Päiväkoti vai pph?
Niin, ehkä tämä keskustelu on käyty jo moneen kertaan mutta jos nyt taas.
Ensi kesänä olin ajatellut mennä töihin joten lapset olisi saatava hoitoon. He olisivat silloin 1v ja 3v.
Haluaisin kuulla kummastakin hoitomuodosta hyviä ja huonoja puolia. Ei vättämättä mitään " itsestäänselvyyksiä" kuten; päiväkodissa saa enemmän virikkeitä tai pph on kodinomainen. Nyt kaipaan sellaisia juttuja mitä en " ensikertalaisena" olisi tullut ajatelleeksi.
Paikkakunnallamme on myös ryhmäperhepäivähoitoa, onko siitä kokemusta?
Kiitos :)
Kommentit (22)
Esikoisemme on ollut ryhmiksissä, ja ollaan kovasti tykätty. Ryhmät ovat pieniä, ja lapsilla on ikäeroa niin kuin lapsiperheissäkin. Välillä voi leikkiä pienimpien kanssa, välillä harjoitella isompien juttuja. Pienen ryhmän kanssa on helpompi lähteä esim. metsäretkille tai teatteriin. Tällaista " ekstraa" tuntui olevan aika usein: välillä oli isojen, välillä pienten vuoro lähteä. Vaikka varmaan se on paljon hoitajien aktiivisuudesta kiinni. Koin myös, että kontrolli pelaa, kun hoitajia on useampi (2-3) ja hoitopaikkana kaupungin järjestämä, lasten tarpeisiin kalustettu tila.
kun työaikamme ei oikein sovellu päiväkotiin. Minä epäsäännöllisen epäsäännöllisessä työssä, isä vuorotöissä. Meillä päiväkoti sulkee ovet klo 17, ja jos ei isä työn vuoksi voisi hakea, itse en töistäni siihen ehtisi ja joustöa ei löydy viikon jokaiselle päivälle. Tosin meillä hoitokokemukset vasta alkamassa, joten enpä osaa sanoa puolesta tai vastaan. Toivon, että tuleva pph on " mainettaan" parempi. Tätä keskustelua lukiessani on hieman kauhistuttanut, että voiko noin olla, toisaalta on niitä päiväkotejakin parjattu. No, toivotaan, että jokainen löytää paikkansa.