä"?
Ei, paitsi jos koko elämä menee treenaamisen ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kun naisena ottaa vähän huonomman näköisen miehen niin ei tarvitse nähdä vaivaa oman ulkonäön eteen niin kauheasti.
Hyvännäköisen miehen kanssa varmaan uuvuttaisi itsensä ihan täysin.
Siis ettekö te koskaan ole käyneet salilla, pururadalla tai missään missä ihmiset urheilevat? Heti kun vähän käy salilla ja lenkillä tulee ihmisestä Jason Momoa? Minusta ei ainakaan ole tullut, tosin ehkä se johtuu siitä, että olen nainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tuollainen tulisi Tinderissä vastaan ja jutuissa vielä korostuisi että se treenimäärä on tosiaan jotain mikä menee tärkeydessä ohi kaiken muun niin tulkitsisin yksinkertaisesti että ei hänellä ole aikaa seurustella ja etsii joko satunnaista reikää sille yhdelle vapaapäivälle tai haluaa testata kysyntää. Vasempaan menisi.
Minä en ainakaan tule Tinderissä vastaan. Naiset lähestyvät minua lenkilläkin.
Eivät lähesty. Tasan kukaan nainen ei ole niin epätoivoinen että pysäyttelis tuntemattomia miehiä lenkkipolun varressa muna mielessä. Ihan sama, miten komeasta miehestä puhutaan.
Kyllä muuten lähestyy. :D Yllätyin kyllä itsekin.
Itse en kyllä uskaltaisi. Tai ehkä, jos olisi sellainen paikka missä on paljon muitakin ihmisiä.