Mitä nää hajusteettomuuspakottajat oikein on??
Mun elämään erilaiset tuoksut tuo valtavasti iloa enkä aio niiden käyttöä lopettaa sen takia, että jollekin saattaa tulla oireita.
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tuoksuista tuleva haitta ei ole edes kovin äkkiä ohi menevä. Ihan turha kuvitella lähtevänsä illalla kympin juoksulenkille, jos on töistä tullessa bussissa altistunut jollekin tuoksulle eikä maski sattunut mukaan. Keuhkot alkavat toimia vasta seuraavana päivänä.
Tämä! Ihmiset usein kuvittelevat, että ongelma loppuu kuin seinään, kun altistus loppuu, mutta valitettavasti se ei mene niin. Oireet voivat jatkua vielä tuntikausia, jopa pari vuorokautta senkin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta vaikuttaa että tämä aistiyliherkkyys on pohjoismainen tai suomalainen erityisjuttu. Muu maailma ei ole tällainen.. nipottava. Onko meillä sitten niin kliinistä täällä että joillekin oikeasti tulee hajuyliherkkyys? Se on ongelma
Suomessa on tapana ulkoistaa omien ongelmien ratkaiseminen muille. Vastuu omasta hyvinvoinnista sysätään muille ja oletetaan että yhteiskunta ja ympäristö taipuu aina yksilön vaatimuksiin. Sitten kun ei taivukaan niin uhriudutaan kybällä ja syytetään muita itsekkäiksi.
Uusi villitys on nyt ääniherkkyys. Tai siis tämä hiljainen tila. Eli musiikki vaikkapa kaupassa häiritsee.
Tästä tulee seuraava pakotus, katsokaapa vain.
Miksi tässä maassa pitää kaiken olla valkoista ja harmaata, hajutonta ja mautonta.
Eihän sun oman elämän tarvi olla äänetöntä. Laitat kuulokkeista tulemaan lempimusiikkiasi tai vaikka podcastin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka poistetaan bussista: 50 siellä olevaa hajutonta töihinmenijää, joiden päätä alkaa särkeä, vai yksi huoranhajuinen räikeä, mekastava transuakka?
Kyllä se on se viimeksimainittu, Elena.
Ei sieltä bussista poisteta yhtään ketään. Sori kun pilasin hienon fantasiasi
Ei poistetakaan, mutta yksi tekee jotakin, mikä häiritsee kaikkia muita.
-eri
Tänään oli kyllä kassajonossa sellanen sälli että Hajusteet oli ja omasta takaa. Kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaa kun mua vaaditaan jättämään hajusteet pois, minä alan vaatia ihmisiä jättämään kissat ja koirat hankkimatta. Saan nimittäin allergiaoireita jos vaikka seison kauppajonossa kissan tai koiran omistajan takana. Kaikki julkisissa paikoissa liikkuminen on tuskaa näin allergiselle. Miksi MINUN allergioitani ja hyvinvointiani ei pidä huomioida, mutta minun pitää huomioida kaikkien muiden allergiat ja hyvinvointi? Ihan todella itsekästä yrittää määräillä muiden elämää omien ongelmiensa varjolla.
Voitaisiin ihan ensin vaatia aiemman, hyvän käytännön palauttamista, siis sen, jossa lemmikkejä ei tuotu kauppoihin eikä kauppakeskuksiin sisään. Vaatteista ei eläinpölyä saa pois, mutta ei eläinpölyn lähdettä ole pakko roudata mukaan joka rientoon.
Voimakkaita hajusteita käyttävät vaikuttavat suoraan myös meihin ei-hajusteallergisiin! Kiva jäädä yksin töihin, kun työkaverin pitää lähteä haisuliasiakkaan jälkeen migreenissä tai hengenahdistuksessa kotiin :(
Parfyymit ei vaan kuulu enää tän päivän Suomeen.
Onpa väsynyt Provo. Ei ne puhkeavat lehdet enää allergisoi, siitepöly on se,m ikä allergisoi. Etkö enää tyhmempää keksinyt?
Kukaan ei muuten ole koskaan valittanut koivuista, eikä allergikot valitakaan, he ottavat lääkkeensä, eivätkä yritä kieltää koivuja.