Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nää hajusteettomuuspakottajat oikein on??

Vierailija
15.07.2024 |

Mun elämään erilaiset tuoksut tuo valtavasti iloa enkä aio niiden käyttöä lopettaa sen takia, että jollekin saattaa tulla oireita. 

Kommentit (268)

Vierailija
81/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajusteherkkyydelle ei ole löydetty fysiologista selitystä, kuten ei myöskään sähköyliherkkyydelle.

Ai että astmaakaan ei ole olemassa? Haloo nyt sentään.

Kyllä haju voi laukaista vaikka hermosäryn.

Vierailija
82/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% niistä on luulotautisia. Kummasti kestävät kaikki kukkien hajut ulkona, itselläni ottaa jo henkeen tuo lehmuksen kukinta, kuin joku olisi kaatanut hajuvettä tielle. Mutta muutama tuttu, jotka ovat omasta mielestään hajusteallergisia eivät huomaa koko hajua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt alkanut lukemaan koko ketjua, mutta kylmä faktahan on se, että hajusteet on terveydelle haitallisia. Vaikuttavat mm. hormonitoimintaan. Tätähän ei toki mediassa kerrota, mutta jos seuraa muutakin kuin valtamediaa (ja Suomeksi), niin törmää aika äkkiä tutkimuksiin ja artikkeleihin joista asia selviää. Toki tietoa löytyy suomeksikin ihan googlettamalla.

Vierailija
84/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajusteherkkyydelle ei ole löydetty fysiologista selitystä, kuten ei myöskään sähköyliherkkyydelle.

Astma on olemassa, mutta kun se ei nyt johdu hajusteista vaan ihan muusta. Minulla on astma joka johtuu atopiasta ja allergioista, mutta hajusteet kohtuudella ei haittaa. Alkaa jo isommasti v***maan kun astmaatikkoja pidetään hysteerikkoina.

Vierailija
85/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi minä, minä tyyppi.

Niinpä. Hajusteettomuutta vaativat on minustakin itsekkäitä.

Ap

Kuten esim. sairaalassa suurin piirtein kaikki työntekijät. Se lukee jo ohjeissa sinne tultaessa että ei mitään hajusteita. Se lukee jopa niiden sisäänkäynnissä. Osaat ilmeisesti lukea koska osasit tännekin kirjoittaa.

Onneksi ovat edes työntekijät hajustamattomia. Valitettavasti potilaat eivät. Jouduin huonossa kunnossa sairaalaan aiemmin tänä vuonna ja oli pakko pyytää huoneenvaihtoa erään samassa huoneessa olevan potilaan takia, jolla sairaalassa vahvoja hajusteita käytössä. Minulla on vaikea astma ja vaikka en sen takia sairaalaan joutunutkaan, minulla oli infektio, jossa keuhkot muutenkin kovilla.

Vierailija
86/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikottain tapaan asiakasta jolla on tietty voimakas hajuste, joka aiheuttaa päänsäryn joka kerta. Joudun huomioimaan tämän ajanvarauksessa, koska tilaa on pakko tuulettaa sen jälkeen ennen seuraavaa asiakasta, ja siitä huolimatta lähden töistä kotiin päänsäryn kera. En ole keksinyt, miten tästä loukkaamatta sanoisi, joten en ole sanonut, mutta ei tämä nyt näinkään ihan reilulta tunnu. Lapset saa kerran viikossa loppuillan kestävän pääkivun vuoksi vähän pinnakireän äidin kotiin, ja itse räpiköin usein puolet työpäivästä säryn kanssa. Mut onhan se laventeli nyt niiiiiiiiinn ihana ja rentouttava tuoksu. 

Anteeksi, mutta oletko huomannut, että meillä on tuoksuton vastaanotto? 

Vierailija
87/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on hajusteaineallergia. Se on kosketusallergia, eli voin nuuskia näitä kemiallisesti tuotettuja hajusteita, mutta iholleni niitä en saa päästää.

virallisesti tuo todettiin ja todennettiin kun oli hengenlähtö lähellä. Kurkku alkoi turvota umpeen ja oli vaara että menee keuhkoihin.

eli voi hajusteille herkkyys olla fyysisesti ihan todellista.

hajusteisiin ja niiden hajuun tottuu, ja sitten suihkii päälleen liikaa kun ei enää haista oman tuoksunsa voimakkuutta. Siksi olisi hyvä vaihdella. Lisäksi olisi hyvä huomioida, että parfyymi, deodorantti ja ihovoiteet tuoksuvat samalle tai yhteensopivasti, muuten haisee vain pa*kalle

Vierailija
88/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astma on olemassa, mutta kun se ei nyt johdu hajusteista vaan ihan muusta. Minulla on astma joka johtuu atopiasta ja allergioista, mutta hajusteet kohtuudella ei haittaa. Alkaa jo isommasti v***maan kun astmaatikkoja pidetään hysteerikkoina.

Kyllä moni astmaatikko saa jopa vakavia oireita hajusteista. Se, että sinä et saa, ei tarkoita sitä, ettei joku muu saisi. En minäkään saa astmaoireita esimerkiksi kissasta, mutta tiedän silti, että joku muu voi saada.

Vierailija
89/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai migreenin.

Vierailija
90/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te ärhentelijät teette, jos omalle lapsellenne puhkeaa hajusteyliherkkyys? Kumpi lähtee kotoa, äiskän hajuvedet vai lapsi?

Jos ja jos ja jos mitä jos taivasputoaa etukäteen pelkääminen joikenkin tapa

Vierailija
91/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustehulluille tulee hajusteista ongelma kun näkevät hajusteen käytettävän BIPOC ihmisten toimesta. Ottaa koville kun toisen ihonväri on kelmeää sian nahkaa tummempi ja haju muuta kuin persun haju. Kyseessä on perus kateus ja se että muut ovat värikkäitä ja kauniita ja nauttivat elämästä kulttuureineen ilman whiteass Karenin mielipidettä.

Vierailija
92/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella surullista, ettei voi edes yrittää ottaa huomioon muita ihmisiä. Toisilla on esimerkiksi niin vaikea astma, tai sitten hajusteyliherkkyys on seurausta homealtistuksesta. Home on itseasiassa aika yleinen aiheuttaja, ja homekoulujen kasvattejahan Suomessa riittää. Koettakaa nyt hyvät ihmiset ajatella muitakin, oman navan tuijottelu on nykyään turhan yleistä. Terveisin allergiakeskuksen hoitaja

Vierailija
93/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajusteongelmaiset voivat pysyä mahdollisimman kaukana, käyttää vaikka maskia tai kaasunaamaria (tai mikä  vaan sattuu rauhoittamaan sitä mieltä eniten). Hajuja on maailma pullollaan. 

Ei siinä mieltä tarvitse rauhoittaa, jos saan astmakohtauksen sinun tököttiesi takia. Riittää, että saan rauhoitettua keuhkoputken kouristelut. Allergiat voivat johtaa jopa kuolemaan.

Silloinhan, sinun on varauduttava siihen mitä voi tapahtua. Ei koko muumaailma varaudu silloin siihen mitä voi sinulle tapahtua. Etenkään kun se ei ole yleisesti tiedossa. 

Vierailija
94/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi minä, minä tyyppi.

Niinpä. Hajusteettomuutta vaativat on minustakin itsekkäitä.

Ap

Hengittäminen on välttämätöntä, hajusteiden käyttö ei. Ei ole itsekästä pyytää oikeutta hengittää. On itsekästä estää muita hengittämästä.

Vierailija
95/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan jätätte hajusteet pois mennessänne lääkärille.

Miksi, käyn yksityisellä jossa on suuret aulat ja vain muutama potilas hajanaisesti odottelemassa. Lääkärini ei ole koskaan valitellut käyttämästäni tuoksusta. 

Vierailija
96/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai migreenin.

Vähintäänkin järjenmenetyksen näitä kommentteja lukiessa tulee mieleen.

Vierailija
97/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies sairastaa astmaa, käyttää itse hajusteita, minä käytän hajusteita, pyykit pestään milloin milläkin pesuaineella, saunassa on löylytuoksut sun muut.

Vierailija
98/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä työpaikoilta ja asunnoista savustajia ovat.

Vierailija
99/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun hajuvesi tai pyykinpesuaine häiritsee, mutta tupakka ei häiritse ollenkaan.

Vierailija
100/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikottain tapaan asiakasta jolla on tietty voimakas hajuste, joka aiheuttaa päänsäryn joka kerta. Joudun huomioimaan tämän ajanvarauksessa, koska tilaa on pakko tuulettaa sen jälkeen ennen seuraavaa asiakasta, ja siitä huolimatta lähden töistä kotiin päänsäryn kera. En ole keksinyt, miten tästä loukkaamatta sanoisi, joten en ole sanonut, mutta ei tämä nyt näinkään ihan reilulta tunnu. Lapset saa kerran viikossa loppuillan kestävän pääkivun vuoksi vähän pinnakireän äidin kotiin, ja itse räpiköin usein puolet työpäivästä säryn kanssa. Mut onhan se laventeli nyt niiiiiiiiinn ihana ja rentouttava tuoksu. 

Sano sille suoraan äläkä täällä itke. Vai onko asia niin,että on kysymys maksavasta asiakkaasta josta sinäkin hyödyt etkä uskalla mitään sanoa ns.elämän realiteetit voittavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi