Ahvenanmaalle muutto đ€
PÀrjÀÀkö sielÀ suomenkielinen? Ruotsia olen valmis ja halukas oppimaan. Mieheni on suomenruotsalainen ja vauvamme Àidinkieleksi tuli ruotsi. Olen alkanut palloittelemaan ajatusta Ahvenanmaalle muutosta.
Onko kenellÀkÀÀn kokemusta/tietoa millaista sielÀ olisi asua ja työskennellÀ? Onko talvet ihan tappoa, lunta sielÀ ei taida pahemmin olla kun ympÀröivÀ meri..
Kommentit (16)
Ei kai sinne noin vain muuteta. Ei ainakaan kiinteistöÀ voi ostaa.
Aiotteko kasvattaa lapsenne kaksikieliseksi? MikÀli aiotte, niin voi olla, ettÀ Ahvenanmaalla suomi jÀÀ vÀkisinkin heikohkoksi, kun sitÀ kuulee vain kotona.
Et sanonut yhtÀÀn syytÀ, miksi haluat juuri Ahvenanmaalle.
MikÀÀn ei estÀ kokeilemasta. Vuokralle vaan. Työllistyminen riippuu ammatistasi, ja kyllÀ siellÀ ruotsia on syytÀ osata.
Olen vain vieraillut, ja silloin siellÀ naureskeltiin vajavaiselle ruotsin kielen taidolleni. HyviÀ crepesejÀ sieltÀ kyllÀ sai.
MitÀ miehesi suomenruotsalaiset sukulaiset/ ystÀvÀt asiaan sanovat ?
Vierailija kirjoitti:
EihÀn siellÀ ole mitÀÀn.
Onhan siellÀ kaunista luontoa ja punkkeja.
ĂlĂ€ vaan muuta jos haluat pĂ€rjĂ€tĂ€ Suomen kielellĂ€ tai haluat lapsesi oppivan Suomen kielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EihÀn siellÀ ole mitÀÀn.
Onhan siellÀ kaunista luontoa ja punkkeja.
SitÀ samaa löytyy mantereeltakin. Ihan oikeasta Suomesta. Ei kannata viedÀ rahojaan tuonne junttilandiaan.
Ahvenanmaalla asuu paljon suomenkielisiÀ ja työpaikkoja löytyy. Talvikin on ihan ok.
Miksi Ahvenanmaa on niin parjattu mutta esim Turun saaristo ylistetty? Samoja ruotsi ummikkoja molemmissa paikoissa
Vierailija kirjoitti:
Miksi Ahvenanmaa on niin parjattu mutta esim Turun saaristo ylistetty? Samoja ruotsi ummikkoja molemmissa paikoissa
Ahvenanmaalla ei palveluja saa suomeksi. Maakunta on yksikielinen.
Ahvenanmaa ja sen asukkaat elelevÀt niin omaa elÀmÀÀnsÀ, etten tiedÀ heistÀ mitÀÀn. Paitsi sen, ettÀ haluavat kuulemma mieluummin Ruotsiin kuulua, jos saisivat itse pÀÀttÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Olen vain vieraillut, ja silloin siellÀ naureskeltiin vajavaiselle ruotsin kielen taidolleni. HyviÀ crepesejÀ sieltÀ kyllÀ sai.
HyvÀ, ettÀ tuli alapeukkuja. HÀpeÀ, ettet osaa ruotsia kunnolla!
Ei kannata. Ra sistisia juntteja suruja koko saari tÀynnÀ. Talvet lumettomat.