Onko joku sienestäjä löytänyt jo kanttarelleja?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vaasan seudulta ainakin löytyy. Ensimmäiset poimin kolmisen viikkoa sitten.
Sama juttu Pohjois-Karjalassa.
Lapissa näin jonkin kanttarellioletetun sienen, näytti saman tyyppiseltä trumpetilta.
Oih ihana kuulla! Täällä Turussa asustelen ja nyt menossa varmoille paikoille katsomaan. t.ap
Etelä-Suomessa ainakin omalla vakipaikalla todella huonosti kanttarelleja tänä vuonna. Ehkä kourallinen löytyi pari viikkoa sitten. Sen jälkeen ei mitään. Samalta paikalta on ollut saaliina yleensä useita litroja.
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Suomessa ainakin omalla vakipaikalla todella huonosti kanttarelleja tänä vuonna. Ehkä kourallinen löytyi pari viikkoa sitten. Sen jälkeen ei mitään. Samalta paikalta on ollut saaliina yleensä useita litroja.
Ja tämä omalla tontilla eli ei muita kerääjiä.
Kaksi ämpärillistä Länsi-Uudeltamaalta viime lauantaina. Tosi.
Kanttarelleja ei yhtään, mutta kantarelleja kyllä.
Onko kukaan sienestäjä vielä tänä vuonna eksynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä omalla tontilla eli ei muita kerääjiä.
Sama täällä Vaasassa. Viimevuotisia on onneksi vielä kuivattuna, kuin myös herkkutatteja.
Kyllä. Ja kun kyykistyin sitä poimimaan, löysin kyyn myös.
Olen löytänyt. Löysin non 3 10 litran ämpärillistä. Myin kaikki heti, itse en sieniä syö.
Ihanaa, kanttarelleja, kuhaa ja uusia pottuja!
Eihän täällä Pirkanmaalla muuta olekaan. Kantarelleja kyllästymiseen saakka.
Se on kantarelli, ei kanttarelli.
Ei ensimmäistäkään kantarellia hyvillä vakipaikoillani vielä. Voitatteja, punikkitateja ja vaaleita orakkaita olen löytänyt. Hämeenlinnan seutu.
Pari pikku munakasta oon saanut tehtyä.
Vaasan seudulta ainakin löytyy. Ensimmäiset poimin kolmisen viikkoa sitten.