Pitkien hiusten latvojen tasoitus maksoi 38 €
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
En itse pidä pitkiä hiuksia, mutta sanoisin silti: kuulostaa siltä kuin joidenkin mielestä tuo tasaus olisi kutakuinkin sama asia kuin katkaisu. Kyllähän pitkien hiusten latvojen leikkaamisen laadulla on aivan olennainen ero, jos se on tehty huolellisesti muotoa ja paksuutta ajatellen sen sijaan, että se olisi vain "pätkäisty".
Joo, eivät valittajat paljon ammattitaitoa arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos paikkakunnallanne on ammattiopisto, jossa on parturi-kampaajalinja niin sieltä saa edullisesti hiustenleikkauksen. Aikoja on rajatusti, leikkaaminen voi kestää, mutta hinta ei päätä huimaa. Sama koskee myös kosmetologipalveluja, kuten jalka- ja käsihoitoja. Itsellä on kädet kovilla töissä ja on kiva välillä nauttia käsihoidosta. Hinnat on varmaan nousseet, mutta hiustenleikkaus viimeksi oli 15€ ja käsihoito 25€.
Erehdyin kerran käymään kampaamossa jossa oli joku opiskelija, ja ei kiitos enää koskaan. Oli surkein leikkaus ja värjäys ikinä. Ei tietysti sen opiskelijan syy, mutta hinta oli lähes sama kuin pidempään hommia tehneellä mutta lopputulos aivan surkea. Sen kerran kun käyn kampaajalla, haluan laatua. Nykyisin olen toki tinkinyt näistä käynneistä koska pitkien hiusten värjäys ja leikkaus + kulmat on jotain 170-180€ kerta. Vaikka olisi varaa, en vain voi joka toinen kk käydä maksamassa tuollaisia hintoja ihan periaatteesta joten osan vuotta käyn sävyttämässä hiuksia halvemmassa paikassa ja otan huonomman leikkauksen. Ymmärrän, että laatu maksaa mutta toisaalta mielelläni kävisin tiheämmin jos ei hinnat olisi ihan noin suolaiset. Mietin jo jossain välissä että jos kävisin kampaamo- ja meikkikoulun ihan vain osatakseni laittaa itseäni paremmin ja edullisemmin, no meikkaus onnistuisi mutta vaikeaa se itselle on takaapäin laittaa värejä ja raitoja tasaisesti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kampaaja enkä muukaan yrittäjä, mutta eikö se nyt ole aika itsestäänselvää, että nämä kampaamo-, kynsi- ym kosmetologipalvelut on tarkoitettu sellaisille ihmisille, jotka niistä ovat valmiita maksamaan?
Ei kampaajalla käynti sentään mikään ihmisoikeus ole, jos ei halua maksaa tai jos ei ole varaa niin itse voi tosiaan leikata ja värjätä, tarviiko sitä täällä erikseen julistaa?
Ymmärrätkö, että ap kertoi lopettavansa kampaajalla käynnin huomattavan hintojen nousun vuoksi?
Mitä sitten? Itse pitkähiuksisena käyn tasoittamassa latvat kaksi kertaa vuodessa. En jaksaisi parinkympin hinnan nousun takia alkaa itse nysväämään, mutta jokainen tyylillään.
Sitä vaan, että 40% hinnankorotus ei ole kohtuullinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Kaikki on kallistunut, vai meinaatko että kampaamot on immuuneja hintojen nousulle?
Kuluuko nyt enemmän saksia?
Saksista en osaa sanoa mitään, mutta ainakin pk-seudulla yritystilojen vuokrat on aivan jäätäviä. Meidänkin taloyhtiössä on liiketila tyhjillään ollut jo iät ja ajat, vuokran alentaminen ei kuitenkaan tule kysymykseen.
Niin, miksi ei tule? Parempi saada siitä 0 euroa tuloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kampaaja enkä muukaan yrittäjä, mutta eikö se nyt ole aika itsestäänselvää, että nämä kampaamo-, kynsi- ym kosmetologipalvelut on tarkoitettu sellaisille ihmisille, jotka niistä ovat valmiita maksamaan?
Ei kampaajalla käynti sentään mikään ihmisoikeus ole, jos ei halua maksaa tai jos ei ole varaa niin itse voi tosiaan leikata ja värjätä, tarviiko sitä täällä erikseen julistaa?
Ymmärrätkö, että ap kertoi lopettavansa kampaajalla käynnin huomattavan hintojen nousun vuoksi?
Mitä sitten? Itse pitkähiuksisena käyn tasoittamassa latvat kaksi kertaa vuodessa. En jaksaisi parinkympin hinnan nousun takia alkaa itse nysväämään, mutta jokainen tyylillään.
Lisään vielä, että ap oli kyllä aiemmin halukas ja valmis maksamaan kampaajasta.
"eikö se nyt ole aika itsestäänselvää, että nämä kampaamo-, kynsi- ym kosmetologipalvelut on tarkoitettu sellaisille ihmisille, jotka niistä ovat valmiita maksamaan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä menee kipurajasi? Jaksaisitko alkaa nysväämään esim. parin satasen hinnan nousun takia?
Ap, meidän lähiön kampaamoss tuo maksaa 18 euroa.
Kuka muka menee, tai varaa ajan kampaamoon, ilman että tarkistaa kampaamin hinnaston nettisivuilta?
En minä ainakaan.
Naisten lyhyiden leikkauksen hintakin vaihtelee 30 - 64 euron välillä. Kampaamosta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Jos ei halua maksaa, niin sitten leikkaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi latvoja pitää tasoittaa?
Ja mitä se oikeastaan edes tarkoittaa?
Oletko noin pölvästi!
Hita pitää kysyä ensin tai tietää se jo aikaa varatessa ettei tule mitään ikäviä yllätyksiä. En osta mitään palveluja ennen kuin tiedän hinnan.
Minun mieheni on aina leikannut ja värjännyt hiukseni. Miehillä on hyvä visuaalinen silmä. Kun näistä hinnoista tässä ketjussa on lukenut, kannattaa mieheni ilmeisesti vaihtaa pikaisesti alaa.
Vierailija kirjoitti:
Hita pitää kysyä ensin tai tietää se jo aikaa varatessa ettei tule mitään ikäviä yllätyksiä. En osta mitään palveluja ennen kuin tiedän hinnan.
Sanoppa etukäteen että on pitkät JA paksut hiukset, niin alkaa "hinta täytyy katsoa sitten sen mukaan kauanko menee siihen tulee lisäkulua". Monesti on myös lätkäisty ties mikä jättipitkien hiusten lisä ja paksujen hiusten lisä ja pesulisä hintaan etukäteen kysymättä. Menet 35 tasausleikkaukseen ja maksatkin 85e. "Kyllä se on tuolla meidän hinnastossa ja sun hiukset oli niin paksut ja nämä pitkät on niin hankalata tasoittaa ja pesin ne ensin kertomatta että tämä maksaa lisää".
Siinä jo syitä miksi leikkaan itse.
Vuosia sitten ostin koneen parilla kympillä ja vedän itse kamman kanssa sillä. Saksillakin onnistuisi, mutta hiusta on sen verran paljon, että koneella on huomattavasti nopeampaa. Hius taipuu sen verran, että ei ole niin väliä, onko millilleen aivan samassa mitassa.
Kampaamossa käynti ei ole ole välttämättömyys, ilmankin pärjää. Itse olen kyllä enemmän huolissani siitä, että monet pakolliset asiat ovat muuttuneet järkyttävän kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Kaikki on kallistunut, vai meinaatko että kampaamot on immuuneja hintojen nousulle?
Kuluuko nyt enemmän saksia?
Saksista en osaa sanoa mitään, mutta ainakin pk-seudulla yritystilojen vuokrat on aivan jäätäviä. Meidänkin taloyhtiössä on liiketila tyhjillään ollut jo iät ja ajat, vuokran alentaminen ei kuitenkaan tule kysymykseen.
Niin, miksi ei tule? Parempi saada siitä 0 euroa tuloa?
Kyllä nuo liikekiinteistöjen vuokrat on hurjia täällä maaseudullakin, pienissä kaupungeissa. 1000€ on vielä edullinen. 4000€ aika tavallinen noin 300 neliön huoneistosta ja vuokranantaja vinkuu kun ei ole varaa korjata ovia tai valoja. Mieluummin sitten pitävät tyhjillään ilmeisesti. Siinähän sitä saa tuottoa sijoituksilleen.
Vinkkinä.
Temusta saattaapi löytyä hiustenleikkuuseen käteviä apuvälineitä helpottamaan itse leikkaamista.
Ihanan suomalainen ketju. Tässä vois olla minkä vaan pienen yrityksen asiakkuuskyseessä.
Palvelusta ei olla valmiita maksamaan. Oli se oma pää tai veskin kaakelit. Tein itse ja säästin.
Muistan lapsuudessa, kun suomalaisten metsäläisyys avautui mulle. Oltiin kansallismuseossa ja katselin kirkkoon tehtyjä koristeita. Oli kierosilmäisiä tikku-ukkoja ja muuten vaan haperoa veistosta. Samalla aikakaudella Michelangelo maalasi Sikstuksen kappelissa...
Hyvä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoppa etukäteen että on pitkät JA paksut hiukset, niin alkaa "hinta täytyy katsoa sitten sen mukaan kauanko menee siihen tulee lisäkulua". Monesti on myös lätkäisty ties mikä jättipitkien hiusten lisä ja paksujen hiusten lisä ja pesulisä hintaan etukäteen kysymättä. Menet 35 tasausleikkaukseen ja maksatkin 85e. "Kyllä se on tuolla meidän hinnastossa ja sun hiukset oli niin paksut ja nämä pitkät on niin hankalata tasoittaa ja pesin ne ensin kertomatta että tämä maksaa lisää".
Samat syyt minullakin. Et voi yhtään tietää mikä loppusumma tulee olemaan. Minultakin kampaaja pesi shampoolla hiukset vaikka sanoin että eilen pesin enkä ole hikoillut. Halusi kastella kun on pitkät hiukset ja yhtäkkiä salamannopeasti nappasi shampoon ja ilmoitti että hänpä peseekin kunnolla ja peri 10€ siitä lisämaksua. No se oli kallis päätös, kummallekin. En ole sen jälkeen käynyt enkä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset oikeasti näin avuttomia? Jo varausta tehdessä voi sanoa ettei halua hiustenpesua.
Ja jos paikka josta olet varaamassa ei kykene sanomaan sinulle paljonko palvelu tulee maksamaan, niin soita jonnekin toiseen paikkaan.
Rakas työkaverini aikoinaan arvioi kaikkien hiukset työpaikalla. Mulle hänen sanoi, että, jos sinä laittaisit hiuksesi takaa kiinni, niin se olisi kuin hiiren häntä. Yhtä ohut ja surkea. Ihailen aina joskus hiuksia, joista riittää letiksi tai jopa kahdeksi.