Tuntisitko itsesi petetyksi jos miehesi vuosien avioliiton jälkeen ilmoittaisi olevansa homoseksuaali ja haluaa suhteeseen miehen kanssa?
Vai olisitko iloinen että hän on löytänyt itsensä ja seksuaalisuutensa?
Kommentit (209)
Ap, älä mene naimisiin naisen kanssa.
Olin kahden lapsen äiti ja naimisissa miehen kanssa kun yhtäkkiä ihastuin naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teen?
Ap
No puhut tietenkin miehen kanssa ja selvität, mitä tuon heitot takana nyt on. Miksi kysyy. Hyvällä tuurilla on kyse vaikka hänen kaveristaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että mitä vitttua sä menit sitten naimaan minut ja tuhlaamaan molempien elämää!
Suuntaus voi todellakin muuttua iän myötä.
Tätä yllättävän harva tajuaa.
Varmaan koska se ei pidä paikkansa. Suuntaus voi toki olla piilossa ja sen tajuaa itsekin vasta myöhemmällä iällä.
Olen paininut mielenterveysongelmien kanssa yli 20 vuotta mutta sellaisen rinnalla joka ei tiedä omaa suuntautumistaan vaikutan terveeltä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että mitä vitttua sä menit sitten naimaan minut ja tuhlaamaan molempien elämää!
Eli vaikka tähän asti elämäsi olisi ollut auvoista ja onnellista, kaikki pyyhkiytyi nyt pois?
Vähän sama kuin klassinen erotessa "elämäni parhaat vuodet tuhlasin sinun kanssasi" Suomeksi sanottuna ne kanssasi vietetyt vuodet ovat olleet elämäni parhaat.
Tällaista on tapahtunut miljoonille naisille historian aikana. Tunnen yhden, joka sai valtavat traumat.
Kulttuurin ja ahtaan ilmapiirin uhri kai se piilotteleva homppelimieskin on.
Selväjärkisenä tuosta tuskin kumpikaan selviää, mutta harvapa kai ylipäätään elämästä.
Yrittäisin varmaan traumaterapian kautta päästä jotenkin elämään kiinni, luottamusongelmia ja epäluuloja varmasti jäisi silti. Miehen toivoisin poistuvan elämästäni ikuisiksi ajoiksi. Jos olisi lapsia niin se ottaisi päähän. Toivon lapsilleni täysipäisiä ja tasapainoisia vanhempia. Surisin sitä, että kumpikin meistä olisi "pilalla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä moni varmaan vastaa sellaisia ihanteellisia vastauksia, miten he hyväksyisivät asian ja blahblahblah.
Oon itse lukenut vastaavista tapauksista ja nämä naiset on aina olleet todella järkyttyneitä ja monet jopa joutuneet pitkille sairaslomille asian takia, koska heille selkeni tuon myötä miten koko heidän elämänsä on ollut valetta. Ja kaikki heidän haaveensa esim. perheestä murskautuvat saman tien. Moni kokee, että heitä on huijattu vuosikaudet.
Mä tunnen pari naista, joille on oikeasti käynyt niin että aviomies on tullut kaapista ulos. Tunnen myös yhden perheen, jonka äiti tuli kaapista ulos. Avioerot toki tuli kaikille, mutta ei kenenkään mielenterveys järkkynyt ja elämä mennyt pilalle. Toki alkuun oli järkytys, mutta aika nopeasti asiat selkenivät. Kaikki osapuolet ovat uusissa suhteissa olleet jo vuosia ja välit kunnossa entisiin puolisoihin.
Lasten hyvinvointi toki sitten asia erikseen. Aikuiset toteuttaa kriisejään ja selittää asiat niin niin ihanasti..
Terv. Tämän kauheuden kokenut lapsena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vaikka tähän asti elämäsi olisi ollut auvoista ja onnellista, kaikki pyyhkiytyi nyt pois?
Vähän sama kuin klassinen erotessa "elämäni parhaat vuodet tuhlasin sinun kanssasi" Suomeksi sanottuna ne kanssasi vietetyt vuodet ovat olleet elämäni parhaat.
Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että eletty elämä valuu kuin vesi hanhen selästä. Jos joku ihminen loukkaa, ollaan kuin yhteisiä vuosia ei enää olisikaan. En tiedä ovatko sokeita vai lukossa.
Sitä se median jatkuva homotus tekee
Jos on kerrankin naista pannut, niin ei ole mikään homo. Onneksi olkoon, olet suhteessa biseksuaalin kanssa. On omasta itsestäsi kiinni sopiiko se omaan moraalikoodistoosi vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhteselämä on perustunut isolta osin valheelle, niin todellisuuspohja omiltakin ajatuksilta ja tuntemuksita noilta vuosilta, sekä valheelliseen todellisuuskuvaan perustuvat tulevaisuudensuunnitelmat putoaa pois, ja jäljelle jää vain oma epäreailistinen kuvitelma. Kumppani on luonut ja esittänyt valheellisen kuvan itsestään, jolle suhde on rakentunut, eikä sellaista ihmistä ei ole olemassakaan.
Saa miettiä, mikä vuosien varrella on ollut oikesti totta ja mikä ei. Missä asioissa kumppani on vain esittänyt mukana ja mitkä ovat olleet aitoja tunteita ja ajatuksia. Mitä kaikkea oleellista on salattu vuosien varrella. Mihin suhde todellisuudessa perusuikaan sen homon kumppanin puolelta, aitoon rakkauteen, kulissiin, kiintymykseen, mukavuuteen, käytännollisyyteen, esittämiseen, itsepetokseen vai mihin.
Luultua yhteistä tulevaisuutta ja elämänkumppanuutta ei ole toisen salaaman ison asian takia. Suhdetta ei olisi koskaan edes syntyny, jos asia olisi ollut tiedossa. Jos on valehdeltu oleellisissa asioissa vuosikaudet, niin kyllähän se satuttaa vie pohjan koko suhteelta.
Ei mikään voisi olla hirveämpää. Ei mikään. En kertakaikkiaan voi muuta sanoa. Minun työkaverilleni kävi näin. Hän sai miehensä kiinni, kun asennutti kotiinsa kameran epäilyjen herättyä. Katsoi filmin viikonlopun jälkeen ja totuus oli järkyttävä.
Tuo nainen ei enää koskaan kyennyt uuteen suhteeseen ja päätyi itse*urhaan 3 vuotta eron jälkeen.
Minua tämä kosketti syvästi ja suru ystävästäni elää yhä raskaasti mukanani.
Kyllä pitäisi tajuta kaikki ne kaappihomon elkeet ja jutut jo ajoissa.
Ostat erolahjaksi 10kg tummelia ja pari askia sisuja.
Enemmän loukkais jos toisen naisen löytäis.
Minusta olisi parempi, että mies homoseksuaalisuus-intressien jälkeen myöntäisi homouden nopeasti itselleen ja naiselleen, ettei nöyryytys ja psykologinen vahinko mene ääriasteelle. Nämä ovat aika raskaita, vakavia asioita naiselle saada tietoon ja prosessoida.
Itse koen bi-seksuaalisuuden olevan erittäin huono konsepti käytännön tasolla. Miehillä nimenomaan tuo seksin riskialttius ja hengenvaarallisten seksitautien leviäminen/puolisoon tartuttaminen. Tuntuu todella, todella likaiselta jo ajatuksena anaaliseksit sun muut. Taidan olla jonkun mielestä vanhanaikainen, mutta sitten olen. En kantaani muuta.
N29
Koko homouden määritelmä katoaa, jos kaikki naisen kanssa eläneet ovatkin yht'äkkiä omalla päätöksellään homoja.
Kyllä, koska olisin uskonut menneeni naimisiin heteron kanssa, mikä ei pidäkään paikkaansa. Mies olisi sitten varmaan ajatellut koko avioliiton ajan poraavansa peräreikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että eletty elämä valuu kuin vesi hanhen selästä. Jos joku ihminen loukkaa, ollaan kuin yhteisiä vuosia ei enää olisikaan. En tiedä ovatko sokeita vai lukossa.
Valuu kuin vesi hanhen selästä, tarkoittaa sitä ettei loukkus tunnu missään eikä satuta. Eli väärä sanonta tuohon asiaan, jossa ollaan syvästikin loukkantuneita. Jos toinen on salannut esim. homoutensa, niitä yhteisiä vuosia ei olekaan ollut oikeasti sellaisena kuin itse luuli olleen ja omat tunteet ja kokemukset ovat perustuneet isoltakin osin toisen valheille. Että kukahan tuossa on sitten sokea.
Tai seksuaalisuus on aiemmin ollut toinen.