Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asperger + ihastuminen

Vierailija
15.07.2024 |

Miten te autismin kirjolla olevat osoitatte kiinnostuksenne vai osoitatteko millään tavalla?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa muutama kiva, hymynkareen

huulille nostattanut heitto. 

Tunnistan itseänikin näistä, vaikka

ei meitä asseja voi lössiksi niputtaa.

Uniikkeja tapoja livertää rakkaudenkieltä

löytyy joka lähtöön meissäkin. 

(Elämäni Miehiltä) olen saanut positiivista 

palautetta erityisesti huumorintajustani, 

kärsivällisestä otteestani,

tyyneydestäni ja kannustavuudestani. Pyrin

ruokkimaan rakkauteni kohdetta luomalla

vankkumattoman mentaali/emootiopuolen

kytköksen fyysisen kosketuksen rinnalle.

Kotona vallitsee lepo, turva ja suoja.

Keskustelemme usein perinpohjaisesti.

Reagoin voimakkaasti kauneuteen ja

esteettiseen muotoon - katselen mielelläni.

Kuitenkin ihastun vain

harvoin. Amorin nuolen osuessa rintaan,

se on menoa.. 🤭

Vierailija
42/93 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyttelen nykyään vain kaukana. Aiemmin lähettelin paljon viestejä ja hakeuduin seuraan ja en tajunnut viestejä että läsnäoloni ei ollut haluttua. Parempi vain olla yksin.

Minulla sama koskien _kaikkia_ihmissuhteita - ei pelkästään ihastumisia. En todellakaan tajua *merkkejä* ja tähtien asentoja, myös ilmeisesti tarvittavat oraakklitaidot puuttuu, ja nykyisin jo kaikki kiinnostuskin. Pikkukakkostasoisen pellehermannoinnin ihmissuhderintamalla jätän suosiolla ihan muille. 

Oletko sitten onnellinen ilman ihmissuhteita?

Onnellisuudesta en tiedä, mutta minun on helpompi elää ja olla olemassa ilman niitä. Mitä vanhemmaksi ja väsyneemmäksi (!!!) käyn, sitä selkeämmäksi tämä asia tulee. 

Juuri näin. Kaikki se häsellys mitä liittyy sosiaaliseen kamssakäymiseen käy niin raskaaksi, että mieluummin on sitten vain keskenään. Ei se ole edes oma valinta, kun muuta vaihtoehtoa ei ole. Vanhempana on oppinut tuntemaan rajansa, eikä kukaan halua autistista burnoutia, jos sen vain voi välttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole diagnoosia mutta aspergeriksi on sanottu. Toimintani track record osoittaa jos osoittaa. Ihastukseni on ehkä ainut kenelle suostun mitään lupaamaan.

Mitä tää tarkoittaa? Osoitat kiinnostuksesi teoilla?

Kyllä. Koska muuten olen aika lailla eristäytynyt.

Vierailija
44/93 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

__

#41 ainoani.

Toivotan hyvää,

levollista yötä. 💚

__

Vierailija
45/93 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselen häneltä tyhmiä ja puhun hölmöjä. Tämä on myös hyvä tapa karsia liian tosikot ihmiset. 

Mistä tiedät puhuneesi hölmöjä, kyselleesi tyhmiä?

Vierailija
46/93 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyselen häneltä tyhmiä ja puhun hölmöjä. Tämä on myös hyvä tapa karsia liian tosikot ihmiset. 

Yritän ymmärtää ihastuksen kohteeni sielunelämää. Epäilen, että hän saattaisi olla autismin kirjolla. Hän oli ollut pitkään hyvin välttelevä, kunnes sitten kerran, kun jäimme  kahdestaan hetkeksi puhui ihan höpöjä. Siis kysyi tosi outoja juttuja. Itsekin hämmennyin niistä. Lisäksi hengästyi ihan ilman kunnon syytä ja lopulta pakeni paikalta. Mitähän ihmettä tapahtui?

Vierailija
47/93 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole diagnoosia mutta aspergeriksi on sanottu. Toimintani track record osoittaa jos osoittaa. Ihastukseni on ehkä ainut kenelle suostun mitään lupaamaan.

Mitä tää tarkoittaa? Osoitat kiinnostuksesi teoilla?

Kyllä. Koska muuten olen aika lailla eristäytynyt.

Osoitat ihastustasi teoilla, vaikka olet eristäytynyt? Siis et näe ihastustasi ollenkaan? Miksi?

Vierailija
48/93 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/93 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antamalla pusun.

Vierailija
50/93 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän ymmärtää ihastuksen kohteeni sielunelämää. Epäilen, että hän saattaisi olla autismin kirjolla. Hän oli ollut pitkään hyvin välttelevä, kunnes sitten kerran, kun jäimme  kahdestaan hetkeksi puhui ihan höpöjä. Siis kysyi tosi outoja juttuja. Itsekin hämmennyin niistä. Lisäksi hengästyi ihan ilman kunnon syytä ja lopulta pakeni paikalta. Mitähän ihmettä tapahtui?

Olit liian hot hänelle

Vierailija
51/93 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit liian hot hänelle

Oikeasti? Voisko se olla todella sitä? Se olisi ihanaa! En silti uskalla lähestyä. Varsinkin jos hän sekoaa uudestaan. 

Vierailija
52/93 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/93 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/93 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erota paljoakaan ihastumista perhe- tai ystävärakkaudesta. Jos ihminen on tärkeä, yritän ajatella heitä esim. muistamalla mistä he pitävät tai toivovat (esim. luisteleminen yhdessä) tai katsomalla mitä he tarvitsevat (esim. heijastin) 

Vierailija
55/93 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En erota paljoakaan ihastumista perhe- tai ystävärakkaudesta. Jos ihminen on tärkeä, yritän ajatella heitä esim. muistamalla mistä he pitävät tai toivovat (esim. luisteleminen yhdessä) tai katsomalla mitä he tarvitsevat (esim. heijastin) 

Vierailija
56/93 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöä

Vierailija
57/93 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että toinen ihminen osoittaa erittäin selkeästi kiinnostuksensa mua kohtaan.

Enkä mä juurikaan ihastu. Rakastun ennemminkin jos niikseen on. 

Vierailija
58/93 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan, että toinen ihminen osoittaa erittäin selkeästi kiinnostuksensa mua kohtaan.

En minäkään ihastu. En ylipäätään ihannoi, ihastele tai fanita ihmisiä. Rakastua saatan.

Vierailija
59/93 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ihastu. En ylipäätään ihannoi, ihastele tai fanita ihmisiä. Rakastua saatan.

Juuri näin mullakin. Rakastan ja rakastun kyllä ihan tavattoman syvästi ja voimakkaasti. 

Vierailija
60/93 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin mullakin. Rakastan ja rakastun kyllä ihan tavattoman syvästi ja voimakkaasti. 

No mitä se vaihe on kiinnostuneen ja rakastuneen välissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi