Onko naisille turnoff jos mies treenaa 5-6 krt viikossa?
Kommentit (195)
Itse treenaan työajalla aina kun vain ehtii. Saa ajatukset pois työasioista ja ei kulu vapaa aikaa salilla käymiseen. Eikö siellä salilla tarvitse montaa tuntia olla ja perus kuntoilijalle riittää kun syö ihan tavallista ruokaa.
Ei haittaa, koska olen itsekin liikunnallinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse treenaan työajalla aina kun vain ehtii. Saa ajatukset pois työasioista ja ei kulu vapaa aikaa salilla käymiseen. Eikö siellä salilla tarvitse montaa tuntia olla ja perus kuntoilijalle riittää kun syö ihan tavallista ruokaa.
Joo, sehän onkin todella yleistä ja tän keskustelun kannalta oleellista nämä työajalla treenaamiset. Oisko peräti prosentti kaikista palkansaajista joilla toi vaihtoehto on, ja yleensä niilläkin mallia 1 tunti per viikko.
Olen kolmekymppinen nainen ja minulla ei ole lapsia. Olen kestävyys lajeihin hurahtanut urheilija ja käyn huvikseni myös kilpailuissa välillä.
Sanoisin, että en voi ottaa kumppanikseni muuta kuin urheiluun positiivisesti suhtautuvaa miestä. Treenaan yleensä 5-6 krt/viikko ja voisin hyvin ottaa lenkeille tai salille seuraa useamman kerran viikossa.
Sohvaperunaa tai muuten laiskaa ihmistä en jaksa edes katsella. Terve ja kiinteä kroppa on seksikäs, löysä ja ylipainoinen taas kaukana siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomana parina ihan ok, mut jos on perhettä niin menee vähän hankalaksi kun pitäisi kuitenkin molemmille vanhemmille saada treeniaikaa.
Mikseivät lapset voi treenata mukana? Oman tasonsa mukaan toki. Meillä ainakin liikunnalliset tutut ja sukulaiset ottavat lapset mukaan kun menevät harrastamaan liikuntaa.
Tietysti voivat, ja käteväähän se on laittaa lapsi harrastamaan samaa kuin itse. Mutta mitäs, jos lapsi itse haluaa vaikka kuvataidekerhoon, joka onkin samaan aikaan kun se vanhemman treeni, tai jos lasta kiinnostaa treenaamisen sijaan enemmän vaikka musiikki? Ai niin, mutta liikunnallisten vanhempien lapset eivät tätä päätä itse.
No minä pyörin mukana isän ja äidin jalkapallo- ja sählyharrastuksissa silloin kun olin liian pieni harrastamaan mitään itsenäisesti. 5-vuotiaana alkoivat sitten omat harrastukset ja vietin vähemmän aikaa vanhempien mukana. Meillä oli aina sääntö, että pitää olla sekä jokin kulttuuriharrastus että liikuntaharrastus, ja vanhemmat näyttivät siinä esimerkkiä. Lajin sai sitten itse valita.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmekymppinen nainen ja minulla ei ole lapsia. Olen kestävyys lajeihin hurahtanut urheilija ja käyn huvikseni myös kilpailuissa välillä.
Sanoisin, että en voi ottaa kumppanikseni muuta kuin urheiluun positiivisesti suhtautuvaa miestä. Treenaan yleensä 5-6 krt/viikko ja voisin hyvin ottaa lenkeille tai salille seuraa useamman kerran viikossa.
Sohvaperunaa tai muuten laiskaa ihmistä en jaksa edes katsella. Terve ja kiinteä kroppa on seksikäs, löysä ja ylipainoinen taas kaukana siitä.
Juu, tiedänkin tasan tarkkaan tuon ihmistyypin. Takakireä kuivan kesän orava, silmäpussit, iloton suorittajaluonne, frigidi ja sängyssä yhtä mukavaa seuraa kuin pakasteseiti. Mut makunsa ja tyylinsä toki kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sehän onkin todella yleistä ja tän keskustelun kannalta oleellista nämä työajalla treenaamiset. Oisko peräti prosentti kaikista palkansaajista joilla toi vaihtoehto on, ja yleensä niilläkin mallia 1 tunti per viikko.
Enpä tiedä. Moni tekee etätöitä ja kokoustaa paljon. Minä ja moni tuntemani tykkää tehdä lihaskuntotreenit tai kävellä treenipaikalle palaverien aikaan. Kyllä meitä enemmän on kuin prosentti.
Mistä lapsista ja perheestä täällä puhutaan? :D Ei sellaisia ole aloituksessa mainittu.
Tykkään treenaamisesta ellei siihen mene joka päivä useita tunteja, olisipa kiva jos ois vaikka yhteinen liikuntaharrastus 2-3 kertaa viikossa ja noiden muiden treenikertojen aikana saisin omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lapsista ja perheestä täällä puhutaan? :D Ei sellaisia ole aloituksessa mainittu.
Tykkään treenaamisesta ellei siihen mene joka päivä useita tunteja, olisipa kiva jos ois vaikka yhteinen liikuntaharrastus 2-3 kertaa viikossa ja noiden muiden treenikertojen aikana saisin omaa aikaa.
Niistä puhutaan koska monella on/moni haluaa perheen, vaikka sinä et haluaisikaan. Kysyttiin naisilta, ja viimeksi kun tarkistin, naisia ovat muutkin kuin kaksikymppiset velat.
En lukenut kuin aloituksen, joten en tiedä mitä muut on tänne viestitelleet.
Mutta omasta puolestani sanon, että ihmettelen, mihin mies sitä niin runsasta treenaamista tarvitsee? Mikä on tavoite?
Minusta mies pysyy kyllä ihan hyvässä kunnossa vähemmälläkin ja monet miehet tekee ruumiillisia töitäkin ihan joko / tai työkseen tai harrastuksekseen. Mun mies rakentelee kaikenlaista ja tekee pihatöitä ja on ihan timmissä kuosissa ja jaksaa tehdä vaikka mitä. Jos hän senkin ajan, mikä hänellä menee noihin hommiin, puuskuttaisi jossain salilla, en oikein ymmärtäisi, mitä tuloksia hän sillä saavuttaa? Muuta kuin niitä omia lihaksiaan sitten ihailee, mutta entä muuta? Miksi hänellä on oltava niin hyvä kunto ja isot lihakset, jos niille ei ole hyötykäyttöä?
Jos aika menee siellä salilla, niin milloin hän sitten käyttää niitä voimiaan hyväkseen? Tai toisten hyväksi?
Katselin kerran kauan sitten yhtä jenkkiläistä Selviytyjät -ohjelmaa, missä varsinainen lihaskimppu esitteli treenattua kroppaansa joka välissä. Sitten hänen piti ryhtyä tekemään jotain voimia vaativaa, niin siihen hänestä ei sitten ollutkaan. Niitä lihaksia oli kasvatettu vain tietynlaisten voimaharjoitusten avulla, mutta oikeasti hänellä ei ollut voimia oikein mihinkään. Muistaakseni pelkäsi vielä paikalle osunutta kukkoa. Putosikin kisasta nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt tarkoitetaan jotain salitreeniä niin kyllä. Tuollainen määrä treeniä kertoo että ei ensinnäkään ole juuri muita kiinnostuksen kohteita tai intohimoja ja että ei ymmärrä palautumisen merkitystä. 4 krt viikkoon olisi vielä ok.
Jaa, esim. huipputason crossfit-urheilijat tai uimarit treenaa kuutena päivänä viikossa ja 2 treeniä per päivä, joista toinen yleensä tuplatreeni eli käytännössä 18 treeniä per viikko. He eivät varmaan ymmärrä palautumisesta mitään. Ihan bullshittiä tuollaiset palautumisväitteet. Ihminen on luotu liikkumaan ja ihmiskeho kestää uskomattomat määrät rasitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse treenaan myös. Olisi vain hienoa jos löytyisi mies joka olisi myös treenikumppani ja arvostaisi terveitä elämäntapoja eikä yrittäisi esim. sabotoida.
Kuusi treenipäivää viikossa ei ole merkki terveistä elämäntavoista vaan päinvastoin viittaa siihen että ihmisellä on pakkomielteinen ja ongelmallinen suhtautuminen kehoonsa.
Olin tänään tunnin kävelyllä nauttimassa ulkoilmasta. Pakkomielteinen tapani varsinkin kesäisin..
Ulos pitää päästä, lenkille, pyöräilemään, metsään, luontoon, sienestämään, marjastamaan, hiihtämään, vaelramaan, suunnistamaan. Salille silloin tällöin. Onko parempaa kuin kevään tuoksu tai henkien humina.
Vierailija kirjoitti:
Ulos pitää päästä, lenkille, pyöräilemään, metsään, luontoon, sienestämään, marjastamaan, hiihtämään, vaelramaan, suunnistamaan. Salille silloin tällöin. Onko parempaa kuin kevään tuoksu tai henkien humina.
Honkien humina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt tarkoitetaan jotain salitreeniä niin kyllä. Tuollainen määrä treeniä kertoo että ei ensinnäkään ole juuri muita kiinnostuksen kohteita tai intohimoja ja että ei ymmärrä palautumisen merkitystä. 4 krt viikkoon olisi vielä ok.
Jaa, esim. huipputason crossfit-urheilijat tai uimarit treenaa kuutena päivänä viikossa ja 2 treeniä per päivä, joista toinen yleensä tuplatreeni eli käytännössä 18 treeniä per viikko. He eivät varmaan ymmärrä palautumisesta mitään. Ihan bullshittiä tuollaiset palautumisväitteet. Ihminen on luotu liikkumaan ja ihmiskeho kestää uskomattomat määrät rasitusta.
Lisäyksenä vielä tähän, että esim. 8-11-vuotiaiden lasten pitäisi liikkua/treenata 20 tuntia viikossa. Mitäs palstan siiderivalaat on tästä mieltä?
https://peda.net/hankkeet/susicampus/opettajille/artikkeleita/ljnfh/ljn…
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisella treenimäärällä korvien välissä ei varmaan liiku muuta. Ei kiitos siis. Arvostan enemmän älykkyyttä.
Voiko älykkyyden maksimoida treenaamalla 0 kertaa viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse treenaan myös. Olisi vain hienoa jos löytyisi mies joka olisi myös treenikumppani ja arvostaisi terveitä elämäntapoja eikä yrittäisi esim. sabotoida.
Kuusi treenipäivää viikossa ei ole merkki terveistä elämäntavoista vaan päinvastoin viittaa siihen että ihmisellä on pakkomielteinen ja ongelmallinen suhtautuminen kehoonsa.
Olin tänään tunnin kävelyllä nauttimassa ulkoilmasta. Pakkomielteinen tapani varsinkin kesäisin..
Mitäpä veikkaat, jos puhutaan treenaamisesta niin kuinka todennäköisesti tarkoitetaan rauhallista kävelyä? Itse en edes ota urheilukelloa mukaan kun menen lenkittämään koiraa, koska en laske sitä treenaamiseksi, vaikka se tietynlaista liikuntaa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä veikkaat, jos puhutaan treenaamisesta niin kuinka todennäköisesti tarkoitetaan rauhallista kävelyä? Itse en edes ota urheilukelloa mukaan kun menen lenkittämään koiraa, koska en laske sitä treenaamiseksi, vaikka se tietynlaista liikuntaa onkin.
Veikkaan, että ap:lla (kuten aktiiveilla yleensä) on hyvät perustiedot harjoittelusta, jolloin hän harjoittelee monipuolisesti ja tekee myös kevyempiä treenejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä yleensä, mutta meneehän tuohonkin aikaa. Ja se ajankäyttö tuntuu olevan monelle täällä ongelma.
Olen eri, mutta ei tuo mahdotonta ole. Kahden kirjan lukemiseen kuukaudessa ei kauheasti mene aikaa /päivä.