Tulin juuri töistä kotiin ja teen nyt ruokaa joten mitä ruokaa te olette tänään kokkaillut?
Itse paistan wokkivihannekset pannulla ja siihen kylkeen tonnikalamunakas. Viimeksi söin töissä klo 11 joten nyt on nälkä.
500g vihanneksia,3 kananmunaa ja pieni purkki tonnikalaa.
T:kokkaava ikisinkkumies33v
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Perunaa ja ruskeaa kastiketta.
Peruna ja ruskeakastike on hyvää mutta kai siihen joku liha sekä salaatti tulee?
Wienerleikkeet, muusia ja salaatti.
Lohta ja itsehtyjä bataattiranuja. Tässä söin aiemmin lohisalaatin.
Pilkoin pari sipulia ja kuumensin öljyssä. Sekaan pari pilkottua tomaattia. Kaksi kananmunaa eli jonkin sortin munakas.
Päälle jotain mauste/grillikastiketta joita on kaupoissa (ja kotona) suuret valikoimat.
Vinkki: tavallisista pakastevihanneksista saa hyvän aterian, jos lisää jonkun kastikkeen.
Juustolla tietysti myös.
Vierailija kirjoitti:
Pilkoin pari sipulia ja kuumensin öljyssä. Sekaan pari pilkottua tomaattia. Kaksi kananmunaa eli jonkin sortin munakas.
Päälle jotain mauste/grillikastiketta joita on kaupoissa (ja kotona) suuret valikoimat.
Vinkki: tavallisista pakastevihanneksista saa hyvän aterian, jos lisää jonkun kastikkeen.
Juustolla tietysti myös.
Tomaattimunakas on todella ja totta turiset, pakastevihanneksista saa hyvän aterian helposti kun lisää vaikka kastikkeen tai rikkoo joukkoon kananmunia.
Kannattaa joskus kokeilla laittaa ihan tomaattiketsuppia kananmunien sekaan, sekoita ja sitten pannulle.
Ap
Mulla tulee kananakkikeitto. Riittää 3-4 päiväksi. Olen opiskelija, tosin en käy kouluruokalassa, liikaa allergioita.
Vierailija kirjoitti:
Voileivillä mennään tämä päivä.
Voileivät ei ole oikein täyttäviä ja et saa niistä tarvittavia vitamiineja.
Tänään ulkoistan kokkaamisen paikalliselle kebabpizzerialle. Tilauksessa iskender kebab ja kebab ranskalaisilla
Kasviskeittoa pakastejuureksista ja paistettu lohifile. Se oli vartti ja ruoka jo valmista.
lohta ja rosmariiniperunoita. Vähän turhan aikaavievää maanantaille mutta kun menee vanhaksi enkä eilen ehtinyt
Vierailija kirjoitti:
Tänään ulkoistan kokkaamisen paikalliselle kebabpizzerialle. Tilauksessa iskender kebab ja kebab ranskalaisilla
Ota vielä limu siihen kylkeen... pluskokoinen nainen...
Kananuggetteja airfryerissa. Currymajoneesia.
Illalla sitten pari lämmintä voileipää.
Yövuorolaisena vasta keittänyt aamupuuron, mutta mieli tekee makaroonilaatikkoa, joten täytyy kaivella pakastinta.
Tein jo eilen, illalla söin ekan kerran, ja tänään kolme kertaa samaa.
Kas näin: sopiva määrä gluteenitonta kierrepastaa. Keitä.
Kastike: 400 g sika-nauta-jauhelihaa, ruskista. Päälle 500 g:n tölkki paseerattua tomaattia, puolikas sipulikeittopussista, oliiviöljyä. Suola, pippuri, pizzamauste. Valmiin annoksen päälle parvekkeelta vielä
tuoretta basilikaa ja raasta vielä parmesaania.
Uunimunakasta, jossa on paistettua perunaa, sipulia ja metsäsieniä (kantarelli, suppis, mustatorvisieni). Mausteena fetajuustoa ja persiljaa. Ihan törkeän hyvää.
Munakas itse poimituista suppilovahveroista.
Perunaa ja ruskeaa kastiketta.