Rahat täysin loppu siksi koska perustoimeentulotukeani on leikattu 140e sekä tässä kuussa, että kesäkuussa myös! Ei enää ollenkaan ruokaa
Kaikki ruokavarastot käytetty, ja nyt tilillä on 1,27e. Täysin kestämätön tilanne. Harkinnanvaraista tt-tukea hain myös, mutta eivät myöntäneet. Pitääkö tässä kuolla nälkään tai alkaa varastamaan ruokaa...Aivan käsittämätöntä että Suomessa voi tapahtua tällaista : (
Tukeani leikattiin koska asun kelan mielest liian kalliissa asunnossa. He pyysivät hakemaan halvempaa asuntoa, ja niin olen tehnytkin. Mutta nyt silti leikkasivat tukeani!!! Minkä minä sille mahdan jos en ole halvempaa saanut keneltäkään vuokranantajalta???
Minkä tahon puoleen kääntyä? Sain jo 40e ruokalahjakortin 3kk sitten diakonilta, ja sen saa vain kerran vuodessa.
Tämä on aivan kamalaa....
Kommentit (407)
Olen kesälomilla elokuun loppupuolelle saakka. Rahaa pari kymppiä, mutta rantapummina voi olla, jos ilmat on lämpimät. Ekaksi maksetaan aina laskut. Lopuilla rahoilla ostetaan ruokaa. Elämä on budjetointia.
Miksi asuit alunperin liian kalliissa asunnossa? Koska se oli mahdollista? Juuri tässä on se ongelma. Ei olisi koskaan pitänyt avata piikkiä. Näistä tulee saavutettuja etuja ja hirveä poru, kun saavutettu etu poistetaan. Täytyisi hieman miettiä ennen kuin annetaan mitään. Olen vihainen, että yhteiskunta on suoltanut tähän kaikkeen rahaa ja ihmiset on totutettu väärään elintasoon ja siihen, että aina on piikki auki.
Ja vaikka tt-tukeasi olisi leikattu, niin pitäisi nyt ruokarahat olla sentään. Ei yhdellä yli 200 Euroa mene ruokaan, kun syö järkevästi. Silti leikatustakin tuesta jää joku 200 muihin menoihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asuit alunperin liian kalliissa asunnossa? Koska se oli mahdollista? Juuri tässä on se ongelma. Ei olisi koskaan pitänyt avata piikkiä. Näistä tulee saavutettuja etuja ja hirveä poru, kun saavutettu etu poistetaan. Täytyisi hieman miettiä ennen kuin annetaan mitään. Olen vihainen, että yhteiskunta on suoltanut tähän kaikkeen rahaa ja ihmiset on totutettu väärään elintasoon ja siihen, että aina on piikki auki.
Ja vaikka tt-tukeasi olisi leikattu, niin pitäisi nyt ruokarahat olla sentään. Ei yhdellä yli 200 Euroa mene ruokaan, kun syö järkevästi. Silti leikatustakin tuesta jää joku 200 muihin menoihin.
Sosialismista seuraa enemmän harmia kuin hyötyä, joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites olisi muutto ihan maaseudulle. Muuttotappiopaikkakunnista saa asunnon aika edullisesti. Jos olisi hieman rahaa voisi jopa ostaa asunnon, voipi lähteä asunto hintaan kymppitonnin.
Mutta siis vuokra-asunnotkin on edullisempia mitä näissä isommissa kaupungeissa. Onhan niissä pienilläkin paikkakunnilla töitä, pitää vaan tehdä niitä töitä mitä on tarjolla.
Ja yrittäjyys on myös vaihtoehto, miksi sen työpaikan pitäisi olla valmis, sellaisen voi myös itse ideoida. Ja perustaa yrityksen.
Raitis maalaisilma voi myös tehdä ihmeitä..
Ei kaikilla ole resursseja perustaa mitään yritystä, eikä nykyisen menon takia kannata johtuen alvin nousemisesta. Todella kannustavaa, työpaikkoja taatusti syntyy uusilla suunnitelmilla. Omalla kohdallani en voisi missään tapauksessa perustaa yritystä, koska minulla on oppimisen vaikeuks
en voi sitä
en voi tätä
en voi tuota
huoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites olisi muutto ihan maaseudulle. Muuttotappiopaikkakunnista saa asunnon aika edullisesti. Jos olisi hieman rahaa voisi jopa ostaa asunnon, voipi lähteä asunto hintaan kymppitonnin.
Mutta siis vuokra-asunnotkin on edullisempia mitä näissä isommissa kaupungeissa. Onhan niissä pienilläkin paikkakunnilla töitä, pitää vaan tehdä niitä töitä mitä on tarjolla.
Ja yrittäjyys on myös vaihtoehto, miksi sen työpaikan pitäisi olla valmis, sellaisen voi myös itse ideoida. Ja perustaa yrityksen.
Raitis maalaisilma voi myös tehdä ihmeitä..
Ei kaikilla ole resursseja perustaa mitään yritystä, eikä nykyisen menon takia kannata johtuen alvin nousemisesta. Todella kannustavaa, työpaikkoja taatusti syntyy uusilla suunnitelmilla. Omalla kohdallani en voisi missään tapauksessa per
Jos on kaiken avun ulottumattomissa niin saako silloin antaa pakkoeutanasian? Päästää kärsimyksistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa säästää silloin kun pystyy. Itse voin ottaa pankista 500 euroa kuussa seuraavan 20 vuoden ajan. Kiva lisä muuten pieniin tuloihini. No menotkin ovat vaatimattomat.
Perustoimeentulotuesta ei saa säästää...Tuki leikkaantuu säästöjen verran, joten vaikutus on vain negatiivinen. Ensin pitää kituutella valtavasti jotta saa säästöjä pttt:llä ollessa, ja sitten ne yht'äkkiä katkasee tuen säästöjen takia, ja ne pitää käyttää elämiseen.
Ota asioista selvää jos osallistus näihin keskusteluihin...
apOletko niin idiootti, että et osaa säästään käteisenä?
Oletko niin idiootti, että et ymmärrä sen olevan petos? Maksimituomio 2v vankilaa.
<
Miksi vänkäät ja kiemurtelet päivänselvän asian edessä? Jos jättää käteisvarat ilmoittamatta, syyllistyy petokseen...niistä on yleensä annettu erittäin ankarat tuomiot. 2v linnaa voi tulla.
Mitä itse vänkäät, seinähullu? Hän voi säästämisen sijaan ostaa vaikkapa ruokaa, jolloin rahaa ei ole säästössä, ei tilillä eikä käteisenä, mutta kaapissa on ylimääräistä ruokaa.
Sinusta mielipuolijankuttajasta saa nyt kuvan, että rahat tuhlataan turhanpäiväisyykdsiin, koska säästää ei saa. Sitähän sinä jankutat.
Oletko oikeasti noin tyhmä, vai esitätkö vain? Ei tuollainen typeryys teidän köyhien asemaa paranna. Mitää sääliä ette saa ja ihmiset vain haluavat leikata teiltä lisää.
Jos et osaa ennakoida, ostaa kaappeihin ruokaa etukäteen,vaan käyt päivittäin kaupassa, ja hups, yhtäkkiä rahat on loppu, siihen ei kyllä riitä mikään rahamäärä, että selviäisit elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse vänkäät, seinähullu? Hän voi säästämisen sijaan ostaa vaikkapa ruokaa, jolloin rahaa ei ole säästössä, ei tilillä eikä käteisenä, mutta kaapissa on ylimääräistä ruokaa.
Sinusta mielipuolijankuttajasta saa nyt kuvan, että rahat tuhlataan turhanpäiväisyykdsiin, koska säästää ei saa. Sitähän sinä jankutat.
Oletko oikeasti noin tyhmä, vai esitätkö vain? Ei tuollainen typeryys teidän köyhien asemaa paranna. Mitää sääliä ette saa ja ihmiset vain haluavat leikata teiltä lisää.
Jos et osaa ennakoida, ostaa kaappeihin ruokaa etukäteen,vaan käyt päivittäin kaupassa, ja hups, yhtäkkiä rahat on loppu, siihen ei kyllä riitä mikään rahamäärä, että selviäisit elämästä.
Ostaa ruokaa? Millä rahalla? Hänhän sanoi että ylimääräistä rahaa ei ole. Mistä sinä sitä taiot lisää??
Taidat olla oikeasti yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaa ruokaa? Millä rahalla? Hänhän sanoi että ylimääräistä rahaa ei ole. Mistä sinä sitä taiot lisää??
Taida
Rahat ei yhtäkkiä lopu, kyllä normaali ihminen seuraa omaa talouttaan, varsinkin jos rahat alkaa olemaan vähissä.
Eli ostaa jo hyvissä ajoin ruokaa kaapit täyteen.
Ja jos tuo on jatkuva tilanne, niin sitten muita toimenpiteitä tulojen kasvattamiseksi, jokainen saa ihan itse tehdä omat valintansa niiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nro 322 lisäys, hanki myös hevi osastolta hävikki pusseja jos niitä on saatavilla!
Meillä on kaupassa hevihävikkipussi, mutta ei paljoa tee mieli syödä mädäntyneitä salaatteja. Ei siis yleensä muuta sisällä kuin ne pilaantuneet salaatit.
Kyllä niissä pitäis päiväystä olla edelleen kunnossa, pilaantunutta ei saa myydä, ilmoita kaupan esimiehelle jos tollasta myydään. Meillä lähinnä ylikypsiä banaaneja ja vielä ihan hyvin keittoon kelpaavia juureksia näissä pusseissa yleensä.
Juu ei ole sellaisia joissa ns. päiväystä jäljellä. Kyllä ne on mädäntyneitä lähinnä. Tuossa kaupassa muutenkin jauhelihalaatikot seisoo helposti puoli tuntia odottamassa kylmään pääsyä ja muutenkaan ei päiväysten kaa niin justiinsa. Ei välitä' päällikkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa säästää silloin kun pystyy. Itse voin ottaa pankista 500 euroa kuussa seuraavan 20 vuoden ajan. Kiva lisä muuten pieniin tuloihini. No menotkin ovat vaatimattomat.
Perustoimeentulotuesta ei saa säästää...Tuki leikkaantuu säästöjen verran, joten vaikutus on vain negatiivinen. Ensin pitää kituutella valtavasti jotta saa säästöjä pttt:llä ollessa, ja sitten ne yht'äkkiä katkasee tuen säästöjen takia, ja ne pitää käyttää elämiseen.
ap
Oletko yksinkertainen? Mikään taho ei valvo, jos säästät perustoimeentulotuesta. Tiedän monia, jotka säästävät ja ovat säästäneet. Jotkut sanovat että jopa 200e jää " sukanvarteen" kuukaudessa. Tilille ei kannata kerryttää, mutta jokainen keksii keinot minne säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taida
ALOITUS ON PROVO!
turhaa asian vatvomista
tuloista ja menoista kuitit, kaikki muu on lätinää
Jätä se sali- ja bussikortti pois niin jää 200e enemmän rahaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaa ruokaa? Millä rahalla? Hänhän sanoi että ylimääräistä rahaa ei ole. Mis
Ymmärrätkö sinä että ei siitä leikatusta perustoimeentulotuesta pysty säästämään???
Lisäksi se ei laillisesti onnistu, koska seuraavaa toimeentulotukea leikataan lisää säästöjen verran!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apOletko yksinkertainen? Mikään taho ei valvo, jos säästät perustoimeentulotuesta. Tiedän monia, jotka säästävät ja ovat säästäneet. Jotkut sanovat että jopa 200e jää " sukanvarteen" kuukaudessa. Tilille ei kannata kerryttää, mutta jokainen keksii keinot minne sääs
Eli tunnet lukuisia rikollisia? Okei??
Se on PETOS josta saa vankeutta.
Miksi et myös kehota ryöstämään ärrää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on mustikat kypsiä, kerää niitä ja myy, saat hyvät rahat. Tai kerää niitä edes syötäväksi itsellesi jollet halua myydä.
Ainiin, mutta eihän se käy kun sinulla ei ole autoa/ polkypyörää/ bussikorttia/ ämpäriä ym ym. Eikä selkäsi/ jalkasi/ pääsi kestä kyykkiä. Viivaa yli ylimääräinen.
Miten polkuyörällä käydään 25km päästä keräämässä mustikoita? En ole tuollaisesta suorituksesta vielä kuullut.
ap
Missä sä asut, jos metsään on 25km matkaa.
Mun mielestä Suomessa ei muuta olekaan kuin metsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taida
Koska tuo jankuttaja jankuttaa että ei saa säästää tai joutuu linnaan.
Vastaus on siihen. Jos ei voi säästää rahaa, sen rahan voi käyttää päivittäisostoksiin, se ruoka kyllä säästyy.
AP.n tilanteeseen taas, että hänen olisi tietenkin pitänyt varautua etukäteen, miettiä, mitä tehdä, jos halvempaa asuntoa ei löydy määräajassa. Siinä vaiheessa, kun rahat on ihan loppu, on jo vaikeampaa keksiä ratkaisuja, tai edes saada sitä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuinka tyhmä pitää olla,ettei ymmärrä säästää sinne patjan alle tai jos haluaa tämän roisto valtion laittomia lakeja noudattaa,eikö voi edes muutamaa hernaripurkkia ostaa ensi kuuta silmällä pitäen kaappiin? Ei ihme,ettet pärjää,mutta ilmeisesti olikin provo.
Ai 2 vuotta linnaa, jos jättää kympin lompakkoon, tai AP.m tapauksessa, jos ostaa sillä varastoon ruokaa. Koska hänellä nyt selvästi on ongelmia saada rahansa riittämään.
Nuo leikkaukset on olleet tiedossa ja AP on joutunut hakemaan kauppalahjakorton jo 3 kk sitten. Jokin on todella pahasti pielessä hänen rahankäytössään, koska johonkin ne rahat menevät.
Sinulle taas on pakko sanoa, ettei ihme että te köyhät olette aina vain ilman rahaa, kun elämänhallinta on tuota tasoa. Jos et voi säästää joutumatta linnaan, niin osta sitä ruokaa varastoon silloin, kun ylimääräistä rahaa (jonka voisit säästää) on
Siitä ei taatusti kukaan rankaise, että sinulla on pottupussi ja jauhelihapaketti jemmassa.
Mutta köyhälle ei tämäkään käy, koska jotta kun mutta. Ja seli seli vielä päälle.