Ulkosuomalainen, kuvaile Suomen lomaasi?
Miten ihmiset suhtautuvat sinuun? Kuinka pitkään viivyt yleensä Suomessa?
Kommentit (68)
Maassani on lomakausi heinäkuun lopusta syyskuun alkuun. Olen Pohjois-Suomesta, missä kesä on silloin jo ohi.
Vierailija kirjoitti:
Maassani on lomakausi heinäkuun lopusta syyskuun alkuun. Olen Pohjois-Suomesta, missä kesä on silloin jo ohi.
Kesä ei ole ohi elokuussa. Paras lomakuukausi Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole pohjoisesta siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV:lla tietenkin vietän koko loman.
Ihanaa kun voi palstailla klo 23 asti eikä vain 21 niin kuin nykyisellä aikavyöhykkeelläni.
Parasta palstailla valoisassa kesäillassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole pohjoisesta siis.
Kyllä olen, mutta en Lapista. Elokuu on kesäkuukausi, sadonkorjuun aika, ja luonto runsaimmillaan. Syyskuukin on mainio kuukausi. Pimeät yöt plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV:lla tietenkin vietän koko loman.
Ihanaa kun voi palstailla klo 23 asti eikä vain 21 niin kuin nykyisellä aikavyöhykkeelläni.
Parasta palstailla valoisassa kesäillassa.
Ja lonkeroa lasissa!
Satu Rämö sanoitti hyvin: "EN HALUA KUULOSTAA self help -gurulta, mutta kahdenkymmenen vuoden ulkosuomalaisuuskokemuksen pohjalta uskallan väittää, että jos perinneperformanssi hiertää, sen voi ajatella toisin. Lomastressin sijaan voi saada uusia kokemuksia. Voi valita perinteen, mutta voi myös aivan hyvin olla valitsematta. Kun traditioita ei ole, aukeaa ovi jännitykseen. Voi tehdä vain niitä asioita, joita itse juuri silloin haluaa tehdä."
https://www.apu.fi/artikkelit/kesa-ilman-hyttysia-saunaa-ja-helteita-sa…