Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nää hajusteettomuuspakottajat oikein on??

Vierailija
15.07.2024 |

Mun elämään erilaiset tuoksut tuo valtavasti iloa enkä aio niiden käyttöä lopettaa sen takia, että jollekin saattaa tulla oireita. 

Kommentit (268)

Vierailija
21/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne hajupilvien ympäröivät ihmiset ei tajua, että pahimmista siitepölyoireista kärsivät ovat usein myös noiden hajusteiden kanssa vaarassa tukehtua. Eikä ole tuulesta temmattu juttu. Mulla ei ole allergioita, mutta mun henki salpaantuu , kun jollain on lähellä valtavasti hajusteita. Ei aiemmin ollut, mutta reilun vuoden ajan on ollut näin. 

Mutta kun minäminä-tyypit lehahtaa paikalle, muut on vain hänelle häiriötekijöitä. Elämä pyörii sen oman navan ympärillä. 

Tunnen myös kemikaaliyliherkkiä ihmisiä. Monet muutkin hajut saavat heidät oireilemaan. 

Onpa jännä, minulla on vaikea siitepölyallergia, oireilen koko kesän lääkityynäkin, mutten mä hajusteista mitään oireita saa. Ehkäpä siksi, kun ne ei mua häiritse. Nämä oireilijathan on niitä jotka eivät PIDÄ jostain tuoksusta

Siitepölyallergiat on keksittyjä. Et sinäkään niistä tietäisi mitään ellei julkisuudessa niistä rummutettaisi.

Vierailija
22/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne hajupilvien ympäröivät ihmiset ei tajua, että pahimmista siitepölyoireista kärsivät ovat usein myös noiden hajusteiden kanssa vaarassa tukehtua. Eikä ole tuulesta temmattu juttu. Mulla ei ole allergioita, mutta mun henki salpaantuu , kun jollain on lähellä valtavasti hajusteita. Ei aiemmin ollut, mutta reilun vuoden ajan on ollut näin. 

Mutta kun minäminä-tyypit lehahtaa paikalle, muut on vain hänelle häiriötekijöitä. Elämä pyörii sen oman navan ympärillä. 

Tunnen myös kemikaaliyliherkkiä ihmisiä. Monet muutkin hajut saavat heidät oireilemaan. 

Onpa jännä, minulla on vaikea siitepölyallergia, oireilen koko kesän lääkityynäkin, mutten mä hajusteista mitään oireita saa. Ehkäpä siksi, kun ne ei mua häiritse. Nämä oireilijathan on niitä jotka eivät PIDÄ jostain tuoksusta

Lähisuvussani on ihminen, joka on ollut lähellä kuolla hajusteiden takia. Hänellä on oikeasti paha siitepölyallergia, eikä kaikilla ole niin paha allergia.  Jopa hänen puolisonsa hajusteet olivat pahoja. Onneksi puolisokin lopulta tajusi , että ihan aidosti vaarallista on joillekin hajusteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajusteongelmaiset voivat pysyä mahdollisimman kaukana, käyttää vaikka maskia tai kaasunaamaria (tai mikä  vaan sattuu rauhoittamaan sitä mieltä eniten). Hajuja on maailma pullollaan. 

Ei siinä mieltä tarvitse rauhoittaa, jos saan astmakohtauksen sinun tököttiesi takia. Riittää, että saan rauhoitettua keuhkoputken kouristelut. Allergiat voivat johtaa jopa kuolemaan.

Pysy riittävän kaukana äläkä liimaudu iholle kuin iilimato niin selviät hengissä määränpäähäsi minunkin tököteistäni huolimatta. 

Vierailija
24/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi minä, minä tyyppi.

Niinpä. Hajusteettomuutta vaativat on minustakin itsekkäitä.

Ap

Hajusteet eivät ole välttämättömiä, varsinkaan yleisillä paikoilla. Happi on. Jos en saa hengitettyä  sinun tuoksujesi takia, olen itsekäs?

Jos on noin vaikeita oireita, niin varmaan kannattaisi käyttää hengityssuojainta. Hyvänen aika sentään. En minä ole vastuussa sinun hengityksestäsi.

Ap

Vierailija
25/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajusteongelmaiset voivat pysyä mahdollisimman kaukana, käyttää vaikka maskia tai kaasunaamaria (tai mikä  vaan sattuu rauhoittamaan sitä mieltä eniten). Hajuja on maailma pullollaan. 

Hajut on periaatteessa ihan jees. Siis luonnoliset, kuten hiki paska tms. Mutta kemikaalit tahtoo vähän ahdistaa.

En ole hajuherkkä, mutta nuo mainitsemasi luonnolliset hajut saavat oksentamaan. Kumma juttu, jos sinun edessäsi jonossa joku päästää oikein kammoleijan, sinä vain hymyilet tyytyväisenä, että onpas luonnollista. Auta armias, jos lähellä on joku, joka käyttää hajuvettä tms. niin saat raivarin. Missä järki?

Vierailija
26/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajut on periaatteessa ihan jees. Siis luonnoliset, kuten hiki paska tms. Mutta kemikaalit tahtoo vähän ahdistaa.

Lian ja hienhajun peittoonhan hajuvedet on kehitetty. Aikoinaan peseytyminen ei ollut näes ollenkaan muodikasta. Itselleni tulee näistä seksotkuisilta kemikaaleilta tuoksuvista Saaronin Liljoista lähinnä mieleen se, että mitä ominaishajua he peittelevät vai peittelevätkö peseytymättömyyttään. Tuoksutkin voi valita niin, että ne sointuvat yhteen, mutta valtaosalta hajusteiden käyttäjistä se unohtuu täysin ja kaiken kruununa ne Omot yms.

Vierailija
27/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikottain tapaan asiakasta jolla on tietty voimakas hajuste, joka aiheuttaa päänsäryn joka kerta. Joudun huomioimaan tämän ajanvarauksessa, koska tilaa on pakko tuulettaa sen jälkeen ennen seuraavaa asiakasta, ja siitä huolimatta lähden töistä kotiin päänsäryn kera. En ole keksinyt, miten tästä loukkaamatta sanoisi, joten en ole sanonut, mutta ei tämä nyt näinkään ihan reilulta tunnu. Lapset saa kerran viikossa loppuillan kestävän pääkivun vuoksi vähän pinnakireän äidin kotiin, ja itse räpiköin usein puolet työpäivästä säryn kanssa. Mut onhan se laventeli nyt niiiiiiiiinn ihana ja rentouttava tuoksu. 

Pidä tapaamisen ajan ikkunaa auki olipa kesä tai talvi.

Ei kiinteistössä saa (eikä teknisesti pysty ilman tiettyä työkalua) avata ikkunaa. 

Vierailija
28/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAKASTAN satuloiden nuuhkimista. Tätä iloa minulta ei saa viedä pois.

Vierailija
29/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikottain tapaan asiakasta jolla on tietty voimakas hajuste, joka aiheuttaa päänsäryn joka kerta. Joudun huomioimaan tämän ajanvarauksessa, koska tilaa on pakko tuulettaa sen jälkeen ennen seuraavaa asiakasta, ja siitä huolimatta lähden töistä kotiin päänsäryn kera. En ole keksinyt, miten tästä loukkaamatta sanoisi, joten en ole sanonut, mutta ei tämä nyt näinkään ihan reilulta tunnu. Lapset saa kerran viikossa loppuillan kestävän pääkivun vuoksi vähän pinnakireän äidin kotiin, ja itse räpiköin usein puolet työpäivästä säryn kanssa. Mut onhan se laventeli nyt niiiiiiiiinn ihana ja rentouttava tuoksu. 

Pidä tapaamisen ajan ikkunaa auki olipa kesä tai talvi.

Ei kiinteistössä saa (eikä teknisesti pysty ilman tiettyä työkalua) avata ikkunaa. 

No miten sinä sitten sen huoneen tuuletat? Yksi keino on, että ostat pöytätuulettimen ja laitat sen puhaltamaan päin asiakastasi.

Vierailija
30/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurootikkoja, jotka ovat niin itsekkäitä että yrittävät kieltää muilta tuoksumisen koska eivät sitä itse kestä. Järkyttävän itseriittoista.

Ja näitä vähemmistöön kuuluia mutta äänekkäitä, on kokoajan enemmän ja enemmän, missä tahansa asiassa. 

Vierailija
31/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niitä samoja ketkä kertoo sulle mitä sun pitää ajatella ja sanoa mistäkin. Muuten oot väärämielinen jne

Oletko vähän yksinkertainen? Miten tai millä mekanismilla allergia korreloi suvaitsemattomuuden kanssa?

Vierailija
32/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mieltä tarvitse rauhoittaa, jos saan astmakohtauksen sinun tököttiesi takia. Riittää, että saan rauhoitettua keuhkoputken kouristelut. Allergiat voivat johtaa jopa kuolemaan.

Pysy riittävän kaukana äläkä liimaudu iholle kuin iilimato niin selviät hengissä määränpäähäsi minunkin tököteistäni huolimatta. 

Sepä se, kun ne teidän hajusteet haistaa viiden metrin päähän vaikka olisi millainen flunssa tai korona päällä. Hajusteiden ideahan on se, että ne haistaa vasta sitten, kun on oikeasti toisen iholla kiinni.

Vierailija
33/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyväksyt samalla sen, että joku voi yskiä tai aivastella sun vieressä. Eihän siinä mitään ongelmaa, jos se on ok, että viereen istuva hajusteallerginen yskii koko matkan vierelläsi. 

Vierailija
34/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi minä, minä tyyppi.

Niinpä. Hajusteettomuutta vaativat on minustakin itsekkäitä.

Ap

Sinä olet se minä itse-tyyppi, itsekäs paskiainen.

Vierailija
35/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteyliherkkyys voi kehittyä myös siitä, että työssä (joo, siis ihan oikeassa ja yhteiskunnan toiminnan kannalta tärkeässä palkkatyössä) altistuu kemikaaleille.

Vierailija
36/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se, kun ne teidän hajusteet haistaa viiden metrin päähän vaikka olisi millainen flunssa tai korona päällä. Hajusteiden ideahan on se, että ne haistaa vasta sitten, kun on oik

Eipä minun tököttejäni haista kukaan ellei tule iholle sillä en ruiskuta puoli pullollista kerralla enkä montaa eri sorttia. 

Vierailija
37/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neurootikkoja, jotka ovat niin itsekkäitä että yrittävät kieltää muilta tuoksumisen koska eivät sitä itse kestä. Järkyttävän itseriittoista.

Ja näitä vähemmistöön kuuluia mutta äänekkäitä, on kokoajan enemmän ja enemmän, missä tahansa asiassa. 

Itserakkaita p askiaisia olette te, joiden mielestä on ihan ok tukehduttaa ihmisiä hajuillaan. Ei minkäänlaista järjenkäyttöä havaittavissa. Muut on vai neurootikkoja ja hysteerisiä. Voi voi mitä älyn puutetta. Tuoksuja voi käyttää kohtuudella. Ei tarvi olla kemikaalion liikkuva mainoshajuste

Vierailija
38/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo hajustehysteerikot on mielipuolia. 

Sairaus tuollainen on, mutta vain mielisairaus. 

Sä oot sairas hullu, joka ei tajua että osa meinaa kuolla noihin hajusteisiin! Ilman hajusteita voi elää, ilman raikasta ilmaa ei. V*ttu mikä idio*tteja ootte sinä ja ap!

Vierailija
39/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pieren vapaasti muista välittämättä. Hajuste sekin.

Vierailija
40/268 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajusteyliherkkyys voi kehittyä myös siitä, että työssä (joo, siis ihan oikeassa ja yhteiskunnan toiminnan kannalta tärkeässä palkkatyössä) altistuu kemikaaleille.

Mulla toi vissiin kehittyi, kun atoopikkona asuin hometaloissa. Ihan ensimmäisenä sain oireita omista hajuvesistä ja niistä ne kaikista rajuimmat oireet. On siitä aikaa jo 16 vuotta eikä hajusteallergia ole lievittynyt koskaan. Kyllä sen kun pärskii omille hajuvesille aikansa ja iho alkaa kutista ja tulehtua pesuaineiden hajusteista, ei ole mikään ongelma luopua niistä hajusteista.Viime yön kutitti jalkaa, kun ilmeisesti pesuaineen kemikaalista oli ärtynyt. Olin jalkoja pessyt pesuaineella, jolla en ennen ollut niitä pessyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi