Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nää hajusteettomuuspakottajat oikein on??

Vierailija
15.07.2024 |

Mun elämään erilaiset tuoksut tuo valtavasti iloa enkä aio niiden käyttöä lopettaa sen takia, että jollekin saattaa tulla oireita. 

Kommentit (268)

Vierailija
141/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nämä pakottajathan kuvittelevst, että ihmiset esimerkiksi käyvät suihkussa ennen lääkärille menoa, ettei nyt ole mitää hajuja. Ei ihan tervettä toimintaa. 

Öh, kuule kyllä suihkussa yleensä käydään ihan joka aamu? Lääkäriaika on päivällä = olen käynyt suihkussa. 

Vierailija
142/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi hajusteiden käyttö alkaa olemaan jo vähän vanhanaikaista ja suurin osa ihmisistä ei ainakaan parfyymejä käytä.

Nopealla googlauksella kaikki hakutulokset kertovat tuoksubisneksen olevan maailmanlaajuisesti kasvussa, jopa näinä aikoina. Virallinen tutkimus löytyy täältä.

Global Market Insights Inc.

https://www.gminsights.com perf...

Perfume Market Trends, Share | Industry Analysis, 2024 2032

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nämä pakottajathan kuvittelevst, että ihmiset esimerkiksi käyvät suihkussa ennen lääkärille menoa, ettei nyt ole mitää hajuja. Ei ihan tervettä toimintaa. 

Öh, kuule kyllä suihkussa yleensä käydään ihan joka aamu? Lääkäriaika on päivällä = olen käynyt suihkussa. 

Sinä varmaan ylätyt kun kerron faktan, kaikki eivät elä sinun rutiiniesi mukaan. 

Vierailija
144/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksut on ihania 😍 

Vierailija
145/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä. Ei näitä tunnu olevan kuin Suomessa. Muualla kyllä saa tuoksua pesuaineet ja hajusteet. Itseasiassa Suomen ulkopuolelta on vaikeaa edes löytää mitään hajusteettomia pyykinpesuaineita tai mitään muitakaan pesuaineita. Hajustettuja ja kaikenlaisia pyykki/pesuaine/koti/roskis/ym-hajusteita taas löytyy hyllymetreittäin. 

Tämä. Suomalaiset aina tarttuu hysteerisesti massana johonkin juttuun. En mäkään migreenikkona kestä kaikkia hajuja mutta ei tulis mieleenkään kytätä mitä pyykinpesuaineita, deodorantteja ja shampoota kukin käyttää. Kaverille työpaikalla joku alkoi valittaa ettei voi olla samassa huoneessa kun kaveri käytti jotain hajustetta hoitoainetta ja shampoota ja tää hullu alkoi vaatia että kaverin kotiin pitää hankkia hajuttomat tuotteet. Itse käytän hajuvettä maltillisia määriä silloin tällöin. Jos joku tuoksuu liikaa, mene kauemmaksi ja ylipäätään keskity omiin asioihisi. Jos sinulla on erityisherkät keuhkoputket jotka ei kestä kaupan kassalla sitä että joku on pessyt vaatteensa Omolla, se on sun ongelma. Ehkä parempi hankkia kunnon astmalääkkeet sitten, maailma kun on täynnä ärsykkeitä ja itsekään on valita kissa-allergisina astmaa sairastavansa että joku tulee töihin vaikka sillä on kotona kissoja.

Vierailija
146/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikuttaa että tämä aistiyliherkkyys on pohjoismainen tai suomalainen erityisjuttu. Muu maailma ei ole tällainen.. nipottava. Onko meillä sitten niin kliinistä täällä että joillekin oikeasti tulee hajuyliherkkyys? Se on ongelma

Suomessa on tapana ulkoistaa omien ongelmien ratkaiseminen muille. Vastuu omasta hyvinvoinnista sysätään muille ja oletetaan että yhteiskunta ja ympäristö taipuu aina yksilön vaatimuksiin. Sitten kun ei taivukaan niin uhriudutaan kybällä ja syytetään muita itsekkäiksi. 

Vierailija
147/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi minä, minä tyyppi.

Niinpä. Hajusteettomuutta vaativat on minustakin itsekkäitä.

Ap

Runsailla hajusteilla yleensä peitellään ominaishajua. Voisit myös huolehtia paremmin hygieniastasi. 

Vierailija
148/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tunnisti neuvostoliittolaiset paakkuisesta meikistä ja mahorkan hajusta sekä limakalvoja syövyttävästä Eau de Moskovan yöstä.

Ja innosta, jolla ne kantoi pyykkitelineitä ja silityslautoja City-Anttilasta bussiin.

Vierailija
149/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksu ei häiritse mutta se kyllä, että joku on kastanut trasselia parfyymiämpäriin ja lääpsinyt sillä itsensä.

Vierailija
150/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä varmaan ylätyt kun kerron faktan, kaikki eivät elä sinun rutiiniesi mukaan. 

No haise paskalta sitten siellä lääkärikäynnilläsi. 

Vierailija
151/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Runsailla hajusteilla yleensä peitellään ominaishajua. Voisit myös huolehtia paremmin hygieniastasi. 

Ven*jällä ehkä noin.

Vierailija
152/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka poistetaan bussista: 50 siellä olevaa hajutonta töihinmenijää, joiden päätä alkaa särkeä, vai yksi huoranhajuinen räikeä, mekastava transuakka?

Kyllä se on se viimeksimainittu, Elena.

Vierailija
153/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haisee se parfyymin läpikin. Peseydy. Lääkäriin ei mennä orvokintuoksuisena vaan au naturel, koska diagnosointi edellyttää myös hajuaistin käyttöä. Tulehduksilla on ominaishaju.

Vierailija
154/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ven*jällä ehkä noin.

Ap on sieltä.

Vierailija
155/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haisee se parfyymin läpikin. Peseydy. Lääkäriin ei mennä orvokintuoksuisena vaan au naturel, koska diagnosointi edellyttää myös hajuaistin kä

Arvon pelle, juuri ylempänä kirjoitin että minä OLEN käynyt suihkussa ennen lääkäriä. Idarit alapeukuttivat. Käyn kaksi kertaa päivässä. Yksi mikä on varma on, että pkalta en minä tuoksu koskaan. 

Ja hyi helvetti sinä ja haisteltavat tulehdusten tuoksusi 🤢

Vierailija
156/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikuttaa että tämä aistiyliherkkyys on pohjoismainen tai suomalainen erityisjuttu. Muu maailma ei ole tällainen.. nipottava. Onko meillä sitten niin kliinistä täällä että joillekin oikeasti tulee hajuyliherkkyys? Se on ongelma

Suomessa on tapana ulkoistaa omien ongelmien ratkaiseminen muille. Vastuu omasta hyvinvoinnista sysätään muille ja oletetaan että yhteiskunta ja ympäristö taipuu aina yksilön vaatimuksiin. Sitten kun ei taivukaan niin uhriudutaan kybällä ja syytetään muita itsekkäiksi. 

Niinhän tuo haisija tekee. Ulkoistaa ongelmansa (nuppivian aiheuttama elämänhallinta- ja hygieniaongelma peitetty hyönteismyrkyn vahvuisella hajusteella) kaikkien muiden ongelmaksi.

Astmakohtaus on todellinen riesa, samoin migreeni ja epileodiakouristus. Ap on psyykkisesti sairas ja aiheuttaa niitä muille.

Vierailija
157/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haisee se parfyymin läpikin. Peseydy. Lääkäriin ei mennä orvokintuoksuisena vaan au naturel,

Elena, painu vttuun. Onko taas tekopimppa kuroutunut umpeen?

Vierailija
158/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden huomioon ottamisen kyky on suoraan yhteydessä älykkyysosamäärään.

Et pystyisi elämään eteläisessä Euroopassa päivääkään. 

Vierailija
159/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajusteyliherkät on kummaa porukkaa, kun ovat kieltämässä hajusteiden käytön. Ei me koivuallergikot olla vaatimassa kaikkien koivujen kaatamista

Tuodaanko sinun työpaikalla sisälle keväisin koivuja tuomaan iloa työntekijöille? Lehteen puhkeavat koivut ovat kauniita ja tuoksuvat ihanasti.

Vierailija
160/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka poistetaan bussista: 50 siellä olevaa hajutonta töihinmenijää, joiden päätä alkaa särkeä, vai yksi huoranhajuinen räikeä, mekastava transuakka?

Kyllä se on se viimeksimainittu, Elena.

Hehehe. Nykyään nuoret miehet käyttävät rohkeasti tuoksuja kaikkialla. Se on ihanaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi