Olen suomenruotsalainen, pääsin helposti Hankeniin, ja tuttavien avulla työpaikka 5700e palkalla. Miksi se häiritsee?
Alunperin pohjanmaalta kotoisin, lukionkin kävin pohjanmaalla noin 8/M keskiarvolla. Helsinkiin menin opiskelemaan koska Hankeniin pääsi siellä aika helposti, rahoitusalaa. Nyt sain opiskelukaverien vinkistä ja tuttavaperheen suosituksilla työpaikan pankista pk-seudulla. Palkka 4v kokemuksen jälkeen 5700e.
Jatkuvasti saa kuulla että olen jotenkin etuoikeutettu, miksi olisin muka etuoikeutettu? Voihan suomenkielinenkin mennä opiskelemaan rahoitusalaa ja verkostoitua jotta saa hyvän työpaikan.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaani kommentoiville, ei 5700e tietenkään mikään huippupalkka ole, mutta mielestäni ok 4v kokemuksen omaavalle. Aloituspalkkanikin alkoi jo 5:lla kun valmistuin 4v sitten.
ap
Jos oma palkka nousisi 4 vuodessa vain 700€ niin miettisin kyllä. Itsellä oli valmistuessa noin 3500, mutta siitä neljä vuotta ja nyt on 6800.
Tuo kuulostaa tavallisemmalta tarinalta korkeakoulutettujen hommissa, missä on mahdollisuus kehittyä asiantuntijuudessa ja saada haastavampia tehtäviä. Ap on jäänyt selkeästi polkemaan paikalleen. Ehkä hänellä ei ole menestymisen nälkää?
Kyllä se palkka siitä pikkuhiljaa nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huonot korotukset olleet, jos neljässä vuodessa ei ole kun 700 euroa noussut. Itsellä noussut lakialalla kahdessa vuodessa saman verran.
Minä olen DI ja noussut 500e 4 vuodessa, mielummin ottaisin kyllä 700e korotuksen.
Mikset ota sitten? Jos ei oma työnantaja anna, niin ota se korotus joltain toiselta työnantajalta.
Kyllä se palkankorotus pitää osata vaatia, tai sitten äänestää jaloillaan ja vaatia uudelta työnantajalta riittävästi palkkaa. Jos olet nykyisessä työpaikassa myynyt itsesi liian halvalla, niin voi olla vaikea päästä siellä oman arvonsa tuntevan työntekijän kirjoihin. Uutta matoa koukkuun ja jämpti asenne rekryssä, niin pääset aloittamaan puhtaalta pöydältä uudessa firmassa.
Totta kai säälin sitä, että AP joutuu raatamaan pienellä palkalla. Mutta eivät tuntemattomien asiat minua aivan helposti häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaani kommentoiville, ei 5700e tietenkään mikään huippupalkka ole, mutta mielestäni ok 4v kokemuksen omaavalle. Aloituspalkkanikin alkoi jo 5:lla kun valmistuin 4v sitten.
ap
Jos oma palkka nousisi 4 vuodessa vain 700€ niin miettisin kyllä. Itsellä oli valmistuessa noin 3500, mutta siitä neljä vuotta ja nyt on 6800.
Tuo kuulostaa tavallisemmalta tarinalta korkeakoulutettujen hommissa, missä on mahdollisuus kehittyä asiantuntijuudessa ja saada haastavampia tehtäviä. Ap on jäänyt selkeästi polkemaan paikalleen. Ehkä hänellä ei ole menestymisen nälkää?
AP palkkakehitys on surkea. Ehkä ei ole menestymisen nälkää. Itse tienasin aikanaan 30V noin 4000 E/kk ja 40V 7500 E / kk. Sitten käyrä laski ja viisikymppisenä olen noin 8500 E/kk. T: KTM
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni 5700 E/kk ei ole kovin suuri palkka. Ehkä se on 4 vuoden työkokemuksella jotain.M44
Kyllä se mulle kelpaisi ihan helkkarin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni 5700 E/kk ei ole kovin suuri palkka. Ehkä se on 4 vuoden työkokemuksella jotain.M44
Kyllä se mulle kelpaisi ihan helkkarin hyvin.
Miinus verot
Ei mua häiritse, mutta kysynpä kun nyt siinä olet, että miksi te ruotsinkieliset kutsutte itseänne suomenruotsalaisiksi, eli siis ikään kuin ruotsalaisiksi, mutta kuitenkin painotatte, että nimenomaan olette suomalaisia? MIksette sano vain, että olette ruostinkielisiä suomalaisia? Olen tätä ihmetellyt, kun persuissa ja muutenkin on tätä nuivaa suhtautumista ruotsinkielisiä kohtaa, niin ette oikein aja hyvin etuanne, kun käytätte termiä joka viittaa ruotsalaisuuteen, vähän outoa minusta.
Mä panin pohjanmaalla uskovaisia tyttöjä. Voi sitä immenkalvojen pauketta.
Vierailija kirjoitti:
Mä panin pohjanmaalla uskovaisia tyttöjä. Voi sitä immenkalvojen pauketta.
Ne ei paukahda. Kokemuksesta tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua häiritse, mutta kysynpä kun nyt siinä olet, että miksi te ruotsinkieliset kutsutte itseänne suomenruotsalaisiksi, eli siis ikään kuin ruotsalaisiksi, mutta kuitenkin painotatte, että nimenomaan olette suomalaisia? MIksette sano vain, että olette ruostinkielisiä suomalaisia? Olen tätä ihmetellyt, kun persuissa ja muutenkin on tätä nuivaa suhtautumista ruotsinkielisiä kohtaa, niin ette oikein aja hyvin etuanne, kun käytätte termiä joka viittaa ruotsalaisuuteen, vähän outoa minusta.
Ei sitten osannut vastata hän.
Eikö kannattaisi käydä katsomassa vaikka Ruotsissa miltä siellä näyttää jos ruotsi on äidinkieli? Kovasti on kehuttu rennompaa työilmapiiriä ja palkkaakin. Tulokset puhuu puolestaan että siellä on jotain osattu tehdä oikeinkin.