Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nää hajusteettomuuspakottajat oikein on??

Vierailija
15.07.2024 |

Mun elämään erilaiset tuoksut tuo valtavasti iloa enkä aio niiden käyttöä lopettaa sen takia, että jollekin saattaa tulla oireita. 

Kommentit (268)

Vierailija
121/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan nyrkkeilyä ja RAKASTAN lyödä ihmisiä päähän. Jos se sinua häiritsee niin käytä kypärää tai muuta Pohjois-Koreaan.

Miten liittyy hajusteisiin

Oon eri, mutta näyttäis että hengitysilman viemistä verrattiin fyysiseen väkivaltaan. Joillekin hajusteet aiheuttavat myös mm pääkipuja.

Tupakansavu aiheuttaa sivullisille päänsörkyä, syöpää, kuolemaa, mutta se ei kuitenkaan ole ongelma?

No onhan tosi monelle, myös sellaisille joilta löytyy hajusteherkkyyksiä.

Vierailija
122/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pieren vapaasti muista välittämättä. Hajuste sekin.

Anna prutkuttaa vaan. Kuulemma luonnollinen haju eikä ketjun mukaan häiritse hajusteyliherkkiä. 

Pieru ei ole hajuste, joten se ei tosiaan häiritse hajusteyliherkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hajusteiden käyttö alkaa olemaan jo vähän vanhanaikaista ja suurin osa ihmisistä ei ainakaan parfyymejä käytä.

Lisäksi niiden on tutkimuksissa todettu aiheuttavan terveyshaittoja myös käyttäjilleen, ovat siis todettu haitallisiksi kemikaaleiksi.

Aidot tuoksut eivät ole haitallisia, mutta nämä kemikaalitehtaiden pommit ovat, imeytyessään ihon kautta elimistöön. Ovat vaan niin hyväkatteisia valmistajilleen, halpoja tehdä ja myydään kovalla hinnalla, että niiden markkinointiin käytetään suuret rahat ja aina joku menee lankaan.

Nuorena minäkin erehdyin käyttämään.

Vierailija
124/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden huomioon ottamisen kyky on suoraan yhteydessä älykkyysosamäärään.

Hajustekieltäjät eivät osaa huomioida muita. Vaan luulevat, että kaikkien pitää tanssia heidän pillinsä mukaan

Vierailija
125/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo hajustehysteerikot on mielipuolia. 

Sairaus tuollainen on, mutta vain mielisairaus. 

Sä oot sairas hullu, joka ei tajua että osa meinaa kuolla noihin hajusteisiin! Ilman hajusteita voi elää, ilman raikasta ilmaa ei. V*ttu mikä idio*tteja ootte sinä ja ap!

Mielipuoli olet itse, raivohullu mielipuoli, kielenkäytöstäsi päätellen. 

On se kumma, että minä en asiakaspalvelutyössä, jossa kohtaa satoja ihmisiä päivittäin, törmää lainkaan näihin hajustelemuajiin, joita te kohtaatte jatkuvasti. Normaali ihminen ei ole  niin neuroottinen, että kuvittelee haistavansa toisten dödön, pesuaineen, hiuslakan ja hhuuhteluaineen, ja kaikki yhtä aikaa. 

Asia erikseen on ne, joilla oikeasti on paljon hajuvettä, mutta heitä ei tule kohdalle edes viikoittain. 

Joten ihan en usko näitä selityksiä siitä, että kaikki ympärillä haisevat ja ongelma on niin valtava, kuin hysteerikot väittävät. 

Vierailija
126/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteyliherkät on kummaa porukkaa, kun ovat kieltämässä hajusteiden käytön. Ei me koivuallergikot olla vaatimassa kaikkien koivujen kaatamista

Vierailija
127/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te ärhentelijät teette, jos omalle lapsellenne puhkeaa hajusteyliherkkyys? Kumpi lähtee kotoa, äiskän hajuvedet vai lapsi?

Mene uhriutumaan noiden arabien ym luo, hehän niillä hajusteilla lotraavat, sekä miehet että naiset. Samoin itä naapurin naiset etenkin tuoksuivat voimakkaasti 

Kumma, että heidän hajusteensa ei häiritse, kantiksien ainoastaan. Ulkomaillakin varmasti voit matkalla, vaikka siellä vasta hajusteita käytetäänkin

Vierailija
128/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi minä, minä tyyppi.

Niinpä. Hajusteettomuutta vaativat on minustakin itsekkäitä.

Ap

Hengittäminen on välttämätöntä, hajusteiden käyttö ei. Ei ole itsekästä pyytää oikeutta hengittää. On itsekästä estää muita hengittämästä.

Tässä taidetaan enempi kritisoida sitä, että ei-tosiassa-hajusteyliherkät haluavat olla pikku lumihiutaleita ja edellyttävät erityiskohtelua. Siis valehdellaan - tai sitten se vika on korvien välissä. 

itselleni sattui kerran koulutuksessa viereen ihminen, jonka kassa istuttiin koko aamupäivä vierekkäin, käytiin lounaalla jne. Ei mitään pulmaa. Oli oikein mukavaa. Kun kerroin, että minulla on koira, ei hän ns. pahan koira-allergiasta takia voinut enää istua viittä metriä lähempänä. Kuulemma ottaa niin pahasti henkeen. Astmalääkkeet kaivettiin esille ja piippua imettiin ihan tosissaan. Otti kuulemma niin pahasti henkeen. Väittäisin, että kyse oli ihan tasan tarkkaan korvien välissä - eikä siinä piipussa tainnut olla enää annoksia jäljellä. Sillä hommalla sai kuitenkin paljon empaattisia ihmisiä kantamaan vesilasia ja hoivaamaan herkkää ihmistä. Katselin sitä showta vähän ihmeissäni. 

Vierailija
129/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä. Ei näitä tunnu olevan kuin Suomessa. Muualla kyllä saa tuoksua pesuaineet ja hajusteet. Itseasiassa Suomen ulkopuolelta on vaikeaa edes löytää mitään hajusteettomia pyykinpesuaineita tai mitään muitakaan pesuaineita. Hajustettuja ja kaikenlaisia pyykki/pesuaine/koti/roskis/ym-hajusteita taas löytyy hyllymetreittäin. 

Niinpä

Ja ulkomailta tulleet käyttävät hajusteita täälläkin. Se ei näitä lumihiutaleita häiritse, ja matkustella he voivat myös. Siellä ne allergiat ja yliherkkyydet Espanjan auringon alla paranee!

Ei tätä ongelmaa ole kuin Suomessa.

Vierailija
130/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa että tämä aistiyliherkkyys on pohjoismainen tai suomalainen erityisjuttu. Muu maailma ei ole tällainen.. nipottava. Onko meillä sitten niin kliinistä täällä että joillekin oikeasti tulee hajuyliherkkyys? Se on ongelma

Vierailija
131/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se karma hoitaa tämänkin aloituksen ja jotkut vastaajat.. Kunhan muistatte sitten mitä olette sanoneet/tehneet.

Terv. Astmaattinen, allerginen tuoksuyliherkkä

Astmaattinen, allerginen ja luulee olevansa Jumalasta seuraava.  Ei ihan tervettä tuollainen uhoaminen. Hae toki apua itsellesi. 

Vierailija
132/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on erittäin pieni joukko, ilmeisesti vain miehiä joille tietyt hajusteet voivat olla hengenvaarallisia.

Vierailija
133/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö ihmiset, millainen on teidän ominaishaju? Kaikilla on sellainen. Kun luopuu hajusteista, saa tietää. Hajusteettomat pesuaineet käyttöön. Ei se paha haju ole, jos peseytyy. Silti tuo on se eka juttu, kun luopuu hajusteista. Pitää tottua omaan hajuunsa. Alkuun tuntui, että haisee pahalle, kun ei ollut tottunut ominaishajuun vaan lisättyihin tuoksuihin. Parinvalinta perustuu ominaishajuun. Kumppanille juuri se ominaistuoksu voi olla unelmien tuoksu, jonka perässä hän tulee tiedostamattaan. 

Melkoinen löyhkäpommi olet, jos koet haisevasi pahalle.

Ei kukaan käytä hajusteita siksi, että kokisi itse haisevansa pahalle, vaan siksi, että on ihanaa peseytyä hyväntuoksuisilla pesuaineilla. On mukavaa tuoksua hyvälle, oli se sitten dödö tai sipaus hajuvettä. 

Ei sitä kukaan haista, jos ei änkeä iholle kiinni . Ehkä nuuhkit kanssaihmisiäsi hysteerisesti?

Hajusteettomat pesuaineet kyllä haisevat hirveälle kemikaaleille, en pysty niitä sen "hajusteettomuuden" vuoksi käyttämään. Enkä halua. 

Se suihkusaippua ei taatusti jää ihoon niin, että haisisi sinun nenääsi.  

Vierailija
134/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sairaalassa (!) on näitä ulkomaantuonteja töissä, kuka tuoksuu suitsukkeelle, kuka ruusuöljylle, kuka millekin kauneusvoiteelle tai partavedelle, voimakkaasti. Jostain syystä heiltä ei odoteta tuoksuttomuutta eivätkä ne herkimmätkään hajuallergikot eivät ikinä valita heille. Näitä kun on potilaana niin omaiset saavat koko käytävän lemuamaan. Jotenkin tuntuu naurettavalta että samalla suomalaiset miettivät uskaltaako varovasti käyttää mietoa deodoranttia.

Tämä!! Hajusteettomuuspakotus ei koske ulkomaantuonteja, vain meitä kantiksia, ja meidän tekemisemme ahdistavat ja allergisoivat, ei ulkomaalaisten, jotka käyttävät paljon enemmän hajusteita 

Vierailija
135/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmetyttää suomalainen homehysteria. Matkustaa ulkomaille niin pieni home ei juuri ketään haittaa ja sitä on monissa taloissa. Tietysti onhan homelaatuja erilaisia ja osa varmasti vaarallista, mutta sellaista turhaa hysteriaa en enää jaksa. Suomessa ihmiset nipottaa ja valittaa ja keskittyy kaikkeen turhaan kuten hajusteista valittamiseen. 

Vierailija
136/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo hajustehysteerikot on mielipuolia. 

Sairaus tuollainen on, mutta vain mielisairaus. 

Sä oot sairas hullu, joka ei tajua että osa meinaa kuolla noihin hajusteisiin! Ilman hajusteita voi elää, ilman raikasta ilmaa ei. V*ttu mikä idio*tteja ootte sinä ja ap!

Mielipuoli olet itse, raivohullu mielipuoli, kielenkäytöstäsi päätellen. 

On se kumma, että minä en asiakaspalvelutyössä, jossa kohtaa satoja ihmisiä päivittäin, törmää lainkaan näihin hajustelemuajiin, joita te kohtaatte jatkuvasti. Normaali ihminen ei ole  niin neuroottinen, että kuvittelee haistavansa toisten dödön, pesuaineen, hiuslakan ja hhuuhteluaineen, ja kaikki yhtä aikaa. 

Asia erikseen on ne, joilla oikeasti on paljon hajuvettä, mutta heitä ei tule kohdalle edes viikoittain. 

Kokeileppa haistella eri hiustenlaittotuotteita. Esim osa hiuslakkoja saa aivastukset ja silmien vuodon päälle heti. Samoin kuivashampoissa on usein monen metrin päähän tuntuva tuoksu. Parfyymitön ei siis takaa että tuotteessa ei ole muusta tulevaa, voimakasta ominaishajua.

Minä reagoin voimakkaasti tämäntyyppisiin tuoksuihin ja niitä tulee vastaan varsinkin juhlissa aina. Samoin esim julkisissa. Kyllä niitä on ja ne huomaa, kun itse niihin reagoi.

Ja kun tähän ei voi suojautua, lisäannos astmalääkettä ei auta. Joten olen itse aina kiitollinen, jos on valittu hajuttomia tai mahdollisimman  vähän haisevia tuotteita.

Vierailija
137/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan jätätte hajusteet pois mennessänne lääkärille.

Miksi, käyn yksityisellä jossa on suuret aulat ja vain muutama potilas hajanaisesti odottelemassa. Lääkärini ei ole koskaan valitellut käyttämästäni tuoksusta. 

No nämä pakottajathan kuvittelevst, että ihmiset esimerkiksi käyvät suihkussa ennen lääkärille menoa, ettei nyt ole mitää hajuja. Ei ihan tervettä toimintaa. 

Kun MINÄ en pidä tuoksuista, ei kukaan saa tuoksua. Silti tämä on vapaa maa, jossa myydään erilaisia hajustettuja juttuja, ja kyllä niitä on ihan luvallista käyttää. Eikä minulla ole aikomustakaan peseytyä ennen lääkärille menoa, jos siellä joku hysteerikko sattuisi olemaan. 

Nykyään pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa ihan deodorantistakin. Tai hajusteista käsisaippuasta. Ettei vaan kenellekään tule paha mieli. 

Vierailija
138/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuallergia monilla

Ja so.ma.lihaju on sellainen mistä saa moni muukin päänsärkyä

Vierailija
139/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi minä, minä tyyppi.

Niinpä. Hajusteettomuutta vaativat on minustakin itsekkäitä.

Ap

Hajusteet eivät ole välttämättömiä, varsinkaan yleisillä paikoilla. Happi on. Jos en saa hengitettyä  sinun tuoksujesi takia, olen itsekäs?

Jos on noin vaikeita oireita, niin varmaan kannattaisi käyttää hengityssuojainta. Hyvänen aika sentään. En minä ole vastuussa sinun hengityksestäsi.

Ap

Ei sen hengityssuojaimenkaan läpi oikein saa henkeä, jos pitää kävellä. Itse joudun pysähtymään tasaamaan hengitystä välillä, kun muuten meinaan tikahtua. Niiden suojainten läpi ei virtaa ilmaa riittävän nopeasti, vaikka kuinka yrittäisi vä

No mulla on alkoholisti vanhempi! Mut pitää ottaa huomioon ja lopettaa alkoholi  myynti ja käyttö! 

Kärsin lapsettomuudesta, joten mut pitää ottaa huomioon ja hävittää kaikki lapset! 

Mulla on suolistosairaus, joten mut pitää ottaa huomioon ja lakata myymästä ja käyttämästä ruokia, joita en voi syödä! 

Mulla ei ole ajokorttia, joten kenelläkään muullakaan ei saa olla! 

Olen allerginen koirille, ja pelkään niitä, joten koiria ei saa ulkoiluttaa!

Kyllä se vaan on niin, että kenellä on ongelma, sopeutuu eikä määräile muita. 

Vierailija
140/268 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo todettu, en ole tästä(kään) kuullut - tässä mittakaavassa - kuin Suomessa ja suomalaisilta. Tuntuu vähän samalta asialta kuin se, että mikään ei saa maistua liian voimakkaalta ettei joku lälly pahoita mieltänsä.

Siis jotkut tuolla oikeasti kirjoittelivat, että henki salpautuu, tukehtuu ja tuntee -kuolevansa-?! Ihan oikeasti. Tuohan kuulostaa hengenvaaralliselta erikoissairaudelta, joka pitäisi tutkia; ei se ole normaalia tai ainakaan mitenkään yleistä. 

Tulin juuri ulkoa, ja yksi kaveri haisi vanhalle hielle ja lialle ainakin metrin päähän. Onko se sitten hyvä? Lika, hiki, pee, muut eritteet, tupakka. 

Ja huom.: tuoksuillahan ei peitellä mitään. Niitä laitetaan vasta puhtaaseen kroppaan peseytymisen jälkeen (ennen kuin joku irvailee). 

Ja kyllä - tuoksut kuuluvat omaan pukeutumiseeni. Omistan tälläkin hetkellä viisi erilaista, vaihtelen fiiliksen mukaan, osa yli 200e. Ja varmasti kaikki muukin käyttämäni tuoksuu. Tykkään mm. ostaa erikoisia ja eksoottisen tuoksuisia premium-suihkugeelejä, nekin tuovat minulle pientä arjen iloa. Hajotkaa siihen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme