Mitä nää hajusteettomuuspakottajat oikein on??
Mun elämään erilaiset tuoksut tuo valtavasti iloa enkä aio niiden käyttöä lopettaa sen takia, että jollekin saattaa tulla oireita.
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Minä pieren vapaasti muista välittämättä. Hajuste sekin.
Anna prutkuttaa vaan. Kuulemma luonnollinen haju eikä ketjun mukaan häiritse hajusteyliherkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikottain tapaan asiakasta jolla on tietty voimakas hajuste, joka aiheuttaa päänsäryn joka kerta. Joudun huomioimaan tämän ajanvarauksessa, koska tilaa on pakko tuulettaa sen jälkeen ennen seuraavaa asiakasta, ja siitä huolimatta lähden töistä kotiin päänsäryn kera. En ole keksinyt, miten tästä loukkaamatta sanoisi, joten en ole sanonut, mutta ei tämä nyt näinkään ihan reilulta tunnu. Lapset saa kerran viikossa loppuillan kestävän pääkivun vuoksi vähän pinnakireän äidin kotiin, ja itse räpiköin usein puolet työpäivästä säryn kanssa. Mut onhan se laventeli nyt niiiiiiiiinn ihana ja rentouttava tuoksu.
Pidä tapaamisen ajan ikkunaa auki olipa kesä tai talvi.
Todellinen typerys taas yrittää päteä 🙄 Siihen ei kuule mikään ikkunan avaaminen auta, kun hajuherne pommittaa koko paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajusteongelmaiset voivat pysyä mahdollisimman kaukana, käyttää vaikka maskia tai kaasunaamaria (tai mikä vaan sattuu rauhoittamaan sitä mieltä eniten). Hajuja on maailma pullollaan.
Ei siinä mieltä tarvitse rauhoittaa, jos saan astmakohtauksen sinun tököttiesi takia. Riittää, että saan rauhoitettua keuhkoputken kouristelut. Allergiat voivat johtaa jopa kuolemaan.
Pysy riittävän kaukana äläkä liimaudu iholle kuin iilimato niin selviät hengissä määränpäähäsi minunkin tököteistäni huolimatta.
Karkuunko pitäisi juosta kun tulet viereen istumaan. Pysy itse pois läheltäni.
Minusta tupakan haju on ihanaa. Miksi jotkut valittaa ettei tupakka saisi tuoksua. Mokomat hienostelijat.
Älä kuitenkaan koko pulloa kerralla tyhjennä. Liiallinen hajusteiden käyttö on moukkamaista. Jos hajusi jää leijailemaan paikalle, kun olet poistunut, niin olet käyttänyt hajusteita liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikottain tapaan asiakasta jolla on tietty voimakas hajuste, joka aiheuttaa päänsäryn joka kerta. Joudun huomioimaan tämän ajanvarauksessa, koska tilaa on pakko tuulettaa sen jälkeen ennen seuraavaa asiakasta, ja siitä huolimatta lähden töistä kotiin päänsäryn kera. En ole keksinyt, miten tästä loukkaamatta sanoisi, joten en ole sanonut, mutta ei tämä nyt näinkään ihan reilulta tunnu. Lapset saa kerran viikossa loppuillan kestävän pääkivun vuoksi vähän pinnakireän äidin kotiin, ja itse räpiköin usein puolet työpäivästä säryn kanssa. Mut onhan se laventeli nyt niiiiiiiiinn ihana ja rentouttava tuoksu.
Pidä tapaamisen ajan ikkunaa auki olipa kesä tai talvi.
Todellinen typerys taas yrittää päteä 🙄 Siihen ei kuule mikään ikkunan avaaminen auta, kun hajuherne pommittaa koko paikan.
Juju onkin siinä, että kun asiakas kysyy, voiko ikkunan sulkea, niin siinä voi sanoa, että se lievittää hajusteen hajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajusteongelmaiset voivat pysyä mahdollisimman kaukana, käyttää vaikka maskia tai kaasunaamaria (tai mikä vaan sattuu rauhoittamaan sitä mieltä eniten). Hajuja on maailma pullollaan.
Ei siinä mieltä tarvitse rauhoittaa, jos saan astmakohtauksen sinun tököttiesi takia. Riittää, että saan rauhoitettua keuhkoputken kouristelut. Allergiat voivat johtaa jopa kuolemaan.
Pysy riittävän kaukana äläkä liimaudu iholle kuin iilimato niin selviät hengissä määränpäähäsi minunkin tököteistäni huolimatta.
Karkuunko pitäisi juosta kun tulet viereen istumaan. Pysy itse pois läheltäni.
Liikun missä liikun enkä kysele sinulta siihen minkäänlaisia lupia. Minua eivät muiden hajut eikä hajusteet häiritse. Jos sinä häiriinnyt niin siirry muualle. Tai pysy kotona niin ei tarvitse itkeä herkkyyksistään eikä rajoittaa muiden elämää omilla ongelmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi minä, minä tyyppi.
Niinpä. Hajusteettomuutta vaativat on minustakin itsekkäitä.
Ap
Hajusteet eivät ole välttämättömiä, varsinkaan yleisillä paikoilla. Happi on. Jos en saa hengitettyä sinun tuoksujesi takia, olen itsekäs?
Jos on noin vaikeita oireita, niin varmaan kannattaisi käyttää hengityssuojainta. Hyvänen aika sentään. En minä ole vastuussa sinun hengityksestäsi.
Ap
Oletpa fiksu. Mitä luulet hengityssuojaimen auttavan? Tiedätkö, miksi tupakointi on nykyisin kielletty melkein kaikissa julkisissa paikoissa? Koska se tappaa myös sivullisia, kuten sinun hajusteesikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajusteyliherkkyys voi kehittyä myös siitä, että työssä (joo, siis ihan oikeassa ja yhteiskunnan toiminnan kannalta tärkeässä palkkatyössä) altistuu kemikaaleille.
Mulla toi vissiin kehittyi, kun atoopikkona asuin hometaloissa. Ihan ensimmäisenä sain oireita omista hajuvesistä ja niistä ne kaikista rajuimmat oireet. On siitä aikaa jo 16 vuotta eikä hajusteallergia ole lievittynyt koskaan. Kyllä sen kun pärskii omille hajuvesille aikansa ja iho alkaa kutista ja tulehtua pesuaineiden hajusteista, ei ole mikään ongelma luopua niistä hajusteista.Viime yön kutitti jalkaa, kun ilmeisesti pesuaineen kemikaalista oli ärtynyt. Olin jalkoja pessyt pesuaineella, jolla en ennen ollut niitä pessyt.
Keuhkolääkärini mukaan hajusteyliherkkyys tulee homeelle altistumisen mukana. Minä sain astman ja hajusteyliherkkyyden homeisesta työpaikasta. Rakennus purettiin, kun se oli korjauskelvoton, mutta ehdin olla siellä lähes vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se, kun ne teidän hajusteet haistaa viiden metrin päähän vaikka olisi millainen flunssa tai korona päällä. Hajusteiden ideahan on se, että ne haistaa vasta sitten, kun on oik
Mistä te olette keksineet että hajusteita pitäisi käyttää niin ettei niille tuoksu? Tuohan on täysin järjetöntä. Hajusteiden ainoa ja nimenomainen funktio on tuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajut on periaatteessa ihan jees. Siis luonnoliset, kuten hiki paska tms. Mutta kemikaalit tahtoo vähän ahdistaa.
En ole hajuherkkä, mutta nuo mainitsemasi luonnolliset hajut saavat oksentamaan. Kumma juttu, jos sinun edessäsi jonossa joku päästää oikein kammoleijan, sinä vain hymyilet tyytyväisenä, että onpas luonnollista. Auta armias, jos lähellä on joku, joka käyttää hajuvettä tms. niin saat raivarin. Missä järki?
En ole allerginen paskalle, vaan kemikaaleille. Onko noin vaikea ymmärtää, ettei ole kysymys mieltymyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hajusteet eivät ole välttämättömiä, varsinkaan yleisillä paikoilla. Happi on. Jos en saa hengitettyä sinun tuoksujesi takia, olen itsekäs?
Jos on noin vaikeita oireita, niin varmaan kannattaisi käyttää hengityssuojainta. Hyvänen aika sentään. En minä ole vastuussa sinun hengityksestäsi.
Ap
Oletpa fiksu. Mitä luulet hengityssuojaimen auttavan? Tiedätkö, miksi tupakointi on nykyisin kielletty melkein kaikissa julkisissa paikoissa? Koska se tappaa myös sivullisia, kuten sinu
Oletko koskaan edes kokeillut filtterimaskia? Tuskinpa, koska silloin et voisi enää uhriutua.
Usein ä h l ä m i miehet käyttävät voimakkaita hajusteita. Suihkuttavat varmaan puoli pulloa hajuvettä kerralla. Etoo aina kun sellaiset kulkevat ohi. Hyi.
Mitä te ärhentelijät teette, jos omalle lapsellenne puhkeaa hajusteyliherkkyys? Kumpi lähtee kotoa, äiskän hajuvedet vai lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuten esim. sairaalassa suurin piirtein kaikki työntekijät. Se lukee jo ohjeissa sinne tultaessa että ei mitään hajusteita. Se lukee jopa niiden sisäänkäynnissä. Osaat ilmeisesti lukea koska osasit tännekin kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Neurootikkoja, jotka ovat niin itsekkäitä että yrittävät kieltää muilta tuoksumisen koska eivät sitä itse kestä. Järkyttävän itseriittoista.
Ja näitä vähemmistöön kuuluia mutta äänekkäitä, on kokoajan enemmän ja enemmän, missä tahansa asiassa.
Typerys.
No en tiedä. Ei näitä tunnu olevan kuin Suomessa. Muualla kyllä saa tuoksua pesuaineet ja hajusteet. Itseasiassa Suomen ulkopuolelta on vaikeaa edes löytää mitään hajusteettomia pyykinpesuaineita tai mitään muitakaan pesuaineita. Hajustettuja ja kaikenlaisia pyykki/pesuaine/koti/roskis/ym-hajusteita taas löytyy hyllymetreittäin.
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä. Ei näitä tunnu olevan kuin Suomessa. Muualla kyllä saa tuoksua pesuaineet ja hajusteet. Itseasiassa Suomen ulkopuolelta on vaikeaa edes löytää mitään hajusteettomia pyykinpesuaineita tai mitään muitakaan pesuaineita. Hajustettuja ja kaikenlaisia pyykki/pesuaine/koti/roskis/ym-hajusteita taas löytyy hyllymetreittäin.
Niin, me asutaan Suomessa. Sen kun muutatte ulkomaille, kun siellä on niin hyvät tuoksut.
Kun AP:n kaltainen hajustepallo kulkee ohitseni niin keuhkot syttyy tuleen samantein. Lievemmissä tapauksissa tulee vain migreeni.
Eivät todellakaan ole. Rakastaisin erilaisia tuoksuja, mutta allergiani vuoksi en voi käyttää, enkä olla lähellä.