Mitä nää hajusteettomuuspakottajat oikein on??
Mun elämään erilaiset tuoksut tuo valtavasti iloa enkä aio niiden käyttöä lopettaa sen takia, että jollekin saattaa tulla oireita.
Kommentit (268)
Jos ei siedä tuoksuja, voi käyttää naamaria.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies sairastaa astmaa, käyttää itse hajusteita, minä käytän hajusteita, pyykit pestään milloin milläkin pesuaineella, saunassa on löylytuoksut sun muut.
Astmaatikot voi käyttää hajusteita ja pyykinpesuaineita ilman ongelmia, mutta tupakka on pahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne hajupilvien ympäröivät ihmiset ei tajua, että pahimmista siitepölyoireista kärsivät ovat usein myös noiden hajusteiden kanssa vaarassa tukehtua. Eikä ole tuulesta temmattu juttu. Mulla ei ole allergioita, mutta mun henki salpaantuu , kun jollain on lähellä valtavasti hajusteita. Ei aiemmin ollut, mutta reilun vuoden ajan on ollut näin.
Mutta kun minäminä-tyypit lehahtaa paikalle, muut on vain hänelle häiriötekijöitä. Elämä pyörii sen oman navan ympärillä.
Tunnen myös kemikaaliyliherkkiä ihmisiä. Monet muutkin hajut saavat heidät oireilemaan.
Onpa jännä, minulla on vaikea siitepölyallergia, oireilen koko kesän lääkityynäkin, mutten mä hajusteista mitään oireita saa. Ehkäpä siksi, kun ne ei mua häiritse. Nämä oireilijathan on niitä jotka eivät PIDÄ jostain tuoksusta
Tuoksu voi olla vaikka kuinka miellyttävä, mutta aiheuttaa silti migreeni- tai astmakohtauksen. Eli kyse ei ole siitä, pitääkö joku tuoksusta, vaan hänen kehonsa reaktiosta, joka tulee, vaikkei haluaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
He haluaa että enemmistö menee vähemmistön mielen mukaan koska he kuuluvat siihen vähemmistöön. Se ei päde kuin vain niissä asioissa missä he itse ovat vähemmistössä
On reilua ottaa muut huomioon. Tuskin itsekään haluaisit, että sinun terveyttäsi vahingoitetaan, jos satut kuulumaan vähemmistöön?
Sitä en ymmärrä minäkään miksi toiset kylpee siinä hajuvedessä. Turtuuko oma hajuaisti ja sitä kaadetaan koko pullo. On ihan kotimaisia miehiä mutta paljon ulkomaalaisiakin. Haju on niin voimakas että sen jopa maistaa. Kulttuurillinenkin asia voi olla. Liika on liikaa. Mutta maltillisesti käytettynä on ok
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ymmärrä minäkään miksi toiset kylpee siinä hajuvedessä. Turtuuko oma hajuaisti ja sitä kaadetaan koko pullo. On ihan kotimaisia miehiä mutta paljon ulkomaalaisiakin. Haju on niin voimakas että sen jopa maistaa. Kulttuurillinenkin asia voi olla. Liika on liikaa. Mutta maltillisesti käytettynä on ok
Ymmärrät kuitenkin miksi tupakoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He haluaa että enemmistö menee vähemmistön mielen mukaan koska he kuuluvat siihen vähemmistöön. Se ei päde kuin vain niissä asioissa missä he itse ovat vähemmistössä
On reilua ottaa muut huomioon. Tuskin itsekään haluaisit, että sinun terveyttäsi vahingoitetaan, jos satut kuulumaan vähemmistöön?
Otatko itsekään muita huomioon? Et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi minä, minä tyyppi.
Niinpä. Hajusteettomuutta vaativat on minustakin itsekkäitä.
Ap
Hajusteet eivät ole välttämättömiä, varsinkaan yleisillä paikoilla. Happi on. Jos en saa hengitettyä sinun tuoksujesi takia, olen itsekäs?
Jos on noin vaikeita oireita, niin varmaan kannattaisi käyttää hengityssuojainta. Hyvänen aika sentään. En minä ole vastuussa sinun hengityksestäsi.
Ap
Ei sen hengityssuojaimenkaan läpi oikein saa henkeä, jos pitää kävellä. Itse joudun pysähtymään tasaamaan hengitystä välillä, kun muuten meinaan tikahtua. Niiden suojainten läpi ei virtaa ilmaa riittävän nopeasti, vaikka kuinka yrittäisi väkisin vetää henkeä.
Minusta olisi reilua, että sinä otat myös muut huomioon. Mekin otamme sinut huomioon ja jätämme tekemättä asiat, joista sinä sairastut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan nyrkkeilyä ja RAKASTAN lyödä ihmisiä päähän. Jos se sinua häiritsee niin käytä kypärää tai muuta Pohjois-Koreaan.
Miten liittyy hajusteisiin
Oon eri, mutta näyttäis että hengitysilman viemistä verrattiin fyysiseen väkivaltaan. Joillekin hajusteet aiheuttavat myös mm pääkipuja.
Vierailija kirjoitti:
Hajuvesi ei kuitenkaan aiheuta sinulle sivulliselle syöpää, kuolemaa, potkuja, asunnottomuutta, ulosottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajusteongelmaiset voivat pysyä mahdollisimman kaukana, käyttää vaikka maskia tai kaasunaamaria (tai mikä vaan sattuu rauhoittamaan sitä mieltä eniten). Hajuja on maailma pullollaan.
Hajut on periaatteessa ihan jees. Siis luonnoliset, kuten hiki paska tms. Mutta kemikaalit tahtoo vähän ahdistaa.
En ole hajuherkkä, mutta nuo mainitsemasi luonnolliset hajut saavat oksentamaan. Kumma juttu, jos sinun edessäsi jonossa joku päästää oikein kammoleijan, sinä vain hymyilet tyytyväisenä, että onpas luonnollista. Auta armias, jos lähellä on joku, joka käyttää hajuvettä tms. niin saat raivarin. Missä järki?
Ei hän saa raivaria, vaan astmakohtauksen. Sinä tuskin edes huomaat sitä, sillä hän joutuu luikkimaan kiireen vilkkaa kauas sinusta ottamaan avaavaa lääkettä.
Jos oksennat toisen ihmisen hienhajun takia, niin anna mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan nyrkkeilyä ja RAKASTAN lyödä ihmisiä päähän. Jos se sinua häiritsee niin käytä kypärää tai muuta Pohjois-Koreaan.
Oon eri, mutta näyttäis että hengitysilman viemistä verrattiin fyysiseen väkivaltaan. Joillekin hajusteet aiheuttavat myös mm pääkipuja.
Tupakansavu aiheuttaa sivullisille päänsörkyä, syöpää, kuolemaa, mutta se ei kuitenkaan ole ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Muiden huomioon ottamisen kyky on suoraan yhteydessä älykkyysosamäärään.
Mitä sitten? Kulkeeko sun hajuista tukkeutuneet hengitystiet jotenkin paremmin, kun ajattelet, että tuolla toisella on alhainen älykkyysosamäärä? Elämässä vaan pitää tulla toimeen toisten kanssa, ei auta vinkua älykkyydestä. Kaikilla on oikeus olla ja kulkea julkisissa paikoissa. Älykkyyteen jumittaminen on yhtä turhaa kuin että valittaisiin, että blondit aiheuttaa enemmän oireita kuin brunetet. Ei mitään väliä mielipiteellä. Edelleen ihmiset on erilaisia ja et voi muuttaa toista, saati vaatia toisia pysymään pois julkiselta paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajusteongelmaiset voivat pysyä mahdollisimman kaukana, käyttää vaikka maskia tai kaasunaamaria (tai mikä vaan sattuu rauhoittamaan sitä mieltä eniten). Hajuja on maailma pullollaan.
Hajut on periaatteessa ihan jees. Siis luonnoliset, kuten hiki paska tms. Mutta kemikaalit tahtoo vähän ahdistaa.
En ole hajuherkkä, mutta nuo mainitsemasi luonnolliset hajut saavat oksentamaan. Kumma juttu, jos sinun edessäsi jonossa joku päästää oikein kammoleijan, sinä vain hymyilet tyytyväisenä, että onpas luonnollista. Auta armias, jos lähellä on joku, joka käyttää hajuvettä tms. niin saat raivarin. Missä järki?
Ei hän saa raivaria, vaan astmakohtauksen. Sinä tuskin edes huomaat sitä, sillä hän joutuu luikkimaan kiireen vilkkaa
Astmaatikollakin voi olla hajuvettä eikä se hänelle aiheuta astmakohtausta ollenkaan toisin kuin tupakka.
Vierailija kirjoitti:
Neurootikkoja, jotka ovat niin itsekkäitä että yrittävät kieltää muilta tuoksumisen koska eivät sitä itse kestä. Järkyttävän itseriittoista.
Ja näitä vähemmistöön kuuluia mutta äänekkäitä, on kokoajan enemmän ja enemmän, missä tahansa asiassa.
Minusta tuo sinun asenteesi on itseriittoista. Ajattelet vain omia mielitekojasi sen sijaan, että huomioisit muut. Ei vaadi suurta ponnistusta vähentää hajusteiden määrää. Minä luovuin hajusteista, koska en halua pilata kenenkään päivää migreenikohtauksella, enkä millään muullakaan terveysongelmalla. Se on minulle pikkujuttu, mutta noille sairaille ihmisille todella suuri asia.
Palasin junassa paikalleni ja märälle koiralle haiskahtava pariskunta nousi pois istuimilta. Heistä pölähti käsittämätön lian katku, jonka katoamiseen meni aikaa.
Olitko sinä toinen heistä, aloittaja?
Saattaa olla, että minua etoi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mieltä tarvitse rauhoittaa, jos saan astmakohtauksen sinun tököttiesi takia. Riittää, että saan rauhoitettua keuhkoputken kouristelut. Allergiat voivat johtaa jopa kuolemaan.
Pysy riittävän kaukana äläkä liimaudu iholle kuin iilimato niin selviät hengissä määränpäähäsi minunkin tököteistäni huolimatta.
Sepä se, kun ne teidän hajusteet haistaa viiden metrin päähän vaikka olisi millainen flunssa tai korona päällä. Hajusteiden idea
Eipä minun tököttejäni haista kukaan ellei tule iholle sillä en ruiskuta puoli pullollista kerralla enkä montaa eri sorttia.
Oletko varma? Aika moni kuvittelee tuoksuvansa vain kevyesti, mutta tosiasiassa he ovat niin tottuneet omiin hajusteisiinsa, etteivät enää haista niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neurootikkoja, jotka ovat niin itsekkäitä että yrittävät kieltää muilta tuoksumisen koska eivät sitä itse kestä. Järkyttävän itseriittoista.
Ja näitä vähemmistöön kuuluia mutta äänekkäitä, on kokoajan enemmän ja enemmän, missä tahansa asiassa.
Minusta tuo sinun asenteesi on itseriittoista. Ajattelet vain omia mielitekojasi sen sijaan, että huomioisit muut. Ei vaadi suurta ponnistusta vähentää hajusteiden määrää. Minä luovuin hajusteista, koska en halua pilata kenenkään päivää migreenikohtauksella, enkä millään muullakaan terveysongelmalla. Se on minulle pikkujuttu, mutta noille sairaille ihmisille todella suuri asia.
Sitten jos jättää hajuveden pois alkaa nurina pskan hajusta, hien hajusta, väärästä hiusväristä tai vääränlaisesta asunnosta tai työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mieltä tarvitse rauhoittaa, jos saan astmakohtauksen sinun tököttiesi takia. Riittää, että saan rauhoitettua keuhkoputken kouristelut. Allergiat voivat johtaa jopa kuolemaan.
Pysy riittävän kaukana äläkä liimaudu iholle kuin iilimato niin selviät hengissä määränpäähäsi minunkin tököteistäni huolimatta.
Sepä se, kun ne teidän hajusteet haistaa viiden metrin päähän vaikka olisi millainen flunssa tai korona päällä
Mielummin haistelet pskan hajua?