Tuntisitko itsesi petetyksi jos miehesi vuosien avioliiton jälkeen ilmoittaisi olevansa homoseksuaali ja haluaa suhteeseen miehen kanssa?
Vai olisitko iloinen että hän on löytänyt itsensä ja seksuaalisuutensa?
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaihtaisin sukupuoleni.
Tästä muuten tulikin mieleeni: Täällä palstalla kun aina sanotaan ettei transnaisista kiinnostunut mies ole oikea hetero, niin entäs jos paneekin transmiestä?
Mitä aiemmin joku tiedostaa asian ja ei elä kulissia, sitä parempi. Ei ole järkeä olla yhdessä turhaan vuosia jonkun kanssa. Usein jotkut huomaavat mihin suuntaan toinen on kallellaan, mutta aina ei.
sanoin kuvaamaton inho lähtisi heti
En petetyksi, mutta surulliseksi kylläkin. Varmaan ehdottaisin, että jäisimme ystävinä yhteen asumaan, kun alaikäisiä lapsiakin on.
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiemmin joku tiedostaa asian ja ei elä kulissia, sitä parempi. Ei ole järkeä olla yhdessä turhaan vuosia jonkun kanssa. Usein jotkut huomaavat mihin suuntaan toinen on kallellaan, mutta aina ei.
Mitä turhaan yhdessä oloa se on? Voihan puoliso vaikka kuolla, mutta ei se muuta aiempia yhteisiä vuosia turhiksi.
Täällä moni varmaan vastaa sellaisia ihanteellisia vastauksia, miten he hyväksyisivät asian ja blahblahblah.
Oon itse lukenut vastaavista tapauksista ja nämä naiset on aina olleet todella järkyttyneitä ja monet jopa joutuneet pitkille sairaslomille asian takia, koska heille selkeni tuon myötä miten koko heidän elämänsä on ollut valetta. Ja kaikki heidän haaveensa esim. perheestä murskautuvat saman tien. Moni kokee, että heitä on huijattu vuosikaudet.
Jos lapsia tämän sortin miehen kansas on, silloin varmaan haastavinta lienee valvottujen lasten tapaamisten sopiminen.
En, homous on kuitenkin ollut hyvin pitkään kielteinen asia ja epäilen että aika moni homo on ajautunut suhteeseen naisen kanssa. Nykyäänkin varmasti uskonnollisissa piireissä näin käy.
Vierailija kirjoitti:
Tuntisin itseni petetyksi. Enemmän kuin että mies löytäisi toisen naisen. Siinä voisi ajatella että on edes jossain vaiheessa rakastanut eikä vaan vedättänyt.
Olet tyhmä. Ei se ole vedätystä. Itseäänhän hän on pettänyt. Tai ollut epävarma suuntautumisestaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä moni varmaan vastaa sellaisia ihanteellisia vastauksia, miten he hyväksyisivät asian ja blahblahblah.
Oon itse lukenut vastaavista tapauksista ja nämä naiset on aina olleet todella järkyttyneitä ja monet jopa joutuneet pitkille sairaslomille asian takia, koska heille selkeni tuon myötä miten koko heidän elämänsä on ollut valetta. Ja kaikki heidän haaveensa esim. perheestä murskautuvat saman tien. Moni kokee, että heitä on huijattu vuosikaudet.
Ai jaa. Minun mielestäni taas valtaosa vastauksista on palstalle tyypillisellä tavalla katkeria ja kiukkuisia.
Sinänsä varmasti moni järkyttyy ja joutuu sairauslomalle erotessaan pitkästä liitosta, jos ero ei ole oma toive. Mutta itse kyllä kokisin, että tuntuisi pahemmalta tulla jätetyksi toisen naisen vuoksi kuin siksi, että mies huomaa tykkäävänsä enemmän miehistä. Ensimmäinen on miehen valinta, jälkimmäinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että olisin kiitollinen siitä, että minun aikani tuhlaaminen loppuisi ja voisin itsekin etsiä uuden kumppanin.
Passiivisagressiivista kiukuttelua olisi siis luvassa?
Tunnen useita naisia jotka ovat tajunneet kiinnostuvansa oikeastaan vain naisista vasta 30-40-vuotiaina. Jotenkin se halu saada perhe ja lapsia on hämärtänyt näön. Miksei miehillekin voisi käydä niin?
Vierailija kirjoitti:
En petetyksi vaan petkutetuksi.
Kumpikin sana tarkoittaa petosta. Petos mikä petos. Sama petkuttaako autokaupoissa vai parisuhteessa, petos se on.
Vierailija kirjoitti:
Haista sinä paska. Tällaisia miehiä on ollut maailman sivu, varsinkin heteronormatiivisessa yhteiskunnassa. Moni nainenkin on huomannut vasta lapsia synnytettyään että pitää enemmän naisista.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsia tämän sortin miehen kansas on, silloin varmaan haastavinta lienee valvottujen lasten tapaamisten sopiminen.
Toki, tiedä vaikka homous tarttuisi mutta onneksi kirurginmaski ja käsidesi on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että mitä vitttua sä menit sitten naimaan minut ja tuhlaamaan molempien elämää!
Suuntaus voi todellakin muuttua iän myötä.
Tätä yllättävän harva tajuaa.
Varmaan koska se ei pidä paikkansa. Suuntaus voi toki olla piilossa ja sen tajuaa itsekin vasta myöhemmällä iällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En petetyksi vaan petkutetuksi.
Kumpikin sana tarkoittaa petosta. Petos mikä petos. Sama petkuttaako autokaupoissa vai parisuhteessa, petos se on.
Jos se auto hajoaa 15 vuoden päästä ostosta, niin onko se silloinkin petos?
En olisi vihainen enkä pettynyt kun ei se sen henkilön vika ole ettei ole ymmärtänyt aikaisemmin omaa seksuaalisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen pari naista, joille on oikeasti käynyt niin että aviomies on tullut kaapista ulos. Tunnen myös yhden perheen, jonka äiti tuli kaapista ulos. Avioerot toki tuli kaikille, mutta ei kenenkään mielenterveys järkkynyt ja elämä mennyt pilalle. Toki alkuun oli järkytys, mutta aika nopeasti asiat selkenivät. Kaikki osapuolet ovat uusissa suhteissa olleet jo vuosia ja välit kunnossa entisiin puolisoihin.
Sitten vaihtaisin sukupuoleni.